Santalan suoraviivaisempi ja hyökkäävämpi tyyli (vrt. Loppi) sopi loistavasti peliätekevän laiturin Leinon rinnalle. Hirso ja Leino samassa ketjussa on ja oli huono idea, ei mitään mahdollisuutta toimia.
Tuosta olen täysin samaa mieltä, että Hirsoa ja Leinoa ei kannattanut pistää samaan ketjuun. Molemmat tykkäävät pitää ja hautoa kiekkoa ja sellaisia pelaajia ei samaan ketjuun montaa mahdu. Santala oli tällä kaudella valovuoden edellä Hirsoa kaikessa tekemisessä. Santala oli loistava hyökkäysten rytmittäjä ja käynnistäjä ja syötöt olivat nopeita ja peliä edistäviä, yhteispeli ketjukavereiden kanssa oli erinomaista, mutta myös puolustavana sentterinä joukkueen paras. Santala sijoittui pitkistä omista painostusjaksoista huolimatta todella hyvin pelin alle ja näin vaaralliset vastahyökkäykset oli minimissä. Myös alivoimalla joukkueen tärkeimpiä pelaajia Wilmin ohella ja itse äänestinkin Tommin Jokereiden MVP:ksi, vaikka toki Leino olikin erinomainen.
Se, että Hirsoa peluutettiin joitakin vaihtoja myös pakin paikalla, johtui ennen kaikkea siitä, että pelinrakennukseen haettiin kiekollista taitoa ja pelisilmää. Mitään kummoista ei tuollakaan tosin saatu aikaan, mutta kieltämättä jonkin verran monipuolisuutta Hirsosta löytyy. Jos Loppiin verrataan niin toki Hirso on puolustavampi (niin kuin 99% kaikista senttereistä), mutta verrattuna joihinkin todellisiin kahdensuunnan senoihin, ei Hirsosta minusta kannata edes puhua samana päivänä. Toki ihan kohtalaisesti onnistui 0-0-pelaaminen kevään playoffeissa (saldo -3), silloin kun oli kokoonpanossa, mutta se vain ei ollut ollenkaan sitä mitä joukkueen kakkossentteriltä odotettiin.
Viimeisten näyttöjen perusteella Hirso on todella keskinkertainen pelaaja millä tahansa kriteerillä mitattuna. Toki potentiaalia kuitenkin on, vaikka verkkainen liike onkin suuri jarru, mutta ehkäpä Jalonen saa sen potentiaalin kaivettua. Kiinnostava pelaaja joka tapauksessa ensi kauden HIFK:ssa ja itse tulen mielenkiinnolla seuraamaan Hirson otteita. Ainakin rankkareihin HIFK saa Vescelle hyvän stuntin:)