HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

  • 1 543 665
  • 5 606
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mitäs vittua sä sitten tänne osioon linkkailet noita "uutisia" ja viittaat paikallisvastustajan löytyneen koheloon? Oliko kenties taas yritys ainoastaan flamettaa, mutta sitten veditkin vähän jarruja päälle kun omatkin sulle jo nauraa? Vai mikä sulla oli pointti tossa ekassa jututssa?
Linkkasin uutisen, koska uskon sen liittyvän HIFK. Olisin toki voinut sen muotoilla paremmin, koska ymmärsin sinun tulkinneen "yhdellä tavalla ymmärtäämisen" koheloon. Kysymysmerkki oli kysymyksen perässä, että se olisi helpompi ymmärtää kysymykseksi. Kuka mulle nyt sitten nauroi. Jotenkin hämmästelen jos uskoit minun flamettaneen.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Joku harjoitushallihan tuo joka tapauksessa on, tai jopa keskus. Mitä järkeä olisi rakentaa uusi monitoimihalli, kun juuri on yksi ostettu Helsingin kokoisessa kylässä.
Niin ja toista hallia puuhataan.

Ei oikein avaudu minkään Russian Basenkaan rakentaminen, kun bisnesveljet rakentavat harjoituskeskusta viereiseen pitäjään.

Onko tarve muuttaa omaisutta kiinteäksi johonkin muuhun valtioon kuin Venäjälle?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Joku harjoitushallihan tuo joka tapauksessa on, tai jopa keskus. Mitä järkeä olisi rakentaa uusi monitoimihalli, kun juuri on yksi ostettu Helsingin kokoisessa kylässä.

Kuka tietää, onhan noilla sitä "ylimääräistä" rahaa, joten jos tänne toisen hallin pykäävät, niin ei se ainakaan minua haittaa.

Alkuperäinen juttu rsport.ru sivustolla venäjäksi.

Google kääntäjä antaisi viimeisimmän osan englanniksi näin. Englannin kautta koitan lukea sen takia, että uskoisin venäjä-englanti lukijoita olevan enemmän, kuin venäjä-suomi lukijoita ja siten myös korjausehdotuksia käännösvirheille raportoidaan luultavasti enemmän. Silti ajoittain hyvin sekavaa tekstiä, eli tulkitkaa tavoillanne. "the extra base does not hurt" vois mahdollisesti tarkoittaa, ettei niitä rahan kuluminen niin haittaa...

It turns out that the KHL expands due to foreign teams. Appeared Finnish "Jokerit" and Moscow "Spartak" with "dead."
- Today, the Finnish team will play in the KHL, the attractiveness of the CHL increases. We would have the Swedes there. This acquisition is not to develop Europe. Let them look in Europe, is to promote hockey, is just at hand. In principle, this was done in order to Finns played in the CHL.

- Much has been written about what the stadium "Hartwall Arena" can be sanctioned.
- No, there are no sanctions . The situation is that they are very happy that we purchased. Now there is one more place where we will build a hockey box.

- In Helsinki?
- In Helsinki, yes. In principle, there's enough comfortable place we can hold meetings there and for the Russian team.

- That is not Navagorsk and in Helsinki?
- You can not Novogorske and there. There and for the money is cheaper in many ways. The extra base does not hurt.

- How will the KHL next? You said about the clubs of Sweden ...
- I said that we desired, to play in the CHL as many European teams. And whether you want to buy something, whether it is necessary to buy, sanctions ... While on "Jokerit" sanctions do not apply. The more so because there is involved (Gennady) Timchenko and my brother, and they have Finnish citizenship. Therefore, they are not subject to sanctions, as at me. But I have a share of.
"
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ennen kuin Liigalla ja Jokereilla on yhteiset pelisäännöt miten pelaajapolku voidaan toteuttaa niin, että se palvelee tasapuolisesti molempia osapuolia.
Kerrotko mulle miksi Liigalla ja Jokereilla tulisi olla yhteiset pelisäännöt pelaajapolulle?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Hei AB, allekirjoituksesi on tyypillinen esimerkki puolitotuuksista, joten kannattaisi korjata ilmiselvä virhe eli "suurin seurajoukkue".

Lainaus oli YLEn
Robert Portman
TAPAHTUMAURHEILUN JA URHEILUOIKEUKSIEN PÄÄLLIKKÖ
YLE URHEILU(heh)

Tuo ei vaan mahtunut siguun. Kyllä se minuakin hymyilytti vaikka ei paskaa puhunutkaan ;)

Jottei offtopic: Niin haluan sanoa, että mulla ei ole mitään tätä uutta hallia vastaan. Toivottavasti sellainen tulee mahdollisimman pian. Maksoi sen venukit tai ei.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Venäjän maajoukkueen harjoituskeskus Mäntymäen kentällä olisi hieno kunnianosoitus viereen haudatuille punikeille, ehhh...

Kun ulkkarimediassa puhutaan Helsingistä, niin voi ihan hyvin olla, että tarkoitetaan tyyliin jotain Jyväskylää. Tuo juttu liittyy varmaankin siihen Långvikin harjoitushalli-/-keskus -tsydeemiin.
 
Viimeksi muokattu:

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Oma toiveeni/visioni tulevasta Gardenista olisi sellainen että ruuan myyntikojut olisi jaettu useammalle , mielellään paikalliselle pienyrittäjälle, yhden Amigarestellin sijaan. Nykyinen Nordiksen laatu/hintataso on surkea. Sen sijaan että annettaisiin monopoli parhaiten tarjoavalle isolle firmalle, voitaisiin katsoa pitemmälle tulevaisuuteen eikä ammuttaisi itseä nilkkaan nopean voiton pyynnissä. Useampi laadukas pikkufirma voisi olla pitkällä tähtäimellä parempi ja tuottavampi vaihtoehto, kun ihmiset oppisivat tarjonnan, sen sijaan että syövät ja juovat muualla ennen peliä. Oluessa olen bulkkimiehiä, eli (järkevästi hinnoiteltu) Koffi kelpaa kyllä, mutta esin hodari voisi olla, jauhonakkien sijaan, "täyslihanakki" kokojyväsämpylällä if you know what I mean. Lemieauxin yöllinen avautuminen on juuri sitä mitä ajan takaa, vaikka en tuohon kasvispuolen ruokaan olekaan itse innostunut.
Ei näin. Ei todellakaan näin.

Kerätkää mulle muutama miljoona taustapottia yritykseen, niin tarjoan itsepantuja 0,5l IPA-, APA- ja Stoutti-oluita hintaan 5e sekä terveellistä, paikallista luomuvegaanisafkaa 5-10e per lautanen, tai vaikka ihan lihaisalta maistuvia luomuvegaanihampurilaisia, -pizzoja ja -spydäreitä, lähes hemmetti ituhipin aivopesuhintaan, eli omakustannehintaan. Tekisin tämän mieluiten ravintolassa, joka sijaitsisi Gardenissa... (wink wink). Kerätkää te sijoittajat vaikka itse jopa kaikki voitot, mutta ottakaa muhun yhteyttä jos tällainen projekti kiinnostaa, koska mulla on suunitelmat, puolittain kiinnostuneet kokit ja ekstensiivisiä empiirisiä tutkimuksia läpikäyneet ruokalistat valmiina. Emmä tarvii mitään liikevoittoa, mä tarviin siistin Gardenin jossa mä viihdyn.

Garden, jossa on Restel, on Garden, jossa en viihdy. Sen sijaan heidän vuokratyöntekijänsä on usein sympaattisia ja jopa söpöjä.
Garden, jossa myydään pelkkää raatomuussinakkia pullamössösämpylässä on aika helvetin aikansaelänyt, barbaarinen ja säälittävä, ja se on eittämättä Garden, jossa en viihdy.
Garden, jossa saa vegaanisen tofupurilaisen, papupadan, hernarin, my name is Päivi -oluen, mungpavunitusalaatin tai yli kuustoistavuotisia singlejä, on Garden, jossa viihdyn.
Miljoonia ei löydy mutta sijoittajana olisin silti erittäin kiinnostunut tämänkaltaisesta ideasta.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun se eka visio Gardenista oli sellainen ostoskeskus/asuintalo kompleksi, niin minulla taas tuli mieleen että ne palveluntarjoajat olisivat niitä samoja jotka siellä 24/7 muutenkin sitten tulisivat toimimaan, eli myös silloin kun itse jäähallissa ei ole tilaisuuksia.

Tietenkin se erätauko on lyhyt eikä siinä ajassa nyt kamalasti ehdi ruokailemaan muutenkaan, mutta kyllä se siihen menee sitten että jengi ruokailee ennen matsia ja erätauoilla haetaan sitten se kalja/poppari/jäde riippuen ketä nyt seurueessa onkaan. Kuitenkin nykyisellään halli on auki tuntia ennen pelin alkua, joten kyllä suurin osa ehtii siinä ennen ruokailemaan mikäli haluavat ja silloinhan voisi juurikin valita joko ne hallin ympärillä olevat palveluntarjoajat tai syödä itse hallilla samojen firmojen kioskeista.

Minua vähän kanssa ihmetyttää esim. että kun IFKlla nyt on esim. sitä ns. omaa viiniä pullossa että siinähän olisi hyvä myydä sitä nyt esim. seurueille pulloittain johonkin sellaiseen hintaan että esim. 4 hengen seurue ei mene siitä konkkaan. Kyllä luulisi olevan mahdollista tehdä sellaisia diilejä palveluntarjoajien kanssa koska se viini on vielä ihan juomakelpoistakin.

Itse ainakin kun en olutta juo niin kyllähän nuo Restelin punkkulasien (muovilasien) hinnat on ihan sfääreissä. Ja kun ekana tultiin paikalle kerrankin niin sieltä hyllystä otetiin jo valmiiksi avattu pullo, josta ei voinut tietää koska se on edes avattu (kun oli edellinen himamatsi??). Vaadin silloin tyttöä avaamaan minulle uuden pullon, koska jos maksan 12e siitä lystistä niin en halua juoda mitään etikkaa.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmäsin eiliseen Kauppalehden juttuun, jossa todettiin Hartwall-Arenan vaihtaneen omistajaa 35,9 miljoonalla eurolla. Sitten muistui mieleeni tämä ketju, ja keskusteluni Cobolin kanssa (viestit 776-803). Cobol oli sitä mieltä (silloin vuonna 2010), että Arenan hinta pyörisi luokassa 120 miljoonaa euroa. Kun kerran tuossa keskustelussa Cobol määritti itse itsensä bisnesihmiseksi ja sijoittajaksi, toivon että muissa arvioinneissaan on onnistunut paremmin. Jos hänellä oli siivu Arenasta, toivottavasti sai osuutensa myytyä silloin kun hinta oli hyvä. :)

"Hartwall-Areenaa voitaisiin pitää laskennallisesti vaikkapa tuon 120 miljoonan euron arvoisena. Onko se jonkin verran sitä enemmän tai vähemmän, on suhteellisen epäolennaista." -Cobol
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
35,9 miljoonaa kuulostaa kyllä järkyttävän alhaiselta hinnalta. Eihän tuo kattaisi edes areenan rakennuskustannuksia kuin vähän alusta.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmäsin eiliseen Kauppalehden juttuun, jossa todettiin Hartwall-Arenan vaihtaneen omistajaa 35,9 miljoonalla eurolla. Sitten muistui mieleeni tämä ketju, ja keskusteluni Cobolin kanssa (viestit 776-803). Cobol oli sitä mieltä (silloin vuonna 2010), että Arenan hinta pyörisi luokassa 120 miljoonaa euroa. Kun kerran tuossa keskustelussa Cobol määritti itse itsensä bisnesihmiseksi ja sijoittajaksi, toivon että muissa arvioinneissaan on onnistunut paremmin. Jos hänellä oli siivu Arenasta, toivottavasti sai osuutensa myytyä silloin kun hinta oli hyvä. :)

"Hartwall-Areenaa voitaisiin pitää laskennallisesti vaikkapa tuon 120 miljoonan euron arvoisena. Onko se jonkin verran sitä enemmän tai vähemmän, on suhteellisen epäolennaista." -Cobol

Tuntematta mitään lukuja voisi olettaa tämän olleen nettokauppahinta, josta on siis velat vähennetty. Cobol puhuu arvosta eli bruttohinnasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuntematta mitään lukuja voisi olettaa tämän olleen nettokauppahinta, josta on siis velat vähennetty. Cobol puhuu arvosta eli bruttohinnasta.

Kyllä vain. Areenalla oli velkaa ja kiinnityksiä useiden kymmenien miljoonien arvosta. Tarkkaa summaa ei tiedä kukaan ulkopuolinen. Jos rakennuskustannukset (300 milj mk) muutetaan nykyrahaksi Suomen Pankin rahanarvokertoimilla, saadaan luvuksi 66 miljoonaa euroa nyt. Sen jälkeen hallia on laajennettu useaan otteeseen rakentamalla mm. harjoitushalli ja toimistosiipi. Kiinteistöjen arvonkehitys Helsingissä tällaisten erikoiskohteiden osalta on erittäin yksilöllistä. Mutta jos noudatetaan keskiarvoa ja huomioidaan inflaatio 15 vuoden aikana, esittämäni laskennallinen arvo 120 miljoonaa vaatisi hieman yli 3 prosentin vuotuisen arvonnousun. Osana vuosista yksin inflaatio ylsi yli kolmen prosentin. Tällä hetkellä 120 miljoonaa on pieni summa vastaavan kokoluokan hankkeeseen. Esimerkiksi ketjun aiheen eli Garden hankkeen kokonaishinta on noin 400 miljoonaa euroa. Toki siinä on hotellia ja asuntoa mukana, mutta jonkinlaisen verrokin siitä saa silti. Pitää kuitenkin huomioida että kun Sanoma ei pystynyt löytämään ostajaa Areenalle vuosien yrityksestään huolimatta, venläiset olivat vahvoilla - ainoina ostajina ja saivat kohteen edullisesti.

Mitä muuten Gardenille kuuluu? Itse en ole sitten hankkeen alun sitä seurannut. Olen silti edelleen varma, että Garden nousee.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitä muuten Gardenille kuuluu? Itse en ole sitten hankkeen alun sitä seurannut. Olen silti edelleen varma, että Garden nousee.

IFK:n johto (Valtanen yms.) on puhunut siitä jo varmana asiana, joten eiköhän siellä aika hyvin tiedetä hankkeen etenemisestä ja eri detalie-tasoista, kun tuollaisia uskalletaan puhua.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä muuten Gardenille kuuluu? Itse en ole sitten hankkeen alun sitä seurannut. Olen silti edelleen varma, että Garden nousee.

Itse kysyin ennen kauden alkua Gardenin tilanteesta toimistolta. Sain Petteri Linnavallilta sähköpostia jossa kertoi että Gardenin rakennuspaikka kerrotaan syksyllä kauden alettua.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itse kysyin ennen kauden alkua Gardenin tilanteesta toimistolta. Sain Petteri Linnavallilta sähköpostia jossa kertoi että Gardenin rakennuspaikka kerrotaan syksyllä kauden alettua.
Eli siis välittömästi;) Olisihan tuo hieno juttu, jos todellakin toteutuu ja varmistuu. Hieman tosin jo epäilyttää, onko liigakiekko tulevaisuudessa tarpeeksi vetovoimaista tuollaista pytinkiä ajatellen.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Hieman tosin jo epäilyttää, onko liigakiekko tulevaisuudessa tarpeeksi vetovoimaista tuollaista pytinkiä ajatellen.

"Jo" :) Siitä päivästä lähtien kun Hjallis palkkasi Keklun, olen ollut vakuuttunut (ja kirjoitin tännekin) siitä, että Jokerit lähtee KHL:ään ja HIFK tarvitsee mahdollisimman nopeasti sen MegaGardenin JA Euroopan liigan, jompikumpi ei riitä. Muuten näivetymme divariin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Itse kysyin ennen kauden alkua Gardenin tilanteesta toimistolta. Sain Petteri Linnavallilta sähköpostia jossa kertoi että Gardenin rakennuspaikka kerrotaan syksyllä kauden alettua.

Kyllä se ilmoitus sieltä tulee. Varmaan samoihin aikohin kun ilmoitetaan mihin Guggenheim tulee, eikös nämä ole kaupungin hallituksen/valtuuston päätöksiä? Varmaan seuraavan kokouksen jölkeen luulisi päätöksen tulevan.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
IFK:n johto (Valtanen yms.) on puhunut siitä jo varmana asiana, joten eiköhän siellä aika hyvin tiedetä hankkeen etenemisestä ja eri detalie-tasoista, kun tuollaisia uskalletaan puhua.
Esityslistat (Helsingin kaupunki) ovat julkista tietoa eli jos kiinnostaa mihin, milloin ja millainen, niin ei muuta kuin kysymään. Ainakin jos Valtasen lausuntoon on uskominen.
Tuolta löytynee: http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/paatoksenteko/kaupunginhallitus/esityslistat/
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Itse kysyin ennen kauden alkua Gardenin tilanteesta toimistolta. Sain Petteri Linnavallilta sähköpostia jossa kertoi että Gardenin rakennuspaikka kerrotaan syksyllä kauden alettua.

Itse kyselin aiheesta aikanaan hieman Tj Valtaselta. Herra sanoi melkolailla suoraan, että HIFK ei lähde rakentamaan Gardenia huonomalle sijainnille mitä jäähalli tarjoaa. Tarkkaa ilmausta en tähän hätään valitettavasti muista.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No rakennetaan mihin tahansa niin parkkipaikkoja pitää olla riittävästi! Saiko kukaan muu eilen sakkoja? Oli kuulemma taas eilen poliisi käynyt jakamassa kuukauden kiintiöt täyteen Laakson parkkiksella. Aika toivotonta on tuo pysäköinti matsipäivinä kun laillisia paikkoja ei ole lähelläkään.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oli kuulemma taas eilen poliisi käynyt jakamassa kuukauden kiintiöt täyteen Laakson parkkiksella.
Jaa, minä olen ollut siinä uskossa että Laakson parkkikselle saa pysäköidä. Eihän siellä ole mitään kieltoja?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No rakennetaan mihin tahansa niin parkkipaikkoja pitää olla riittävästi! Saiko kukaan muu eilen sakkoja? Oli kuulemma taas eilen poliisi käynyt jakamassa kuukauden kiintiöt täyteen Laakson parkkiksella. Aika toivotonta on tuo pysäköinti matsipäivinä kun laillisia paikkoja ei ole lähelläkään.

Mitäs täällä sekoillaan? Laillisia? Ilmaisiako?
Aina löytyy tilaa kisikseltä ja stadikalta, kävelyä 500m ja eikös lauantaina ole vielä ilmaistakin. Itse jätän aina tuonne tai sitten Töölön puolelle ja kävelyä se sama noin 500m, lauantaisin ilmaista ja arkisinkin 1-3 euroa.

_
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Laaksolle saa pysäköidä uusien liikennemerkkien osoittamalla tavalla ilmaiseksi. Siellä on arkisin 4h parkkikiekko käytäntö.

Ihan sama minulle onko ne paikat maksullisia vai ei kunhan niitä on tarpeeksi. Kyllä olen kuullut ettei Stadikallakaan olisi paikkoja jos ei tule todella hyvissä ajoin, eli ihan sama ongelma. Kisikselle asti en ole ajanut koska tullaan ihan toisesta suunnasta. Mutta aina ei ehdi olla hallilla enemmän kuin tuntia ennen matsia, koska silloin jäähallin parkkis on jo täyttynyt ja Laaksollakaan ei ole enää laillisia paikkoja.

Minä en siis saanut sakkoja, olin parkkeerannut ihan ohjeiden mukaan Laaksolle, tosin kaikki muut autot, eli ne jotka jätetään rivissä siihen ulosajoreiteille, parkkialueen reunoille tai niiden P-liikennemerkkien väärälle puolelle olivat saaneet sakot. Ja niitä oli paljon. Minusta siellä ei ennen ole näitä käyty sakottamassa että ihan ekan kerran kun näin että oli käyty.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laaksolle saa pysäköidä uusien liikennemerkkien osoittamalla tavalla ilmaiseksi. Siellä on arkisin 4h parkkikiekko käytäntö.

Ihan sama minulle onko ne paikat maksullisia vai ei kunhan niitä on tarpeeksi. Kyllä olen kuullut ettei Stadikallakaan olisi paikkoja jos ei tule todella hyvissä ajoin, eli ihan sama ongelma. Kisikselle asti en ole ajanut koska tullaan ihan toisesta suunnasta. Mutta aina ei ehdi olla hallilla enemmän kuin tuntia ennen matsia, koska silloin jäähallin parkkis on jo täyttynyt ja Laaksollakaan ei ole enää laillisia paikkoja.


Jos talvella sattuu tulemaan lunta, nii nse vaikeuttaa parkkipaikan etsimistä. Stadikaa/kisistä ei aurata kuin vasta juhannuksena. Lumikinokset sekä ihmisten huono parkkeeraustaito aiheutta sen, että siihen miin kesällä mahtuu 300 autoa, niin talvella menee alle 200. Minne tahansa auton jättääkin, niin paikalle pitää tulla ajoissa. Kuuden aikoihin kun on auto parkissa ja 10min kävelee hallille ja hallilla seikkailee 5min niin siihen jää vielä mukavat 15minuuttia jossa ehtii vetäistä burgerin tai kahvin mäkkärillä yms jos ja kun ei restelin ryöstöhintoja halua maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös