Minä olen ainakin erittäin tyytyväinen Lenerin valintaan.Kyseessä on kuitenkin kokenut ammattikoutsi,jolla on kokemusta kansainvälisiltäkin kentiltä aina NHL:ää myöten.Myös miehen kommentti "HIFK haluaa pelata agressiivista kiekkoa,ja se sopii minulle",kuulosti erityisen hyvälle.En kyllä varsinaisesti kuulu tähän pelityyli ennen kaikkea klubiin,sillä käytännössä menestys ja viihdyttävä pelityyli kyllä kulkevat pitkälti käsi kädessä.Agressiivinen ja taklaava pelityyli vaatii onnistuakseen niin paljon(viisikon etäisyydet,hyvä liike,kurinalaisuus),että jos se onnistuu,niin monta menestyksen palastakin on jo kohdallaan.Olen vuosien varrella nähnyt monta kovaan peliin pyrkivää Hifkiä,mutta jos perusasiat eivät ole kunnossa,niin peli on kaikkea muuta kuin viihdyttävää,vaikka siellä kaukalossa vähän välillä rytiseekin.Esimerkiksi Eavesin ja Lehkosen joukkueiden peli oli kaameaa katseltavaa,vaikka brändin mukaiseen peliin pyrittiinkin.
Lisäksi Lener on mielestäni huhutuista nimistä selvästi pätevin ja Hifkille sopivin.Kuitunen/Surenkin olivat liian kokemattomia,Heikkilä ei kerta kaikkiaan sovi brändiin,Summasella se pimeä puoli ja poltetut sillat seurajohtoon,King kanadalaisuudestaan huolimatta jotenkin HMV ja Rautakallio ynnä muut Tammiset lähinnä vitsejä.Jukka Jalonen olisi kelvannut minulle myös erinomaisen hyvin,mutta ei tainnut koskaan olla aidosti saatavilla.Ajattelin myös,että Lener voisi tuoda mukanaan hieman tsekkitaitoa,mutta Pena kyllä antaa ymmärtää ulkomaalaisten tulevan uudemmalta mantereelta,mikä sekin sopii.
Kyllähän ulkomaalainen valmentaja on aina jonkinmoinen riski.Miten sopeutuu Suomeen ylipäänsä,miten taktiikat soveltuvat sm-liigaan,miten joukkue sopeutuu vieraskieliseen valmentajaan ja niin edelleen.Toivotaan,että Leneristä tulee uusi nimi liigassa menestyneiden ulkomaalaisvalmentajien melko lyhyeen listaan.