Näin melko useasti laivalla käyvänä, niin ei tuota Siljan syöksykierrettä millään Muumeilla käännetä.
Hintataso alas: Mainostetaan tax-freeta ja halvoilla hinnoilla, mutta maksat 2 euroa kaljatölkistä, baarihinnat ovat kalliimpaa kuin maissa. Ei täsmää. Hintataso kautta linjan alaspäin.
Jethro pisti hyvän paketin ajatuksia teemoja, itse olisin lisännyt sunnuntain rockristeily-päiväksi. Ainakin yksi kova rock/hevibändi ja pari pienempää. Kun se tiedettäisiin, niin sillä saadaan yksi asiakasryhmä tiedostamaan, koska Siljalla on heille tarjontaa juuri sunnuntaisin.
Bonuskortti on osaltaan hyvä, mutta on helvetin vaikeata saada siitä se hyöty irti. Sanotaan, että pinnoilla saa paremman luokan hyttejä, mutta se on hankalaa ja tuurista kiinni. Pitäisi helpottaa ja antaa pienimmillä bonuspisteillä noita De Luxe ja sviittejä, koska perusmatkustajat tuovat sen hillon sinne ja kun pääsevät paremman matkustuksen makuun.
Ravintolapalveluissa ja asiakaspalvelussa Viking pyyhkii myös Siljalla pöytää. Tosiasia on, että Viking tekee laadukkaampaa settiä halvemmila hinnoilla ja ihmettelen, mikseivät nappaa tuota bonussysteemiä ja anna ihmiselle noita parempia kämppiä bonuksilla, koska se on pääpointti saada ihmiset sinne laivalle törsäämään, vaikka ilmaiseksi, siitä se raha tulee.
Nyt kun näki millainen idiootit niitä hommia Siljalla hoitaa, niin enpä ihmettele, että huonosti menee. Hjallis moitti miehiä siitä, että liikaa yrittivät uusia Siljan systeemeitä. Mutta minun mielestä miehet oli lähimpänä totuutta. Ja ehkä tämä kaljupää myyntijohtaja tunsi jonkun piston sydämmessä, koska käyttäytyi niin moukkamaisesti Arvoxia kohtaan ja on kyllä oikean firman palveluksessa, koska sama moukkamaisuus leimaa koko Silja-brändiä kauttaaltaan.
Käytämme Siljan enemmän ainoastaan tuon bonussysteemin takia, koska on kivempi saada noita parempia hyttejä ja muita pikkuetuja sillä.
Sesongin ulkopuolella on suht vaikeata saada lapsiperheittä massoittain liikkeelle ma-ke, koska ne on silloin työssä ja kouluissa. Silloinkin hintataso ratkaisee, se että asiakkaalla ei olisi sellainen tunne, että sitä nyljetään.
Sen kyllä huomasi, että kellään noista ihmisistä kauheasti ollut hajua laivamatkustamisesta. Vaikka yrittivät tehdä asiakaskyselyitä, niin omakohtaiset kokemukset olisivat olleet kullanarvoisia.
Siljalla on kusi housussa ja onhan heillä tuo asiakasrektytointi meneillään, mutta palkkio on aivan hanurista. Joku haistapaska lahjakortti, joita Viking jakelee, kun ostat kaupasta kaljalaatikon ja tupakkikartsan. Voitin itse jossain kilpailussa Siljan lahjakortin ja se jäi käyttämättä, koska se oli niin tarkkaan rajattu milloin sitä pystyi käyttämään ja koko homma jäi yhdestä päivästä lopulta kiinni ja tappelin jonkun viroa honottavan akan kanssa tuntikaupalla.
Minun mielestä miehet oli parempia, jos unohdetaan se Arin perseily. Oikea mies lähti.
P.S. Niin ja onhan Vikingillä bonuskortti myöskin, mutta sillä yleensä Cuba Libren euron halvemmalla tai Carillon pari egeä halvemmalla kaupasta. Niihin hytteihin ne alet pitäisi kohdistaa.