Hiihdon MM-kisojen liveseuranta 2017

  • 232 892
  • 3 516

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Iso lohtu (ainakin itselleni) tässä kammottavassa sopassa on tietysti se, että Norja jäi kokonaan ilman mitalia. ; )
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Iivon vika osuus...huh. Ei kai Mustinkaan panosta voi vähätellä, mutta kun Iivo haisto veren vikalla kierroksella, pisti kaikki peliin...

En muista koska viimeks on syttynyt urheilutapahtumasta näin intensiivisesti, syke pomppinut ylös, alas, ja lopulta täys ulospuhallus.

Ei voi todeta muuta kuin, että voi jeesuksen kristuksen myöhempien aikojen hevonperseen kirkko.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En ole saanut vieläkään päähäni, miksi Herolaa ei laitettu avaajaksi. Samaa mietti myös Mantila.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko nää niitä paineita, joita puretaan huutamalla vittusaatanaa Isonmäen katsomossa?

Minä en huuda siellä vittusaatanaa vaan kannatan ääneen omaa joukkuettani chänttäämällä ja laulamalla. Ja minä en ole myöskään osallistunut niihin keskusteluihin puolustelemalla Isomäen meininkiä, joihin sinä nyt tällä kysymykselläsi viittaat. Olen minä ne kyllä lukenut ja olen sitä mieltä, että Isomäen kannattajatoiminta saisi kehittyä selvästi modernimpaan suuntaan.

Mutta, tekeekö hyvää päästä täällä vittuilemaan? Kyllä jumalauta pitää ihmetellä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ensi vuoden olympialaisissa Suomen nuori yhdistetyn joukkue voi olla kova tekijä. Nuorten maailmanmestari Arttu Mäkiaho menee toivottavasti kesän aikana enemmän eteenpäin kuin Juti.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Siis en vain käsitä miten saadaan tuosta edes jotenkin Iivon vika! Sama kuin liikenteessä, kun menet autolla, niin kyllähän kaikki nyt perkele katsovat ensin taakseen ennen kuin kääntävät. Ei voi olla näin vaikeaa. Huonoa tuuria tuo kolina oli, mutta ei se nyt voi mitenkään, ei siis mitenkään, olla Iivon vika. Hän vaihtaa ensin latua, vapaaseen latuun... Siis koneella tehtyyn latuun, jossa ei ollut yhtään hiihtäjää.

Huono vertaus, liikenteessä ei käsittääkseni ole tapana kisailla kuka on perillä paikassa A nopeiten.

Ennemmin vertaisin formuloihin. Jos olet kakkosena, selvästi nopeampana, niin miksi kokeilla ohitusta mutkassa, jos tiedät että menet seuraavalla suoralla varmasti ohi? Ei sielläkään edellä ajava saa peippailla miten sattuu, mutta joskus niitä "virheitä" sattuu.

Norski tiesi 99% varmuudella vetävänsä Niskasen eteen, mutta siitäkin huolimatta Niskasen olisi pitänyt ajatella vähän pidemmälle.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Yle on kyllä pettänyt tänään. Eivät vieläkään tiedä, että Ranskan mäkiosuus hylättiin väärän hyppypuvun vuoksi. Lisäksi Parisprintin karsinta jätettiin näyttämättä ja Tapsalta ihmeellisiä virheitä koko ajan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yle on kyllä pettänyt tänään. Eivät vieläkään tiedä, että Ranskan mäkiosuus hylättiin väärän hyppypuvun vuoksi.
Haluatko lukita vastauksen?
Eikä ranskan mäkiosuutta edes oltu hylkäämässä missään vaiheessa, se olisi ollut FAKE NEWS. Vain yhden hyppääjän.
 

Rara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän tuossa kyse oli lähinnä huonosta tuurista. Iivon vauhti oli sen verran kovempaa kuin Iversenin, että jotakin oli tehtävä kun päälle ei voinut ajaa. Selvää oli että kärjestä vaihdetaan kaarteessa sisäladulle, mutta ehkä Iivo ajatteli ehtivänsä rinnalle ennen sitä. Ulkoladulle vaihtamisessakaan ei olisi ollut järkeä kun samalla Iversen olisi ollut sisäladulla. Sen verran yhtä aikaa vaihtoivat latua ettei tosiaan voi tahallisesta kiilaamisesta Iverseniä syyttää vaikka paska homma Suomen kannalta olikin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mystinen taktiikka Suomella tässä yhdistetyssä. Ei edes yritetä päästä mitaleille.

Joo. Sanokos mukava valkku heti hyppyjen jälkeen, jotta mitalit on karannut (ei ehkä ihan noin sanonut), tällä taktiikalla Suomen paremmat hiihtäjät korjailee sitten ne selät ja sijat viimesillä osuuksilla mitä korjattavissa on.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Joo. Sanokos mukava valkku heti hyppyjen jälkeen, jotta mitalit on karannut (ei ehkä ihan noin sanonut), tällä taktiikalla Suomen paremmat hiihtäjät korjailee sitten ne selät ja sijat viimesillä osuuksilla mitä korjattavissa on.
Äsken sanoi, että vaatii ihmettä Suomelta päästä mitaleille. Jestas sentään.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Yle on kyllä pettänyt tänään. Eivät vieläkään tiedä, että Ranskan mäkiosuus hylättiin väärän hyppypuvun vuoksi. Lisäksi Parisprintin karsinta jätettiin näyttämättä ja Tapsalta ihmeellisiä virheitä koko ajan.
Tapsa alkaa vedellä viimeisiään, vaikka nuorehko heppu vielä onkin. Sekoilee ilmeisesti jonkinlaisissa menttaali-mömmöissä ajoittain todella lahjakkaasti.
 

Nick Neim

Jäsen
Ennemmin vertaisin formuloihin. Jos olet kakkosena, selvästi nopeampana, niin miksi kokeilla ohitusta mutkassa, jos tiedät että menet seuraavalla suoralla varmasti ohi?
Siis mihin tämä perustuu, että Iivo "vanha kiritykki" Niskanen olisi painanut seuraavalla suoralla varmasti ohi? Jos Iivo olisi itse edes näin tuntenut, niin eiköhän se olisi tuonkin hieman varmemmin pelannut, ja jäänyt suosiolla vaikkapa norjalaisen taakse. Tai jopa hakenut sieltä ulkokautta ohitusta, mitä ilmeisesti moni on täällä heitellyt ilmaan ihan tosissaan.

Sen sijaan Iivo haki jopa jonkinlaisella riskillä sitä sisälinjaa, että saa loppusuoralle jonkinlaisen edun norjalaiseen nähden. Mun mielestä se kertoo vain siitä, että tuollaiseen jahtiin kului voimia, eikä olisi todellakaan ollut 100% varmaa, että Iivo - joka kiristään ei ole tunnettu - olisi Iversenin loppukirissä lyönyt.

Taitaa tuo lopun alamäkiosuus antaa monelle liiankin hyvän kuvan Iivon voimista, kun pääsi helposti peesistä paremmalla kapulalla liukuen rinnalle. Ei tuollaisessa tilanteessa pelata varman päälle, jos on mestaruus mielessä. Ja tietoinen omasta kirikyvy(ttömyydestään)stä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Mannista ei kuulemma kukaan päihitä kirissä maalisuoralla. En tiedä mitä hyötyä siitä on tässä kisassa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Siis mihin tämä perustuu, että Iivo "vanha kiritykki" Niskanen olisi painanut seuraavalla suoralla varmasti ohi? Jos Iivo olisi itse edes näin tuntenut, niin eiköhän se olisi tuonkin hieman varmemmin pelannut, ja jäänyt suosiolla vaikkapa norjalaisen taakse. Tai jopa hakenut sieltä ulkokautta ohitusta, mitä ilmeisesti moni on täällä heitellyt ilmaan ihan tosissaan.

Sen sijaan Iivo haki jopa jonkinlaisella riskillä sitä sisälinjaa, että saa loppusuoralle jonkinlaisen edun norjalaiseen nähden. Mun mielestä se kertoo vain siitä, että tuollaiseen jahtiin kului voimia, eikä olisi todellakaan ollut 100% varmaa, että Iivo - joka kiristään ei ole tunnettu - olisi Iversenin loppukirissä lyönyt.

Minusta norjalainen oli aivan poikki, Iivo taas ei. Spekulaatiotahan tämä on, mutta uskon että Iivo olisi mennyt lopussa ohi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös