Hinttimäisintä mitä tiedät

  • 82 232
  • 491
Tila
Viestiketju on suljettu.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En ole paljon bussilla kulkenut, mutta kyllä kävellessä ja varsinkin polkupyöräillessä selkäreppu pysyy aika paljon kätevämmin kyydissä kuin olkalaukku.

Polkupyöräillessä reppu pysyy toki paremmin kyydissä. Selkärepulla voi vaikka fillaroida läheiseen kauppakeskukseen, survoa sinne kahdeksan litraa sokeritonta kolajuomaa ja fillaroida takaisin, tähän ei olkalaukku tietystikään pysty, ellei kyseessä ole ns. Bag of Holding.

Oikea reppu tai laukku tilanteen mukaan. Kävellessä reppu hiostaa kesäisin selkää. Toki liian täysi olkalaukkukin on oma riesansa.

Ulkomaanreissuilla paras vaihtoehto lienee 2-in-1 -kombinaatio, jossa repun sisään tungetaan olkalaukku lentokoneeseen mentäessä (sinnehän saa tuoda vain yhden käsimatkatavaran) ja kohteessa sitten liikuskellaan maailman metropoleissa olkalaukun kanssa samaan aikaan kun reppu on hotellihuoneessa vaihtovaatteineen yms.

Erittäin kätevät lyhyen kantaman kantovälineet ovat myös housujen reisitaskut. Ne kuuluvat varmasti enemmän juntti- kuin hinttimäisyysketjuun, mutta reisitaskuihin saa reissuilla survottua vaikka matkaoppaan ja -kartan muun maallisen omaisuuden lisäksi. Takataskuihin sitten kertakäyttösadetakki vasempaan perstaskuun ja oikeaan vedenpitävä ns. kangaskassi, johon tunkea ostokset joita tulee tehtyä ja jossa kantaa vaikkapa lähiputiikista ostettu vesipullo ja kenttälounas.

Kangaskassi on toki hinttimäistä, tiedetään. Mutta se kestää paremmin kuin ei-hinttimäinen mutta junttimainen Siwan muovikassi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ole Radiopää, mutta kameran saa olkalaukusta kuvausasentoon alle aikayksikön kun taas repun joutuu ottamaan selästä. Kaupunkioloissa kameralaukkuna olkalaukku on paras. Luontokuvaajat ovat sitten erikseen.
Osta slingshot-mallinen reppu. Ei tarvitse ottaa pois selästä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kangaskassi on toki hinttimäistä, tiedetään. Mutta se kestää paremmin kuin ei-hinttimäinen mutta junttimainen Siwan muovikassi.
Paitsi luontoon tumpattuna. Siellä muovipussi kestää ja kestää ja kestää...
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle se on esine, jota en käytä ulkonäöllisistä syistä, vaan käytännöllisyyden.
Sama vika. Ja toisaalta, eikö se ulkonäöllisten seikkojen perään tuijottelu nimenomaan ole hinttiä? Käytännöllisyydessä ei ole mitään hinttiä, poikkeuksena vyölaukut, jotka eivät sinänsä ole hinttejä vaan juntteja.

Hinttiä on kyllä käyttää hihatonta paitaa julkisilla paikoilla, jos käsivarret ovat mallia rimpula, kuten allekirjoittaneella. Jos habaa löytyy, hihattoman paidan käyttö on puolestaan junttia. Kuntosalin tms. kanssa olen valmis tekemään poikkeuksen, kunhan sen vaimonhakkaajan vaihtaa oikeaan paitaan treenin jälkeen.
 
Varsinkin jos kaduilla on ruuhkaa, kuten Helsinkiä suuremmissa kaupungeissa usein on, on selkäreppu liikaa tilaa vievä kapistus.

Mun selkäreppuni on kyllä mahtunut New Yorkin ja Lontoon kaduille ja metroihin ihan mukavasti. Tosin siellä ei taidakaan olla sillai ruuhkaista kuin jossain Tokiossa, josta mulla ei ole kokemusta.

Ulkomaanreissuilla paras vaihtoehto lienee 2-in-1 -kombinaatio, jossa repun sisään tungetaan olkalaukku lentokoneeseen mentäessä (sinnehän saa tuoda vain yhden käsimatkatavaran) ja kohteessa sitten liikuskellaan maailman metropoleissa olkalaukun kanssa samaan aikaan kun reppu on hotellihuoneessa vaihtovaatteineen yms.

En minä siellä maailman metropoleissa liikkuessa (kun laskee siirtymät asemilta hotelleille pois) tarvitse mukaan kuin lompakon, kännykän ja kameran. Noi mahtuu ihan taskuihinkin, ja kun seuraavaksi hommaan sellaisen puhelimen, joka tekee kameran tarpeettomaksi, mahtuvat vielä paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Ulkomaanreissuilla paras vaihtoehto lienee 2-in-1 -kombinaatio, jossa repun sisään tungetaan olkalaukku lentokoneeseen mentäessä (sinnehän saa tuoda vain yhden käsimatkatavaran) ja kohteessa sitten liikuskellaan maailman metropoleissa olkalaukun kanssa samaan aikaan kun reppu on hotellihuoneessa vaihtovaatteineen yms.

Suurin osa lentoyhtiöistä kyllä hyväksyy kaksi käsimatkatavaraa, eli sen perinteisen ylälokeroon menevän repun lisäksi voi ottaa maltillisen kokoisen olkalaukun. Vrt. naisten käsilaukku tai bisnesmiesten salkku, molemmilla on sen lisäksi oikeus siihen oikeaan käsimatkatavaraan.

Olkalaukussa ei kyllä ole mitään hinttimäistä.

Muutenkin, hinttimäisyyttä kuvaa hyvin elokuvan Boondock saints kohtaus, missä Willem Dafoen esittämä roolihahmo on sängyssä miespuolisen rakastajansa kanssa. Willem puhuu puhelimeen ja rakastaja yrittää hyväillä ja hieroa Willemin hahmon rintakehää yms. Dafoe taas läpsäsee tylysti sormille. Puhelun jälkeen Dafoen hahmo on kysyvästi "mitä vittua?" ja rakastaja sanoo "halusin vain halia". Willem kääntää kylkeä ja sanoo "vittu mikä hintti".
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selkärepulla voi vaikka fillaroida läheiseen kauppakeskukseen, survoa sinne kahdeksan litraa sokeritonta kolajuomaa ja fillaroida takaisin, tähän ei olkalaukku tietystikään pysty, ellei kyseessä ole ns. Bag of Holding.
No eipä ole vielä vastaan tullut sellaista selkäreppuakaan, jossa olisi renkaat, polkimet ja muut vaadittavat osat fillaroimista varten. Kyllä polkupyörällä paremmin paikasta toiseen siirtyy kuin selkärepulla.

Ehe-ehe, se siitä ja muuta en nyt tänne jaksa edes kirjoittaa, koska junttimaisuusketjun tavoin täälläkin on kohta maan ja taivaan väliltä ihan kaikkea, jolla ei ole mitään tekemistä hinttimäisyyden kanssa. Mun mielestä töissäkäyminen on ihan vitun homoa ja sen takia jään hetkeksi kesälomalle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mun selkäreppuni on kyllä mahtunut New Yorkin ja Lontoon kaduille ja metroihin ihan mukavasti.

Kysymys onkin siitä, miten ympärillä olevat ihmiset mahtuvat liikkumaan, kun esteenä on jonkun selkäreppu. Pieniä juttujahan nämä on, mutta niitä mainitsemani käytännöllisyys on. Minulle käytännöllisyys on myös sitä, että olen mahdollisimman vähän muiden tiellä.
 
Kysymys onkin siitä, miten ympärillä olevat ihmiset mahtuvat liikkumaan, kun esteenä on jonkun selkäreppu.

Kuinkakohan paljon vähemmän tilaa ne samat kamat (esim. läppäri ja pari kirjaa ja pari lehteä ja yksi paita) sitten veisivät olkalaukussa kuin selkärepussa? Mun käsittääkseni niiden esineiden tilavuus ei pienene yhtään siitä, jos ne siirtää repusta olkalaukkuun, mutta mulla oli tosin lyhyt fysiikka.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkakohan paljon vähemmän tilaa ne samat kamat (esim. läppäri ja pari kirjaa ja pari lehteä ja yksi paita) sitten veisivät olkalaukussa kuin selkärepussa? Mun käsittääkseni niiden esineiden tilavuus ei pienene yhtään siitä, jos ne siirtää repusta olkalaukkuun, mutta mulla oli tosin lyhyt fysiikka.

Kyllähän olkalaukussa paperit ja sen sellaiset pysyvät helpommin siisteinä ja paremmassa järjestyksessä kuin repussa. Kyllähän minäkin retkelle lähtiessä otan mieluummin repun, mutta arkitouhuissa, kuten töissä, menen tuhat kertaa mieluummin tuolla hintimmällä versiolla.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Kysymys onkin siitä, miten ympärillä olevat ihmiset mahtuvat liikkumaan, kun esteenä on jonkun selkäreppu. Pieniä juttujahan nämä on, mutta niitä mainitsemani käytännöllisyys on. Minulle käytännöllisyys on myös sitä, että olen mahdollisimman vähän muiden tiellä.

Überhinttiä. Raavaat alfa-urokset reppuineen viis veisaavat ympärillä parveilevien olkalaukku-hinttien tilantarpeesta.
 
Überhinttiä. Raavaat alfa-urokset reppuineen viis veisaavat ympärillä parveilevien olkalaukku-hinttien tilantarpeesta.


Osaatko sinä selittää sen mekanismin, jolla esim. läppärin tilavuus pienenee, kun sen siirtää repusta laukkuun? On matikan tunneistakin mulla jo niin hatarat muistikuvat, että tää menee ihan yli.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Mielestäni homo(seksuaali) ja hintti eivät ole suoria synonyymejä. Tunnen useita (öö, kai jopa täydet viisi) homoseksuaaleja (no pari on kai ns. suoralla lavalla pelaavia) ja ovat oikein mukavia, fiksuja ja tavallisia ihmisiä joiden kanssa voi jutella aiheesta kuin aiheesta ja nyt vain sattuvat pitämään samasta sukupuolesta. Monen kohdalla tuo homous on selvinnyt vasta pitkän ajan jälkeen ja eipä ylipäätään kovin paljon kiinnosta mitä ihmiset makuuhuoneissaan duunaavat.

Sama käsitys on minulla noiden sanojen etymologiasta. Homo on sellainen homoseksuaali, josta ei erityisemmin paista läpi, että on homo ellei asia jotenkin erikseen tule julkiseen tietoon. Esim. Pekka Haavisto vaikuuttaa enemmän homolta kuin hintiltä.

Hintti/hinttari on taas sellainen homoseksuaali, joka käyttäytyy naismaisesti. Hihittelee, lässyttää jatkuvasti ihmissuhteista, pukeutuu turhamaisesti ja on ammatiltaan joku kampaaja, sisustaja tai stuertti. Esim. Pekka Haaviston puoliso vaikuttaa enemmän hintiltä kuin homolta.

Samoin lesbot jakaantuvat erikseen naisellisiin "anonyymeihin" lesboihin ja ja helpommin tunnistettaviin ns. rekkalesboihin, joilla on usein miesmäisiä piirteitä. Esim. Samanhta Fox ei ainakaan ennen vaikuttanut lesbolta ja vastaavasti Rosie O'Donnelin lesbous jotenkin paistaa läpi.

Eli on väärin väittää, että homoudessa olisi kyse vain seksuaalisuudesta, koska on selvää, että suurella osalla homoista kyseessä on jonkinlainen kokonaisvaltaiseen käyttäytymiseen vaikuttava hormonimutaatio tms. poikkeama. On myös mahdollista, että homo- ja lesboparit jakaantuvat useimmiten siten, että toinen parista on miesmäistä ja toinen naismaista tyyppiä.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Osta slingshot-mallinen reppu. Ei tarvitse ottaa pois selästä.

Mullapa on tuollainen, varmaan tosi hinttiä. On mulla kyllä crocsit ja läppärilaukkukin usein sekä vaaleanpunainen kauluspaita ja ignorelista. En jaksanut muita hinttimäisyyden oireita etsiä, eiköhän tuossa jo ollut riittävästi.

Mulle tosta hintti sanasta tulee tosiaan mieleen BB-Niko, Haaviston "vaimo" ja Teuvo Loman sekä sen poikaystävä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä ketju ja kaikki siihen ennen tätä viestiä kirjoittaneet.
 

Timppa73

Jäsen
En jaksanut lukea kaikkea lävitse, mutta nämä menee ylitse muiden: nypityt kulmakarvat, naisten t-paidat (huomaat siitä isommasta kauluksesta) ja itseruskettavan käyttö.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vaaleanpunainen paita ehdottomasti. Hinttiä. Ja ei, vaikka sitä sanoisi lohen punaiseksi, on se silti pinkki.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihana -sana ei oikein sovellu miesten sanottavaksi. Esim. kerran kuullut mieshenkilön sanovan: "Oii kun ihanaa kakkua..."
Taitanee olla tämän ketjun tavaraa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kamala-sana miehen käyttämänä hipoo hinttimäisyydessään eeppisiä mittasuhteita. Tätä yhteyttä ei sitten lasketa.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysymys onkin siitä, miten ympärillä olevat ihmiset mahtuvat liikkumaan, kun esteenä on jonkun selkäreppu. Pieniä juttujahan nämä on, mutta niitä mainitsemani käytännöllisyys on. Minulle käytännöllisyys on myös sitä, että olen mahdollisimman vähän muiden tiellä.

Juurikin näin. Kyllä mua ainakin pistää vituttamaan U-Bahnissa tai S-Bahnissa ruuhka-aikaan kun siellä on aina pari junttia reput selässä viemässä tilaa. Olkalaukun kanssa ei ole samaa ongelmaa, sillä olkalaukun voi tilanteen vaatiessa sijoittaa niin ettei se ole tiellä. Toisaalta jotkut viisaat älyävät laittaa sen repun lattialle jalkojen väliin, jotta se veisi mahdollisimman vähän tilaa. Näin teen itsekkin silloin harvoin, kun pakon sanelemana joudun liikkumaan reppu selässä ruuhka-aikaan, muuten käytän olkalaukkua. Samoin ne reput pistävät vituttamaan muussakin ruuhkassa esim. keskustassa kävellessä. Repusta on myös helpompi pölliä tavaraa, kuten täällä on jo mainittu.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Mulla muuten on vakiovarusteena just Marimekon olkalaukku, mein gott, mikä hintti olenkaan. Tämä ei kuitenkaan haittaa, koska kyseessä on sen verran kätevä, käytännöllinen ja kokoonsa nähden tilava veska, että toiseen en vaihtaisi. Kangaskin sellaista, että tuote kestää helposti vähintään viisi vuotta käyttöä ennen ko alkaa hajoamaan.
 
Samoin ne reput pistävät vituttamaan muussakin ruuhkassa esim. keskustassa kävellessä.

Se kyllä helpottaa ruuhkan purkautumista ihan tavattomasti, jos joku leventää itseään 15 senttiä kyljen puolelta sen sijaan että olisi 15 senttiä isompi selästään.

Olkalaukun kanssa ei ole samaa ongelmaa, sillä olkalaukun voi tilanteen vaatiessa sijoittaa niin ettei se ole tiellä.

Kuten itsekin totesit, myös selkäreppu on ihan siirreltävissä oleva esine.

Matkalaukkuhan se metroon mennessä joskus on vähän hankala, mutta ei siellä kyllä selkärepusta kovin helpolla ongelmaa saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös