Hjalliksen Diili

  • 644 672
  • 2 034

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pikku-Heidi mainitsi olleensa armeijassa. Ilmankos näytti niin tutulta ja olen ihan satavarma, että oli Vekaralla I/02-saapumiserässä. Armeijasta jää kyllä tuollainen naama mieleen, vaikken samassa yksikössä enkä edes saapumiserässä ollutkaan.

II/02. Oli kanssani samassa yksikössä ja saapumiserässä. Pitkään mietin, että mistä tuo on tuttu ja epäilin joksikin turhaksi semi-julkkikseksi, mutta nythän tuokin selvisi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mulle jäi hieman epäselväksi tuo Karihtalan rooli.
- - -

Samoilla linjoilla -OO- :n kanssa. Vain lyhyt pätkä oli briefistä leikattu, ja todennäköisesti juuri tarkoituksella se kohta mistä naiset eniten ärsyyntyivät. Draamaa nääs.

Oliko se sitten tarkoituksellista (tuskin ei), että Karihtalan taustoilla ei nyt kovin kummoista pidä odottaakaan: ex-missi ja ulkomaisista sisustuslehdistä itse-oppinut sisustussuunnittelija.

Jotenkin vaikuttaisi, että se nyt voittaneen joukkuen vanhempi nainen olisi finaalissa ja Hjalliksen tyyliin sopivana ehkä vahvoillakin. Jarnokin voipi olla finaalissa; älyäisi vain hiukan siistiä risupartaansa. Saa miehellä parta olla, mutta sillä antaisi paremman kuvan itsestään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän viiteentoista minuuttiin mahtuu kuitenkin paljon enemmän asiaa ja eiköhän tuolla ihan hyödyllistäkin tietoa ole tullut, esim. siitä minkälaista tyyliä haetaan ja mitkä asiat ovat ehdoton EI tuon lakanan suunnittelussa.

Niin tämä Karihtalahan halusi korostaa siinä alussa, että mainoslakanan tulee olla mahdollisimman informatiivinen ja myyvä. Mitäs helvettiä tämä oikein tarkoitti kun voittajajoukkueen lakanassa ei ollut lähes mitään informatiivista.

Jethro on kunkku ja toivottavasti vie kisan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mulle jäi hieman epäselväksi tuo Karihtalan rooli. Siis hänenhän piti tuoda niinsanottua nippelitietoa ja lisäinfoa tuossa vartin briiffissä. Miten tämä nyt sitten ilmeni voittajajoukkueen mainoslakanassa? Sehän oli erittäin pelkistetty. Karihtala toi esille ainoastaan sen mistä kuvista pitää eniten.

Tahdon voiman mainoslakanassa taas oli juuri sitä nippelitietoa. Ymmärsinkö asian nyt aivan päin helvettiä...?
Ongelma taisi olla siinä että Tahdon Voiman mainoslakanassa oli jo liikaakin sitä faktatietoa. Näin siitä tuli liian "sillisalaattimainen" ja ihmisen on vaikea ottaa tällaisesta selkoa kun ei ole mitään varsinaista ydinkohtaa. Arvoxin lakana olisi kaivannut hieman lisää tietoa ja toihan Karihtalakin sen esille mainitsemalla että jotain siihenkin jäi kaipaamaan. On saattanut sanoa enemmänkin mutta osa on leikattu pois. Joka tapauksessa Arvoxin lakana oli paljon selkeämpi ja siksi varmaan voittikin. Tosin televisioruudusta katsottuna näytti siltä että olisi käytetty liian haileita fonttivärejä. Ei erottunut tarpeeksi selvästi kuvasta.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ongelma taisi olla siinä että Tahdon Voiman mainoslakanassa oli jo liikaakin sitä faktatietoa.
Kannattaa nyt kuitenkin katsoa ne lakanat. Faktatietoa oli molemmissa noin samanverran.
Hauskana yksityiskohtana ArvoXin lakanasta: "Helena Karihtalan yksilöllinen sisustussuunnittelu".
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin tämä Karihtalahan halusi korostaa siinä alussa, että mainoslakanan tulee olla mahdollisimman informatiivinen ja myyvä. Mitäs helvettiä tämä oikein tarkoitti kun voittajajoukkueen lakanassa ei ollut lähes mitään informatiivista.

Kun katsoo noita lakanoita niin ei niiden informaatioarvossa mitään kovin merkittävää eroa ole suuntaan eikä toiseen. Tahdon Voiman plakaatissa oli näennäisesti hirveän paljon tavaraa mutta loppujen lopuksi sisältö oli aika olematon, Arvox oli saanut mahtumaan saman määrän informaatiota huomattavasti vähemmillä elementeillä ja tyylikkäämmin. Suurin ero noissa lakanoissa olikin juuri ulkoasussa, joka oli Arvoxin lakanassa aivan eri luokkaa kuin Tahdon Voimalla.

Kuvat lakanoista:
- Arvoxin lärpäke
- Tahdon voiman kyhäelmä

Huomioin tuossa muuten sellaisenkin asian että tämä Sipoonrannan varsinainen logo (Löytyy Sipoonrannan sivuilta) on itse asiassa vähän pelkistetty versio tuosta Arvoxin lakanassa olevasta logosta.
 

Schadowan

Jäsen
Kun katsoo noita lakanoita niin ei niiden informaatioarvossa mitään kovin merkittävää eroa ole suuntaan eikä toiseen. Tahdon Voiman plakaatissa oli näennäisesti hirveän paljon tavaraa mutta loppujen lopuksi sisältö oli aika olematon, Arvox oli saanut mahtumaan saman määrän informaatiota huomattavasti vähemmillä elementeillä ja tyylikkäämmin. Suurin ero noissa lakanoissa olikin juuri ulkoasussa, joka oli Arvoxin lakanassa aivan eri luokkaa kuin Tahdon Voimalla.

Kuvat lakanoista:
- Arvoxin lärpäke
- Tahdon voiman kyhäelmä

Huomioin tuossa muuten sellaisenkin asian että tämä Sipoonrannan varsinainen logo (Löytyy Sipoonrannan sivuilta) on itse asiassa vähän pelkistetty versio tuosta Arvoxin lakanassa olevasta logosta.


Onpa muuten tosiaan jäätävän surkea tuo hävinneen ryhmän lakana. Tuollaisenhan vääntäisi PowerPointilla joku ala-asteikäinen kohtuullisen vaivattomasti. Ja tosiaan tuo Vichy novellea/nakkikioskia muistuttava logo on kerrassaan karmea. Arvox:lla sen sijaan on erittäin tyylikäs toteutus.

Karihtalasta vielä sen verran, että eiköhän eilinen jakso näyttänyt mikä hän on naisiaan. Kaunis ex-missi, jolla ei ole juuri mitään annettavaa tällaiseen sarjaan. "Keken" panokseen olen myös hieman pettynyt. En sitten tiedä mikä näiden neuvonantajien rooli on alkuperäisessä jenkkiversiossa, mutta mitään lisäarvoa Keke ja Helena eivät ole sarjaan tuoneet.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Niin, minä olisin käyttänyt Helenan kanssa 15min ihan toisella tavalla. Grrrrrr...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos tuosta ensi viikon Diilin mainoksesta voi jotain päätellä niin Jethrolla ei mennyt ihan putkeen tehtävä. Hjallis board roomissa: "ootsä tosiaan noin tyhmä? Pitäiskö sut heti lähettää takaisin Turkuun" tjsp.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Vähän kukkahattuilulta kuulostaa, mutta ehkäpä Hjallis voisi tosiaan pyydellä vähän anteeksi, kun hän vaikuttaa aika suoraselkäiseltä ja rehdiltä tyypiltä muuten. Minulle tosin jäi tuosta ravintolasta mieleen ainoastaan Lauttasaari + homo-petteri, että mikäli muillakin sama juttu niin mitään vahinkoa ei ole tapahtunut.

Onpa muuten tosiaan jäätävän surkea tuo hävinneen ryhmän lakana. Tuollaisenhan vääntäisi PowerPointilla joku ala-asteikäinen kohtuullisen vaivattomasti. Ja tosiaan tuo Vichy novellea/nakkikioskia muistuttava logo on kerrassaan karmea. Arvox:lla sen sijaan on erittäin tyylikäs toteutus.

Karihtalasta vielä sen verran, että eiköhän eilinen jakso näyttänyt mikä hän on naisiaan. Kaunis ex-missi, jolla ei ole juuri mitään annettavaa tällaiseen sarjaan. "Keken" panokseen olen myös hieman pettynyt. En sitten tiedä mikä näiden neuvonantajien rooli on alkuperäisessä jenkkiversiossa, mutta mitään lisäarvoa Keke ja Helena eivät ole sarjaan tuoneet.

Minä pistin jo siinä suunnitteluvaiheessa merkille tuon huonomman teoksen logon. En tiedä vielä, että mikä tuosta "lipusta" minulle tulee mieleen, mutta jotain oksettavaa se takuulla on. Tuosta toisesta teoksesta taas tulee mieleen juurikin joku kyltti, joka seisoo tuolla rakennustyömaalla.

Minäkin olin alkuun Helenaa ja Kekeä vastaan, kun ajattelin että mitäs ihmeen virkaa tuollaisilla tyypeillä on bisnesohjelmassa. Myöhemmin olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, ettei noilla avustajilla ole paljoa mitään virkaa, kun heidän tehtävänsä on lähinnä näyttää hyvältä ja myötäillä Hjallista. Hjalliskin on niin päällikköä, ettei siinä rinnalla voisi olla avustajaa, jolla olisi oikeasti jotain annettavaa.

Jos tuosta ensi viikon Diilin mainoksesta voi jotain päätellä niin Jethrolla ei mennyt ihan putkeen tehtävä. Hjallis board roomissa: "ootsä tosiaan noin tyhmä? Pitäiskö sut heti lähettää takaisin Turkuun" tjsp.

Eipä tuosta oikein mitään voi päätellä, kun nuo voi olla leikattu miten sattuu. Viimekin viikolla sain käsityksen, että Jehtroa tylytettäisiin oikein kunnolla, mutta mieshän heitti ainoastaan vitsiä ja nauratti koko board roomia.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Vähän kukkahattuilulta kuulostaa, mutta ehkäpä Hjallis voisi tosiaan pyydellä vähän anteeksi, kun hän vaikuttaa aika suoraselkäiseltä ja rehdiltä tyypiltä muuten. Minulle tosin jäi tuosta ravintolasta mieleen ainoastaan Lauttasaari + homo-petteri, että mikäli muillakin sama juttu niin mitään vahinkoa ei ole tapahtunut.
Eihän tuo ole mitään kukkahattuilua vaan ilmaisesta mainoksesta otetaan hyöty irti silloin kun tilaisuus tulee.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Eihän tuo ole mitään kukkahattuilua vaan ilmaisesta mainoksesta otetaan hyöty irti silloin kun tilaisuus tulee.

Aivan näin. Itsekin vierailin ko. ravintolan nettisivuilla, johon en varmasti olisi vuosikausiin eksynyt ilman Diiliä. Saat satsata mainostamiseen tuhansia tai jopa kymmeniä tuhansia euroja saavuttaaksesi saman verran huomiota.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Eihän tuo ole mitään kukkahattuilua vaan ilmaisesta mainoksesta otetaan hyöty irti silloin kun tilaisuus tulee.

Näin juuri. Blue Peterin tuntevat ihmiset muistavat sen nyt paremmin, sitten kun Hjallis vielä huomenna tai ylihuomenna pyytää julkisesti anteeksi niin kyseinen rafla on taas lehdessä. Hienoa product placementtia.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Onkos tuossa voittaneessa lakanassa ollenkaan sitä itse otettua valokuvaa, mikä oli tehtävänannossa?

Taustalla oleva taivas / taivaanranta.
 
Oliko se sitten tarkoituksellista (tuskin ei), että Karihtalan taustoilla ei nyt kovin kummoista pidä odottaakaan: ex-missi ja ulkomaisista sisustuslehdistä itse-oppinut sisustussuunnittelija.

Minä taas luulen, että hän Sipoonranta Oy:n toimitusjohtajana osasi antaa jotain sellaista tietoa, mikä oli eduksi eilisessä kisassa. Eikai hänen sisustussuunnittelijan ominaisuudessa sitä briiffiä ollut tarkoitus pitää? Vai ymmärsinkö taas jotain väärin?
 

Focker

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Medveščak Zagreb, Alaska Aces
En voi ymmärtää, että Kaisa on vielä mukana kisassa. Tuskin on kauaa. Vaikuttaa juuri sellaiselta tyypiltä, joka on kirjansa lukenut sekä kymppinsä ja laudaturinsa koulussa saanut. Mutta tämän kompetenssi käytännön toiminnassa on abrobatur. Ja mikä se punainen laitos sillä on päässä?


Itse olin Kaisan Aninkon kanssa samaan aikaan yläasteella tai Kaisa oli pari luokkaa ylempänä ja oli jo tuolloin punainen tukka. Ja tosiaan priimus oppilas ja mukana aktiivisesti kaikessa oppilastoiminnassa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eihän tuo ole mitään kukkahattuilua vaan ilmaisesta mainoksesta otetaan hyöty irti silloin kun tilaisuus tulee.

Juurikin näin. Ja kuulemma on raflassa käynyt vilinä tänään ja huomenna ilmeisesti saa paristakin lehdestä lukea/katsella kuvia Blue Peteristä.

Vähän typerää silti Hjallikselta ruveta vetämään jotain pikkuravintolaa mukaan omassa tv-ohjelmassaan, ja kun ei tosiaan missään positiivisessä mielessä.

Jakso itsessään oli ihan asiallinen, ja voitto meni oikeaan osoitteeseen. Tuo häviäjien lakana kaikkine lokkeineen ja rumine kehyksineen on aivan kamala.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Minä taas luulen, että hän Sipoonranta Oy:n toimitusjohtajana osasi antaa jotain sellaista tietoa, mikä oli eduksi eilisessä kisassa.
No todella hyvin asia oli ohjelmassa piilotettu jos noin on. Sovinistisena kommenttina (koska olen oikeasti asiasta tätä mieltä) heitän että Säkkinen on tj:nä aivan samoilla ansioilla kuin aikoinaan Speden palkkailemat drokkilat ja mitä niitä oli. Eli työhaastattelussa todistuksia nähtäväksi pyydettäessä on esitetty karvadiplomi.
 
No todella hyvin asia oli ohjelmassa piilotettu jos noin on. Sovinistisena kommenttina (koska olen oikeasti asiasta tätä mieltä) heitän että Säkkinen on tj:nä aivan samoilla ansioilla kuin aikoinaan Speden palkkailemat drokkilat ja mitä niitä oli. Eli työhaastattelussa todistuksia nähtäväksi pyydettäessä on esitetty karvadiplomi.

Joo siis en minäkään kyseistä henkilönä minään bisnesnerona pidä. Ajatukseni oli vain se, että tuon vartin briiffauksen tarkoitus ei ollut antaa sisustusvinkkejä vaan kertoa kohteesta. Siis minun mielestäni.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
II/02. Oli kanssani samassa yksikössä ja saapumiserässä. Pitkään mietin, että mistä tuo on tuttu ja epäilin joksikin turhaksi semi-julkkikseksi, mutta nythän tuokin selvisi.

Ja hävinneen ryhmän AD oli samassa komppaniassa meikäläisen kanssa Parolassa. II/02 Panssaripioneerikomppania ja alikersantti. Kaikkia tuollakin pyörii :D
 

scholl

Jäsen
Kuten olen jo puolueettomasti todennut niin Hjalliksen Diili on Maan häpeä. Siinä mielessä tuo irvokas sana diili sopii ohjelmalle hyvin. Maikkarin kieltä taitamattomat kääntäjät ovat kerrankin osuneet häränsilmään.

Mutta siis miksi formaatti pitää oikeasti pilata? Miksi The Apprenticesta pitää tehdä joku BB II. Kun kerran tiedetään, että Suomesta ei löydy pätevää henkilöä Mr. Trumpiksi tuohon ohjelmaan ja kun tiedetään, että se johtaa siihen, että pätevät hakijat eivät hae ohjelmaan, kun saavutettavissa on vähemmän kuin mitä normaalisti saa työmarkkinoilta ja kun vielä ajatellaan väestömme pienuutta niin kellä on napsahtanut päässä antaa Suomeen oikeus ylipäätänsä tehdä paikallinen versio The Apprenticesta. Tässä taas tuodaan esille kaikkea sitä, mikä Suomessa on paskaa.

Vaikken yhtään jaksoa ole katsonut niin vaikea pysyä tapahtumien ulkopuolella. Mainoksia tulee koko ajan ja tyypit esiintyvät lehdissä isoin otsikoin. Kaikki kunnia tyhmille ihmisille, mutta minkä takia niitä pitää roudata televisioon. Olen kerran joutunut olemaan pari minuuttia jonkun hotellin saunaosastolla samanaikaisesti joidenkin kodinkonemyyjien kanssa ja se oikeasti vetää sanattomaksi. Siis ei saisi nauraa, mutta on uskomatonta, kuinka yksinkertaisia ihmisiä maailmassa on. Esimerkkinä juuri kodinkonemyyjät. Ja tuo Jethro esimerkiksi on samaa kaliberia. Täyttä skeidaa, jolla ei pitäisi olla mitään asiaa tuohon ohjelmaan, mutta kuten sanottua niin Suomessa kaikki on huonoa tai ainakin huonosti tehty. Kaikki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös