Ensi töikseen tämä järjestysmies heivasi Vieskeriltä rattaat pois ja laittoi pollen perään pulkan. Ideana oli mennä mutkat ulkokaarretta pitkin niin ei olla urissa, ja esteillä ollaan vittu vahvoja.
Lisäksi ohjelmaan otettiin jostain syystä myös hevosella peruuttaminen. Siis tottakai PS:n olisi pitänyt tehdä niin, että ottaa sen pelitavan, minkä joukkue osaa ja vain maustaa sitä omilla jutuillaan ottaen huomioon myös joukkueen vaihtuvuuden. Koska osa pelaajista vaihtui, eivät uudet tulijat tietenkään voineetkaan osata edellisen kauden pelitapaa. Mutta joukkueessa oli kuitenkin valmiiksi enemmän niitä, jotka osasivat Nokan kuvion. Mulle on vieläkin arvoitus, mitä tapahtui:
1) Petu päätti vetää pelikirjan omalla tavallaan huolimatta siitä, että joukkueen rungolla oli nupissaan Nokan voittava pelitapa.
1a) Petu teki näin tyhmyyttään/itsepäisyyttään.
1b) Petu teki näin siksi, että hän ei oikein tajunnut Nenän kuviota ja oli pakko vähän soveltaa.
2) Pelottavampi vaihtoehto: Petu vipittömästi yritti jatkaa joukkueen vahvuuksilla (olemassaoleva pelitapa), mutta ei osannut ja se, mikä me nähtiin oli 120%:nen yritys tehdä hyvää.
Siirretään keittiömaailmaan:
Ravintolan huipputaitava kokki vaihtaa taloa jättäen kuitenkin jälkeensä tiettyjä guidelineja ja perusreseptejä. Ravintolan johto palkkaa uuden kokin evästäen häntä: 'Koeta säilyttää kaikki se hyvä, mitä me nyt tarjoamme, näin pystymme pitämään nykyiset asiakkaamme tyytyväisinä. Olemmehan kaupungin suosituin ravintola. Saat toki heittää omia kuvioitasi sekaan, olethan kuitenkin eri ihminen kuin edeltäjäsi':
1a) Uusi kokki funtsii että vitut mä mitään edeltäjän latuja lähden tallaamaan. Olenhan itsekin guru ja visionääri. Mä vittu näytän johdolle, että myös mun maanläheisillä resepteillä pysytään kaupungin ykkösenä. Heitetään ihan ensin tämä palkintoja kerännyt artisokka-vinegrette lammas liekitetyssä rosmariinikastikkeessa helvettiin, tarjoan sen sijaan vanhaa kunnon HK:n sinistä sinapilla ja välillä maksalaatikkoa. Jälkkäriksi Ville Vallaton -vanukasta, ostan halvalla ylipäivättyjä ja heitän niihin vähän marjoja päälle, niin ei vittu kukaan tajua mitään. Jumalauta mä oon hyvä!
1b) Uusi kokki huomaa, että ohhoh, olenpa tainnut ottaa sellaisen duunin, johon en oikein pysty. Mutta yritetään. Ja se osio mitä en osaa, keksin siihen jotain omaa jutskaa. Hmm...artisokka-vinegrette lammas liekitetyssä rosmariinikastikkeessa....joo, sehän valmistetaan suunnilleen näin: laitetaan artisokkaa, sitten vinegretteä...eiku lorautan vähän etikkaa ja piimää sinne sekaan, ne tekee varmaan hyvän säväyksen....lammas?....lammas?....mikä se on? mä googletan. Katos kummaa, se on ton näköinen eläin....käyn ostamassa sitä tukusta ja keksin jonkun tavan valmistaa sitä....mitähän osaa mun edeltäjä käytti...varmaan tota lampaan päätä, sehän on kivan näköinen veijari! Sitten vielä liekitetty rosmariini. Liekitetty?...liekitetty...? mites mä ton rosmariinin saan liekitettyä? Nyt mä tiedän, sytytän sen tuleen liekinheittimellä...väistäkään vähän siellä...voi jumalauta, nyt kärähti kulma- ja munankarvat ja rosmariinista ei jäänyt mitään jäljelle...no koetan jotenkin ratkaista ton jutun, siellä on huomenna jo talo täynnä väkeä joka haluaa artisokka-vinegrette lammasta liekitetyssä rosmariinissa. Mä oon öbaut seitköötprosenttisen varma, että tää mun juttu on yhtä hyvää kuin edeltäjän. Ehkä lampaasta jotain eri osaa ja vähän uutta kivaa maustetta siellä täällä. Tää on nyt niin lähelle kuin pystyn tekemään, jännittää vähän itseäkin miten tää menee
2) Uusi kokki astelee duuniin ja toteaa, että mä en kyllä siis muuta mitään nyt ensialkuun. Lähden viisaasti liikkeelle niin, että kopioin ensin ihan täysin tän artisokka-vinegrette -jutun reseptin ja ehkä loppusyksystä keksin siihen omia elementtejä. Noni, missäs se resepti on...joo, hauduta artisokkaa vinegrettekastikkeessa tunnin verran....kato perkele, kellohan on jo yhtäkkiä neljä, kyllä se varmaan oli suunnilleen kolme kun laitoin hautumaan. Käytä lampaasta vain sen parhaat osat, kuten kylkilihat....jahas, tässä on lammasta..ohhoh, täähän on ihan samannäköistä lihamateriaalia...mistäs mä tiedän mikä tästä on kylkilihaa....kysynpä tolta Repalta, se on ollut pokena täällä kauan, kyllä se varmaan tietää...kiitti Repa! Sieltähän tuli vastaus mulle kuin apteekin hyllyltä eli heitän just noi palat mukaan....nyt meni kyllä joku ihan silmän näköinenkin osuus messiin....no ehkä lampaalla on myös kyljissä silmät, täytyy myöntää etten ole mikään lammasasiantuntija. Liekitetty rosmariini? Toi mun täytyy kysyä mun mummolta, se on marttaliitossa.......soitanpa sille....no moi mummi ja toivotanpa tässä samalla hyvää sataneljävuotispäivää!....joo Petri täällä....eikun siis Petri.....ei en soita Viipurista.....kuule mummi ehtisitkö neuvoa miten liekitän rosmariinia.....joo lupaan varoa pommituksia tässä samalla annas tulla vaan sitä ohjetta....joo Mannerheim on hieno ihminen....ei ole Lappi vielä kokonaan palanut....Karjala kuule valitettavasti jäi niille....joo...mutta siis, sitä ohjetta tässä kyselin......Loppujen lopuksi mä tein tästä tosi hyvää! Mä yritin kaikkeni ja oon kopioinut lammashomman kyllä mun mielestä ihan yks yhteen. Kyllä pitäis asiakkaiden olla tyytyväisiä, ne ei varmaan huomaa ollenkaan että kokki on vaihtunut!