HIFK:n wanhat & hywät ajat -ketju

  • 579 143
  • 2 010

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Itsellenihän tuo ei ollut mikään yllätys, mutta yllätys oli se, että tuon joku ilmeisesti tulkitsee positiivisena asiana HIFK:n kannalta. Itsehän olen pitänyt tuota aikamoisena vittuiluna, että HIFK:n taklauspeliä verrataan naiseen.

Pöh, pöh, kateellisten panettelua.

Ainoa asia, josta Jokerit tunnettiin v. 1969 oli Tikkurilan maalipurkkien nimenä, hyvä naapuri. : ) Kaikki julkisuus on nimittäin hyvää julkisuutta. Onko Jokereita ikinä mainittu yhdessäkään biisissä tai joukkue esiintynyt elokuvassa. HIFK:n treenejä ja joukkuetta esiteltiin ainakin elokuvassa "Porttikielto taivaaseen" 80-luvulla.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Those were the days, glory days...
Ei ole kauaakaan aikaa, kun pelikello näytti Nordiksella esimerkiksi 47.00 ja muut pelit olivat jo aikoja sitten loppunut. IFK:n pelit olivat aina muita perässä, kun niissä oli tunnetta, rytinää ja taistelua, mitä dumarit eivät tietenkään voineet sietää. Kokoajan oli jonkinlainen härdelli pystyssä, mitä piti selvittää, peleissä oli aitoa ylpeyttä ja taistelua.
Urheiluruudusta jos katsoit kuvakoostetta illan peleistä, niin yleensä IFK:n kohdalla sanottiin tilanne keskeneräisestä pelistä...

Nyt mennään ajallisesti edellä muita tai korkeintaan tasoissa ajallisesti. Jokainen tilanne luovutetaan, nostetaan selkä pystyyn, kun ei vaan vittu nappaa.
Pieni ja mitätön huomio kenties jonkun mielestä, mutta minusta tuo "pelikellon aikaan vertaaminenkin" kertoo jotain.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämänhetkinen 13. sija ei ole edes historiamme huonoin. 1947-48 HIFK oli Suomensarjan 7. ja kun pääsarjassa oli 7 joukkuetta, niin voimme katsoa sijoituksen olleen 14. Aika kauas saadaan siis palata ajassa taaksepäin...
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kyllä rupesi eilisen jäljiltä jurppimaan oikein urakalla. Tietysti häviöt Jokereille aiheuttavat aina jonkinsortin verenkiertohäiriöitä ja ahdistusta ikifanissa, mutta viimeinen niitti oli, kun 10v poikani kysyi, että "miks HIFK on aina niin surkea ?".

Se jotenkin herätti.

Itse kun olen seurannut tuota rakastamaani joukkuetta aktiivisesti 70-luvun puolesta välistä asti, niin ajatuskin siitä, että oltaisiin surkeita tuntui ennen tuota pelkältä huuhaalta ja vihulaisen propagandalta. Oltiinhan me hei mestareita 1974,1980,1983 ja heti perään 1998. Lisäksi on tukku muita mitaleja. Ihan selkeästi siis parhaita jengejä liigassa.

"Miks faija HIFK on aina niin surkea ?"

Niinpä..1998 syntyneen mielestä se on tottakai näin. Onhan se ollut ihan paska tuon jälkeen. Mitä sitä kiertelemään. Tulokset taulukossa ratkaisee eikä mikään muu vaikka kuinka olisi takatukkaa, juoppoja, loukkaantumisia ja ties mitä.

Ennen vanhaan HIFKiin päästiin pelaamaaan. Se oli varmasti monille pelaajille yksi tavoite. Kun pääset punanuttuun, niin olet yksi parhaista.

Nyt ärsyttää, kun omat pojat + maitoautolla tuodut perseilevät ja tuntuvat tosiaan vaan nostavan sitä turhan isoa liksaa. Paidan värillä tai vaakunalla ei ole väliä juu. Sonkajärven mies on yrittelijäin kaveri ja se jo kertoo jotakin, millään lailla Jumalaa dissaamatta.

Onneksi eilisessä pelissä näkyi selvä ryhtiliike ja kyllä tuolla menolla alkaa pinnoja ropista. Pelkään vaan, että tuon jälkeen alkaakin taas se perseily, kun ei tulosta kuitenkaan tullut, kiitos loistavan Riksmanin.

Nyt pikapikaa Walsh myyntiin vaikka kolareja testaavaan yhtiöön ja kunnon pelimies tilalle. Puhukoon vaikka saatana savoa tai mandariinikiinaa ja jostain pitää löytyä myös kunnon ykkösveskari. Hatusta tai Aakesta ei vaan ole kuin kakkoseksi ja housuista ei senkään vertaa.

Maalinteko ei ole rakettitiedettä vaikka pelaajilla olisikin vähän enemmän selluloosaa sisältävät kädet. Maalin eteen ukko tai pari ja veto MAALIA KOHTI, niin kyllähän niitä kiekkoja sinne sisään pomppii mistä milloinkin. Oman pään vuoto pitää ehdottomasti nyt saada loppumaan keinolla millä hyvänsä.

Se loppuisi varmasti jos palattaisiin Isä Paulin 4-1-0 taktiikkaan, mutta onneksi meillä on KJ, joka ei suostu tuollaiseen paskaan vaan haluaa joukkueen pelaavan myös HIFK:n näköistä kiekkoa ja se on hyvä se. Pakittelevaa mikkihiirijoukkoa en halua enää koskaan nähdä HIFK:n paidoissa.

Kojolle vaan nyt työrauha ja paremmat rakennuspalikat. Pelissä on pitkästä aikaa ideaa ja kuvioita. Jostain syystä paketti vaan ei kestä kuin sen 10-40min/ peli eikä se tässä sarjassa riitä.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Cory Murphy

En tienny mihin ketjuun tämän laittaisin, ehkä tämä on sopivin.

Pisti silmääni eilen tekstitv:stä, että Cory Murphy pelaa Sveitsissä (ainakin Keski-Euroopassa, jos se ei ollut Sveitsi). Miten ihmeessä, jos mies ei pelaa Floridassa, ei pelaa meillä?!?!?! Ei kelpaa syyksi isompi liksa muualla.
Siis tietenkin jos kyse on nimenomaan CORY MURPHYSTÄ. Pygmistä, joka osaa pelata jääkiekkoa ja ajella isompaa miestä seinälle. Oli totaali järkytys itselle tämä tieto.
 

Porvari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En tienny mihin ketjuun tämän laittaisin, ehkä tämä on sopivin.

Pisti silmääni eilen tekstitv:stä, että Cory Murphy pelaa Sveitsissä (ainakin Keski-Euroopassa, jos se ei ollut Sveitsi). Miten ihmeessä, jos mies ei pelaa Floridassa, ei pelaa meillä?!?!?! Ei kelpaa syyksi isompi liksa muualla.
Siis tietenkin jos kyse on nimenomaan CORY MURPHYSTÄ. Pygmistä, joka osaa pelata jääkiekkoa ja ajella isompaa miestä seinälle. Oli totaali järkytys itselle tämä tieto.


Cory Murphyllä on ollut Floridassa paljon loukkaantumishuolia. Joko hänet on kokonaan tiputettu jengistä tai sitten hän hakee pelituntumaa nyt helpommasta sarjasta, isommasta kaukalosta. Jos nyt on The Cory Murphy kyseessä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kelpaa syyksi isompi liksa muualla.
Siis tietenkin jos kyse on nimenomaan CORY MURPHYSTÄ.

Tämä on erittäin painava syy. Turha edes unelmoida Murphyn tasoisista puolustajista tänä päivänä. Markkinat ovat muuttuneet niistäkin ajoista, kun Murphy viimeksi meillä pelasi. Ja tuskin Murphylla oli sydämeen tatskattu HIFK, kun hän maailmaan putkahti.


Edit. Ja aika paljolti epäilen, että kyseessä ei ole "oikea" Murphy.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei se ole Cory Murphy, vaan Curtis Murphy, joka pelaa nyt Sveitsissä. Janne Niinimaa stunttaa kuukauden Curtis Murphyä, kun tämä loukkaantui. Sveitsin sarjassa pelaa kyllä paljon tosi hyviä ulkolaispelaajia. Sellaisia, joihin Suomessa ei ole varaa ja Sveitsissä pelataan vieläkin maalintekopeliä, eikä maalinestopeliä, kuten sm-liigassa. Suomen lätkä on parempaa, mutta Sveitsin viihdyttävämpää kuin sm-liigassa. Valmentajatkin Sveitsissä ovat etäisten havumetsien Sheddeneitä ja Paul Baxtereita, jotka eivät tiedä mikä on pelikirja, eikä tiedon puute rasita mieltä. Sveitsissä joukkueen parhaat pelaajat höntsäävät niin paljon kuin jaksavat ottelusta toiseen ja yleisö viihtyy katsomossa. On sekin yksi tapa toimia. "Cory Murphyt" tietysti tykkäävät pelata ennemmin Sveitsin sarjassa kuin sm-liigassa, onko se ihme. Parempi palkka, mukavampi ilmasto ja K-Euroopassa on lyhyt matka minne tahansa, jos on pari vapaapäivää.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Meidän" Cory Murphy on loukkaantuneena ja sivussa vielä jonkun viikon. Panthers kyllä laittoi Coryn waiver-listalle lokakuussa, että sinänsä actionia on ollut.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ei se ole Cory Murphy, vaan Curtis Murphy, joka pelaa nyt Sveitsissä. Janne Niinimaa stunttaa kuukauden Curtis Murphyä, kun tämä loukkaantui.

Ok. Näin mä vähän ajattelinkin. Mutta Yle tekstitv:ssä oli nimenomaan Cory. Eli risut sinne.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok. Näin mä vähän ajattelinkin. Mutta Yle tekstitv:ssä oli nimenomaan Cory. Eli risut sinne.

Sama virhe oli MTV3:lla, joka uutisoi, että Niinimaa lähti korvaamaan Cory Murphya, mutta kyseessä on siis Curtis Murphy. Cory kärsi viime kaudella todella vaikeasta olkapäävammasta, jonka hän on ilmeisesti nyt uusiutunut. Ensi kaudella miehen suuntana tullee olemaan Eurooppa, sillä hänen sopimuksensa päättyy, eikä hän kovin hyvin ole viime kauden alkua lukuunottamatta esiintynyt Floridassa.
 

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Corylle pitäisi tarjota mottipäinen summa erästä viiksekästä takatukkaa lainatakseni, jos olisi saumoja saada takaisin. Täältä on sen verran hyvät muistot, että voisi hyvin tullakin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aarne_Arvonen

Aarne Arvonen on kuollut, siinä asiassa ei tietysti ole mitään hyvää, mutta Aarne Arvonen oli viimeinen elossa ollut suomalainen, joka oli syntynyt ennen kuin HIFK perustettiin 15.10.1897. Arvonen oli pari kuukautta vanha, kun HIFK perustettiin. Hattu päästä pois ja syvä kumarrus Aarne Arvosen periksiantamattomalle katujätkän elämälle, joka sisälsi esim. komeasti 100-vuotispäivänä Lontoossa vietetyn pub-kierroksen elokuussa 1997. Samaan aikaan myös HIFK oli elämänsä vauhdissa herrojen Kekäläinen/Westerlund/Summanen johdolla ja meidän "Pubi" Jan Caloun oli yksi avainpelaaja, kun keväällä 1998 HIFK:n 100 vuotta huipentui mestaruuteen.

R.I.P Aarne Arvonen, ikäiselläsi HIFK:lla ei ole isompia vaivoja, urheilupuoli on lievässä koomassa, mutta uskon, että meidän 111-vuotias reipastuu kaudeksi 09-10 taas mestaruustaistoon ja ei hukkaa sisältään kokonaan periksianatamatonta katupoikaa, joka vihastuttaa ja ihastuttaa koti- ja vierasotteluissa sm-liigaa seuraavia henkilöitä.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/seasons/teams/0012221999.html

Kaudella 98-99 HIFK:n maalivahteina pelasivat Niklas Bäckström, Tim Thomas ja Jan Lundell. Bäckström ja Thomas kohtasivat toisensa viime yön NHL:n All Stars-pelissä, jossa Tim Thomas edusti Idän joukkuetta 3. erän alusta, pelin loppuun saakka ja Niklas Bäckström torjui lännen maalissa 2. erässä. Bäckstömillä oli toinenkin kohtaaminen pelissä, kun "nuorten" all stars-pelissä Pekka Rinne (ex-Kärpät ja Bäckstömin kakkos-mv) pelasi lännen maalissa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olin saunassa, kun Dan Hacker teki HIFK:lle maalin, missä sinä olit, kun JFK murhattiin tai WTC:n tornit kaatuivat.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Olin saunassa, kun Dan Hacker teki HIFK:lle maalin, missä sinä olit, kun JFK murhattiin tai WTC:n tornit kaatuivat.

Itse olin duunissa (olen vieläkin) kun Hacker osui HIFKin paidassa. Muistan tämän päivän ikuisesti...
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Olin saunassa, kun Dan Hacker teki HIFK:lle maalin, missä sinä olit, kun JFK murhattiin tai WTC:n tornit kaatuivat.
Nukuin päikkäreitä sohvalla. Heräilin ja katoin tilanteen. Mietin, että nukunko vielä:Hacker duunannu börsän! JFK:n aikaan ei minua ollut, WTC:n aikaan istuin dösässä matkalla koulusta kotiin.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Olin saunassa, kun Dan Hacker teki HIFK:lle maalin, missä sinä olit, kun JFK murhattiin tai WTC:n tornit kaatuivat.

Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien risteyksen valoissa menossa harkkahalliin.
JFK:n aikana en ollut edes pilke silmäkulmassa.
WTC:n aikana olin Lohjalla Kalkkipeterissä vetämässä veijareille sotaharjoitusta kun yliluti tuli kertomaan että tornit tipahtivat.

HAH! Hauska viesti!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Olin saunassa, kun Dan Hacker teki HIFK:lle maalin, missä sinä olit, kun JFK murhattiin tai WTC:n tornit kaatuivat.

Kun JFK ammuttiin olin kotona lattialla leikkimässä legoilla.
Kun WTC tornit kaatuivat olin junassa,kun ystäväni nimimerkki Owen soitti minulle ja kertoi tapahtumasta.
Kun Hacker teki IFKlle maalin olin kotisohvalla ja katsoin teksti tv:stä tapahtuneen. Vaihdoin heti kaukosäätimeen patterit, mutta koska vika ei korjaantunut, soitin tv huoltoon ja ilmoitin, että telkkarini on rikki. Huoltojäbä kysyi kuinka vika ilmenee, niin kerroin että teksti tv on rikki ja YLEn sivut 221 ja 222 kertovat mitä sattuu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
HS 6.2.2009/50 vuotta sitten, C7

Huliganismia junassa: Keskiviikoiltana Helsinkiin klo 23.45 saapunella junalla pelimatkaltaan palaavalla joukkueella oli harvinainen vastaanotto. Asemapoliisin toimesta pelaajat korjattiin kuulusteltavaksi. Syy oli huliganismi, osa oli väkijuomien vaikutuksen alaisena ja joukkueen kapteeni käyttäytyi poliisin suojissakin rääväsuisesti. Pelaajat olivat puhuneet muille matkustajille siivottomia, korttia lätkittiin ja oltiin humalassa.

Kaudella 58-59 HIFK ja HJK pelasivat sm-sarjassa ja HIFK voitti *köh* ryminäpronssia, pakko tämän olla HIFK pelireissussa, rispektiä. Olkoon HIFK, jos ei toisin todisteta.
 

scholl

Jäsen
Eetu Pöystin sisko Essi on uusi Miss Suomi. Eetu komppaa ja juhlii keväällä kultamitalia HIFK:n kanssa...

Mitä vanhaa ja hyvää tuossa on. Herää myös kysymys kuka on Eetu Pöysti.
Tietysti pienen pohtimisen jälkeen voi olettaa, että hän on Tom Pöystin poika, joka on taas Lasse Pöystin poika, joka taas oli Dramatenin johtaja ja näin saadaan teatterin kautta aasinsilta Alpoon ja Wanhoihin Hyviin aikoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös