Nyt kun tamperelaiset tekivät omansa, niin on hyvä miettiä ja katsella, että mitä kaikkia virheitä pitäisi välttää. Areenalle pääsee nykyisin vain pääsisäänkäynnistä, mikä on järkyttävä hidaste sisään- ja uloskulkiessa. Myyntipisteille syntyvät jonot tukkivat kaiken liikenteen. Aulatilat on auttamattoman pienet, kun tupa on täysi. Penkit aivan paskat. Opasteiden puute keskeneräisyyttä. Eli nuo nyt pitäisi ainakin saada parempaan kuosiin Gardeniin. Olen tietenkin pettynyt hankkeen viivästymiseen, mutta uskon sen jokupäivä olevan valmis. Toivottavasti omana elinaikanani. Tampereella meni 23 vuotta, ja täällä menee ainakin saman verran. Toivottavasti ei paljoa kauempaa.
Toivottavasti näitä samoja "virheitä" ei tehdä Gardenissa...
Osa syy hallin "ahtauteen" on varmaan ollut paikka johon Nokia Arena rakennettiin. Tilaa siinä ei hirveästi ollut?
Mutta onhan tuo sisäänkäynti ihan naurettava. Itse olen mennyt yleensä n. 60 - 40 min ennen ottelun alkua halliin, jolloin sinne on kyllä normipeliin ( Lue: vähän Mouhoja, koska peli ei kiinnosta jengiä ) päässyt suht hyvin.
Mutta kun väkeä on paljon, on sinne meno aika hidasta. Ilmeisesti myös Sorinkadun puolen Ilves -kaupan kautta pääsee?
Pois on hallista päässyt vähän helpommin, jos ovat avanneet hätäpoistumisteitä. Tai ainakin yksi tälläinen on ollut käytössä?
Myyntipisteet tukkivat aika paljon käytäviä kun jengi pakosti jonottaa käytävän poikki ja osa koettaa kiertää hallia. Tosin tästäkin taidettiin tuolla "hallin ketjussa" ulista että miksi sinne käytävälle lähdetään käveleen turhaan erätauolla...Tosin ihmiset voisivat myös vähän ns. katsoa mihin jäävät tarinaa heittään tuttujen kanssa. Keskellä käytävää jauhetaan tarinaa, kun voisi siirtyä 2 m sivumpaan?
Sillä rahalla jota on vessojen villeroyboh -pönttöihin käytetty, olisi voinut ostaa sellaiset vesihanat joista tulisi edes lämmintä vettä kun koettaa munan kättelyn jälkeen pestä käsiä. Tai vesi tulisi edes normaalisti sen "sumun" sijasta...
Väriskaala hallissa olisi voinut olla vähän, valoisampi. Käytävät ovat vähän turhan tummat?
Mediakuution resoluutio tekstien osalta saisi olla isompi?
Mestaruusviirien ja jäädytettyjen paitojen "sijoitus" on täysin epäonnistunut... Ne ovat estäneet mediakuution näkyvyyden tietyille paikoille. Ja koska kyse on monitoimiareenasta, on niitä kaiketi tarkoitus pitää piilossa tietyissä tapahtumissa?