Ei mitään soreja, mutta kuitataan nyt homma ihan aluksi sillä, että se ei ole minun hommani keksiä miten sitä liiketoiminta akehitetään, mutta uskoisin siellä olevan ihmisiä -tai ainkain pitäisi olla - joiden hommiin se kuuluu.
Koskaan en ole kritisoinut Valtasta siitä, että nosti joukkueen konkasta, ja tosiaankin on ihan kohtuullisesti massaikin sukan varteen saanut, tosin siitä jaan
@BOL :in kanssa ajatuksen, että paremminkin olisi voinut vetää, ja ainakin mun silmiin toiminta on ajoittain ollut vähän sellaista "tyytymistä". Osin tämä myös nojaa siihen käsitykseen jonka olen työasioiden kautta hommasta luonut, ja siitä toki saa olla -kuten selkesäti tunnut olevankin- eri mieltä.
Enkä tosiaankaan väitä olevani oikeassa, mutta tätä mieltä kuitenkin itse olen, ja se johtuu juurikin niistä tekijöistä, joiden varassa itse hommaa arvioin.
Pidänkin siis hitusen typeränä tämän jatkuvan jankkaamisen siitä, että juuri vaikkapa minun pitäisi ratkaista että mitä hemmetin perunasäkkejä tai vessapapereita joukkueen pitäisi myydä toimintansa kehittämiseksi, ja jos sitä ei kyetä nykyisen organisaation keskuudessa ratkaisemaan, niin kai sieltä löytyy palkattavaksi joku joka siihen kykenee. Mm. mainisemani/lainaamani
@BOL on pohtinut vuosien varrella useampaakin juttua, kun taas toisten hommaan kuuluu perustella tyytymisen kulttuurin olevan parasta, koska on onnistuttu edes jotenkin "hyvin". Kovin kehittävää se ei kuitenkaan ole.
Hallista on vouhkattu jo kohta kymmenen vuotta, mutta matkan varrella sekin on tuntunut enemmän je enemmään valottuvan sellaiseen suuntaan, jossa ei ole näkyvissä juurikaan -ja sanotaan nyt että "taloudellisten resurssien lisääntymistä" tukevaa kehittymistä, sillä pelkästään kasvava yleisömäärän mahdollinen lisääntyminen ei sitä tuo, koska lippujen hinnoissa tapahtunee muutoksia ja hallin kustannukset itse joukkueelle saattavat pahimmassa tapauksessa kasvaa, kuten kävi erälle espoolaisseuralle. Eli jos halli onkin vain IFK:n avulla joiden omaksi eduksi luotu bisnes, jolla rahastaa liigajoukkueen kustannuksella, niin ei se mitään edistä.
Tämä yllämainittu on kuitenkin asia, josta en tiedä, mutta asiaa auttaisi jos joku julkisesti asiaa joukkueen toiminnan kehittymisen kannalta avaisi.
Selvää lienee kuitenkin, etteivät ne junnut yhtään paremmin pelaa sen vuoksi että on hieno halli, joten tie eurooppalaiseksi huippuseuraksi köynee kuitenkin paremmin sellaisen kehittyvän talouden kautta, kuin istumalla sormi peffassa ja toinen suussa selittämässä sitä kuinka pitäisi vain tyytyä koska mikään ei kerta kaikkiaan kannata kunn kyseessä on IFK. Ilmeisestikään sitten ei jengin mielestä IFK ole kovinkaan myyvä juttu, koska sen avulla ei mitään kannata markkinoida tai yrittää edistää. Mä näen tän toisin, ja uskon että palkkammalla osaajia oikeisiin rooleihin, ja jättämällä palkkaamatta tällaisia "maailman paskimpien pregameshown" tuottaja-apinoita, voisi nyt käytössä olevia resursseja ohjata paremmin toimintaa kehittäviin juttuihin. Siis vaikka siihen henkilöön, (jos ei Valtasella siihen paukut riitä) joka sitten keksii sen IFK:n oman runsauden sarven, että ei koko toiminta perustu vain rahan kerjäämiseen sponsorimarkkinoilta.
En mä siis oikein ymmärrä, että mitä hemmettiä sää haet tällä sun tyytymisen mentalitettilla jossa pyörit alati vain siinä samassa pienenvässä kehässä, jossa kerrot että kun on tehty vähän paremmin kuin ennen, niin ei enää kannat amitään tehdä kun kerran on kaappi täynnä massia.
Ja jos et suoraan näillä sanoilla asiaa sanonut, niin näin sen tulkitsee, joten älä taas kerran jää kiinni semantiikkaan ja kaiva miljoonaa linkkiä jossa se sanoi tuota ja tämä tätä ja se sitä. Niiden -usein hetkessä kirjoitettujen viestin linkkaaminen kuin ei tätäkään keskustelua edistä yhtään mihinkään suuntaan. Voit siis vaikkapa tarjota itse jonkin ajatuksen siitä, miten toiminta kehittyisi. Ja mitä taas tulee eurooppalaiseen suurseura ajatteluun, niin jospa senkin turhan pyörittelmisen sijaan .jonka jatkumisesta seuraavassa viestissäsi voisin vaikka lyödä vetoa, ajattelisit ihan simppelisti sitä, että minkälaista mileikuvaa sillä luodaan rivikannattajien keskuudessa. Melkein väitäm, että voit melko huolella unohtaa suurrimman osan noista spekulomistasi vaihtoehdoista sen suhteen, mitä jengi keskimääräisesti katsottuna käsittäätuolla suurseuralla. ei ainakaan joukkuetta, joka kerran vuosikymmenessä voittaa kotoisen liigansa mestaruuden ja muun ajan seikkailee sijoilla "ynnä muut". Ja erityisestikin juuri koska tämä ei kuitenkaan ole NHL.