No en tiedä - kyllä monella oli vahvat antipatiat, kun Sormunen oli kuitenkin loikannut Jokereihin anteeksiantamattomalla tavalla aikakaudella, jolloin Jokerit kylvetti meitä oikein kunnolla, niin kentällä (vaikka muistikuvissa Jokerit aina voitettiinkin) kuin tähtipelaajien ja kauniiden tyttökatsojien määrässsä. Traumaattinen aika, jota ei yhtään auttanut, että Harkimo marssitti jossain PTV:n maajoukkuelähetyksessä studioon erätauolla seuran uuden vahvistuksen, joka oli siis se meidän ainut maajoukkuetason pelaaja tuolla hetkellä. Mä en ole antanut Sormuselle henkilökohtaisella tasolla vieläkään anteeksi. Olin yläasteikäinen tuolloin... enkä ole siitä henkisesti juuri kasvanut... Että en varsinaisesti toki toivonut että Sormunen päävalmentajana epäonnistuisi, mutta kun niin jälleen kävi, en ollut pahoillaankaan, että sillä kertaa vuorossa oli Sormunen.
EDIT: jos kerran -94, olen ollut silloin jo aikapäiviä pois yläasteelta. Eli petoksen loukkaavuus ei katso ikää...
Niin, itsehän olin ostanut pelipaidan (tai kai ne oli kaikki fanipaitoja tuohon aikaan) Sormusen nimellä varustettuna. Tästä meni viikko tai pari, niin kaverini soitti, että oletko jo kuullut, että Sormunen siirtyy Jokereihin. Oletin aluksi että kaveri kusettaa. No ei kusettanut. Hieman harmitti mainoksia jakamalla tienattujen 400 markan valuminen hukkaan.
No, myöhemmin samana vuonna Veli-Pekka Kautonen siirtyi IFK:hon ja otti vieläpä saman numeron 8 käyttöönsä. Kautosesta tulikin suosikkini varmaan tästä syystä. Äitini osti KSB sportista irtonimen KAUTONEN, jonka sitten ompeli siististi sormusen päälle. Jossain fanitilaisuudessa Kautosta nauratti tämä kirjoittaessaan nimmaria paitaani.
Olen saattanut saman jutun kirjoittaa aiemminkin, mutta antakaa varhaisboomerille anteeksi.