HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

  • 1 599 924
  • 5 804

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tottakai asiasta nousisi kauhea häly, onhan kyseinen parkkipaikka todella aktiivisessa käytössä. No, jos rahaa löytyy niin ei muuta kuin parkkihallia pystyyn, joka palvelee ympäri vuoden ja vuorokauden, eli siis myös silloin kun pelejä ei ole.

Onhan siinä tosiaan tilaa, mut eiköhän joku museoviraston virkaintoinen kyltyyrihminen ala valittamaan, että kisahallin ympäristön atmosfääri kärsii ja tältä se ei näyttänyt olympialaisten aikaan, yms. Ja jos siitä päästään, niin Töölöstä varmaan löytyy seuraavana pieni kasa ihmisiä itkemässä, et ei mitään hallia siihen. Jos jotain, niin toinen oopperatalo viereen.

Samaa uskomatonta skeidaa oli jonkun museovirastoduden haastattelu stadionin kattamis spekulointeihin liittyen. Ei osannu siinä sanoa juuri muutakuin, että "vaikea kuvitella, miten stadion katettaisiin kokonaan". Onko tällainen ihminen ongelman ratkaisija vai itse ongelma? Hjk kannattaisi olla tässä asiassa myös hereillä ja pyrkiä tehdä finnair stadionille tasasin väliajoin joitakin rakenteellisia muutoksia, ettei se jossain vaiheessa tipahda museoviraston diktatuurin piiriin.
 

scholl

Jäsen
Tottakai asiasta nousisi kauhea häly, onhan kyseinen parkkipaikka todella aktiivisessa käytössä.

Tuo parkkipaikka on käsittääkseni ehkä jopa poistumassa tai ainakin sen tarve vähenee, kun Stadi rakentaa sen maanalaisen parkkiluolan Töölöön Continentalin alapuolelle, jonka on tarkoitus palvella alueen asukaspysäköintiä, Oopperassa kävijöitä etc.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Aihetta viistäen, tuoreen Jääkiekkolehden "Väitämme..."-palstalla Jukka Valtanen ottaa kantaa uuteen halliin

JKL: HIFK tarvitsisi, ellei isomman, niin ainakin modernimman hallin.
Valtanen: - Ehdottomasti. Meidän fanit ja yhteistyökumppanit ansaitsisivat sellaisen.
 

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
Ja kyseinen paikkahan oli siis Kisahallin ja Olympiastadionin väliin jäävä parkkipaikka + viereinen kallio. Kyseiselle aluuelle saisi helposti ahdettua modernin jäähallin palveluineen. Sijainti kulkuyhteyksien puolesta olisi vähintäänkin yhtä hyvä (ellei jopa parempi) kuin nykyään vanhassa hallissa.

Tottakai asiasta nousisi kauhea häly, onhan kyseinen parkkipaikka todella aktiivisessa käytössä. No, jos rahaa löytyy niin ei muuta kuin parkkihallia pystyyn, joka palvelee ympäri vuoden ja vuorokauden, eli siis myös silloin kun pelejä ei ole. Saisi siinä hallin omistajakin omiaan takaisin, jos joku inhimillinen parkkimaksu sinne lätkäistäisiin. Pelin aikana tottakai hinnat voisivat olla korkealla (kuten mm. Hartwallilla).

Ihan hyvä paikka muuten, mutta Keskuspuisto (jonkun laskutavan mukaan) alkaa sieltä. Näin ollen veikkaisin koko Töölön olevan mukana vastustamassa hanketta, että kaupunkilaisten virkistyspaikkoja ollaan taas viemässä. Myös museovirastolla lienee sanansa sanottavana lempilapsensa, Olympiastadionin naapurien rakennuskannasta, ettei siihen mitään Ilmalan jäähallin kaltaista peltihallia voi roiskaista. Hyvin epätodennäköinen paikka jäähallille.

Muutenkin, Mannerheimintie alkaa olemaan sen verran tukossa, että uutta parkkihallia/-paikkoja (=lisää autoja) tänne ei nyt enää kaivata.

HIFK-fanit tuntuu muutenkin olevan varsin persoja autoilulle + asuvat ihan muualla kuin Hgin kantakaupungissa, niin miksei hallia voitaisi sitten rakentaa vaikka jonnekin Viikkiin tai Itä-Hgin pelloille, jossa tilaa on vaikka kuinka isoille parkkialueille ja lähellä lähiöitä.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
HIFK-fanit tuntuu muutenkin olevan varsin persoja autoilulle + asuvat ihan muualla kuin Hgin kantakaupungissa, niin miksei hallia voitaisi sitten rakentaa vaikka jonnekin Viikkiin tai Itä-Hgin pelloille, jossa tilaa on vaikka kuinka isoille parkkialueille ja lähellä lähiöitä.

Jotain rajaa näihin provoihin, Kiitos
:-)
 

scholl

Jäsen
Uutta hallia ei tule. Se on ihan varma. Ihmiset menevät mielummin sitten kaksi kertaa viikossa jätkäsaareen Burger Kingiin ja Nordiksella yleisömäärä on kohta alle 5000 tai jopa alle 4000. Tuo 6-1 tappio Tampereella antoi hyvän kuvan siitä, kuinka organisaatiossa puuhastellaan. Mikäli näin ei olisi niin halli olisi tullut jo 20 vuotta sitten. Aikaa on annettu taas vaikka kuinka, mutta mitään ei ole tapahtunut. Nyt voidaan Kalasataman tonteille tehdä mitä tahansa. Lätkähallia sinne ei tule, kun on puuhastelijat asialla.

Toisaalta onhan se tärkeämpääkin, että saadaan Burger King Suomeen kuin joku halli. Ihmisen on kuitenkin syötävä, lätkää ei ole pakko katsoa.

Saisivat hävetä.
 

scholl

Jäsen
Avaatko vielä tätä ajatusta. Miten yksi ottelu antoi hyvän kuvan organisaation tekemisistä?

Asenne on pielessä. Siellä ei olla valmiita tekemään hommia oikean menestyksen eteen. Se koskee jokaista organisaatiossa. Sen takia ei ole hallia, sen takia kaikki on rempallaan. Jos perusottelu häntäpäätä vastaan, mistä pitää mennä ottamaan varmat pisteet kotiin, voi mennä noin päin prinkkalaa niin se kertoo siitä, että ei olla tosissaan, vaan harrastetaan vähän eli puuhastellaan. Lataus ei voi epäonnistua niin, että häviää selvästi heikommalle materiaalille, halvemmalle porukalle noin pystyyn.

edit. tuo ottelu oli ikäänkuin viimeinen pisara. Nyt viimeistään jokainen ymmärsi mistä on kysymys

edit2. ottelua ei edes haluttu voittaa, kun jatkettiin samoilla kokoonpanoilla, vaikka SaiPa matsi oli jo onneton. En ymmärrä joukkueita, jotka eivät edes halua voittaa tai rakentaa hallia
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Onko tästä halli asiasta mitään uutta tietoa? Yritetäänkö oikeasti edes rakentaa mitään uutta hallia? Ollaanko tosissaan koitettu ostaa Nordista omaksi?

Mitään tiedotteita en asiasta itse ole nähnyt, ja asia kiinnostaisi minua erittäin paljon. Pari vuotta sitten sakke sanoi johonkin kysymykseen tyyliin "Mitä IFK:lle kuuluu 5 vuoden päästä", johon sakke vastasi että "Toivottavasti pari mestaruutta lisää ja ehkä jopa uudessa hallissa"

Tuon jälkeen en ole kuullut uudesta hallista mitään, ainakaan mitään kovin kattavaa tiedotusta, missään ei ole kerrottu missä mennään.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tästä halli asiasta mitään uutta tietoa? Yritetäänkö oikeasti edes rakentaa mitään uutta hallia? Ollaanko tosissaan koitettu ostaa Nordista omaksi?

Mitään tiedotteita en asiasta itse ole nähnyt, ja asia kiinnostaisi minua erittäin paljon. Pari vuotta sitten sakke sanoi johonkin kysymykseen tyyliin "Mitä IFK:lle kuuluu 5 vuoden päästä", johon sakke vastasi että "Toivottavasti pari mestaruutta lisää ja ehkä jopa uudessa hallissa"

Tuon jälkeen en ole kuullut uudesta hallista mitään, ainakaan mitään kovin kattavaa tiedotusta, missään ei ole kerrottu missä mennään.

Minullakaan ei ole mitään uutta sinällään. Ajatukseni on kuitenkin se että onhan HIFK viimeksi oliko se kesällä kun ilmoitettiin haaveesta omaan halliin puolihuolimattomasti.

Asian kanssa on vain edettävä asiallisen rauhallisesti kaupungin suuntaan. Tarkoitan tällä sitä että ensin haetaan omasta piiristä (sponsorit ym yhteistyötahot) vaikka lupaus rahoituksesta tyyliin että rahoitan kyllä kunhan saatte suunnitelman mitä rahoittaa.

Sitten mennään kaupungin kaavoittajan juttusille, jonka kanssa keskustellaan vakavasti ajatuksesta että he etsivät sopivan tontin ja kaavoittavat sen hallillemme & sen tarvitsemalla muulle toiminnalle. ( halli, ostoskeskus, hotelli, mahdollinen muu toiminta) Siis toiminnalle joka tuo rahan pelikauden ulkopuolellakin jolla pyörittää toimintaa.

Ei tälläisistä suunnitelmista kannata kauheasti huudella. Sillä vaikka joskus tuntuisikin että ensi viikolla julkaistaan niin sitten tulee joku juttu joka kaataa koko homman sillä erää.

Uuden hallin saadaksemme meidän pitää tehdä esityö kunnolla niin sitten sen lopullinen kaavoitus ja rakennuslupa asiat ratkeavat nopeastikin.

Missään tapauksessa ei saa ruveta meuhkaamaan että haluamme hallin tuohon kohtaan eikä sallita vasta väitteitä.

Uskon että kunhan aikamme jaksamme odottaa niin saamme joku syksy lukea kaupungin kaavoituskatsauksesta / suunnitelmasta jotain tyyliin. Jäähalli, ostoskeskus, hotelli, asuintaloja. Kaupunki ja Hifk jääkiekko järjestävät yhdessä suunnittelukilpailun aiheesta. Lähempiä tietoja....
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Nykyiseen halliin pitäisi kustantaa wlan-verkko, kun 3g-yhteydet tökkivät pelien aika pahasti. Porukat ostaa koko ajan lisää ja lisää 3g- ja wlan-yhteyksillä varustettuja laitteita ja viimeistään kauden 2011-12 alussa Nordiksella pitää olla toimiva wlan-verkko. Kiitos jo etukäteen jääkenttäsäätiö ja HIFK-Hockey Oy. Bogo ja Valtanen, laittakaa asia kuntoon viimeistään kesän 2011 aikana.
 

SjV

Jäsen
Nykyiseen halliin pitäisi kustantaa wlan-verkko, kun 3g-yhteydet tökkivät pelien aika pahasti.
Tähän muuten OT (ensiapu) vinkkinä -> puhelin kannattaa "tiputtaa" 2g (GSM) tilaan. Tämä todettu toimivaksi viimeksi HAreenalla NHL Premieren aikaan, nettin käyttö nopeutui huomattavasti vs. 3G verkkoon.
 

scholl

Jäsen
Nykyiseen halliin pitäisi kustantaa wlan-verkko, kun 3g-yhteydet tökkivät pelien aika pahasti. Porukat ostaa koko ajan lisää ja lisää 3g- ja wlan-yhteyksillä varustettuja laitteita ja viimeistään kauden 2011-12 alussa Nordiksella pitää olla toimiva wlan-verkko.

Kaikilla on nyt Urho, joten ei sieltä tarvitse tekstata niitä maalintekijöitä minnekään. Jokainen tietää tuloksen muutenkin, joten ei matsissa tarvitse olla puhelin edes mukana.

Jos IFK:lle tulee uusi halli niin voisin hankkia rahoituksen ja ostaa Nordiksen. Perustaa ensimmäisen low-cost hockeyteamin liigaan (Karhu-Kissat esim.). Liput 1-9e.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikilla on nyt Urho, joten ei sieltä tarvitse tekstata niitä maalintekijöitä minnekään. Jokainen tietää tuloksen muutenkin, joten ei matsissa tarvitse olla puhelin edes mukana.

Tekstata? Sivistyneillä ihmisillä on älypuhelin, josta voi vaikka katsoa sitä urhoa.

Olet pahasti jäljessä
 

scholl

Jäsen
Tekstata? Sivistyneillä ihmisillä on älypuhelin, josta voi vaikka katsoa sitä urhoa.

Olet pahasti jäljessä

En käytä kännykkää juuri muuhun kuin tekstaamiseen ja välillä puhumiseen. Minulla on näet telkkari, digikamera ja tietokone, joten ei ole mitään syytä pelleillä jollain nörttipuhelimella, vaikka Steve Jobs sanoisi mitä. Miksi menisin hallille katsomaan Urhoa, jos voin tehdä sen kotisohvalta?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Itsekkäästi toivon wlan-verkkoa IPadilleni. Vastaavia laitteita ja myös IPadia tullaan myymään ennen kauden 11-12 alkua kymmenin tuhansin, vähintään satoja myös HIFK-kannattajille ja kai se auttaisi niiden älypuhelintenkin toimivuutta, kuten IPhone, joka on tällä hetkellä ainakin Elisan myydyin kännykkä, että ei oltaisi pelkän 3g:n varassa ja vanhan 2g:n, joka ei edes toimi kaikissa uusissa laitteissa.

Minäkin käytän, kuten Scholl, kännykkää vain puhumiseen ja tekstaamiseen. Wlan-verkolla on kuitenkin muitakin käyttömahdollisuuksia, joita jo kuvailin osittain. koska tuskin tiedän kuin murto-osan mihin wlan-verkkoa voi hyödyntää.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itsekkäästi toivon wlan-verkkoa IPadilleni. Vastaavia laitteita ja myös IPadia tullaan myymään ennen kauden 11-12 alkua kymmenin tuhansin, vähintään satoja myös HIFK-kannattajille ja kai se auttaisi niiden älypuhelintenkin toimivuutta, kuten IPhone, joka on tällä hetkellä ainakin Elisan myydyin kännykkä, että ei olataisi pelkän 3g:n varassa ja vanhan 2g:n, joka ei edes toimi kaikissa uusissa laitteissa.
Jos näen yhdenkin iPadin Nordiksella, nauran itseni tärviölle. Kooltaan yhtä koominen hallissa käytettäväksi kuin vanhat Citymanit. Toimiva wlan olisi kyllä aika mojova yllätys. Viimeksi en saanut 3G:llä edes puhelimen text-tv -sovellusta workkimaan Nordiksella.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos näen yhdenkin iPadin Nordiksella, nauran itseni tärviölle. Kooltaan yhtä koominen hallissa käytettäväksi kuin vanhat Citymanit. Toimiva wlan olisi kyllä aika mojova yllätys. Viimeksi en saanut 3G:llä edes puhelimen text-tv -sovellusta workkimaan Nordiksella.

Minä taas nauran kaikille, jotka tuijottavat 3-4 tuuman älypuhelin-ruudulta jotain oikeaa sisältöä. Se on koomista tihrustelua ja jos ei ole koskaan käyttänyt itse iPadia tai esim. Samsungin Galaxy Tabia, niin ei kyllä tiedä mistä puhuu, kun niitä laitteita arvostelee, mutta kukin tyylillään. Wlan-verkko Nordiksella auttaisi tietysti myös niitä surkeiden ja kalliiden älypuhelinten käyttäjiä, joiden 3g menee peleissä tukkoon.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Sivistyneillä ihmisillä on älypuhelin, josta voi vaikka katsoa sitä urhoa.

On vai? Sen olen aina tiennyt, että olen sivistymätön. Mutta en helvetissä sitä, että jos mulla ei ole mitään pikkujuppimyyntimarkkinointipikkumulkkubmwpomon älypuhelinta, että olen sivistymätön sen takia. Aina sitä kuulee ja oppii kaikkea uutta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
On vai? Sen olen aina tiennyt, että olen sivistymätön. Mutta en helvetissä sitä, että jos mulla ei ole mitään pikkujuppimyyntimarkkinointipikkumulkkubmwpomon älypuhelinta, että olen sivistymätön sen takia. Aina sitä kuulee ja oppii kaikkea uutta.

Etenkin saksalainen sivistyneistö harrastaa älypuhelimia. Olen pahoillani jos loukkasin sinua, se ei ollut viestini tarkoitus. Olin vain vilpittömästi hämmästynyt, koska yläluokkaa edustava Scholl ei ollut älypuhelimen aktiivinen käyttäjä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä taas nauran kaikille, jotka tuijottavat 3-4 tuuman älypuhelin-ruudulta jotain oikeaa sisältöä. Se on koomista tihrustelua ja jos ei ole koskaan käyttänyt itse iPadia tai esim. Samsungin Galaxy Tabia, niin ei kyllä tiedä mistä puhuu, kun niitä laitteita arvostelee, mutta kukin tyylillään. Wlan-verkko Nordiksella auttaisi tietysti myös niitä surkeiden ja kalliiden älypuhelinten käyttäjiä, joiden 3g menee peleissä tukkoon.
Lähes kirjaimellisesti kuolasin kaverin iPadia juuri nyt viikonloppuna. Todennäköisesti hommaan surffilaudaksi jonkun vastaavan, jos en nyt tänä vuonna, niin lähitulevaisuudessa. Mutta reppua en kyllä rupea kantamaan hallille ja takaisin. Tuollehan pitää jo melkein hommata oma istumapaikka.

Mutta mitäs veikkaat, kuinka toimiva wlan-ympäristö rakennetaan jäähallin tapaiseen miljööseen? Oletetaan nyt vaikka, että 200-500 käyttäjää haluaisi erätauolla hiukan surffailla. Miten paljon tukiasemia tarvitaan, miten ne sijoitetaan ja minkälainen wlan-kontrolleri niitä palvelisi? Mulle ei tule mieleen kuin yksi sana. Overkill.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mutta mitäs veikkaat, kuinka toimiva wlan-ympäristö rakennetaan jäähallin tapaiseen miljööseen? Oletetaan nyt vaikka, että 200-500 käyttäjää haluaisi erätauolla hiukan surffailla. Miten paljon tukiasemia tarvitaan, miten ne sijoitetaan ja minkälainen wlan-kontrolleri niitä palvelisi? Mulle ei tule mieleen kuin yksi sana. Overkill.

Ok, jos menee liian vaikeaksi tai kalliiksi, niin sitten sekään ei kannata. Asia kannattaisi minusta kuitenkin tutkia, ja voisihan halliin rakentaa muutaman wlan-hotspotin, vähän entisten tupakkatilojen tapaan vai olenko taas hakoteillä.

On se kuitenkin hassua, jos 3g ei toimi pelien aikana ja ei ole wlan-mahdollisuutta. Sen takia täytyy itsekin pitää otteluissa mukana 2730-Nokiaa, että pysyy yhteydet ulkomaailmaan, kun se osaa vaihtaa 2g-verkkoon.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Ensin valitetaan, että yleisö ei elä otteluissa mukana ja sitten heille muka rakennetaan joku verkko, että voivat pelata erien aikana ipad-tietokoneella ja kannustaa kotiotteluissa vielä vähemmän. Just joo. Jos mulla on matseissa kännykkä mukana niin pidän sitä äänettömällä.

Keskitytään nyt ennemmin niihin bissevalikoimiin, kunnollisiin olutlaseihin, long neckeihin ja safkatarjontaan.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
En käytä kännykkää juuri muuhun kuin tekstaamiseen ja välillä puhumiseen. Minulla on näet telkkari, digikamera ja tietokone, joten ei ole mitään syytä pelleillä jollain nörttipuhelimella, vaikka Steve Jobs sanoisi mitä. Miksi menisin hallille katsomaan Urhoa, jos voin tehdä sen kotisohvalta?

Mitä mitä, eihän todella suuret johtajat alennu näpyttelemään jotain tekstiviestejä? Sellaiset hommat kuuluu jollekkin pimpsakkaalle sihteerille..

Näkisin kyllä silti huomattavan paljon käyttöä nopealle ja hyvin toimivalle wlan verkolle. Pääsylippuun voisi painaa nelinumeroisen koodin jolla pääsee verkkoon, ja voisi kirjautua HIFK:in sivuilla vaikka kamera palveluun josta pääset katsomaan äskeistä tilannetta juuri siitä kamerasta josta haluat.

Ja samalla voisit tietysti keskustella sivistyneesti IFK:n pelin tilasta muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa joko IFK:n omilla sivuilla tai vaikka Jatkoajassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös