Noniin, kommentoidaanpas. Ensinnäkin olen hyvin iloinen että lähteeni oli väärässä ja molari ei ole ulkkari. Pitkämäki on juuri sen tason maalivahti mitä itse toivoin, toisin kuin 99% täällä kirjoittavista, jotka halusivat Markkasen/Norosen/Hurmeen tasoisen molarin joka olisi pelannut suurimman osan runkosarjan matseista. Pitkämäki ei vie ulkkaripaikkaa, on riittävän hyvä(jos hänellä mennään tappiin niin hän tuskin on este mestaruudelle), on sopivan halpa(jää massia puolustukseen), ja antaa joko Allulle tai Janille mahdollisuuden kehittyä. Sen sijaan olen hyvin pettynyt siihen ettei hankittu mv-valmentajaa.
Yllätys oli AA:n jatko. Jani ois voinut olla kakkosveska ja joku A-junnu kolmonen.
No mutta miten niin. Tuskin sekä AA että Nieminen meillä pelaa, mutta pakkohan molemmille on tehdä soppari jotta toisen voi vuokrata Titaaneihin, Kalpaan, Saipaan tms. kasvamaan sitä kuuluisaa korkoa.
Miksi kukaan ei ole vielä maininnut tätä:
"IFK:ssa nähdään ensi kaudella myös suuri ulkoinen muutos, kun kissapeto poistuu pelipaidan rintamuksesta ja tilalle tulee perinteinen kilpilogo. Petosymbolia ei kuitenkaan heitetä kokonaan romukoppaan vaan se tulee edelleen esiintymään IFK:n paidassa."
Eikös se jo ihan ekassa viestissä, ja parissa muussakin, mainittu? Vähän kaksijakoinen fiilis, kun mä oon sentään niin nuori että olin vielä teini kun tuli se tähti-logo joskus -94(?) ja sitten peto -96. 13-14 -vuotiaana ei vielä paljoakaan välittänyt jostain kilvestä (toki tein pahvisen kilven joulukuuseen jo 6-vuotiaana mutta se onkin eri stoori :D), joten siitä ei ikinä muodostunut mulle mitenkään erityisen tärkeä. Sen sijaan petologon kanssa ollaan eletty jo 12 vuotta, joten on sekin jo "omaksi" muodostunut. Ihan hyvillä mielin toivotan kilven takaisin, mutta meille 70-80 luvun taitteessa syntyneille, tai nuoremmille, se tuskin on yhtä iso asia kun teille "varttuneimmille" :)
Mutta mutta, 3 pakkia ja 2 hyökkääjää on saatava, ja nyt puhutaan seuraavan tyyppisistä pelaajista:
Puolustukseen: 1 perusjyrä sekä ääripäät, toinen taito ja toinen fyysinen
Hyökkäykseen: Taidolliset ääripäät, pelintekijä ja maalintekijä.
Itse arvioisin ettei ihan noin paljon tarvitse. Eikä välttis ole varaakaan, sillä nyt tarvitaan sellaista laatua ettei moneen ole varaa. Puolustukseen yksi "Lupaschuk", "Giroux", "Söde", "Vallin", "Nummelin" tai "Koivisto" sekä yksi "Boumedienne" ja hyökkäykseen ei kyllä sitten ole varaa ostaa sekä "Brosia" että "Salmelaista" joten pitää valita jompikumpi. Itse pidän senttereitä riittävän laadukkaina joten sijoittaisin rahat maalinsylkijään joka on laituri. En kyllä osaa arvioida kuinka suuri osa budjetista on jo mennyt, tai paljonko nämä ukot maksaisivat, mutta ehkä tähän saattaisi olla varaa? Josef Boumedienne, Ross Lupaschuk ja Tony Salmelainen (ottaen huomioon että uuden tv-sopparin myötä on enemmän rahaa käytössä)?
Mutta se tärkein. Kari Jalonen. Vaikka tämä on ollut jo kauan tiedossa, on se saatanan hieno uutinen ettei hän jonkun sopimuksen porsaanreiän kautta paennut ulkomaille. Ensimmäistä kertaa sitten Aran meillä on valmennus kiistatta SM-liigan eliittiä. Toivottavasti Kojo onnistuu Araa paremmin.