Hiusten värjäys

  • 8 057
  • 53

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuon korvisketjun innoittamana avaan nyt sitten tällaisen ketjun, koska myös tätä pidetään joidenkin yksilöiden osalta naisellisena - siis jos mies värjää fledansa. Jos aihetta sivuava ketju on olemassa, pyydän arvon moderaattoreita siinä tapauksessa yhdistämään ne, mutta itse en ainakaan vastaavaa löytänyt.

Hiusten värjäystä siis pidetään usein naisellisena touhuna, samalla tavalla kuten korviksen laittamista jne, mutta onko se enää nykypäivänä sitä? Voidaanko miesten hiustenvärjäys jotenkin rinnastaa jo kyllästymiseen asti hoettuun metroseksuaalisuuteen? Värjäätkö sinä arvon jatkoaikalainen hiuksiasi säännöllisesti?

Itselleni toivon tämän tulevan ajankohtaiseksi tuossa huhtikuussa, jos Ässät selviytyy edes säälipleijareihin, olen luvannut blondata hiukseni. Ennen en ole moista touhua harrastanut, mutta saa nähdä jos siitä tulee joskus omalla kohdallani arkipäiväisempää kuin nykyään.
Myös naiset voivat kirjoittaa tähän ketjuun, vaikka alusta voisi päätellä kysymyksien olevan aseteltu miehille, naisnäkökulma ei ole koskaan pahitteeksi...
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Itse tuossa muutama vuosi sitten värjäsin letin punaiseksi ja väri on pysynyt siitä lähtien. Punainen tukka geelillä pystyyn ja baanalle, rok! Muutaman kuukauden välein leikkaus ja värjäys siinä se. Hyviä puolia myös että erottuu väkijoukosta..

Ps. Viimeksi tänään Jukurit-Sport pelissä käsiohjelmia myyneet pikkujannut totesi, witun raju tukka oot sä joku rokkijätkä?
 
Viimeksi muokattu:
Hempukoiden hommaa. Halveksin kaikenmaailman puppeli-pettereitä jotka vaihtavat väritystä harva se päivä. Taitaa olla samojen jannujen harrastus jotka myös meikkaavat ja leikkelevät pallikarvojaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Oltuani aikaisemmin nuoruudessani töissä ammattikoululla, minun hiukset värjättiin kahteen eri kertaan. Nykyään hiukset ovat kasa epämääräistä karvoitusta.

Suostuin parturi-kampaaja-oppilaiden mallipääksi. Ei kauhean paska tunne, kun kaksi 17-vuotiasta tyttölasta miettii mitä tehdä ja kaksin käsin kävivät hommaa kiinni...

Jaa niin, kerran vedettiin raitoja ja kerran vedettiin täysväri päähän. Ja nyt kun tuli mieleen, niin partakin on em. paikassa värjätty kerran.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On sitä tullut joskus värjättyä noita hiuksia, mutta vannon; ei enää koskaan uudestaan. Ei ole mitään vittumaisempaa, kuin päästä eroon siitä hiusväristä ja palata omaan "luonnolliseen" väriin. Hiukset ovat ns. vitun törkeät, kun hiuksen latvat ovat eri väriä tyven kanssa. Ja mitä tuohon homomaisuuteen tulee, niin onhan sitä pienemmistäkin asioista homoksi teilattu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onhan sitä monenlaisia värejä ollut. Itse asiassa olisi varmaan hyvinkin taas ajankohtainen.
 

Staind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tällä hetkellä päässä tällainen täysin normaali vaaleanvihreä väri. Erittäin kirkas ja näyttävä.

Älkää lyökö vetoa!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti VH87

Värjäätkö sinä arvon jatkoaikalainen hiuksiasi säännöllisesti?

Nykyään hiuksia on niin onnettoman vähän ettei niitä auta ruveta värjäilemään. Nuorempana - silloin kun päässä oli hiuksia - tuli kokeiltua värjäystä useammankin kerran, väriskaalan ulottuessa mustan ja violetin kautta viljankeltaiseen.

vlad.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Väriä päähän, toosaa haltuun

Niin, oltiinpa hiusten värjäämisestä mitä mieltä tahansa, kylmä totuus on kuitenkin se, että kimalaiset pörräävät väripään ympärillä huomattavasti sankempina joukkoina, kuin au naturel-pään tapauksessa.

Näkisin, että tämä johtuu siitä, että naiset nyt vain sattuvat pitämään enemmän lievästi hintahtavan oloisesta jannusta, kuin perusmiehekkäästä kolleegastaan. Valitettavasti.

Loppukaneettina päädyn vielä sanomaan, että itse en tunne oloani ollenkaan hintahtavaksi, vaikka alkuun sitä pelkäsinkin.

Täältä tähän
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Homojen hommaa, ei ole "kulunut asfaltti" -värin voittanutta.

Vappuna on tullut väriä joskus päähän. Homojen hommaa sekin.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jossain välissä värjäsin blondit hiukseni punaiseksi, mutta nykyään tyylin ollessa melko lyhyt, en ole nähnyt vaivaa.

Jos hiusten antaisi kasvaa hieman ja värjäisi, pian olisi edessä taas korjausoperaatio. Sen verran vittumaiselta tuo vaalea juurikasvu näyttää..
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mökillä pikkukaljoissa seinää maalatessani huomasin värjänneeni hiuksia samalla.

Muuten ei kyllä tule kuuloonkaan.
 

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse oon jo useamman vuoden ajan ottanut säännöllisen epäsäännöllisesti kuontalooni vaaleita raitoja, sillä muuten tämä pehko olisi maailman värittömin (Bluesin jälkeen tietysti). Kokovärjäystä yritettiin kerran nassikkana, mutta pieleenhän sekin meni.

Ja totta, kyllä kysyntä on suoraan verrannollinen raitojen määrän, ainakin meikäläisen kohdalla.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Kyllähän noita pääkarvoja tulee värjäiltyä. Ehkä pari kertaa vuodessa. Väriskaala on aika laaja, mutta fiksu. Joko vaaleita raitoja muuten tummaan pohjaan, tai sitten joku tummanpunainen. Aivan blondikin letti on välillä ollut. Ja kertakaan ei ole huonoa kommenttia tullut.

Toisaalta kyllä se leikkauskin/hiustyylikin täytyy olla kunnossa. Ei sitä nyt mihin tahansa hevilettiin voi laittaa. Itse olen sitä mieltä, että miehen on aika vaikea muutella ulkonäköään, jos pois lasketaan hiukset ja parta. Eihän siihen jää kuin vaatteet. Joten välillä on kiva vähän muutella ulkonäköään. Ja kuten muutamat ovat täällä maininneet, niin plussaa on naisilta tullut...
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Turkulaisten hommaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä ole ikinä värjännyt hiuksiani, olen ihan tyytyväinen alkuperäiseen hiusväriin. Voisihan tuota joskus kokeillakin, ei siinä mitään. Mutta en ainakaan värjäisi hiuksia vihreiksi, oransseiksi tai vaaleanpunaisiksi, HUH! Jos värjäsin, niin toki jonkin luonnollisen värisiksi. Toistaiseksi ei kuitenkaan mitään tarvetta, eikä todennäköisesti tulevaisuudessakaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itselläni oli ehkä noin vuoden ajan punaiseksi värjätyt pääkarvat. Hyvin viihdyin niiden kanssa ja voisin periaatteessa värjätä hiukset vaikka joskus toistekin. Tällä hetkellä minulla kuitenkin on omanväriseni, tylsänruskea hiuspehko.

Mitä tulee tuohon ervan luonnehdintaan siitä että värjätyt kutrit saavat naiset enemmän pörräämään ympärilläsi, niin se voi osin olla totta. Ei nyt niin että olisi punapäänä ollut vientiä ihmeemmin, mutta totta on että kiinnitin naisten huomion ehkäpä hieman useammin. Eli kyllä siinä jotain totuuspohjaa on.

Tapasin nykyisen tyttöystävänikin punapäänä ja hän joskus vihjaa että voisin värjätä taas hiukseni. Kuulemma se punainen oli kiva. Joten miettikääpä sitä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kerran on värjätty kuparinpunaiseksi kevytsävytteellä. Sävytteellä siksi, että sen piti lähteä 6-8 pesussa pois. Paskat se mihinkään lähtenyt. Nelisen kuukautta värjäyksen jälkeen väri oli taas oma, mutta hiusten pituus noin kolme milliä.

Pari kertaa on myös vaalennettu, vaikka oma väri on melko vaalea. Tuskin värjään enää.

Tapasin vaimoni punahiuksisena. Olen pari kertaa ehdottanut, josko värjäisin taas, ja aina on ehdotukseni jyrätty hyvin tylysti. Asiasta ei edes neuvotella. No, oikeasti ei haittaa yhtään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onhan tuota pari kertaa kokeitu.

Kertaalleen vähän vaalennettuna ja toisella kertaa vaaleita raitoja. Täysvärjäystä tuskin tulee tähän kuontaloon; tarkoitan siis punaista, violettia, vihreätä tms täysin omasta tummahkosta poikkeavaa.

Raidat on taas harkinnassa - olin tyytyväinen. Muutkin kehuivat...
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyyllä jämpti on niin, että hiusten värjääminen on naisten hommaa. Poislukien ehkä lätkän suurturnaukset ja playoffit ynnä polttarit. Miespuolisilla tuollainen tarkoittaa joko kypsymätöntä oman itsensä etsimistä (kaapista) tai vähintäänkin puolihintahtavaa toimintaa, jota jotkut kutsuvat hienommin ja muita hämätäkseen metroseksualismiksi.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti VH87
Hiusten värjäystä siis pidetään usein naisellisena touhuna, samalla tavalla kuten korviksen laittamista jne, mutta onko se enää nykypäivänä sitä? Voidaanko miesten hiustenvärjäys jotenkin rinnastaa jo kyllästymiseen asti hoettuun metroseksuaalisuuteen? Värjäätkö sinä arvon jatkoaikalainen hiuksiasi säännöllisesti?

Mielestäni hiustenvärjäys ei ole naisten juttuja eikä kuulu tähän metroseksuaalisuuteenkaan.
Itse naisena värjään hiuksiani.

Se mitä tulin tänne ketjuun kirjoittamaan on, että en ole koskaan ollut miehen kanssa joka ei olisi hiuksiaan värjännyt.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Muutaman kerran on tullut mustaksi hiukset värjättyä, mutta useimmiten toki vedän perinteisellä tylsänruskealla linjallani.

Hiusten värjäys on metroseksuaalisuusasteeltaan yhtä merkittävää kuin hampaiden peseminen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Letti hyvin, kaikki hyvin.

Tukkaa täytyy laitella, värjäillä, säätää ja antaa sen kasvaa nyt kun se vielä kasvaa. Sitten aikanaan kun alkaa tuuletusluukkua pukkaamaan tai ilmestyy uimalakki päähän niin kaljuksi tai tosi, tosi lyhyeksi. Ei comboveria kellekään.

Naiset tykkäävät lettiään laittavista miehistä siksi että tämä, kuten eräät muutkin huolitellut seikat antavat vihjettä naiselle siitä, että jos mies osaa huolehtia itsestään, osaa hän todennäköisesti huolehtia myös naisestaan. Kuten jo mainittu muutamaan otteeseen aiemminkin.

En toki menisi ihan anttituiskujen ja muiden papukaijojen asteelle...sopivan siistiä, haetaan vähän sävyä tai korostusta.

Muotoiluun suosittelen Garnierin vihreää Fructis Style-suihkepulloa. Hiukset asettuvat hyvin mutta eivät näytä kosteilta vaan luonnollisilta.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Kyllä tuo hiusten värjäys yksinkertaisesti vain sopii joillekin, ei missään nimessä hintahtavaa toimintaa.
Yhtälailla pitkät hiukset tai kalju näyttävät joillakin hyviltä kuten toisilla värjätyt hiukset.
Itsellä ei edes kestoväri meinaa pysyä paria viikkoa kauempaa, haalistuu heti. Tykkään kyllä värjätä, jos vain löytäisin sellaisen värin joka pysyisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös