HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

  • 1 539 744
  • 5 589

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös seura juuri lanseerannut ravintolapalveluiden uudistuksen jota on jo suunniteltu vuosia? Eli en usko että ihan heti ollaan Jaffalaan menossa.
Everin vastuu keskittyy nyt HIFK:ssa Garden hankkeeseen joka voisi liittyä siihen, että hanke on nytkähtämässä eteenpäin kaupungin lisääntyneellä avustuksella.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Muutamasta vuodesta ilmeisesti nyt ollaan hakemassa varsinaista rakennuslupaa. Garden olisi jo pystyssä ilman koronaa ja erikoisoperaatiota.

Itseäni mietityttää eniten että mistä löytyy a) rahat b) rakennuttaja hankkeelle vaikka rakennuslupa saataisiinkin. Mitä olen keskustellut alalla työskentelevien henkilöiden kanssa niin projektia ei pidetä lainkaan todennäköisenä lähivuosina. Rakentamisen kustannukset ovat nousseet valtavasti alkuperäisistä arvioista. Lisäksi tällästen megaprojektien rakentaminen on ollut tappiollista (Nokia Areena ja Tripla) niin ei kuulemma uskota siihen että kukaan ryhtyy tuohon alkuperäisellä hinnalla.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni mietityttää eniten että mistä löytyy a) rahat b) rakennuttaja hankkeelle vaikka rakennuslupa saataisiinkin. Mitä olen keskustellut alalla työskentelevien henkilöiden kanssa niin projektia ei pidetä lainkaan todennäköisenä lähivuosina. Rakentamisen kustannukset ovat nousseet valtavasti alkuperäisistä arvioista. Lisäksi tällästen megaprojektien rakentaminen on ollut tappiollista (Nokia Areena ja Tripla) niin ei kuulemma uskota siihen että kukaan ryhtyy tuohon alkuperäisellä hinnalla.
Kunhan nyt ensin saadaan se rakennuslupa. Rahoittajat kyllä löytyy kunhan kustannukset alkavat jälleen tulla alapäin. Nythän on satakunta muutakin kohdetta seis juurikin kustannusten takia. Kustannukset kyllä tuevat alas koska muuten tähän maahan ei rakenneta mitään. Ja totuus on että rakennetaan kunhan kustannukset tulevat kohtuullisiksi siis alemmaksi. Kuinka ale on toinen juttu. Toisaalta missä olet nähnyt että alkuperäiset kustannukset olisivat pitäneet.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Kunhan nyt ensin saadaan se rakennuslupa. Rahoittajat kyllä löytyy kunhan kustannukset alkavat jälleen tulla alapäin. Nythän on satakunta muutakin kohdetta seis juurikin kustannusten takia. Kustannukset kyllä tuevat alas koska muuten tähän maahan ei rakenneta mitään. Ja totuus on että rakennetaan kunhan kustannukset tulevat kohtuullisiksi siis alemmaksi. Kuinka ale on toinen juttu. Toisaalta missä olet nähnyt että alkuperäiset kustannukset olisivat pitäneet.

Toki mennään asia kerrallaan ja se rakennuslupakin olisi jo hieno asia. Lähinnä tässä mietin että voi mennä useampi vuosi että kustannukset tulevat rahoittajien ja rakennuttajien osalta kannattaviksi. Ei tuo korkotilanne tuosta hetkessä korjaannu. Mun varovainen arvio on että joskus 2029-2030 vois pudota kiekko jäähän, mutta katsotaan katsotaan.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki mennään asia kerrallaan ja se rakennuslupakin olisi jo hieno asia. Lähinnä tässä mietin että voi mennä useampi vuosi että kustannukset tulevat rahoittajien ja rakennuttajien osalta kannattaviksi. Ei tuo korkotilanne tuosta hetkessä korjaannu. Mun varovainen arvio on että joskus 2029-2030 vois pudota kiekko jäähän, mutta katsotaan katsotaan.
Aika realistiseltä kuulostaa. Tosin kustannukset tulevat oleman suurempia kuin ennen koronaa se on selvä mutta niis se on kaikilla muillakin nyt seis olevilla töillä. Itse tosin haaveilen kaudesta 2026-2027. (Tämä on ensimmäinen kausi kun olen kesällä jäänyt eläkkeelle...)
 

MK47

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Aika realistiseltä kuulostaa. Tosin kustannukset tulevat oleman suurempia kuin ennen koronaa se on selvä mutta niis se on kaikilla muillakin nyt seis olevilla töillä. Itse tosin haaveilen kaudesta 2026-2027. (Tämä on ensimmäinen kausi kun olen kesällä jäänyt eläkkeelle...)
Täällä toivotaan jos ylipäätään joskus näkis Gardenin, mulla eläkeikään varmaan noin 50 vuotta niin kerkee tovin odotellakkin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Eikös seura juuri lanseerannut ravintolapalveluiden uudistuksen jota on jo suunniteltu vuosia? Eli en usko että ihan heti ollaan Jaffalaan menossa.

Ottamatta nyt sitten mihinkään muuhun sen enempää kantaa, niin onko tuossa tapauksessa se ravintolapalveluiden uudistus sitten niin spesifiä toimintaa, ettei sitä voi toisintaa jollain toisella tapahtuma areenalla? Meinaa jos tuolla bisneksellä olisi tarkoitus tehdä rahaa HIFK:lle, niin eikö se rahan tekemisen mahdollisuus kasva, jos tuota samaa bisnestä pääsisi tekemään useammalla areenalla?
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ottamatta nyt sitten mihinkään muuhun sen enempää kantaa, niin onko tuossa tapauksessa se ravintolapalveluiden uudistus sitten niin spesifiä toimintaa, ettei sitä voi toisintaa jollain toisella tapahtuma areenalla? Meinaa jos tuolla bisneksellä olisi tarkoitus tehdä rahaa HIFK:lle, niin eikö se rahan tekemisen mahdollisuus kasva, jos tuota samaa bisnestä pääsisi tekemään useammalla areenalla?
Varmasti voi monistaa ja siksi nyt harjoitellaan sitäkin Nordiksella jota sitten Gardenissa osoataan sekin. Toisaalta vaikka nyt se pakkolunastuksen mahdollistama laki saataisiinkin. Niin siihen että halli on pakkolunastettu ja sielä tippuu kiekko jäähän mennee kuitenkin muutama vuosi. Se pakkolunastuskin vie kuitenkin itsessään muutaman vuoden eri oikeusasteineen. Sen jälkeen kyseinen halli pitää rempata kalliilla rahalla vielä ennen käyttöönottoa. Tuskin sen hintakaan on kauhean pieni millä kaupunki hallin myy lunastettuaan sen itselle.

Sitäpaitsi kun kaupunki alkaa pakkolunastaa maksamattomien laskujen takia. Venakot kuitenkin maksaa silloin laskut kuleksimasta. Joten ollaan lähtöpisteessä taas.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Varmasti voi monistaa ja siksi nyt harjoitellaan sitäkin Nordiksella jota sitten Gardenissa osoataan sekin.
Gardeniin ravintolatoimintaa pyörittämään valittiin jo aikoinaan Royal Ravintolat, jonka sittemmin NoHo osti.


Tiedä sitten miten Red Events Restaurants kytkeytyy tähän, jos sitäkin on valmisteltu Everin mukaan jo vuosikymmen.

No, kätevästi sentään NoHon toimitusjohtaja istuu IFK:n hallituksessa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gardeniin ravintolatoimintaa pyörittämään valittiin jo aikoinaan Royal Ravintolat, jonka sittemmin NoHo osti.


Tiedä sitten miten Red Events Restaurants kytkeytyy tähän, jos sitäkin on valmisteltu Everin mukaan jo vuosikymmen.

No, kätevästi sentään NoHon toimitusjohtaja istuu IFK:n hallituksessa.

Itse veikkaan, että ”jokin” vaihtaa aikanaan omistajaa. HIFK se ei ole, enkä viittaa NoHoonkaan. Jokainen voi miettiä tahoillaan, mikä se ”jokin” voisi olla. Ja tämä on sitten ihan vain oma päätelmäni, ei fakta tai edes huhu.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse veikkaan, että ”jokin” vaihtaa aikanaan omistajaa. HIFK se ei ole, enkä viittaa NoHoonkaan. Jokainen voi miettiä tahoillaan, mikä se ”jokin” voisi olla. Ja tämä on sitten ihan vain oma päätelmäni, ei fakta tai edes huhu.
Teit siitä juuri huhun....
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse veikkaan, että ”jokin” vaihtaa aikanaan omistajaa. HIFK se ei ole, enkä viittaa NoHoonkaan. Jokainen voi miettiä tahoillaan, mikä se ”jokin” voisi olla. Ja tämä on sitten ihan vain oma päätelmäni, ei fakta tai edes huhu.
Vaikea ymmärtää (myyntiä) jos HIFK on vuosikausia halunnut laajentaa bisnestä ravintolatoimintaan saadakseen lisää liikevaihtoa ja sitä kautta voittoa, koska kate noissa kioskituotteissa on kuitenkin aika jees.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikea ymmärtää (myyntiä) jos HIFK on vuosikausia halunnut laajentaa bisnestä ravintolatoimintaan saadakseen lisää liikevaihtoa ja sitä kautta voittoa, koska kate noissa kioskituotteissa on kuitenkin aika jees.
Ei tarvitse myydä pois varsinaisesti. Vaan ainahan voi ulkoistaa toiminnan hyvää korvausta vastaan.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Vaikea ymmärtää (myyntiä) jos HIFK on vuosikausia halunnut laajentaa bisnestä ravintolatoimintaan saadakseen lisää liikevaihtoa ja sitä kautta voittoa, koska kate noissa kioskituotteissa on kuitenkin aika jees.
Kai tässä on kysymys siitä, että NoHon kaltainen iso toimija pystyisi paremmin operoimaan Gardenin tarpeissa, jonka ravintolapalvelut eivät rajoitu vain ottelu- ja muiden tapahtumien ympärille.


Kunhan nyt joskus päästäisiin esin edes rakentamaan.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kai tässä on kysymys siitä, että NoHon kaltainen iso toimija pystyisi paremmin operoimaan Gardenin tarpeissa, jonka ravintolapalvelut eivät rajoitu vain ottelu- ja muiden tapahtumien ympärille.


Kunhan nyt joskus päästäisiin esin edes rakentamaan.
Oletin että oli kyse Nordiksella toimivasta Red Event Restaurants Oy:stä. Gardenin toimijaksi kai on jo valittu NoHo.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Oletin että oli kyse Nordiksella toimivasta Red Event Restaurants Oy:stä. Gardenin toimijaksi kai on jo valittu NoHo.
Aaah, ymmärsin väärin. Oletin, että myös @BOL yllä puhui "jonkin" myynnistä kaukaisessa tulevaisuudessa jossa Garden siintää?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En puhunut nykyhetkestä mitään. Kysymys oli tulevaisuudesta ja Gardenista.

Tarkoitin, että sitten joskus tulevaisuudessa, kun HIFK:lla on käytännön kokemusta jäähallin ravintolaliiketoiminnan pyörittämisestä, NoHon ei kannata aloittaa kaikkea alusta, vaan ostaa se HIFK:n ravintolaliiketoiminta. Tai vaihtaa vaikka omiin osakkeisiinsa.

Mutta edelleenkään mulla ei ole mitään tietoa tai edes hajua mistään, kunhan pyörittelen ajatuksia.
 

bull

Jäsen

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika vähän konkretiaa tai uutta Everiltä tässä, toki ymmärrettävää, kun odotellaan kaupungin virkakoneiston nytkähdyksiä.

2030-luku mainittu, sentään määreellä "ennen".
Mun mielestä kuitenkin jotain, rivien välissä.

Tonttikauppa on etenemässä, kun rakennuslupavaiheeseen odotetaan edettävän loppuvuoden aikana. Ja siihen liittyy, että jos ei valehdellut "toimittajalle annetun valaehtoisen lausunnon mukaan", rahoitus vois olla olemassa. Olisko Nato-liittyminen näkymässä Suomessa ja ulkomaiset kiinteistösijoitusyhtiöt palaamassa? Kotimaisilla en usko olevan paukkuja, ellei ole jotain todella pitkiä, syvästi sitovia sopimuksia jo aiemmin tehtynä, joista ei pääsisi kuin "yit veräjästä".
 

newill

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun rakentaminen on muuten hiljentynyt niin luvat voi irrota vähän helpommin ja myös kustannukset on alhaisempia.. Helsinki halliin varmaan HIFK menee pelaamaan ainakin rakennusvaiheen aikana, miksi ei heti kun halli vapautuu...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös