Otteluohjelma, jossa neljäs ja viides koitos pelataan vieraissa, on ongelmallinen observointi erityisesti Ässiä vastaan. Isomäki, se seisomokatsomon synnyttämä kitkalämpö, on vittumainen paikka pelata isoa peliä, saati kahta peräkkäin.
Jos alkuun hävitään paras kolmesta -sarja, on tuossa aika kimurantti, konstikas asetelma. Toivon, että IFK on hereillä tauon jälkeen, tällaista ihmettä toivon.
IFK ei onneksi ikinä aiheuta turhaa kammiovärinää. Siltä varalta, että ironia on vieraampi käsite kuin juottaminen, kerron erikseen tuon edeltävän lauseen olleen ironiaa.
IFK on kuin autoimmuunisairaus. Jätän tämän lauseen irralliseksi, ikään kuin keho tai maalivahti jää joskus yksin ilman toimivaa puolustusmekanismia.
Seneca ja SaiPa
En ole minkäänlainen ammattivedonlyöjä, kaukana siitä, varustettuna minkäänlaisella sen suuremmalla osaamisella. Kirjoitan vain hassuja ja heitän valistuneita veikkauksia.
Jos Seneca kirjoitti elämän lyhyydestä, minä olen kirjoittanut ikäni IFK:n kevään lyhyydestä. Seneca joutui tekemään keisari Neron painostuksesta itsemurhan oltuaan liian oma itsensä.
Toivon Jatkoajan moderaattoreilta hellempää kohtelua kuin mitä roomalainen neuvonantaja sai osakseen.
SaiPaa vastaan IFK saa lepoedun, joka on todella merkittävä. Jos normaalisti IFK on esimerkiksi 60-40-suosikki tällaisessa otteluparissa, on tuosta lepoedusta annettava se viisi prosenttiyksikköä lisää. Tuohon päälle vaivat, jopa mahdolliset poissaolot, on tässä otollinen asetelma IFK:lle.
Suoraan sanoen vähän epäreilu otteluohjelma SaiPalle (ja muille 1. kierroksen joukkueille). Epäreilua on sekin, että Seneca joutui juomaan myrkkyä tai että minä olen vuosikymmeniä joutunut odottamaan kevättä.
Yritän vain sanoa, että mieluummin SaiPa vastaan kuin Ässät. Toisaalta Seneca sanoi kadehtivansa mykkiä ajatellessaan mitä on joskus tullut sanoneeksi.