Hiihdon MM-kisojen liveseuranta

  • 213 046
  • 4 231

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ammattimies tarvitsee kunnon välineet. Miksi ihmeessä suomalaisilla on näitä vaikeuksia ymmärtää tätä asiaa mikä ei liity edes pelkästään urheiluun. Missä tahansa ammatissa on aivan vitusta koittaa tehdä jotain järkevää, jos ei ole varusteet kunnossa.

Toisaalta, onko se reilua pitkää päivätyötä tehnyttä huoltojoukkoa kohtaan jos julkisesti dumaa suksensa paskoiksi, vaikka nekin saattoi olla jopa paremmat kuin osalla kilpakumppaneista. Edelleen siellä oli ääriolosuhteet eri lenkeillä.

Tuskin tuolla oli yhtään sellaista jolla oli hyvä pito ja luisto. Ehkä sellasia joilla ei toiminut kumpikaan. Iivolla sentän luisti.

Rankka laji tuo huolto. Saattoivat oikeasti tehdä olosuhteisiin nähden hyvää duunia, mutta pronssikiitos tuli haastattelussa kun hiihtäjä tokasi että ne kapulat olikin ihan paskat. Siitä on hyvä lähteä taas testaamaan suksia seuraaviin kisoihin.
 

Nick Neim

Jäsen
Toisaalta, onko se reilua pitkää päivätyötä tehnyttä huoltojoukkoa kohtaan jos julkisesti dumaa suksensa paskoiksi, vaikka nekin saattoi olla jopa paremmat kuin osalla kilpakumppaneista. Edelleen siellä oli ääriolosuhteet eri lenkeillä.

Tuskin tuolla oli yhtään sellaista jolla oli hyvä pito ja luisto. Ehkä sellasia joilla ei toiminut kumpikaan. Iivolla sentän luisti.

Rankka laji tuo huolto. Saattoivat oikeasti tehdä olosuhteisiin nähden hyvää duunia, mutta pronssikiitos tuli haastattelussa kun hiihtäjä tokasi että ne kapulat olikin ihan paskat. Siitä on hyvä lähteä taas testaamaan suksia seuraaviin kisoihin.
En tiedä mihin miinaan tässä astun, mutta Iivohan nimenomaan alleviivasi omaa huonoa suksivalintaansa, eikä todellakaan heittänyt huoltoa bussin alle. Aivan käsittämätöntä, jos tuosta haastattelusta sait tuollaisen johtopäätöksen revittyä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisaalta, onko se reilua pitkää päivätyötä tehnyttä huoltojoukkoa kohtaan jos julkisesti dumaa suksensa paskoiksi, vaikka nekin saattoi olla jopa paremmat kuin osalla kilpakumppaneista. Edelleen siellä oli ääriolosuhteet eri lenkeillä.

Tuskin tuolla oli yhtään sellaista jolla oli hyvä pito ja luisto. Ehkä sellasia joilla ei toiminut kumpikaan. Iivolla sentän luisti.

Rankka laji tuo huolto. Saattoivat oikeasti tehdä olosuhteisiin nähden hyvää duunia, mutta pronssikiitos tuli haastattelussa kun hiihtäjä tokasi että ne kapulat olikin ihan paskat. Siitä on hyvä lähteä taas testaamaan suksia seuraaviin kisoihin.
Mutta ne huollon kaverit myös tietää tilanteen ja tuskin heihin vaikuttaa mitä puhutaan. Ellei nyt joku joka kisan jälkeen hauku sukset todellisuudesta riippumatta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitäisi vissiin vastata "olin paska ja paskana pysyn", niin olisi nämä sohvaluuseritkin tyytyväisiä ja yhteenkuuluvaisuuden tunne rajaton.

Siis ei missään nimessä noin. Tuohan on sitä, että lähtee häviämään, ja myöntää urheilevansa vain meidän verorahoillamme.

Ja tuo on melkein yhtä iso synti kuin selittely. Tai isompi. Riippuu täysin siitä, että kumman vastauksen urheilija valitsi.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Juuri näin. Ja miksi niiltä sitten edes kysyttäis mitään kun aina tulee näiltä sohvanpohjan pikkusieluilta "Älä selitä!" neronleimauksia. Pitäisi vissiin vastata "olin paska ja paskana pysyn", niin olisi nämä sohvaluuseritkin tyytyväisiä ja yhteenkuuluvaisuuden tunne rajaton.

Kyllä. Kisoissa ja varsinkin parin viime päivän aikana välineillä on ollut normaalia suurempi merkitys. Mitä väliä sillä on vaikka Sundbyllä olisi ollut paletissaan minuutin nopeampi kalusto. Ei se poista sitä tosiasiaa, että tuo oli Iivon analyysi omista valinnoistaan ja sitten päätöksen seurausten realisoitumisesta siihen, että toisenlainen valinta olisi poikinut mahdollisesti erilaisen lopputuloksen. Näin se vain menee, eikä se ole mitään selittelyä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
No miten helvetissä huollolla EI voi olla tiedossa kummat kapulat kannattaa laittaa alle? Minäkään en nyt oikein ymmärrä tätä bingolottoa. Vai oliko niin, että toisella parilla luisti ja toisella parilla piti paremmin, että ottaa ja valitsee. Huolto teki molemmista optimaaliset mitä vain urheilija itse arvottaa, mutta tänään olisi mennyt kenties toisen tyyppisillä lankuilla paremmin?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En tiedä mihin miinaan tässä astun, mutta Iivohan nimenomaan alleviivasi omaa huonoa suksivalintaansa, eikä todellakaan heittänyt huoltoa bussin alle. Aivan käsittämätöntä, jos tuosta haastattelusta sait tuollaisen johtopäätöksen revittyä.

No eiköhän siinä mennyt myös terveiset huollon suuntaan. Eihän se nyt niin voi olla että huolto tekee hyvät ja huonot sukset.

Eiköhän siellä huollossa pyritä siihen että tehdään hyvät ja paremmat sukset. Ja niistä hiihtäjä valitsee. Nyt Iivon sanoin noiden hyvien teko ei ainakaan onnistunut.

Pointsia toki Iivolle siitä että myönsi itse ottaneensa "väärät" sukset. Itse vaan en oikein ymmärrä miten mies oli niin varma että ne toiset olisivat olleet paremmat. Ehkä pitävämmät mutta se olisiko niillä menty 15km nopeampaan aikaan? Sitä ei tiedä kukaan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
No miten helvetissä huollolla EI voi olla tiedossa kummat kapulat kannattaa laittaa alle? Minäkään en nyt oikein ymmärrä tätä bingolottoa.
Se ei ole huollon vaan urheilijan valinta ottaako kapulat joissa on hieman parempi pito ja huonompi luisto vai esimerkiksi täysin toisinpäin.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
No miten helvetissä huollolla EI voi olla tiedossa kummat kapulat kannattaa laittaa alle? Minäkään en nyt oikein ymmärrä tätä bingolottoa.

Siis huolto voitelee tyyliin kymmenet kapulat ja sitten ne testataan ja urheilija valitsee mieleisensä. Näin karkeasti laitettuna. Ja tähänkin sopii se, että kaikille ei sama lippalakki sovi.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
No eiköhän siinä mennyt myös terveiset huollon suuntaan. Eihän se nyt niin voi olla että huolto tekee hyvät ja huonot sukset.

Eiköhän siellä huollossa pyritä siihen että tehdään hyvät ja paremmat sukset. Ja niistä hiihtäjä valitsee. Nyt Iivon sanoin noiden hyvien teko ei ainakaan onnistunut.

Pointsia toki Iivolle siitä että myönsi itse ottaneensa "väärät" sukset. Itse vaan en oikein ymmärrä miten mies oli niin varma että ne toiset olisivat olleet paremmat. Ehkä pitävämmät mutta se olisiko niillä menty 15km nopeampaan aikaan? Sitä ei tiedä kukaan.

Siinähän meni ihan helvetin hyvät terveiset huollolle. Sanoi, että oli pronssi- ja kultapari tarjolla ja otti väärän. Voiko tuon kovempaa komplimenttia antaa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siinähän meni ihan helvetin hyvät terveiset huollolle. Sanoi, että oli pronssi- ja kultapari tarjolla ja otti väärän. Voiko tuon kovempaa komplimenttia antaa.

Ja iloinenkin oli? Ja tyytyväinen? Heittää yläfemmaa huoltokopilla.

Pointti nyt on edelleenkin se ettei Iivo mistään voinut tietää että se kultapari jäi hyllyyn. Olisi voinut voittaa sillä "paremmalla" pidossa 20s ja hävitä luistossa 24s ja jäädä sijalle 5.

Sitten varmaan olisi taas kultapari ollut jäänyt valitsematta?
 

Nick Neim

Jäsen
Ja iloinenkin oli? Ja tyytyväinen?Heittää yläfemmaa huoltokopilla.

Pointti nyt on edelleenkin se ettei Iivo mistään voinut tietää että se kultapari jäi hyllyyn. Olisi voinut voittaa sillä "paremmalla" pidossa 20s ja hävitä luistossa 24s ja jäädä sijalle 5.

Sitten varmaan olisi taas kultapari ollut jäänyt valitsematta?
No miten tämä liittyy enää siihen huollolle vittuiluun, vaikka olisikin hävinnyt jollakin toisella parilla yli minuutin? Eikö tuo kommentti nimenomaan kerro siitä, että Iivo luotti huollon tehneen hyvää duunia toisilla suksilla, ja hän itse teki väärän valinnan?

Toisaalta, onko se reilua pitkää päivätyötä tehnyttä huoltojoukkoa kohtaan jos julkisesti dumaa suksensa paskoiksi, vaikka nekin saattoi olla jopa paremmat kuin osalla kilpakumppaneista. Edelleen siellä oli ääriolosuhteet eri lenkeillä.
Miten tämä "julkinen dumaaminen" tulee siis oikein ilmi?

Olen vähän hämmentynyt nyt.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja iloinenkin oli? Ja tyytyväinen? Heittää yläfemmaa huoltokopilla.

Pointti nyt on edelleenkin se ettei Iivo mistään voinut tietää että se kultapari jäi hyllyyn. Olisi voinut voittaa sillä "paremmalla" pidossa 20s ja hävitä luistossa 24s ja jäädä sijalle 5.

Sitten varmaan olisi taas kultapari ollut jäänyt valitsematta?
Iivolla varmaan on hyvä käsitys millaiset kapulat on tarjolla mutta arvioi olosuhteet ladulla väärin. Sen jälkeen on helppo todeta että toisen kapulan ominaisuudet olisikin olleet paremmat ladulle.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Pointti nyt on edelleenkin se ettei Iivo mistään voinut tietää että se kultapari jäi hyllyyn. Olisi voinut voittaa sillä "paremmalla" pidossa 20s ja hävitä luistossa 24s ja jäädä sijalle 5.

Aiemmista viesteistä jäin käsitykseen, että pointti oli se, että Iivo heitti huollon bussin alle. Sitä en allekirjoita, ennemminkin päinvastoin. Sen sijaan olen samaa mieltä siitä, että paljon on jossittelua siinä, että olisiko mikä ollut parempi suksi. En tosin lähde vastaankaan väittämään, jos Iivo sanoo, että parempaa kapulaa olisi noihin olosuhteisiin ollut niin sitten se varmaankin on niin. Loppuviimein se on ihan paskan hailea, vaikka olisi ollut yhdeksän kultaparia varastolla. Suksen valinta on osa suoritusta ja se ei mennyt putkeen.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miten tämä "julkinen dumaaminen" tulee siis oikein ilmi?

Olen vähän hämmentynyt nyt.

Hallitseva maailmanmestari ja yksi kovin voittajasuosikki sanoo että alla oli pronssisukset. Ja että jos olisi olleet ne toiset, olisi kultaa tullut.

No ehkä se olisi kohteliaisuus? Sori kun en tajunnut tuota. Minun virhe.

edit: Iivo Niskanen tärisi pettymyksestä - puhisi Ylen haastattelussa: "Suksi ei pitänyt yhtään"

otsikotkin oikein kehuvat suksihuoltoa.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hallitseva maailmanmestari ja yksi kovin voittajasuosikki sanoo että alla oli pronssisukset. Ja että jos olisi olleet ne toiset, olisi kultaa tullut.

No ehkä se olisi kohteliaisuus? Sori kun en tajunnut tuota. Minun virhe.
Kertoi tehneensä virheen? Dumasi huollon julkisesti? Mitäs helvettiä nyt?
 
No puhdasta selittelyä ja jositteluahan tuo on. Sanoisi kerrankin suoraan, ettei vaan pärjännyt muille eikä keksisi selityksiä suksista, Huonosta itsetunnosta tuollainen vain kertoo ja siksi olympiavoittajakin selittelee.

Ja päivän Hassuhattu-palkinto (itseni keksimä) menee tällä kertaa teikäläisen suuntaan. Onnittelut! Ilmoita vaikka yksityisviestillä mihin osoitteeseen voin postittaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Hallitseva maailmanmestari ja yksi kovin voittajasuosikki sanoo että alla oli pronssisukset. Ja että jos olisi olleet ne toiset, olisi kultaa tullut.

No ehkä se olisi kohteliaisuus? Sori kun en tajunnut tuota. Minun virhe.
Ja nimenomaan Iivo alleviivasi sitä, että pronssisuksien valinta oli hänen oma valintansa. Ei huollon, ei valmennuksen, eikä edes paavin. Pelkästään Iivon.

Siksi en ole vieläkään saanut kiinni tuosta pointista, että huolto tyrkättiin jyrkänteeltä alas. Tuohan nimenomaan oli luottamuslause huoltoa kohtaan, että huolto teki kultaparin, mutta hän itse valitsi pronssit.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Hallitseva maailmanmestari ja yksi kovin voittajasuosikki sanoo että alla oli pronssisukset. Ja että jos olisi olleet ne toiset, olisi kultaa tullut.

No ehkä se olisi kohteliaisuus? Sori kun en tajunnut tuota. Minun virhe.

edit: Iivo Niskanen tärisi pettymyksestä - puhisi Ylen haastattelussa: "Suksi ei pitänyt yhtään"

otsikotkin oikein kehuvat suksihuoltoa.

Tämä asia varmaankin avautuu hieman paremmin kun käsität sen, että huollossa ei päätetä mitkä sukset hiihtäjän alla on. Hiihtäjä valitsee itse suksensa ennen kisaa testaamistaan pareista - mikä hänelle itselleen tuntuu siis hänen omasta mielestään sopivan parhaiten vallitseviin olosuhteisiin. Tämä on siis olennainen osa suoritusta - kuten tuossa yllä on jo todettukin.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hallitseva maailmanmestari ja yksi kovin voittajasuosikki sanoo että alla oli pronssisukset. Ja että jos olisi olleet ne toiset, olisi kultaa tullut.

No ehkä se olisi kohteliaisuus? Sori kun en tajunnut tuota. Minun virhe.

edit: Iivo Niskanen tärisi pettymyksestä - puhisi Ylen haastattelussa: "Suksi ei pitänyt yhtään"

otsikotkin oikein kehuvat suksihuoltoa.

Mutta Iivohan itse sanoi, että tarjolla oli nämä parit. Ja itse valitsi väärin. Eli olet väärässä siinä, että Iivo olisi huoltoa bussin alle heittänyt, itseään se väärästä valinnasta syyllisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös