Virheellinen varuste!
Kun nyt oikein Jortikkaa myöten Turussa ollaan taas yleisen edun vuoksi huolissaan liigan käytännöistä, niin minua ilahduttaa erityisesti se, miten turkulaiset eivät tällä kertaa edes ota kunniaa kaikkien asialla olemisestaan. Miten pyyteetöntä ja jaloa huolta muidenkin puolesta!
Toinen ilon aihe on se, että vihdoinkin ymmärrän, miksi Riksmanin kamppaaminen Nurmisen toimesta olikin vain ja ainoastaan jalo teko koko lajin tai vähintään nyt SM-Liigan parhaaksi - Juusolla oli varmaan liian iso paita, eli (aivan oikein) väärä varuste.
Jos Jortikka oikeasti kehtaa esittää, että itse taklauksessa ei olisi tullut aivotärähdystä, niin pitää olla vielä tyhmempi, kuin minä näitä Turun valioita yleisesti pidetään. Aivotärähdyksiä on tullut vaikka kypärä on pysynyt päässäkin, ja vaikka en Schaefferin taklausta pidä mitenkään legendaarisena törkeysasteeltaan, niin osuma päähän oli suorastaan turkulaisesti sanottuna "puhdas".
Kypärän remmin väitetyllä löysyydellä voi olla vaikutusta esimerkiksi päähän tulleen haavan syntyyn, mutta entäs sitten? Aivotärähdys oli selviö jo paljon ennen kuin kypäränremmi vaikutti tilanteen kulkuun vähäisimmässäkään määrin. Vähemmästäkin on muuten kunnolla kiinnitettyjäkin kypäriä irronnut ja missään ei vieläkään ole mitään näyttöä kypäränremmin löysyydestä. Ei mitään, nolla, zip, nada ja niin päin pois. Viivan alle jää joka tapauksessa se, että päähän kohdistunut taklaus ei tuosta kummene ja päähän kohdistuneista taklauksista on ollut huolissaan mm. [täytä tähän nimi joka tulee ensimmäiseksi mieleen. Heh heh. Niinpä niin.]
Valitan Tepsin pellet - itse olette itseänne aina jalustalle nostamassa, ja toisianne olalle taputtelemassa. Luulen, että se viimeinenkin Turun ulkopuolella alkaa pikkuhiljaa oivaltaa, mistä on kyse aina kun Hannu-setä herättelee keskustelua. Teehee, Jortikan kuningasajatuksiahan on mm. se, että pelaajan pitäisi olla pois kentiltä yhtäaikaa kuin loukkaantuneen. Ilmeisesti tämä ei koske tilannetta, jossa loukkaantunut törkeästi altistaa turkulaispelaajan pelikiellolle.
Väärinkäsitysten välttämiseksi alle voivat kaikki ne kolmen viikon päästä löytyvät TPS-fanit, joiden mielestä Jortikka puhuu taas kerran ihan mitä sattuu, eikä siitä tarvitse välittää, ilmoittautua jo nyt.
Yllä Tepsin pellet tarkoittaa sitten TPS:n organisaation klovneja vahvistettuna Liesmäellä. Fanien (muista turkulaisista puhumattakaan) ei tarvitse moisesta ottaa nokkiinsa, mitä nyt vähän taannehtivasti miettiä omiensa sädekehien tärinää silloin kun muiden joukkueiden valmentajat eivät saa pelaajiaan kuriin, jotta Tepsin pojat voisivat pelata omaa taitopeliään.