Eihän se kaunista ollut, mutta 59,5 minuuttia varsin tehokasta. Siinä mielessä fiksu vieraspeli, että jätkät aivan varmasti tietää, että huomenna on oltava 250% lasissa. Vähempi ei riitä eikä kelpaa. Tiistainen perseily sekä Lennun paluu... ei ole varaa tulla vaan vähän pelailemaan. Toivottavasti ei sitten mene överiksi. Oletettavasti Pelicans-matsi oli alunperin viikon "pääpeli", mutta sattuneista syistä lähtötilanne kääntyi päälaelleen ja huominen on viikon The Peli.
Joukkue näytti, millaista peli on silloin, kun kaikki pysyvät suunnitelmassa. Viimeistely oli perinteiseen IFK-tyyliin perseestä, mutta tänään sentään taklattiin. Ainakin joitakin kertoja. Mua kiinnostaa tulos ja erityisesti juuri nyt tyylillä ei ole mitään väliä. Miksikö? Siksi, että joukkue saa työrauhan ja voi ihan oikeasti keskittyä olennaiseen. Mä en ainakaan odota, että peli on valmista vielä, mutta tulosta pitää silti syntyä. Mua ei kiinnosta yhtään, millä tyylillä vieraspeleistä pinnat haetaan. Kotona en kovinkaan montaa kertaa kauden aikana jaksa katsoa hiihtelyä ja totaalipaskaa, mutta ymmärrän, että kauden pituuden vuoksi joudun jossakin vaiheessa sitäkin tekemään. Kahta peräkkäistä peliä joukkue ei kuitenkaan voi olla "jotenkin väsynyt ja jäi lähtötelineisiin"- tyyppinen porukka. Olosuhteet ja lähtökohdat sekä poissaolot huomioiden olen valmis joustamaan näyttävyydessä tasan niin kauan kuin pisteitä ropisee. Asennevammaista paskaa en siedä koskaanikinämilloinkaan.
Leinonen oli todella hyvä ja toi jengiin juuri sitä, mitä sieltä on puuttunutkin. Täytti paikkansa ja noilla esityksillä soisin hänelle lisää peliaikaa. Talaja oli myös hyvä ja Eerokin olisi ollut mainio, jos olisi käyttänyt paikkansa. Villen ja Killen luulin lähteneen himaan, kun en yhtään kiinnittänyt huomiota. Olisiko sitten niin, että heillä "pääpaino" on huomisessa. Ja Vaarasuo on pakko mainita. Siinä erinomainen esimerkki puolustajasta, joka tekee työtä käskettyä: puolustaa, antaa ensimmäisen helpon ja KOVAN syötön suoraan lapaan ja keskittyy omaan duuniinsa. Ei ylimääräisiä krumeluureja, ei turhia rytmihäiriöitä. Tällaisista pakeista mä diggaan.