Mitä näitä Salppurin maisemia on tullut tänä (ja viimeisenä neljänä) talvena hiiihdettyä, niin vaikea on löytää sellaista kisapätkää, jossa olisi tasaista osuutta paljoakaan. Naisten 10km lenkki on ainakin pääosin raakaa nousua muutamaa laskua lukuunottamatta.Roponen vinoili naisten kympin aikana Mäkäräiselle, ettei sillä kestä pää kuitenkaan kotikisojen paineita ja hiihtokuntokin on huono. No, toivottavasti katsoi juuri päättyneen yhteislähdön viimeisen kierroksen, jossa Mäkäräinen nousi 7. sijalta pronssille ja jätti mm. Koukalovan nousussa kuin tikun sontaan. Oli hiihtoajoissa selvästi päivän nopein.
Millainen lienee Lahden viestirata? Onko kuokkanousua? Jos on tasaista niin ei Mäkäräistä kannata ottaa mukaan, mutta jos on kuokkanousua niin siinä tuntuu olevan aika tekijä.
Summa summarum: itse laittaisin Kaisan ehdottomasti 3:lle osuudelle viestissä.
Tämän päivän perusteella järjestys olisi minun valitsemassa joukkueessa:Ketkä olisivat listassasi muilla paikoilla?
Neljä parasta 10km:lle, mikä tarkoittaa sitä, että Kyllönen ja Mononen ulos. Matintalo on todellinen superyllättäjä. Vähän liikaakiin, herää epäilys, että millä keinoilla?
En nyt viitti ottaa 1-2 viikon pelikieltoa sanomalla, mitä tahtoisin, kun on Lahden skabat edessä.
Varmaan sen verran tiedät, että Matintalo on poikkeuksellinen kestävyyslahjakkuus.
Tämän päivän perusteella järjestys olisi minun valitsemassa joukkueessa:
1. Niskanen
2. Mononen
3. Mäkäräinen
4. Pärmäkoski
Perinteisen osuuksille vaihtoehtona olisi vielä Saarinen, mutta jotenkin Niskasen laittaisin ennemmin. Riippuu myös vähän muiden joukkueiden järjestyksestä, että laittaisinko Monosen avaamaan vai Niskasen.
Joka tapauksessa Mononen, Mäkäräinen ja Pärmäkoski olisivat varmoja minun hahmotelmissa ja Mononen nimenomaan perinteisellä.
En usko, että tietää.
Hyvä, että Matintalon muodossa tulee lisää laajuutta. Tosiaan kuusi hiihtäjää tarvitaan, kun valitaan skiathlonin ja pariviestin hiihtäjiä.
En nyt viitti ottaa 1-2 viikon pelikieltoa sanomalla, mitä tahtoisin, kun on Lahden skabat edessä.
Varmaan sen verran tiedät, että Matintalo on poikkeuksellinen kestävyyslahjakkuus.
Matintalo veteli 15-vuotiaana 800 metriä 2.05,87. Tämäntasoisesta kaverista on kysymys.
Johanna Matintalo – Wikipedia
Suoraan sanottuna mua on vähän vituttanut, että Matintalo on keskittynyt hiihtoon.
Matintalo veteli 15-vuotiaana 800 metriä 2.05,87. Tämäntasoisesta kaverista on kysymys.
Johanna Matintalo – Wikipedia
Suoraan sanottuna mua on vähän vituttanut, että Matintalo on keskittynyt hiihtoon.
Muistaakseni Matintalon lajivalintaan vaikutti poikaystävä joka on hiihtäjä.
Suomalaisten tahmeudessa taitaa näkyä tuo ulkomaan leiri. Mitenkähän korkeaĺla he kävivät? Oliko järkevää lähteä haastetteluja pakoon ja muualle keskittymään ja valmistautumaan. Ehkä se huippukunto vielä putkahtaa sieltä esiin kisojen aina.
On muuten palapeli naisten kympin valintoihin verrattain hankala. Missä määrin painottaa koko kauden näyttöjä ja missä määrin tätä tuoreinta yksittäistä näyttöä. Oma valistunut arvioni on, että nelikko tulee olemaan Pärmäkoski, Niskanen, Mononen, Saarinen. Toisaalta olihan tämä Matintalon suoritus tänään sitä tasoa, että hänenkin pudottaminen on kyseenalaista, jos kerta Reijo oli ennen kisaa todennut tämän olevan tärkein näyttöpaikka kympin valintoja ajatellen.
Hyvä tsoukki.Matintalo on todellinen superyllättäjä. Vähän liikaakiin, herää epäilys, että millä keinoilla?