Uuden hallikokonaisuuden kiinnostavin osuus bisneksen näkökulmasta on hotelli ja myytävät asunnot. Tuolla sijainilla niiden rakentaminen ei ole lottoamista, vaan fyrkan monistamista. Lätkähalli on kokonaisuudessa niin pienessä osassa, että se voidaan kyllä rakentaa, kun on kerta kaavoitettu. Itse uskon, että Garden rakennetaan, mutta hitaalta eteneminen tietysti tuntuu. Vaikka pääkaupungille ja kulttuurimaisemalle antaakin oman aikansa, niin hemmetin hidasta edistyminen on ollut.
Ja epäjohdonmukaista. Alunalkaen halli lanseerattiin Mäntymäen kentälle, ja itse kuvittelin, että pohjatyöt kaupungin suuntaan olisi tehty ja valmisteltu, kun kalliita maaperätutkimuksiakin jo duunattiin. No ei ollut.
Everin viimeisin ulostulo aikataulusta elokuulta oli, että rakentaminen alkaisi alkuvuonna 2022
Rakennusluvan käsittely vie kuukausia ja läpi menneen rakennusluvan valitusaika on kuukausi. Rakennuslupahakemusta ei ole vielä jätetty, joten jos se nyt ensi viikolla jätettäisiin, ja valituksitta vahvistettaisiin, niin käytännössä valpurin kieppeillä voisi jotain konkreettista tapahtua. Luulen, että ei tapahdu. Rakennusluvasta tullaan taatusti valittamaan, mikä lykkää aloitusta, mutta se ei kumminkaan tarkoita, etteikö Gardenia rakenneta. Yksi hyvä puoli asiassa on, että nyt nähdään tamperelaisten hallin huonot ja hyvät ratkaisut, mitkä ehditään päivittää omiin suunnitelmiin.