HIFK:n valmentajat kaudella 2005-2006

  • 313 015
  • 1 534

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ollaan pelityylistä mitä mieltä tahansa, kyllähän väärissä kohdissa haastattelua naurava, Niinimaan maajoukkueesta savustanut anti-alpo mun ifkiin mahtuisi. Ehkä saataisiin vihdoin sitä medianäkyvyyttä. Onhan Summanen World Cupin jälkeen niin kuuma nimi maailmanlaajuisestikin (varsinkin kun änäriä ei pelata), että aika latteilta Heikkilät ja Jaloset siinä rinnalla tuntuvat. Ja Jortikka - ei ikinä milloinkaan. Yksi HPS riittää.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
"Jotain muuta pitää nyt Hallituksen ja the Penan keksiä. Jotain joka näyttää punaiselta, on hengeltään peto, ja joka sopii imagoltaankin HELSINGIN Jäähallin vaihtoaitioon. Nyt vaan duunia pojat."

Voisiko esim RedFox ilmoittaa realistisia nimiä, jotka voisivat valmentaa HIFK:ta ensi kaudella ja jotka ajaisivat sitä "helsinkiläistä" asiaa? Kyllä, olet täysin oikeassa että nyt duunia pojat, mutta ei sitä voi taikoa valmentajia jos niitä ei vaan yksinkertaisesti löydy.

On helvetin helppo haukkua täällä kaikki esillä olevat nimet, mutta kun tosiasiassa ei ole niin helvetin helppoa löytää täydellinen valmentaja. Suomen valmentaja-markkinat ovat todella kapeat ja sisäpiiri on melko pieni.

Eli nimiä pöytään kiitos?
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Re: Ensi kauden vastuuvalmentaja

Viestin lähetti lintu
Ehdokkaita ei ole montaa, tässä muutama:

Raimo Summanen

Vesa Surenkin-Ari Lähteenmäki

Samu Kuitunen

Ulkomaalainen valmentaja

Penalla on varmasti hyvät kontaktit moneen valmentajaan, mikä on plussaa. Hän tuntee henkilökohtaiseti monet ehdokkaista ja tietää heidän heikkoukset ja vahvuudet. Tässä asiassa luotan Penaan Suhosen kohdalla sattuneesta mokasta huolimatta.
Kuten kirjoitin jo ensi kauden joukkuetta koskevaan ketjuun, niin Aravirta parinaan Kuitunen olisi ollut mielestäni paras vaihtoehto ensi kauden valmennuskaksikoksi. Nyt Aravirta saa lähteä, koska IFK:n mielestä parempi vaihtoehto on valittu. Toivottavasti asia on niin, eikä syy ole taloudellinen. IFK:n tehtyä sopimuksen Aravirran kanssa puhuttiin kuitenkin hyvin rahakkaasta sopimuksesta. Mutta en usko, että IFK enää tinkii joukkueen yhdestä tärkeimmästä osa-alueesta eli valmennuksesta. Ehkä jotain opittiin Lehkosen ajoista.

Mutta kuka/ketkä olisi sitten parempi vaihtoehto kuin Aravirta (ja Rindell)? Linnun listasta Summanen on kyllä ainut varteenotettava vaihtoehto ykkösvalmentajaksi. Surenkin-Lähteenmäki kaksikko on auttamatta liian kokematon, vaikkakin plussana heillä on IFK-tyylisen pelin peluuttaminen. Mutta IFK ei saa olla enää mikään valmentajan kasvu- ja kehityspaikka (vrt. Lehkonen), vaan valmentajan pitää olla kannuksensa jo ansainnut.

Sen tähden Kuitustakaan en olisi nostamassa heti ykkösvalmentajaksi vaan ensin kakkoseksi. Kuitunen on kyllä neljän vuoden aikana saanut kollit pelaamaan niin IFK-tyylistä kiekkoa, että esim. allekirjoittanut kävi pari vuotta sitten enemmän kollien kuin äijien otteluissa. Kuitusella on myös plussana se, että ex-junnut ovat entuudestaan jo tuttuja.

Ulkolaisessa valmentajassa on aina riskinsä, niinkuin lintukin kirjoitti. Ellei valmentaja ole sellainen, joka on aikaisemmin jo SM-liigassa valmentanut hyvällä menestyksellä.

Summasesta vielä sen verran, että vaikka hänen johtamasta pelityylistä ollaan montaa mieltä, niin hyvä hän on ainakin pelaajien kehittäjänä, jossa taas Aravirta on hieman epäonnistunut IFK:ssa. Näiden ex-junnujemme kehitys on polkenut paikallaan viimeiset vuodet, ja uskonkin Summasen olevan tässä huomattavasti Aravirtaa parempi. Ei kai ollut sattumaa, että SW-kausien jälkeen IFK:sta lähti niin moni pelaaja NHL:ään. Ja miksi esim. Tuomo siirtyi IFK:sta Jokereihin aikoinaan. Aivan, Summasen takia.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti OldTimeHockey
Siinä mielessä en siis ole kovin ilahtunut, jos vihjaukset Raadon palkkaamisesta pitävät paikkansa. HIFK ja tasaisen yllätyksetön varman päälle pelaaminen eivät kertakaikkiaan sovi yhteen.

My feelings exactly. Voi sentään, jos näin käy.

Huhuissa on kiertänyt kaikenlaista Summasen ja IFK:n välirikkoa myöten. Jospa se sittenkin olisi joku muu... Ei auta kuin toivoa Erkkaa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti siffa
Viimeisin näyte Summasen pelitavan tehokkuudesta ja viihteellisyydestä nähtiin syksyn World-Cupissa. Siitä ei suomalainen kiekkoilu enää parane!
Aikaisemmat Summasen kaudet Sm-liigavalmentajana ja niissä käytetyt pelitavat ovat jo historiaa. Ramihan on jatkuvasti muutoksia peliin etsivä valmentaja.
Mikä joukkue Ramin saaneekin, tulee pelaamaan sellaisella pelisysteemillä, jota ei vielä SM-liigassa ole nähty. Siitä olen varma.
HIFK sopisi Summaselle minun mielestäni parhaiten, mutta Rami Bluesin käskijänä toisi SM-liigaan ja pääkaupunkiseudulle ennen kokematonta värinää. Näin uskon.

Mitäköhän pelejä sä olet katsonut? Mä kun ainakin katselin Suomea joka oli helvetin tylsä, mutta pelasi tehokkaasti. Siitä tylsyydestä en mitään valita, koska Suomi ei voikkaan lähteä maalihippasille maailman huippuja vastaan. Väite siitä kuitenkin että Suomi olisi pelannut jotenkin hienoa kiekkoa on kyllä täysin sitä itseään.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Jos kerran hyvää koutsia ei ole helppo löytää ja markkinat ovat kapeat, miksi Arasta piti luopua? Olen hokenut tätä jo toista vuotta, mutta minä olen Aran luotsaaman IFK:n peleissä pääasiassa viihtynyt. Alpojen, Lehkosten ja Mälkiöiden sekoilun jälkeen peli on näyttänyt hyvältä ja materiaalista on revitty irti käytännössä maksimi. Nimenomaan tuota ailahtelevaisuutta Ara on saanut kitkettyä ja muistissa on viime kevään huikeat playarit paperilla monen mielestä huumorijengillä. Mikä tärkeintä, peli on ollut pitkästä aikaa IFK-kiekon näköistä, ei tietenkään 100-prosenttisesti (joka lienee mahdotonta), mutta noin pääpiirteittäin.


Pettymykseltä tämä uutinen juuri nyt maistuu, ei voi mitään.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs jos HIFK pitäisi ensi kaudella välivuoden, eikä panostaisi samalla lailla menestykseen vaan palaisi juurilleen maalaisserkkujen vihastuttajaksi? Rosteriin kaikenlaisia edullisia kolhoja, jotka saisivat olla vaikka kuinka puukäsiä kunhan bamlaavat stadia ja ovat asenteeltaan oikeanlaisia. Näille riittäisi käskyttäjiksi esim jo mainitut Allu ja Surenkin.

HIFK pysyisi otsikoissa, rahaa säästyisi ja tämä valmentajakaksikko saisi kokeilla siipiään liigatasolla ilman mitään suurempia paineita runkosarjan voitosta tms turhasta tauhkasta.

Q varmaan tietää saisiko Kaikkosen takaisin luistimille?
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
HIFK:n fanikatsomosta löytyy kyllä vankkaa - ja epäilemättä halpaa - asiantuntemusta, poijjaat olisivat varmasti valmiita astumaan valmennusportaaseen.

- Jude: ikuinen pessimisti, joka punaisella naamallaan saisi pelaajat pelaamaan.

- Espe: valmennusportaan raikulipoika, viinaan menevä mies. Näkee enemmän kuin pelaajat.

- Toikkis: kädet heiluu, sylki lentää ja hiukset lähtee. Todellinen kiekkoniilo ja jäätävä analyytikko. Ajaa firman laskuun stadin parhailla takseilla.

- Pärde: joukkueen juoksupojaksi (ja Espen juomapullon täyttäjäksi), joka haluaa miellyttää valmennusjohtoa. Opettelee vielä pelin alkeita.

Fanikatsomon ulkopuolelta..

- Senior: joukkueen tulevaisuuden mediaseksikkyyden salaisuus. Opettaa pojille kuinka käyttäytyä ja puhua charmantisti.

- JHag: opettaa kundit syömään tonnikalaa & raejuustoa, sekä mahdollisesti laulamaan samalla kun rautaa nousee. Liian pitkäaikainen altistuminen JHagin seuralle johtaa väistämättä steroidileuan kasvamiseen.

- Johannes: tilastomies, joka huomioi myös tanssityttöjen liikkeet. Aina ajan tasalla - ehkä jopa aikaansa edellä.

Realistisesti sanottuna: Summanen ykköseksi, Vepu kakkoseksi.

#12:
Keijoa häpeävät sen entiset pelikaveritkin, eiköhän ringette sopisi paremmin tälle "suomen boogaardille".
 

rudy25#

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jarkko Ruutu
Huono uutinen Aravirran potkut on ehdottomasti. Mielestäni "HIFK:n näköistä kiekkoa" on pelattu aika ajoin. Ei tietenkään tarpeeksi.

Jos Summanen tulee kehiin niin keskitytään puolustamiseen ja sen lisäksi vielä puolustetaan melko paljon. Eli Ramin perussettiä tiedossa. Yksi maali riittää voittoon jos omiin ei mene yhtään. Ylilyöntejä ei sallita.

Lehkoset, Mälkiät ja muut mestistason valmentajat on jo nähty. En oikeasti keksi hyviä valmentajia, jotka olisivat vapailla markkinoilla. Toivotaan vain, että pahin painajainen Juhani Tamminen ei tule HIFK:hon.

Synkältä näyttää. Ensi kausikin on jo hävitty...

edit:kirjoitusvirhe
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti eagle
Mitäköhän pelejä sä olet katsonut? Mä kun ainakin katselin Suomea joka oli helvetin tylsä, mutta pelasi tehokkaasti. Siitä tylsyydestä en mitään valita, koska Suomi ei voikkaan lähteä maalihippasille maailman huippuja vastaan. Väite siitä kuitenkin että Suomi olisi pelannut jotenkin hienoa kiekkoa on kyllä täysin sitä itseään.

Se jäi eagle sinulta kirjoittamatta, että Suomi pelasi tylsää kiekkoa sinun mielestäsi. Jos näin oli sinun mielestäsi, ei minulla ole siihen mitään sanomista.
Minä taas katsoin Suomen esityksiä pelisysteemin kannalta. Sen pelisysteemin, jonka opettelu aloitettiin Vierumäen leirillä ja jonka Suomen kovimmat kiekkoilijat omaksuivat ja jota noudattivat World-Cupissa alusta loppuun. Niinkuin johtavat pelaajat, etunenässä Teppo Numminen, siitä meille kertoivat suorissa tv-haastatteluissa.
Minä nautin Suomen maajoukkueen peliesityksistä syksyn maailmancupissa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sovhoosi
Summanen ilman Westerlundia olisi kelvoton vaihtoehto. Tänne ei saa tuoda sellaista tolkuttoman tylsää pelityyliä kuin Jokereissa oli Summasen päävalmentajakaudella.

Pena kehiin, Surenkin kakkoseksi.
Oikein. Paitsi eihän Pena mitään kakkosia tahi Sakkeja tarvitse, ne on vaan tiellä. Lähtisivät vaan kaikki menee kun vielä ehtivät. Kattokaas, Pena kouluttaa koko brändin vaikka yksin. Sitäpaitsi, silloin olisi kaikkien kengittäminenkin paljon helpompaa.

Emmätiä, tavallaan musta on tullu niin pervo että Pena kelloineen menisi ihan hyvin penkin takana. Olisi ainakin mahdollista saada kentälle häärimään Kautonen-Nielikäinen-Hucko tai vastaava. Viihdettä kansalle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bystander
Jos kerran hyvää koutsia ei ole helppo löytää ja markkinat ovat kapeat, miksi Arasta piti luopua?

Pettymykseltä tämä uutinen juuri nyt maistuu, ei voi mitään.

Aika pitkälti samaa mieltä. Ara on ehdottomasti TOP3:ssa suomalaisista valmentajista:
Jortikka pysynee Hjalliksen hanskassa, Westerlund todennäköisesti keskittyy pelkkään maajoukkueen koutsaamiseen ja sitten on Ara, joka ei Ifkille enää kelvannut(?). Haloo onko valoo.

Mun mielestä Surenkinit ja Lähteenmäet voi suosiolla unohtaa. En usko että tulevat ikinä valmentamaan liigassa, ainakaan mitään huippujengiä.
Se ei kuitenkaan riitä että on joskus pelannut Ifkissä ja on ns. Ifkin näköinen.
Omasta mielestäni Lähteenmäki on aika vitsi äijä. Kaveri on jämähtänyt totaalisesti jonnekin 80-luvulle ja voi siellä myös mun puolesta pysyä.

Matti Hagmanista tuskin kannattaa edes puhua mitään.
Välillä tuntuu että aika monet Ifk-kannattajat ovat jumahtaneet sinne kaukaiseen menneisyyteen ja eivätkä näin ollen huomaa että nyt kuitenkin eletään 2000-lukua.

Pieni pettymys tämä Aran ja Ifkin teiden eroaminen on.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Isaksson
Ensinnäkään raato ei tuo mihinkään joukkueeseen teurastusmieltä. Se nyt on aivan selvä. Ja ailahtelevat esitykset ovat yksi IFK:n peruselementtejä, niitä ei saa muuttaa. Runkosarjassa pitää viihtyä ja viimeisissä peleissä pärjätä. Näin toimi aikanaan Erkka ja ihan samaan on päässyt Aravirta puolet huonommalla materiaalilla.

Edit: Erkka on ehdoton ykkönen, muut tulee kaukana perästä.

Hei kun päästiin mv-ketjusta ollaan veli Isakssonin kanssa absoluuttisen samoilla linjoilla. Raadon juuret valmentajana sijaitsevat tukevasti Suomen Turussa ja Jursin ajoissa. Hänen ihanteensa on neljällä kentällä lujaa luisteleva ajokoiralauma, joka minimoi vastustajien maalinteon. Aika lähellä Jortikan ihannetta, mutta Summasen plussaksi Jortikkaan nähden on todettava, että Raato ylilyö välillä. Hän ei kyttää jäähytilastoja joka matsin jälkeen, kuten Jortikka, jolle on kunnia-asia että hänen joukkueensa jäähyilee vähiten. Mä haluan toivoa vielä Westerlundia ja ulkomaista vaihtoehtoa mukaan kuvioihin, mutta teen sen ehkä lähinnä omaksi ilokseni. gredu: Raadon välirikko HIFKiin on historiaa. Nykyinen tj ei ollut silloin vielä HIFKissä.

Syyt Aran lähtemiseen ovat molemminpuoliset. Sanoin jo hyvin alkusyksystä, että Ara ei jatka ensi kaudella. Kulttuuriero HIFKin ja Aran välillä on ja oli kuitenkin liian suuri. Aran on vaikea ymmärtää, miksi hänen pitää sallia päättömät jäähyt ja yleinen kouhaaminen + tiettyjen pelaajien toilailut. Tästäkin huolimatta Ara on tehnyt duuninsa hyvin ja nurkumatta, erinomainen koutsi.

Jos Raadon aisapariksi ei tule Kuitunen, niin olen hieman ihmeissäni. Raato & Vepu kuulostaisi paljon paremmalta. Vepu on niin iso ja ilkeä, että pyyhkisi Raadollakin lattiaa. Sekä fyysisesti että henkisesti. Ja vielä kerran päälle fyysisesti.

edit: m & t - Penaan on vielä mahdollisuus! Raato pistää välit poikki HIFKiin marraskuuhun mennessä ja hilloa ei ole uusiin valmentajiin. Wanha kunnon autokauppias-look on takaisin ja tuomari kuulee mm. tämän helmen: "Vittu mä vedän sua turpaan!" "Miksi?" "Kerta sä oot niin vitun tyhmä!!!" (tapahtunut livenä Pentin koutsiaikana ja paljon muutakin mukavaa)
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti siffa
Se jäi eagle sinulta kirjoittamatta, että Suomi pelasi tylsää kiekkoa sinun mielestäsi. Jos näin oli sinun mielestäsi, ei minulla ole siihen mitään sanomista.
Minä taas katsoin Suomen esityksiä pelisysteemin kannalta. Sen pelisysteemin, jonka opettelu aloitettiin Vierumäen leirillä ja jonka Suomen kovimmat kiekkoilijat omaksuivat ja jota noudattivat World-Cupissa alusta loppuun. Niinkuin johtavat pelaajat, etunenässä Teppo Numminen, siitä meille kertoivat suorissa tv-haastatteluissa.
Minä nautin Suomen maajoukkueen peliesityksistä syksyn maailmancupissa.

Minäkin nautin, koska Suomi menestyi. En kuitenkaan olisi nauttinut jos joku muu joukkue olisi pelannut Suomen tavoin. Enkä todennäköisesti olisi nauttinut koko kauden ajan. Voit katsoa peliä ihan miten tahdot, mutta ei se että katsoo peliä pelisysteemin kannalta muuta sen vaikuttavuutta.

Vertailuna Italiassa pelataan maailman taktisinta jalkapalloa, mutta vaikka itsekkin suhteellisen hyvin jalkapallon taktisiin piirteisiin perehtyneenä löydänkin jotain mielenkiintoisia taktisia piirteitä, niin ei se muuta kokonaiskuvaa kiinnostavaksi(yleistys). Itse katson peliä sekä viihdyttävyyden että pelin itsensä kautta. Eivät nämä asiat ole mikään sama asia. Peli voi olla taktisesti viety aivan äärimmäisyyksiin ja hienouksiin, mutta silti olla kuolettavan tylsä. Itseasiassa useimmiten juuri pelisysteemin ollessa kummaltakin joukkueelta hukassa nykykiekossa peli on erittäin viihdyttävää aaltoillessa päästä päähän. Toisaalta toki voidaan pelata pelisysteeminäkin riskien kautta.

Summasen peli perustuu virheiden välttämiseen. Mielestäni kliinisyydestä ja virheiden välttämisestä ei saa mitenkään muuta kuin tylsää. Mutta toki jos nautit siitä, niin ihan vapaasti.

Niin ja tottakai minä puhun omasta näkökannastani, kenenkä muun mielipiteistä voisin täällä kirjoitella? Alfie Michaudin?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Isaksson
Jos ajatellaan lyhyesti tulevaa kevättä, niin Jokerit pelaa tällä hetkellä 100% kiekkoa, joukkueen taso ei tuosta playoffseihin enää nouse kuin piirun. Esimerkiksi tärkeä maalivahtipeli ei voi mennä kuin alaspäin. IFK:lla maksimitasoon on matkaa vielä paljon. Kun tuo matka on käyty, tulette näkemään, että Jokerit ei kannua tänä vuonna vie.

Heh.

Jännää että Jortikka on saanut Jokerit pelaamaan jo nyt runkosarjan aikana aivan siellä huipputasolla kun kaikissa muissa joukkueissa mennään vielä siellä 60-75% tasoilla ja vain siksi Jokereiden johto runkosarjassa on mitä on. Ja kuten sanoit niin meillä suunta voi olla vain alaspäin, teillä sen sijaan varmasti ylöspäin.

Saanko muuten kysyä mikä joukkue mielestäsi on se joka sitä kannua keväällä kantaa kun ainakaan Jortikan Jokerit se ei missään nimessä ole? Ja miksi kyseinen joukkue on nimenomaan se joka kannua kantaa?

Puhutaan kuitenkin vielä itse otsikon aiheesta ilman viisastelua niin itse veikkaisin että IFK on oikeasti Summasen tai HPK:n Jukka Jalosen perässä ja jos Jalosen ensi kauden sopimus HPK:n kanssa vain jotenkin fiksusti on ostettavissa ulos niin Jalonen saattaa hyvinkin tulla IFK:n peräsimeen. Jos kumpikaan edellä mainituista ei onnistu niin veikkaan IFK:n tiirailevan ulkomaille sillä kotimaisia huippunimiä ei ole liikaa vapaana. Heikkilä olisi kyllä mielestäni myös IFK:n valintana huono vitsi, aivan kuten se olisi mielestäni meidänkin peräsimeen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En usko että Lähteenmäestä on hyväksi valmentajaksi, ehkä korkeintaan tsemppaavaksi hengenluojaksi mutta älyn lahjoilla Allua ei todellakaan ole siunattu, mies on oikeasti tyhmä kuin saapas.

Uskoisin että HIFK on tällä hetkellä katsomassa Jalosen korttia, 4 vuotta HPK:ssa hyvällä menestyksellä on erittäin hyvä saavutus mutta valitettavasti tästä ei niillä resursseilla enään voi parantaa, ainoa suunta on alaspäin. Siksi uskon miehen katsovan pk-seudun vehreämmille niityille päin.

Muistakaa että Virmanenkin on markkinoilla ja fyrkkaa on ainakin yhtä paljon kuin Penalla kädessä, uskoisin että Jalonen on hyvinkin houkutteleva vaihtoehto myös heille.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiemmin kun toivotin Summasen tervetulleeksi jos saa HIFK:n pelaamaan HIFK-kiekkoa ajattelin liian uopistisesti. Raimo on helvetin vahva persoona ja haluaa ehdottomasti määrätä itse omasta pelityylistään ja monesta pelaajahankinnasta, hän ei alistu joukkueen vaatimuksille vaan luottaa omaan arvostelukykyynsä.

JHag:"gredu: Raadon välirikko HIFKiin on historiaa. Nykyinen tj ei ollut silloin vielä HIFKissä."

Mutta silloinen Tj on vielä IFK:ssa ja isossa roolissa edelleen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti #12
Mitäs jos HIFK pitäisi ensi kaudella välivuoden, eikä panostaisi samalla lailla menestykseen vaan palaisi juurilleen maalaisserkkujen vihastuttajaksi? Rosteriin kaikenlaisia edullisia kolhoja, jotka saisivat olla vaikka kuinka puukäsiä kunhan bamlaavat stadia ja ovat asenteeltaan oikeanlaisia. Näille riittäisi käskyttäjiksi esim jo mainitut Allu ja Surenkin.


Mitäs jos välillä panostettaisiin menestykseen. On meinaan näitä välivuosia kateltu tässä ihan tarpeeksi.
Se ei vielä ihan riitä että hassataan paljon rahaa pelaajiin (niin kuin HIFK on tehnyt), jos ei osata rakentaa oikeasti menestyvää joukkuetta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Daespoo

Muistakaa että Virmanenkin on markkinoilla

Ai hemmetti, tälläisestä kuviosta en ole kuullutkaan.
Ei muuten olisi yhtään hassumpi vaihtoehto jos Virmanen olisi Ifkin ykkös-koutsi ja Pena häärisi taustalla tekemässä pelaajahankintoja.
Eihän liigaa edes kannattaisi pelata jos moinen parivaljakko muodostuisi.

Virmanenhan suorittaa tällä hetkellä kansainvälisen autokauppiaan huippututkintoa Vallilan ammattikoulussa tavoitteenaan valmistua vuodeksi 2007....autokauppiaaksi
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aravirta STT:lle:

"Aravirta: HIFK aloittaa uuden projektin
(26.1. 12:32)

Jääkiekon SM-liigassa pelaavan HIFK:n valmentaja Hannu Aravirta vahvistaa STT:lle, että hän ei jatka helsinkiläisryhmän peräsimessä ensi kaudella. Entisellä maajoukkueluotsilla oli HIFK:n kanssa optio kaudesta 2005-2006.

- Asiat keskusteltiin läpi. HIFK aloittaa uuden projektin ensi kaudella. Minun kohdallani se oli kaksivuotinen eikä asiaan liity sen suurempaa dramatiikkaa, Aravirta sanoo.

HIFK voitti viime vuonna Aravirran johdolla pronssia. Mitaliottelussa se kukisti Hämeenlinnan Pallokerhon 3-1. Tällä hetkellä HIFK on liigassa neljäntenä, 30 pistettä kärjessä porskuttavaa Jokereita perässä.

- Silloin kuin aloitin HIFK:ssa tavoitteena oli palauttaa seuran eräänlainen luotettavuus, toisin sanoen palata laihojen vuosien jälkeen mitalikantaan, Aravirta kertoo.

- Projektihan on vielä kesken. Analyysin paikka on oikeastaan vasta tämän kauden jälkeen, Aravirta jatkaa.

Aravirran HIFK kohtaa huomenna Bluesin Espoossa. (STT)"
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Metukka
Mitäs jos välillä panostettaisiin menestykseen. On meinaan näitä välivuosia kateltu tässä ihan tarpeeksi.
Se ei vielä ihan riitä että hassataan paljon rahaa pelaajiin (niin kuin HIFK on tehnyt), jos ei osata rakentaa oikeasti menestyvää joukkuetta.

Täytyy myöntää, että kyllä mullekin mestaruus taas maistuisi. Olisin jopa valmis uhraamaan ailahtelevat esitykset - tilapäisesti tietysti. Seuraavat seitsemän kautta voidaan sitten taas makustella sitä mestaruutta ja muistella että ketäs siinä 2005 jengissä oikein pelasikaan. Bölk hakkasi Halkidisin -98, mutta Vopi hakkasi Kangen -04. Häh, siitä sai narri!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Metukka
Mitäs jos välillä panostettaisiin menestykseen. On meinaan näitä välivuosia kateltu tässä ihan tarpeeksi.
Se ei vielä ihan riitä että hassataan paljon rahaa pelaajiin (niin kuin HIFK on tehnyt), jos ei osata rakentaa oikeasti menestyvää joukkuetta.

Nyt tehty ratkaisu kertoo, että yksi syy option käyttämättömyyteen on menestyksen nälkä. Araa ei ylimmässä johdossa nähty riittävän IFKn näköiseksi ja sellaiseksi, jonka tapa johtaa toisi myös pelillistä menestystä.

Ara on varmasti yksi maa parhaista valmentajista, mutta oliko IFKssa "kotonaan"? vai joutuiko liian etäälle omaa näkemystään pelistä nimeltä jääkiekko? Nii-i.

Iltalehti kirjoittaa tänään:

"Jokerien Hannu Jortikan huhutaan palaavan TPS:n valmentajaksi. Jortikka voi tosin jatkaa Jokereissakin. Jos Jortikka lähtee Turkuun, Aravirralle vapautuisi paikka Jokereista eli entisestä seurastaan. Summasta Jokerit ei aiemmista kokemuksista viisastuneena huoli. "

Edellinen pohjustukseksi Summaseen. Minä en vielä osaa nähdä Summasta IFKn valmentajana. Tällä hetkellä tuntuu, että riskit ovat mahdollisuuksia suurempia. Kuinka Summasen nuppi pysyy koko kauden kasassa, jos maajoukkueturnausten mittaisissa sessioissa räkä lentää ja puoli jengiä lamaantuu käyttökelvottomiksi? Millaisin ehdoin tulisi? Tiedetään, että riski sopimuksen ennenaikaisesta loppumisesta on olemassa. Ketäs sitten tilalle per heti, jos välit menevät umpisolmuun. Tosin Summasessa minua kiinnostaisi ehdottomuus, nälkä menestykseen ja sotoutumisaste. Kuten Metukka toteaa, välivuosia ja "ihan jees" -aikaa tässä on ollut riittämiin. Olisiko nyt, jopa isolla riskillä, aika edellyttää mestaruuksia? Olisiko Summanen havanhtunut ottamaan toimintatapoineen lusikkaa kauniiseen käteen, että ryhmässä toimiminen edellyttää jonkinasteista diplomatian perusosaamista? Jaa-a.

Kuitusia ja Vepuja en vielä osaa nähdä päävalmentajana. Tiedän IFKn seurajohdon arvostavan Kuitusen lojaalisuutta seuraa kohtaan, mutta johtakoon se tässä vaiheessa kakkosvalmentajan postiin. Vepu sitten A:han ykköseksi. Lähteenmäestä nyt ole niin isoa lukua. Hagmanista en tässä ketjussa puhuisi.

Mielenkiintoinen tilanne. IFKn nykytiedottamisen linjan mukaan ratkaisut ovat jo tehdyt. Olisiko sittenkin Summanen?

Arana näkisin maailmaa ja pohtisin mahdollisuutta ulkomaille. Eläköitymään ehtii myöhemminkin, mutta nyt vielä lie kysyntää Keski-Euroopan rahaseuroihin. Mitä Ara saisi, jos vaihtaisi vain kotimaassa seuraa? Nii-i. En usko sen olevan miehen tavoite.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ei Summasen joukkue AINA pelaa tylsää kiekkoa

Vaikka Summasen viimeinen kausi Jokereissa oli kaikin puolin mitä tylsintä ajokoirakiekkoa niin omasta mielestäni Summasen aikasemmat kaudet meillä oli paljon parenpaa kiekkoilua kuin täällä halutaan muistaa. Ja Jokereiden viimeisimmällä mestaruuskaudella oma muistikuvani on varsin hienosta kiekosta (vaikka tottakai mestaruus hieman muistoja kultaakin). Eli vasta viimeinen kausi Jokereissa oli Summaselta huonoa ja tylsää kiekkoilua.

Ja mitä tulee World Cupissa nähtyyn peliin niin mielestäni Suomen murska voitto Tsekistä ei missään nimessä ollut Suomelta tylsää kiekkoilua, se oli mitä hienointa kiekkoviihdettä. Ja ei kai kukaan väitä tuota kohuttua Ruotsi peliä ja voitettua tasapeliä tylsäksi? Pelit Saksaa vastaan oli huonoja mutta niin ne on pääsääntöisesti SM-liigassakin kun pelataan jotain Pelicanseja yms vastaan. Ja USA peli oli tuttua järkevää pleijaripelaamista, jossa Suomi hallitsi fyysistä peliä. Itse asiassa koko turnauksen ajan Suomi pelasi hienosti omia vahvuuksiaan käyttäen ja näihin vahvuuksiin kuului ehdottomasti myös se teidän IFK:ssa rakastama fyysisyys. Kanadaa vastaan piskuinen Suomi pelasi upean taistelun maailman parasta joukkuetta vastaan ja vain maalin marginaalilla häviäminen sitä tähtisikermää vastaan ei missään nimessä ollut huonoa mainosta Suomelle, saatikka Summaselle.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Summanen olisi pätevä mies, ei siinä mitään. Kuten Pentti asian hokinaitin fanclubissa ilmaisi, olisi hän valmis Summasen palkkaamaan. Mutta mitä IFK-hallitus ja Tuohimaa on asiasta mieltä?

Täytynee muistaa myös, että yhtälö Summanen ja Turku ei ole myöskään poissa laskuista. Jursi senior kai jo asustaa Turussa, joten yhteistyö oppi-isän kanssa olisi Raimolle varmaan mieleenpainuva kokemus.

Mitä tuohon pelityyliin tulee, niin tämä vanha, jo liki jeesuksen aikainen myytti ns. IFK-tyylistä on myös yksi iso ongelma. Mikäli nämä hallituksen vanhat starat haluaa, että tyyli ennen kaikkea muuta jne...ollaan ehkä hivenen metsässä. Näinhän Kimmo Heino syksyllä eräässä lehdessä totesi. Kaipa nämä hallituksen patut sitten ovat löytäneet sellaisen valkun, joka on innokas toteuttamaan tätä IFK-tyyliä vaikka kannua ei välttämättä tulekaan.

Jokainen varmaan muistaa, mitä Westerlund sanoi keväällä 1998 mestaruuden ratkettua: Erkka totesi kuivan lakonisesti, että mestaruus tuli puolustamalla kurinalaisesti ja tunnustipa samaan lauseeseen, että ei ehkä niin perinteistä IFK-tyyliä. Mutta että pelaajille pelitapa täytyi myydä ja kovan työn kautta. No, tulihan silloin palkintokin.

Toki runkosarjassa oli päästelty turhat höyryt pois, joten pleijareissa mentiin hieman rauhallisemmin.

Mutta mitähän IFK nyt sitten hakee? Siinäpä kysymys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös