Ensinnäkin
...juuri kuten aiemmin tuolla todettiin, nimenomaan Tepsiä vastaan pitää unohtaa tämä "jäähyboxista ei voiteta" -jargon. Kyllä voitetaan. HIFK ei ole edes märissä unissaan kaatanut Tepsiä koskaan taito- tai luistelukilpailussa. Peruuttelusta puhumattakaan. Nyt mitataan Suhosen pokka eli uskaltaako hän antaa taklata, jyrätä, ärsyttää. Juuri tällaisella, melkein puolirikollisella pelilllä TPS on kaatunut aiemminkin, miksei nytkin? Turha jeesustella, pisteitä tässä tarvitaan.
Lihaa kentälle, siinä avaimet TÄHÄN matsiin, ei välttämättä kaikkiin.
Pasista ja taktiikasta:
Ei kelpaa Alpolle, on kuulemma liian suorasanainen:D Ja kyllä Pasi viime keväänä pisti vellit housuun mm. Tuokolle alkulämmittelyssä. Pasi sanoi, että olen täällä vain sua varten ja Tuokko hiljaa: Mä en oo tullut tänne tappelemaan...En minä silti Tuokkoa tuon perusteella (muuten kyllä) mamiksena pidä. Kun kylähullu, joka sattuu olemaan vahva kuin härkä, käy pelottelemassa, niin ei se ole kivaa. Sellainen pelaa ihan eri säännöillä kuin muut, tämä on muistettava. Itse ottelussa Pasi teloi Seikolan ja sai 5+20 min, samoin Mäkkäri sai 5+20...TPS sai helvetisti ylivoimaa, oli aivan kateissa ja hävisi jatkoajalla 5-4. Rintanen jäi aitioon ekan erän jälkeen, kun huomasi, että siellä sattuu. HIFKillähän oli kentällä silloin myös kaikkien lihaketjujen äiti: Hucko-Nielikäinen-Kautonen...
Tämän kauden voitot ovat tulleet samantyyppisesti, ei tosin yhtä kriminaalilla tavalla. Jos tämä tuntuu olevan ainoa tapa voittaa TPS, niin miksei käytettäisi kun lihaa löytyy?
Jos TPS olisi kaadettavissa taitoluistelulla, niin tottamooses, silloin pitäisi taitoluistella.
Ei tässä sen kummempaa kieroa taka-ajatusta ole, jokaista joukkuetta vastaan pitäisi löytää se oikea tapa pelata. No, HIFKillä ei ole muutenkaan paljon muita vaihtoehtoja pelaamiseen kuin fysiikka tällä kaudella.
Jos Suhonen uskottelee, että kyllä meilläkin taitoa löytyy, niin TPS vie vähäjäähyisen ottelun 2-5. Jos otetaan riski, eikä pelätä boxia, HIFK vie 4-2.
Veskaritilanne on vaikea HIFKillä. Sakke on Sakke ja Juusolla alkaa selvästi henkinen vire olla tiukoilla. Mies luuli olevansa kolmosveskari kun kausi alkoi, nyt kaikki (minä mukaanlukien) huutavat Juusoa pelastamaan HIFKiä. Epäilen, että kiekko pomppii aika tavalla Juusolla, mutta luotan siihen perustorjuntatasoon kuitenkin jonkunverran. Mutta voi olla vaikeakin ilta.
TPS:n kanukit eivät muuten tosiaankaan ole minkäänlainen este mahdollisille myllyille. Pojat eivät ole myllyttäjän maineessa olleet Pohjois-Amerikassakaan, eivät myöskään täällä. Tokihan he tanssiin lähtevät, sellaista pohjoisamerikkalaista ei olekaan joka kieltäytyisi, mutta Vopatit, Mogerit, Mäkkäri (jos haluaa) ja kumppanit ovat ihan toista luokkaa. Tämä ei mitenkään vähennä heppujen muita ansioita, mutta myllyttäjinä he ovat Jeff Scissons -osastoa. Vetävät takaisin kyllä, mutta tuskin haastavat.
Mika Alatalo on helvetinmoisessa iskussa ja Porolla & Ahmalla varsinkin tulee olemaan kiire hänen kanssaan. Mies on ehdottomia ikisuosikkejani suomalaisista laitahyökkääjistä. Jotain kuvaa Tepsin pienistä maalinteko-ongelmista kertoo se, että Alatalo kantaa kultakypärää. Vähän sama kuin jos Marko Tuomainen tai Hannes olisi ollut kultakypärä meillä. Nythän meillä on asiat paljon paremmin, kun kultakypärä on sentään puolustajalla. Alatalon & Kiviharjun -vitjat kiinni (minun mielestäni ketjut ovat heidän, vaikka eivät senttereitä olekaan;) ), niin voitto on mahdollinen.
Tepsin maalissa pelannee kuitenkin Norrena. Minä tykkään Norrenasta, kaveri pistää kampoihin, jos peli menee ikäväksi.
Moger, velttoilijoiden kuningas, muistutti Narri-matsissa vähän Jukka Seppoa 10 vuoden takaa...ei mitään liikettä koko iltana, paitsi yksi vaihto, jolloin räkämaali silkalla tahdolla/fysiikalla. No, Sepollahan oli/on taitoakin. Senkun velttoilee, jos tekee 1+1/matsi