Vaikka nyt syvissä vesissä ollaankin ja muutoksia todellakin tarvitaan, on hyvä muistaa, että tämä kausi ei ole vielä todellakaan taputeltu. Toki pelillisesti kaikki on päin persettä, mutta yksi suurimmista ongelmista, jollei suurin, on henkinen lukko. Se kun saadaan auki, joka toivottavasti tapahtuu valmentajia vaihtamalla, muuttuu koko joukkueen ilme ja tulosta alkaa syntyä.
Kaikki on edelleen omissa käsissä. Muutamalla voitolla noustaan sarjataulukossa sija kerrallaan ylöspäin. Näin tasaista kautta en muista koska viimeksi olleen ja jos edes tuloksellisesti päästään eteenpäin, kaikki on mahdollista.
IFK:n pitäisi ehdottomasti olla jo nyt sarjataulukossa korkeammalla, mutta kun näin ei ole, on pidettävä kiinni kaikista mahdollisuuksista, joita vielä on tarjolla. Säälipleijarit ovat surkea keksintö, mutta joku nyt joka tapauksessa niistä jatkoon selviää. Ja jos peli saadaan kuntoon, noustaan jo suoraan pleijaripaikkaan kiinni.
Missään tapauksessa ylimielisyyteen ei ole varaa, varsinkaan pelaajilla. Nyt tarvitaan sitä todellista IFK-henkeä, periksi ei anneta koskaan. Meillä kannattajilla ei ole monia vaihtoehtoja tukea joukkuetta. Ja korostan sanaa joukkue, koska itse en millään muotoa seiso johdon takana tai tukena. Me voimme kuitenkin osoittaa tukemme tulemalla hallille ja kannustaa joukkuetta. Mikäli joukkue ei muutoksista huolimatta jaksa itse enää uskoa omaan tekemiseensä eikä otteissa näy parannusta, voimme poistua takavasemmalle. Uskon kuitenkin, että "uusi alku" saa joukkueen taistelemaan jatkostaan kynsin hampain ja haluaa näyttää, että he todella ovat nykyistä mainettaan parempi joukkue. Siihen saakka minä uskon siihen, että keväällä nakkikattilaa IFK:ssa nostellaan. Sekin kun on vielä täysin mahdollista. Keväällä kaikki matsit on kuitenkin voitettava. IFK:lla pleijarit alkavat kuitenkin jo aikaisemmin. Panoksen puutteesta tulevia matseja ei voi ainakaan syyttää.
Joukkueeseen 1-2 sentteriä ja Tobbari kotiin ja on jatkossa helpompaa.