HIFK peliesitykset kaudella 2012-2013

  • 936 630
  • 3 115

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyt tammikuussa pitää jo tehdä sopimuksia.

Nyt pitäisi olla jo signattu ensi kauden valmentaja ja 1-sentteri. Jos täällä arvotaan valmentajaakin vielä kevääseen asti, niin ei HIFK saa kiinnitettyä muita kuin kasvottomia palkkasotureita. Joukkueellinen eerosomervuoria siis. No, joku niistä voi onnistuakin. Mutta oikeasti, tammikuussa pitäisi olla vähintään valmentaja ja 1-sena kiinni seuraavaksi kaudeksi. Mielellään veskari ja ykköspakkiparikin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kuka tahansa olisi hoitanut homman Nybarin tasolla. Kun koutsit antavat pelaajan nimen ja Nybarilla on pohjaton kassa, niin ei se nyt niin vaikeaa ole. Mutta kun NYBARI ITSE nimitti Sopan eikä apuja enää tule, tuli seinä vastaan. IFK:lla ei ikinä edes Penan aikana ole ollut näin paskasti koottua joukkuetta. Molemmat pihalle viipymättä.

Tiimityöskentelyähän se kuitenkin on. Ei KJ ja Petu ilman Nybaria olisi noita pelaajia saanut ja totta myöskin että Sopan kaltainen uuno joka ei osaa edes vaatia mitään kertoo myös toisaalta Nybarin todellista tasoa. Pointti mun kirjoituksessa olikin että pistetään se Soppa nyt hiuksists vittuun ja jos uuden valmentajan alaisuudessa ei hankinnat ja peli parane niin Nybari vaan yhtälailla helvettiin sieltä.
 

Rondine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...

Nyt pitäisi olla jo signattu ensi kauden valmentaja ja 1-sentteri. .
....

Niinpä. Viime kausi ei mennyt ihan putkeen. Tämä kausi on kauheaa paskaa. Muilla jengeillä alkaa olemaan ensi kauden valmennus selvillä. Houkuttele sitten menestystä haluavaa ykkössenaa. Tai valmentajaa kun nykyjoukkuessa ei näyttäisi olevan valmiiksi yhtään hyvää pelaajaa. Jos tämäkin kausi kusee niin setten on kaksi paskaa kautta alla. Jos ei tosiaan saada kunnon valmentajaa ensi kaudelle niin on vaikea välttyä kolmannelta huonolta kaudelta.

Saipakin vetää paremmin paljon pienemmillä resursseilla. Ei Sapaa vastaan mitään, päinvsastoin menestystä sinne! IFK osaa luoda ihan itse menstymättömyyden dynsastioitia. Isolla Rahalla ja isosti monta vuotta muutetaan kultaa paskaksi. Kenen kosketus?
 

KIBE#9#

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otin riskin ja ostin Urpo telkan irtolipun tämän illan matsiin.Mielenkiinnolla odotan koska Ortion takana soi ekan kerran.
Studiossa Rantasen Veskulta hyvää settiä IFK:n tilanteesta Jukka Koivun säestäessä hyvin.
Näkyyköhän hallissa boikotointia/mielenosoituksia...

Edit:Ajassa 02:48 tuli sitten tepsille yv maali...
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan, että ketju Kuhta-Peltonen-Petrell on itse pyytänyt tuota kokoonpanoa. Sellainen kutina, että ketju tosissaan haluaa Kiben tekevän maalin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan, että ketju Kuhta-Peltonen-Petrell on itse pyytänyt tuota kokoonpanoa. Sellainen kutina, että ketju tosissaan haluaa Kiben tekevän maalin.

Eiköhän koko jengi tosissaan halua Kiben saavan maalihanat lopultakin auki. Vai mitä oikein tarkoitit?

Mutta mitä siellä Nordiksella tapahtuu? Engrenillä melkein kaksinkertainen määrä torjuntoja Ortioon verrattuna. Hur kan det vara?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mulla on jotenkin sellanen fiilis, että huomenna pelataan helvetin heikkotasoinen jääkiekko-ottelu, jonka voittaa HIFK vain sen takia, ettei tänään pelattu ja TPS pelasi. Willsie tulee taas ottamaan sen jokakertaisen PRK:n ja IFK rokottaa pari-kolme kertaa ylivoimalla ja peli päättyy 3-2, Ortio torjuu 52 kertaa.
IFK:lla ei tule pelin aikana olemaan päätä eikä häntää ja järjestelmällisten hyökkäysten määrä jää alle viiteen.
Matsin jälkeen Soppa kertoo kuinka eteenpäin on menty ja ylivoima oli hyvää. Tepsi sai kaksi maalia, kun niillä on ne muut ja IFK:n puolustustyyliin kuului ottaa Miikka Tuomainen kiinni. Nybaria haastatellaan pelin jälkeen ja hän toteaa IFK:n olevan aikataulussa pisteiden suhteen ja mestaruus on edelleen tavoitteena eikä fanit tajua mistään mitään, pelattiinhan me paremmin tässä ja nyt.
Oispa edes kännissä... Minä siis, ei Nybari.

Näin kirjoitin eilen Soppa-ketjuun. Ei mennyt kauaksi, valitettavasti. Kommentteja odotellessa.
Kiben puolesta meinaa jo tulla itku. Tänäänkin monta sellaista paikkaa, mistä vielä viime kaudella Kibe olisi tehnyt häkin, mutta apina ja gorilla tulevat niskassa, niin minkä sille voi. Tekis edes tyhjiin joskus.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voittohan sieltä lopulta tuli. En vain tiedä enää, onko voitto hyvä vai huono asia. Sailion voittomaalin synnyttyä ensimmäinen spontaani reaktio oli "Voi vittu!". Kuvaa hyvin, miten alas IFK on vajonnut, kun tässä jo melkein toivoo oman joukkueen häviävän. Tosin ei taida olla pelkoa, että kenkää saisi sen enempää Soppa kuin Nybarikaan, vaikka jengi vetäisi kymmenen matsin pisteettömän tappioputken, joten ehkä sitten on parempi, että joukkue kaikesta huolimatta voittaa. Itse asiassa - jos seuraavissa kymmenessä matsissa jäätäsiin nollille, niin ensimmäisenä monoa saisi varmaan Lunkka, joka ei ole saanut Ortiota tekemään maaleja.
 

Carlos

Jäsen
Kaiken tämän jaskanpauhannan ja puskanpahamisen keskelläkin, onnea joukkueelle 3 pisteestä. Niitä tarvitaan, käy valmennuksen kanssa sitten miten tahansa.

Ja tosiaan, olin ihan varma että Kibe skodaa tänään byyrin, mutta kun ei niin ei. Jonkun pitäis varmaan mennä kaverille kylään parin flindan kanssa (min. 40%), josko se siitä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Voittohan sieltä lopulta tuli. En vain tiedä enää, onko voitto hyvä vai huono asia. Sailion voittomaalin synnyttyä ensimmäinen spontaani reaktio oli "Voi vittu!".

Itse olen hyväksynyt faktan, että Sopalla mennään kävi mitä kävi joten olen tyytyväinen, että HIFK voitti tänään. Taisi jopa ansaita voiton ainakin laukauksia tuli paljon enemmän ( peliä en nähnyt )? Voisko joku tilastonikkari muuten kertoa mikä on HIFK:n pistekeskiarvo kotona ja sitten taas vieraissa? Veikkaisin, että kotona pisteitä on tullut hyvin, mutta vierassa aivan liian vähän kun mitä pitäisi jos haaveilee paikasta kuuden sakissa kauden loputtua.
 

DreamHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen hyväksynyt faktan, että Sopalla mennään kävi mitä kävi joten olen tyytyväinen, että HIFK voitti tänään. Taisi jopa ansaita voiton ainakin laukauksia tuli paljon enemmän ( peliä en nähnyt )? Voisko joku tilastonikkari muuten kertoa mikä on HIFK:n pistekeskiarvo kotona ja sitten taas vieraissa? Veikkaisin, että kotona pisteitä on tullut hyvin, mutta vierassa aivan liian vähän kun mitä pitäisi jos haaveilee paikasta kuuden sakissa kauden loputtua.

Joo siltähän tuo näyttää. Tässä peliesityksissä on yksi ristiriita kotona kulkee ja vieraissa ei. Kotona kumminkin "vain" 4 tappiota. Joten ei ihme ,että siellä myös porukkaa käy. Kotona 2.11 ja vieraissa 0.89 pistettä per matsi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen hyväksynyt faktan, että Sopalla mennään kävi mitä kävi joten olen tyytyväinen, että HIFK voitti tänään. Taisi jopa ansaita voiton ainakin laukauksia tuli paljon enemmän ( peliä en nähnyt )? Voisko joku tilastonikkari muuten kertoa mikä on HIFK:n pistekeskiarvo kotona ja sitten taas vieraissa? Veikkaisin, että kotona pisteitä on tullut hyvin, mutta vierassa aivan liian vähän kun mitä pitäisi jos haaveilee paikasta kuuden sakissa kauden loputtua.

IFK on yhdessä Bluesin kanssa liigan kolmanneksi paras kotijoukkue, 2,11 pistettä/ottelu. Vieraissa ollaankin oltu luokattoman huonoja. Keskiarvolla 0,89 p/o heltiää tilaston kymmenes sija. Kotona ollaan kyllä oltu vahvoja viime aikoina, sillä edellisen kerran vierasjoukkue on hakenut Nordikselta täydet pisteet 15.11. Jokerit voitti silloin 2-3. Sen jälkeen on hävitty kerran KalPalle jatkoajalle, mutta muuten otettu pelkkiä kolmen pisteen voittoja.

Vaikka peliesitykset ovat mitä ovat, niin tulokset ovat kuitenkin kotiotteluiden osalta oikein hyvät.

Tilastot liigan sivuilla
 

Koffari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pisteitä tarvitaan joka tapauksessa, vaihtuu valmentaja tai ei. En ymmärrä vikinää kun näitä voittoja aina välillä napsuu.. Jos koutsi vaihtuu niin onpahan paremmat asetelmat runkosarjassa ja edes mahdollisuus suoraan playoff-paikkaan pysyy koko ajan.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaanpa pari havaintoa pelistä - ekassa erässä HIFK:lla oli mahdollisuus ratkaista peli, mutta maalinteko tökki ja sitten menikin hieman tiukemmaksi. TPS:n peli on vielä enemmän sekaisin kuin HIFK:n ja ainoastaan tämä ja se Willsien tyhmä jäähy pelastivat kolme pistettä HIFK:lle. HIFK:n peli ei pysy edelleenkään kasassa lähellekkään 60 minuuttia ja hyökkäyspelaaminen on kyllä melkoista punnertamista: joko kiekko ristikulmaan tai sitten sinisen alla sentterille laiturilta ja päätyyn. Jos vauhtia nostetaan hyökkäyspelaamisessa yhtään, kiekko ja etäisyydet karkaavat. Se, minkä laitoin ilolla merkille on, että puolustusalueelta kiekkoa pelataan nyt huomattavasti aiempaa suoraviivaisemmin pois eikä vaarallisia leveyssuunnan syöttöjä enää heitetty omalla alueella.

Taklauksia ei edelleenkään kovin paljoa ollut ja jossain vaiheessa TPS oli fyysisempi - miettikää, lauantaimatsi himassa ja vastustaja on fyysisempi.

Kolme pistettä, mutta ei edellenkään hyvällä pelillä. Erikoismaininta kovaa puurtaneille Sailiolle ja Liivikille.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peli itsessään oli aivan sitä samaa kuraa mitä tällä kaudella kotipelit tähänkin asti. Laukauksia tuli normaalia enemmän ja ilman Engreniä luvut olisivat varmasti olleet isommat. Tätä tosin avittivat myös suuret jäähymäärät ja yv-minuutit. 5v5 peli oli TPS:n heiniä ja IFK jälleen täysin hukassa.

Luin äsken Hesarin otsikon, että Soppa helpottui voitosta. Milloin IFK:sta on tullut joukkue, jossa helpotutaan voitosta?! Sen pitäisi olla illasta toiseen itsestäänselvyys. Tämä kertoo kaiken nykytilasta.
 

snumi

Jäsen
urholta katseltu

Ajattelin nyt huudella tänne vieraaseen pöytään, oikeastaan ihan samaa mieltä ylläolevien kanssa, HIFK pääsi paremmin laukaisupaikkoihin, jotka sitten Engren useimmiten hoiti. Molempien joukkueiden viisikkopeli oli sekaisin, maalivahti oli paras molemmissa joukkueissa. HIFK oli parempi. Jotain Hifkin puolustuspelistä kuitenkin kertoo se, että tasaviisikoilla TPS pääsi monta kertaa 2-1 hyökkäykseen, välillä alivoimallakin, muttei niistä maaleja tullut (TPS teki molemmat ylivoimalla, vedot puolustajan tontilta), mutta puolustus ei ole ihan kohdillaan jos vierasjoukkue saa noin monta ylivoimahyökkäystä. Viimeinen maali oli aika erikoinen, luistimesta meni, luistimen liikkuessa maalin suuntaan. Tuomari tarkasti hyvin pitkään, mutta hyväksytään nyt sitten tuomio eli maali oli, vaikka hyvin lähellä taisi hylkääminenkin olla. HIFK ansaitsi voittonsa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
3 pisteen voitto hyvää, peliesitys ei muuten, mutta Kuhta taisteli nyt kiitettävästi hyökkäyssuuntaan kauden avausmaalistaan ja sitä oli mukava katsella. Sopan kanssa peliesitys tuskin kehittyy koko kautena, mutta mitä siitä enää valittamaan, kun Sopalla mennään nähtävästi koko kausi ja se oikea iso ongelma istuu utj:n huoneessa, eikä seiso otteluissa HIFK:n vaihtoaitiossa.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Kolmannessa erässä oli pari huvittavaa (?) tilannetta, joissa pelaajat seisoivat keskenään ringissä ja suunnittelivat taktiikkaa seuraavaan vaihtoon. Eka kerta oli kolmannen erän puolenvälin jälkeen SM-liigan aikalisällä, jolloin Peltoset seisoivat parin metrin päässä omasta aitiosta selvästikin suunnittelemassa pelin juonta ja toinen ottelun lopulla aikalisän aikana, jolloin TPS otti veskan pois. Kummassakin tapauksessa valmentajat seisoivat mykkinä ja pelaajat tekivät heidänkin duuninsa.

Kirjoittajien valtavirrasta poiketen minä näin pelissä jo jotain hyvääkin. Varsinkin kakkosketju Kuhta-Peltonen-Petrell osoitti pirteitä otteita ja koko kolmikko luisteli vauhdikkaasti saaden pelin usein vastustajan kenttäpäätyyn ja lisämaali oli parikin kertaa todella lähellä. Yhden yv-maalin ketju kuitenkin värkkäsi (Peltosen laukaus,Petrellin ohjaus) mutta uskon, että lisää tulee jos saavat pelata yhdessä - ja Kibekin saisi aikaan kauden avausmaalin, jonka syöttäisi Lennu saaden näin kauden avaussyöttöpisteen (maalejahan on jo 11). Huomioitavaa on, että pari kertaa Töykkälä korvasi Villen oman pään aloittajana, mutta luisteli heti aloituksen jälkeen vaihtoon.
Kohtahan uusi sentteri pistää kuitenkin kuviot uusiksi, joten pian saamme nähdä millainen ketjuruletti seuraavaksi pyörähtää eteemme.
 

VSP73

Jäsen
Tämän illan HIFK-TPS -matsin Urho-TV:n lähetyksessä kuulimme asiantuntevia kommentteja HIFK:n tilanteesta. Studiossa olivat pitkän linjan kiekkotoimittaja Vesa Rantanen ja Jukka Koivu. Arvostan korkealle tiukan ammattimies Rantasen kommentteja - hänen ei tarvitse nöyristellä ketään. Hän voi suoltaa huikeaa tietämystään nikottelematta, kumartelematta. Ennen matsia Rantanen paketoi mielestäni upeasti HIFK:n syksyn syyt ja seuraukset; esim. Matikaisen yllärilähdön ja sen seurauksena Sormusen joutumisen/pääsemisen tiukkaan paikkaan. Rantanen mainitsi, tietenkin, myös 1.9.2012 tapahtuman, jonka totesi fiksusti "kuohinneen täysin HIFK:n tekemisen". Mielestäni hän kertoi myös ko. episodin merkityksen mainitsemaansa ja korkealle arvostamaansa mieheen, joka on sanojensa mukaan "HIFK:n kasvot" -> Ville Peltonen. Peltosen henk.koht. pelihän on syksyn mittaan ollut ihan jotain muuta, mitä näimme esim. muutama kuukausi sitten. Tarkoitan kevättä 2012, jolloin hallitsi kenttiä maalipörssin kakkossijan verran (vaikka pelejä jäi väliin kymmenkunta).

Mukavaa oli kuulla Rantasen kertomana pelin aikana se, minkä katsojatkin näkivät: Ville Peltonen pelasi pirteämmin kuin aikoihin. Vieläpä olosuhteiden pakosta sentterinä - 10 kutia! Kera ketjukumppaniensa Petrellin ja Kuhdan yht. 22 on kova lukema. Jos Peltonen, ja toivottavasti kun, vähitellen pääsee jaloilleen syyskuun poikkeuksellisesta kohtelustaan, on HIFK:n keväästä odotettavissa jotakin. Niin tärkeästä tekijästä on tässä kohden kyse.

Kunpa HIFK saisi vielä jäälle Peltosen arvoisen sentterin!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK kieltämättä pelasi ihan OK pelin. Tosin esim. ensimmäisen erän hallinnalla ja laukauksilla olisi pitänyt tulostaululla olla ihan muut lukemat, kuin 2-1. HIFK:lla ihan oikeasti oli järjestelmällinen kiekon ylöstuonti. Sääli vain, että tämä toimii lähinnä kotipeleissä ja heikompia joukkueita vastaan. Kun pelin intensiteetti ja vastustajan paine kasvaa, niin paketti hajoaa.

Kuhta, Peltonen Petrell pelasi hyvän peli ja olisi ansainnut enemmän. Lisäksi erikoismaininta tässä ketjussa pikaisella silmäyksellä mainitsematta jäänyt Talaja. Loistavaa liikettä, järkyttävä määrä duunia, mutta tehotilastossa ei merkintöjä. Talaja teki tänään aivan loistavaa duunia. Perkele jos Talajaa olisi siunattu edes ripauksella pelikäsitystä, niin tekisi pahaa jälkeä. Peli vain Talajalla menee siihen, että hänen kiekon saatuaan ei näe ketään eikä mitään, vaan maali siintää silmissä ja pyrkii lähes poikkeusketta itse suoraan hyökkäyksen päättämiseen. Välillä kun kiekko kävisi muualla, niin tänäänkin olisi kolissut useamman kerran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös