HIFK peliesitykset kaudella 2012-2013

  • 934 089
  • 3 115
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No voi vittu ihmettelepä ihan keskenäsi. Katsonpa ensi kerralla matsia vihko kädessä ja lasken viivelähtöjä ja syöttöketjuja.

Uuuh, mikäs palko sinne nenään imaistiin? Ota nyt vähän happea kuitenkin. Ja tosiaan, vihko kädessä pelin seuraaminen saattaa olla ihan hauskaakin, itse en ole tosin sitä kokeillut.

En tainnut kieltää provosoitumasta, siinähän provosoidut, jos siltä tuntuu.
 
Joku haukkui perinteiseen tyyliin Piiparisen. No, kai joillakin pitää aina se tietty sylkikuppi olla.

Se olin minä. Kommentti oli toki kärjistetty, mutta kylmä fakta on, etten näe Piiparisessa mitään erityistä ominaisuutta, jolla ansaitsee paikkansa kokoonpanossa. Kiekollisena epävarma (tähän en ota vastaväitteitä), ei käytä kokoaan hyväkseen ja veto, kuten todettua, on huono. Fyysisesti suht lapanen. Kundilla on kaikki edellytykset kasvaa hyväksi jääkiekkoilijaksi, HIFK:ssa se ei tule tapahtumaan. Laitetaan jengin kuumin hyökkääjä Piiparisen laidalle, huhhuh. Piiparisesta olen odottanut jo vuositolkulla pelimiestä HIFK:n vakiokokoonpanoon, jossain vaiheessa matkan varrella usko on vaan loppunut ja mielessä on vaan kaikki käyttämätön kapasiteetti ja potentiaali. Ei ole mitään Piiparista vastaan, tämän hetken näytöillä paikka ei ole kokoonpanossa. Tosin ei ole muutenkaan kolmasosalla porukasta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vähemmän paska joukkue voitti. IFK oli paska mutta niin oli Tapparakin - parempi jengi olisi voittanut paljon suuremmalla maalierolla.

Positiivista tässä on se, että Sormusen koutsaamana IFK olisi jo kesälomalla.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitään ämmämäistä ei Nieminen mun mielestä tehnyt kentällä.
Itse en ainakaan arvosta ensimmäisen erän tilannetta, jossa Niemiseltä jostain kumman syystä lähti jalat jarkkoruutumaisesta alta kun IFK-pelaaja otti takaapäin päästä kiinni sen jälkeen kun Nieminen oli ottanut Ortioon kontaktia. Onneksi tuomarit olivat sillä kertaa tilanteen tasalla, eikä Niemisen filmaus johtanut IFK-jäähyyn.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse en ainakaan arvosta ensimmäisen erän tilannetta, jossa Niemiseltä jostain kumman syystä lähti jalat jarkkoruutumaisesta alta

Jarkkoruutumainen jäässä pyöriminen oli kyllä tuossa tilanteessa hyvin kaukana, eihän sellaista oikeasti harrasta kukaan muu kuin kyseinen pelaaja itse. Nieminenhän jäi kahden IFK-pakin väliin ja Melart otti takaapäin päästä kiinni. Eipä tuossa tarvittu mitään filmiä ja ei tuossa ollut kyllä mitään jäähyn arvoistakaan. Perus maalinedus kahina. Eikä niistä eilen annettu hyvän play off hengen mukaisesti yhtään jäähyä.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jarkkoruutumainen jäässä pyöriminen oli kyllä tuossa tilanteessa hyvin kaukana, eihän sellaista oikeasti harrasta kukaan muu kuin kyseinen pelaaja itse. Nieminenhän jäi kahden IFK-pakin väliin ja Melart otti takaapäin päästä kiinni. Eipä tuossa tarvittu mitään filmiä ja ei tuossa ollut kyllä mitään jäähyn arvoistakaan. Perus maalinedus kahina. Eikä niistä eilen annettu hyvän play off hengen mukaisesti yhtään jäähyä.
Eli kun sinua otetaan takaapäin melko kevyesti päästä kiinni, niin heittäydyt teatraalisesti jäähän polvillesi? Asia kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eli kun sinua otetaan takaapäin melko kevyesti päästä kiinni, niin heittäydyt teatraalisesti jäähän polvillesi? Asia kunnossa.

No mistäs sinä nyt sen taas tiedät, kuinka kevyesti Melart otti päästä kiinni? Ei se nyt kovin hellävaraisesti tuossa tilanteessa toiminut, vaan mielestäni siinä oli juuri oikeanlaista tilannekovuutta. Eikö olisi syytä kiinnittää katseet HIFK:n pelaajien edesottamuksiin kentällä? Niissä kun on huomattavasti enemmän parantimisen varaa kuin jossain Niemisen toiminnassa maalinedustalla?

En ole tuollaiseen tilanteeseen ikinä joutunut, joten hankala sanoa miten toimisin? Maalivahtina pelatessa ei kauheasti tarvinnut osallistua kenttäpelaajien keskinäisiin vääntöihin.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi päästä repiminen näyttää tulleen oikein muotiin tällä kaudella, etenkin IFK:n joukkueessa. Onhan ennenkin joskus joku riuhtaistu irti päähän tarttumalla, mutta se on ollut enemmän satunnaista. En enne tätä (tai viime) kautta muista noin systemaattista "pään repimistä" nähneeni, vaan maalineduskahinoissa on tyydytty poikkareihin tai hanskaniskuihin. Ilmeisen tehokkaalta näyttää, eikä siitä kovin usein edes jäähyäkään tule.

En kyllä sanoisi Niämisen filmanneen tuossa. Jos puhutaan samasta tilanteesta, niin jäi vain tilanteen jälkeen ns. korkeaan polviasentoon vetämään happea, eikä edes provosoitunut siitä. Itsehän "aloitti" tilanteen meinaamalla lyödä riparia sisään jota ei Ortiolta sitten tullutkaan. Sen jälkeen Melart nappasi päästä kiinni, eikä siinä muuta juuri tapahtunut. Lopun kähinöissä aukoi vähän suutaan ja oli vahvasti osallisena, mutta paha sanoa kuka siinäkin on ollut pahin syyllinen kun en tiedä mitä sanoja siellä on toisille sanottu. Molemminpuolista provosointia, ja ilmeisesti Nemon nauruista päätellen varsin onnistunutta hänen kannaltaan. Vaikka fanien kiittäminen vierasmatsissakin on hieno juttu, niin varsinkaan playoffeissa ei loppuvihellyksen jälkeen omalta puolelta poistuta, jos vastustajakin on vielä jäällä (ja sarja siis kesken). Joten en sinänsä ihmettele että Tapparan jengi tosta Söden tempusta vähän kimpaantui.

Meidän fanien keskuudessa ei näytä Nieminen olevan kovin arvostettu, mutta itse kyllä arvostan. Kovan luokan pelimies eikä missään nimessä mikään neiti tai sika niinkuin Rudi. Nemo kelpais koska vaan mun IFK:hon, ja näyttää joko vihaavan tai arvostavan IFK.ta itsekin, kun näyttää aina kaikkein eniten syttyvän juuri IFK:ta vastaan (esim. mun mielestä tunnepitoisimmat tuuletukset aina IFK:ta vastaan). On vaan niin Tapparan mies, että ehkä hienompaa jos vetää uransa loppuun omassa paidassaan. Seurauskollisuus on kuitenkin niin katoavaa perinnettä.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Meidän keskustelupalstalla on paljon puhuttu siitä, että kun ei ole jalkoja niin ei ole käsiä eikä ehdi taklaamaan. Osittain totta, tiedän sen, pelaan itsekin.

Kuitenkin, ne taklaukset mitä me annetaan niin ei ne tunnu missään, ne syö vaan taklaajan energiaa turhaan. Joko taklataan kunnolla tai ei ollenkaan. Paikkoja taklata oli ja niitä kevyitä annettiinkin. Joten olisi ehtinyt ja ehti.

Kovuudessa ei oltu kovia, jalalla ei ollut jalkoja ja vedot lähtee 90% B-pisteeltä, ei sellaiset mene maaliin.

Edelleen ihmettelen miten umpisurkea Piiparinen mahtuu kokoonpanoon. Onko kaikki muut kipeänä? Summaselta pöyristyttävä veto laittaa Piiparinen ylivoimalle. Tekee se Ramikin virheitä. Voin hyvin Ramia moittia, olinhan ensimmäinen joka tiesi...

IFK heitti pyyhkeen kehään jo toisessa erässä, sellainen menttaliteetti ei kuulu play-offseihin. En muista nähneeni, että jo toisessa erässä lopetetaan taisteleminen.

Peltonen ja Granlund on iso pala meidän peliä. Molempien poissaolo tuntuu ja näkyy.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
IFK heitti pyyhkeen kehään jo toisessa erässä, sellainen menttaliteetti ei kuulu play-offseihin. En muista nähneeni, että jo toisessa erässä lopetetaan taisteleminen.

HPK, 3. puolivälierä vuonna 2010? Tuosta vielä Rautakorpea on kovasti ylistetty. Se on kyllä jäätävää paskaa, että HIFK on hävinnyt kotipelin poffeissa jo toisessa erässä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tokasa erässä peli ei enää kulkenut. Syötöt olivat huonoja, kiekkoja ei saatu haltuun ja vedot olivat onnettomia. Positiivisinta antia oli lopun kärhämät, mutta Ville Nieminen olisi ansainnut vielä lisää opastusta.
Edelleen ihmettelen miten umpisurkea Piiparinen mahtuu kokoonpanoon. Onko kaikki muut kipeänä? Summaselta pöyristyttävä veto laittaa Piiparinen ylivoimalle.
Edelleen ihmettelen, miksi takerrut Piipariseen, joka ei todellakaan ollut isoin ongelma tänään. Pipari pelasi hyvän pelin ja oli mukana järkkäämässä ainoaa maalia.

Toivottavasti Mika Hannula ei enää vedä IFK-paitaa päälle. Surkeaa peliä, tyhmiä jäähyjä ja ratkaiseva syöttö ratkaisumaaliin.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään nähtiin taas hajuton/mauton HIFK, orkesteri ilman minkäänlaisia soittimia. Tulos siis sen mukainen.

Tappara pelasi tänään tyylillä jota HIFK:n olisi kuulunut käyttää hakiessaan voittoa. Jatkuvaa pikkuhiertämistä, vittuilua, vastustajan ärsyttämistä niin fyysisellä kuin henkiselläkin tasolla. Tappara onnistui täten joka osa-alueessa, saaden vielä henkisenkin ylivoiman kahteen viimeiseen erään.

Yhtä asiaa mä en vaa sisäistä tällä hetkellä. Meillä on Raivo Raimo koutsina ja me annetaan kaverin vedellä sormille sen kun kerkee, sohia, tökkiä, taklata vähän sieltä sun täältä ja vähän miten sattuu. Mitä helvettiä? HIFK oli kuin lauma neitejä, ei minkäänlaista järjestyksen pitoa tilanteiden jälkeen. Pl. viimeiset 5 sekuntia.

Vittu poffi henki päälle ja painetaan lauantaina niin saatanasti tampereella.

Mun mielipide on ehdottomasti edelleen sillä kantilla, että HIFK tarvitsee nelosketjukseen; Talaja - Liivik - Sailio trion.

Mä luulen, että tän päivän munattoman esityksen jälkeen mun kauden pelit on toistaseks tsiigailtu paikan päältä. Jos toi ei tosta muutu, niin turpa suhisee 4-0. Ei muuta, lauantaihin.

Edit 1. Nelosketjuksi siis; Sailio - Liivik - Pörrö
 

444

Jäsen
Tuntui mm. Nieminen ja Saravo olevan jatkuvasti huomion keskipisteenä, lisää lämpöä siis sinne. Lisäksi Connelly oli jatkuvasti katollaan jokaisesta lähelle tulemisesta, joten painetta voi antaa myös siihen suuntaan.
Hämmennysvoimaa tarvitaan kuitenkin laajemmalla rintamalla, Sailio ja Pakarinen eivät vain riitä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lucenius. Ei mulla muuta.Tai olis paljonkin, mutta en nyt jaksa.
Tästäpä tulikin mieleen, että mitä se Lucenius oikein teki, kun sitä oltiin yhden jos toisen HIFK-pelaajan toimesta tökkimässä ottelun alkupuoliskolla? Urhon lähetyksestä ei selvinnyt, ainoastaan Hannulan poikkari niskaan näytettiin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mailanpäätä tarjoili vatsaan useammallekin ja oli jatkuvasti kärsimässä vääryyttä jossain jään tasolla. Minusta näytti, että Hannulan jäähyt tulivat jälkitilanteista Luceniuksen kanssa?
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos meidän videovalmentajan spontaaneihin huutoihin on luottamista (jumalauta Eriksson, missä sä menet jne.) niin olisin taipuvainen uskomaan että kultapotta ei pelaa lauantaina. Oli totaalisen ala-arvoinen suoritus johon minäkin aloin kiinnittämään huomiota kun tämä Halttunen siitä otti kovasti kierroksia. Kuuma linja oli suoraan Lunkan korvaan, tosin olisi sen mielipide sinne vaihtoaitioon asti kuulunut ilman puhelintakin.

Ei tuo mahdotonta ole lauantaina ottaa voitto, tänään tuli kyllä vähän ikävä siamilaiskaksosia Levonen - Bomania, mutta Hakaskutsiin lauantaina omia kannustamaan, meni syteen tai saveen. Ei tätä kautta voi kokonaan laittaa pelaajien syyksi, syyttömiä he ovat väärin kasattuun ja valmennettuun joukkueeseen, parhaansa varmaan tekevät, jos ei riitä niin minusta silti turhaa kaataa kaikkea paskaa heidän niskoilleen. Onhan tämä kausi ollut aikamoinen fiasko alusta loppuun.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tästäpä tulikin mieleen, että mitä se Lucenius oikein teki, kun sitä oltiin yhden jos toisen HIFK-pelaajan toimesta tökkimässä ottelun alkupuoliskolla? Urhon lähetyksestä ei selvinnyt, ainoastaan Hannulan poikkari niskaan näytettiin.

Se näyttääkin jo niin ärsyttävälle tyypille että itse tarjoilisin poikkaria jo ihan siitä syystä
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jos meidän videovalmentajan spontaaneihin huutoihin on luottamista (jumalauta Eriksson, missä sä menet jne.) niin olisin taipuvainen uskomaan että kultapotta ei pelaa lauantaina. Oli totaalisen ala-arvoinen suoritus johon minäkin aloin kiinnittämään huomiota kun tämä Halttunen siitä otti kovasti kierroksia. Kuuma linja oli suoraan Lunkan korvaan, tosin olisi sen mielipide sinne vaihtoaitioon asti kuulunut ilman puhelintakin.

Ei tuo mahdotonta ole lauantaina ottaa voitto, tänään tuli kyllä vähän ikävä siamilaiskaksosia Levonen - Bomania, mutta Hakaskutsiin lauantaina omia kannustamaan, meni syteen tai saveen. Ei tätä kautta voi kokonaan laittaa pelaajien syyksi, syyttömiä he ovat väärin kasattuun ja valmennettuun joukkueeseen, parhaansa varmaan tekevät, jos ei riitä niin minusta silti turhaa kaataa kaikkea paskaa heidän niskoilleen. Onhan tämä kausi ollut aikamoinen fiasko alusta loppuun.

Toisaalta itse kiinnitin huomiota muutamaan kertaan kun Eriksson oli paikannut hienosti pakin (=Varakas?) nousuja ja hoiti puolustustehtävät esimerkillisesti.
En usko että miestä voidaan hyllyttää, pientä koulutusta varmaan luvassa videomateriaalin muodossa.

Joo tuli kyllä parempia dumareita ikävä, ei ollut ottelu täysin lapasessa tuolla kaksikolla, mutta olihan se Tappara parempi. Lisäksi IFKn pelaajat ottivat itse tyhmiä jäähyjä, mm. se Hannulan "niskalaukaus", tuollaiset tilanteet antavat tuomarille mahdollisuuden viheltää jäähyn, pitäisi pelata niin ettei ole mahdollista antaa niitä.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään päättyy ehkä yksi raskaimmista kausista IFK:n historiassa. On ollut Matikaisen lähtöä, Sopan tuloa, Patakeräystä, Tiedotteen Kipinä-vuoroa, Sopan lähtöä, Ramin tuloa, Ramin huutelua, sakkoja, toimitsijakieltoa. On telottu Peltonen kahdesti uran päättymisen portaille, Kuhdan Kille on vetänyt viimeiset kaarroksensa liiga-jäillä. On käynyt yrittämässä kaiken maailman O'Sullivania, En Gång Alltid - Bergenheimiä. On hävitty kaikille mahdollisille. Ruminkin lukemin. On arvosteltu faneja, on kehuttu faneja. Kaikki on tällä kaudella nähty.

Toivottavasti tämä kaikki saa myös arvoisensa päätöksen tänään. Tarkoittaako se totaalista nöyryytystä, vai viimeiseen asti taistelua 5. jatkoaikaan asti, se jää nähtäväksi.

Jään odottamaan toukokuun alkua ja kauden päättäjäis-risteilyä, jolloin voimme porukalla fanien ja pelaajien kesken unohtaa tämän katastrofin. Toivottavasti myös samalla julkistetaan ainakin osa ensi kauden jengistä ja loput sitten kesällä.

Olisi jo syyskuu.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
RESPECT KIMMO KIBE KUHTA.

Päivän teemana minulla, kun hallille menen on Kiben respectaaminen. Hieno pelaaja, hieno mies.
 

444

Jäsen
Mitä Leinoselle kävi kolmannessa erässä? Kovin arasti klenkkasi suihkun puolelle saatuaan hyökkäyssiniselle tullessaan jonkun tällin. Sitä kaveria ei olisi syytä menettää tässä vaiheessa.
 

Whist

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KooKoo
Tähän mennessä tästä kaudesta ei paljoa hyvää ole jäänyt käteen peliesityksien osalta. Pelien katsominen on ollut yhtä tuskaa kun joukkueen peli tuntui menevän koko ajan vaan paskemman näköiseksi. Ei taklauksia, ei tunnetta, ei niin mitään. Ainoastaan Ortion edesottamuksia voi ilolla muistella kun summeri soittaa kauden päättyneeksi. Kaikki muu unohtuu. Tällä ajatuksella aloittelin katsomaan tämän päivän peliä. Vuorenvarma usko siihen, että HIFK nousee sillasta alkoi jo murtua..

Mutta miten kävikään! Pyydän nöyrimmästi anteeksi hetkellistä uskonpuutettani. Ensimmäisen kerran tuntui alusta saakka, että tänään voitto tulee. Miestä meni pitkin seiniä, maaliedusta siivottiin isolla luudalla, luistin kulki ja Maalit hakattin sisään kunnon pleijarityyliin. Lopun kähinät vielä kruunuksi päälle. Tätä lisää, yv-kuviot kuntoon ja päätyyn asti!!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ylivoimaa pitäisi kyllä muuttaa liikkuvampaan suuntaan ja hieman vaihdella koostumuksia. Nyt siellä pelaa orjallisesti kolme hyökkääjää ja kaksi puolustajaa, eikä meillä oikein Järventien pudottua ole riittävästi hyviä puolustajia ylivoimalle. Ongelmana on tietysti myös se, että Somervuoren ja Peltosen poissaolojen vuoksi ei ole juuri käsiäkään liiaksi. Itse laittaisin ylivoimia tällaiseen muottiin:

Kuhta-Klubertanz
Granlund-Eriksson-Hannula

Melart-Söderholm
Liivik-Elkins-Perrault

Ykkösyv pelaisi enemmän sateenvarjolla kuin laukauksilla viivasta ja sinne laittaisin enemmän käsiä. Kakkonen sitten puhtaasti suoria laukauksia ja irtokiekkoja. Tappara pelaa alivoimaansa huomattavasti aktiivísemmin ja ylempää, häiriten nimenomaan IFK:n kiekonsiirtelyä ja laukauksia pakeilta, kun taas IFK pyrkii peittämään enemmän tuota oman maalinedustan kolmiota, jolloin Tappara pääsee kierrättämään peliä ulkokautta pakeilta hyökkääjille. IFK:n alivoima on kyllä petrannut Tapparan ylivoimapeliä vastaan sarjan edetessä, mutta ylivoiman tulisi vielä löytää keinot tehdä maaleja. Ilman niitä voitosta on vaikea lähteä kunnolla haastamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös