HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

• 1 659 299
  • 6 057
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Hallin länsipuolella voisi olla vanha tuttu Loundge patsastelijoille ja muille avainhenkilöille.
Tämä tuli mieleen kyllä itselläkin ja Loundgessa pitää olla iso screeni jossa pyörii jatkuvalla syötöllä näkyvillä uusimmat HIFK:n intagramia seuraavat ja 10 min välein kuvayhteys lentokentälle saapuvien lentojen matkatavarahihnalle lätkäkassi hälytyksellä.

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, 9611
Tää nyt ei varsinaisesti tähän asiaan liity, mut ois kiva saada hallille ihan oikeasti terveellistä safkaa erätaukojen aikana. Ymmärrän tietyn halun kanakoreille ja nakkimukeille, ja on siistiä et Nordiksella nykyään esimerkiks meksikolaista ja muuta vähän erilaista, vielä kun sais jotain vähän terveellisempää ruokaa vaihtoehdoksi olisin myyty. Enkä tällä tarkota nyt mitään raivovegepaskaa, vaan ihan perus ruokaa.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Tää nyt ei varsinaisesti tähän asiaan liity, mut ois kiva saada hallille ihan oikeasti terveellistä safkaa erätaukojen aikana. Ymmärrän tietyn halun kanakoreille ja nakkimukeille, ja on siistiä et Nordiksella nykyään esimerkiks meksikolaista ja muuta vähän erilaista, vielä kun sais jotain vähän terveellisempää ruokaa vaihtoehdoksi olisin myyty. Enkä tällä tarkota nyt mitään raivovegepaskaa, vaan ihan perus ruokaa.
Ainakin ne pääkäytävän gyrokset on jees, eikä mitään kovin epäterveellisiäkään.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mainioita ideoita. Juuri tällaisia persoonallisia asioita voisi hyödyntää myös Gardenin ravintoloissa. Minä ainakin takuuvarmasti asioisin esim. Pub Feikkiheikissä tai perheravintola Nakkikattilassa.
Perheravintola Nakkikattilan signature-annos voisi sitten olla yksinkertaisesti Nakkikattila. Juuri tätä tarkoitusta varten kehitettyyn ja Kanada-maljaa muistuttavaan ruoka-astiaan (siihen maljaan) ladotaan sopiva määrä HK:n nakkeja. Ja niiden jääkiekkopatsaiden kohdalle ruoka-astiaan tehdään syvennykset, joihin voi ottaa ketsuppia ja/tai sinappia. Koko komeuden saa viedä katsomoon syötäväksi tai nauttia ravintolassa.

Tässä olisi Gardenin vastaus esim. Boltilla saatavilla olevaan Nakkimukiin ja Lahdessa saatavilla olevaan Lihamukiin.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Perheravintola Nakkikattilan signature-annos voisi sitten olla yksinkertaisesti Nakkikattila. Juuri tätä tarkoitusta varten kehitettyyn ja Kanada-maljaa muistuttavaan ruoka-astiaan (siihen maljaan) ladotaan sopiva määrä HK:n nakkeja. Ja niiden jääkiekkopatsaiden kohdalle ruoka-astiaan tehdään syvennykset, joihin voi ottaa ketsuppia ja/tai sinappia. Koko komeuden saa viedä katsomoon syötäväksi tai nauttia ravintolassa.
Sitten lopuksi tuon astian saisi rikkoa ja polttaa.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tehkää sinne riittävän leveät käytävät. Ei kuten Nokia-areenalla.
Tässähän oli käynyt joku suunnittelumoka, ja kun tontin rajat tulivastaan, niin käytävistä piti nipistää leveyttä. Muuten upeassa hallissa tuo aika vituttava juttu, raivostuttavaa liikkua siellä erätauoilla yhtään minnekään.

jeani

Jäsen
Tässähän oli käynyt joku suunnittelumoka, ja kun tontin rajat tulivastaan, niin käytävistä piti nipistää leveyttä. Muuten upeassa hallissa tuo aika vituttava juttu, raivostuttavaa liikkua siellä erätauoilla yhtään minnekään.

Siksi kannattaakin välttää aivan ilmeisimmät mokat muiden, jos Tampereellakin sössittiin.

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Mainioita ideoita. Juuri tällaisia persoonallisia asioita voisi hyödyntää myös Gardenin ravintoloissa. Minä ainakin takuuvarmasti asioisin esim. Pub Feikkiheikissä tai perheravintola Nakkikattilassa.

Todellakin hyviä ideoita. Myös Day to Day ensiapupiste on hyvä olla.

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Eikös toi nyt ole ihan ensimmäisiä asioita kun aloitetaan suunnittelu, että missäs ne meidän tontin rajat menikään. Käytävätiloja aliarvioidaan hallirakentamisessa jostain syystä, vaikka se on just se tila, jossa tapahtuman aikainen (+ennen ja jälkeen) kauppa käydään.

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minä toivoisin, että Gardeniin tulisi HIFK-museo, mielellään poikkilajinen. Näyttelyesineitä varmasti löytyisi sekä seuralta että entisiltä toimijoilta ja kannattajilta.

Tämä toive tuskin on realismia. Neliöt tulevat Gardenissa olemaan kalliit ja tällainen museo ei varmastikaan olisi tuottavaa bisnestä.

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä toivoisin, että Gardeniin tulisi HIFK-museo, mielellään poikkilajinen. Näyttelyesineitä varmasti löytyisi sekä seuralta että entisiltä toimijoilta ja kannattajilta.

Tämä toive tuskin on realismia. Neliöt tulevat Gardenissa olemaan kalliit ja tällainen museo ei varmastikaan olisi tuottavaa bisnestä.
Tätä museota olen itsekin toivonut, tai se voisi olla osana vaikka jotain ravintolaa. Esineitä ja kuvia seuran historiasta.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ikuisuusprojekti jossa joskus tapahtuu jokin pienen pieni askel eteenpäin, mutta silti ollaan vielä kaukana siitä, että se itse rakentaminen alkaisi. Toivottavasti vielä joskus oikeasti toteutuisi.

Mitä itse toivoisin modernilta huippuhallilta:
- Leveät käytävät ja riittävästi wc-tiloja.
- Loistavat juoma- ja ruokapalvelut, tietenkin.
- Paljon paremmat fanishopit kuin nykyiset.
- "Syy" lähteä kiertämään hallia. Aiemmissa viesteissä oli mainittu IFK-museo, mutta tällaisia asioita kuten tauluja yms. voisi ripotella pitkin hallin käytäviä.

Tunnelman kannalta on puolestaan tärkeää, että katsomo on "tiivis" eikä käy niin, että ääni hukkuu jonnekin. Päätyyn iso fanikatsomo missä ollaan huomioitu mahdollisuus heilutella lippuja näyttävästi ettei jotain pukukansaa yms. ole takana ärsyyntymässä, kun ei näe peliä niin hyvin kuin haluaisi.

Iso toive on myös, että halli ja ympäristö huokuu IFK:ta.

Viimeksi muokattu:

jonBBE9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkueet, Tennis
Ikuisuusprojekti jossa joskus tapahtuu jokin pienen pieni askel eteenpäin, mutta silti ollaan vielä kaukana siitä, että se itse rakentaminen alkaisi. Toivottavasti vielä joskus oikeasti toteutuisi.

Mitä itse toivoisin modernilta huippuhallilta:
- Leveät käytävät ja riittävästi wc-tiloja.
- Loistavat juoma- ja ruokapalvelut, tietenkin.
- Paljon paremmat fanishopit kuin nykyiset.
- "Syy" lähteä kiertämään hallia. Aiemmissa viesteissä oli mainittu IFK-museo, mutta tällaisia asioita kuten tauluja yms. voisi ripotella pitkin hallin käytäviä.

Tunnelman kannalta on puolestaan tärkeää, että katsomo on "tiivis" eikä käy niin, että ääni hukkuu jonnekin. Päätyyn iso fanikatsomo missä ollaan huomioitu mahdollisuus heilutella lippuja näyttävästi ettei jotain pukukansaa yms. ole takana ärsyyntymässä, kun ei näe peliä niin hyvin kuin haluaisi.

Iso toive on myös, että halli ja ympäristö huokuu IFK:ta.
Toivottavasti ne rakennustyöt tosiaan alkaa ensi keväänä. Itse toki uskon kun näen Nordiksen parkkipaikalla kaivurin kaivuuhommissa.

Mitä tulee itse halliin niin toivon samoja asioita. Ei pidä ottaa mallia Nokia -arenasta, jossa on mielestäni ahtaat ja pimeät käytävät. Leveät ja valoisat käytävät halliin, jotta ihmiset mahtuvat kulkemaan, vaikka halli olisi loppuunmyyty.

jonBBE9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkueet, Tennis
Oliko kellään muuten tietoa hallin kapasiteetista, eikös ollut puhetta että tästä tulisi yli 14k vetävä halli?

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Oliko kellään muuten tietoa hallin kapasiteetista, eikös ollut puhetta että tästä tulisi yli 14k vetävä halli?

Gardenin sivujen mukaan:

Gardeniin suunnitellaan maailman moderneinta tapahtuma-areenaa, joka palvelee kulttuurin ja urheilun ystäviä Helsingin keskustassa. Areenaan tulee suurimmillaan noin 19 000 istumapaikkaa ja yli sata aitiota.
Mitä sitten tuo "suurimmillaan" tarkoittaa, konserttejako? Puolestaan Ylen artikkelissa viime vuodelta mainitaan lukuina "noin 15 000–19 000 katsojan areena".

Tuoreen SRV-uutisoinnin yhteydessä Gardenista julkistettiin ensimmäinen(?) kerroskuva, joka antaa vähän selkeämpää kuvaa millainen areenasta ja kokonaisuudesta olisi tarkoitus tulla (liitteenä).

Liitteet

• a60160504241408e_org.jpg
    a60160504241408e_org.jpg
    571,1 KB · kertaa luettu: 95

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tuoreen SRV-uutisoinnin yhteydessä Gardenista julkistettiin ensimmäinen(?) kerroskuva, joka antaa vähän selkeämpää kuvaa millainen areenasta ja kokonaisuudesta olisi tarkoitus tulla (liitteenä).
Kyllähän siinä olisi selkeä Suomen ykköshalli ilman kysymysmerkkejä. Täytyy todella toivoa, että päästäisiin vihdoinkin rakentamaan ja pytingin valmistuttua voi antaa Ilmalan homehtua narreineen. Tampereella sitten oikein hyvä kakkoshalli tämän maan tarpeisiin.

Ege H.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän siinä olisi selkeä Suomen ykköshalli ilman kysymysmerkkejä. Täytyy todella toivoa, että päästäisiin vihdoinkin rakentamaan ja pytingin valmistuttua voi antaa Ilmalan homehtua narreineen. Tampereella sitten oikein hyvä kakkoshalli tämän maan tarpeisiin.
Joo, olisihan se varmasti sisältä hieno ja hyvä. Mutta jotenkin vähän lapsellisesti minua pikkaisen harmittaa, että halli rakennettaisiin harjoitushallimaisesti maan alle. Nordiksella, ja melkein kaikissa urheilupyhätöissä joissa olen käynyt Euroopassa tai Amerikassa (en kyllä hirveän monessa ole käynyt), niin yllättävän iso osa fiilistä rakentuu siitä, kun kävelee kohti korkeuksiin nousevaa, näyttävästi valaistua stadionia illan hämärtyessä. Ankea tuo väestönsuojameininki. Toivottavasti kokonaisuuden muut rakennukset korjaavat tätä puutetta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy