tiki10 kirjoitti:
Kyllä HIFK:sta tehdään nyt kovaa vauhtia SM-liigan anti-fyysisintä joukkuetta. Toivottavasti Murphyt, Murrayt, Guollat, Kuhdat ja kumppanit osaavat varoa liikkeitään kaukalossa, koska heitä voi nyt surutta hakata ja tökkiä.
Iisisti nyt tiksa, viimeksi ainakin kun minä HIFK:n peliä olin katselemassa, oli kokoonpanossa kuitenkin Lennua, Pikua, Jereä, Pasia, Hesusta, Turoa, Murrayta, Tibbetsiä jne. Ei tuo nyt mikään neitijengi ole.
Kyllä minäkin olisin Paten pitänyt jengissä - jollei muuten niin edes ihan vain siltä varalta että pleijareissa tulisi ilmalan porukka vastaan - mutta muutoin en usko että mikäli Baxter saa puhkuttua jengiin kunnon hengen voisi itse asiassa mikään SM-liigan jengi fyysisillä panoksilla voittaa HIFKin. Päinvastoin. Lisäksi meillä ei oikeasti ole kuin muutama pelaaja jonka tökkimisiä vastapuolen ehkä edes kannattaisi harkita jotain hyötyä saadakseen. Valitettavasti ei ole Calounin tms. kaltaisia puhtaita taitoniekkoja joiden horjuttaminen vaikuttaisi koko jengiin.
Ei kuitinannon tai noudon pitäisi olla siitä riippuvainen istuuko penkin päässä nielikäinen tai pate käskyä odottamassa. Itse asiassa jengin asenteesta (ja valmentajan ohjeista) se myös on kiinni, jos akuutti kuitin tarve tulee niin jäältä pitäisi löytyä heti kaveri hoitamaan asia. Veskarin tai muiden tärkeiden pelaajien ajelut pitäisi hoitaa heti saman vaihdon aikana jotta sanoma on selvä ja jotta saataisiin adrenaliinihöyryinen henkinen yliote vääryyden rankaisemisesta. Ja jollei asiaa voi heti hoitaa, kyllä joku ryhmästä Pasi, Hesus, tms. sen voi myöhemminkin tehdä. Olisi kiva jos se olisi pate, mutta sillä ei ole HIFKn pleijari- tai muun menestyksen kannalta niin suuri merkitys.
Murphy ei ole mikään jätti mutta en ole useinkaan nähnyt hänen joutuvan pelatuksi tilanteesta ulos epäfyysisyyttään, kaverilla on reisilihakset ja tasapaino kunnossa. Eikä kibekään omaa poliisia tarvitse, vai muistaako joku lähivuosien historiasta että olisi joutunut jatkuvasti jyrän alle?
terv. nimim. "Parempi nippu maalintekoonkin pystyviä power forwardeja kuin yksi gooni penkin päässä"