HIFK:n valmentajat kaudella 2005-2006

  • 312 983
  • 1 534

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin noh. Veikkaajahan on toki napsaissut tietonsa täältä. The Sir Pentti on legenda, vaihtoehto Jumalalle, ikoni ja faksikuningas. Onko myös IFK:n ensi kauden valmentaja? We'll see.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Eli huikea salajuoni jälleen kuvernööriltä.Kenellekkään ei ole vuotanut tietoja uudesta valmentajasta,mutta sehän onkin Sir Pena itse:)

I LOVE THIS TEAM!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse kuulin ensimmäisen kerran viime marraskuussa sellaisen huhun, että HIFK:n hallitus olisi ilmoittanut Matikaisen ajan toimitusjohtajana päättyvän tähän kauteen ja HIFK:n tarjoavan hänelle valmentajan töitä lähinnä kakkosvalmentajana. Pidin juttua tuulesta temmattuna, mutta eipä se taida ihan sellainen ollakaan. Heikkilän ja Summasen kieltäydyttyä IFK-pestistä Matikainen saattaa vielä nousta ykköseksi. Yllättävää on, jos näin käy.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Le Banner
Eli huikea salajuoni jälleen kuvernööriltä.Kenellekkään ei ole vuotanut tietoja uudesta valmentajasta,mutta sehän onkin Sir Pena itse:)

Melkoisessa uutispimennossa sinäkin olet elänyt. Näillä sivuilla Penan nimi on ollut enemmän esillä kuin kenenkään muun.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
On ollut Penaa esillä ihan tarpeeksi,mutta eiköhän joku toinen ratkaisu kuitenkin ole todennäköisempi.
Heikkilä ja Summanen kieltäytyi IFK-pestistä??
Onko 101% varmaa,että IFK tarjosi kummallekkin sopimusta?

Ja lähteeksi ei mielellään naapurin reino löysää...
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Le Banner

Heikkilä ja Summanen kieltäytyi IFK-pestistä??
Onko 101% varmaa,että IFK tarjosi kummallekkin sopimusta?

Ei ole 101% varmaa, ei ole varmaa ollenkaan. Itse asiassa varmaa on, ettei ole tarjonnut. Skenario Matikainen 1v ja J.Jalonen siitä eteenpäin on ollut hyvin hengissä siitä asti, kun Aravirran optiota ei jatkettu. Mikäli tämä kuvio todella toteutuu niin tuo on päätetty jo aikaa sitten, joten kaikki muu on pelkkää spekulaatiota.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Toivon hartaasti, että Penaa ei TJ:n paikalta pistetä pois kovin köykäisin perustein. Pelkään nimittäin sitä, että tällöin HIFK:n joukkueen kasaamisesta alkaa taas vastata Moberg. Ja -ei millään pahalla Frankia kohtaan- hänen kykynsä koota voittava joukkue liigaan nykypäivänä on kyllä nähty. Jos lähdetään vaikka Summaseen vertaamaan, niin ei hyvältä vaikuta. Sikäli toivoisin, että Pena valmentajaksi huhu olisi ankka.

Jos Penasta kuitenkin koutsi tulisi, niin ovatko hänen taitonsa siinä hommassa vielä ajanmukaiset? Paha sanoa, mies on viimeksi kuitenkin valmentanut joskus viime vuosituhannella. Toisaalta Penahan oli jo 80-luvulla puolustavan pelin airuita suomalaisessa kiekkomaailmassa. Joten vähämaalisia voittoja saattaisi kyllä ruveta tippumaan, hieman Summasen tyyliin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Isaksson
Itse asiassa varmaa on, ettei ole tarjonnut.

Oletko nyt ihan tosissasi siinä, että Summaselle ei tarjottu sopimusta? Heikkilän osalta voin jopa uskoa, että ei mahdollisesti tarjottu, vaikka häntä lähellä olevat tahot muuta antavat ymmärtää ja tarjouksen tulleen nimenomaan IFK:n puolelta.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mites on Rockyn laita? Onko herra jo täysin ulkona valmennuskuvioista?
Rautakallio ei tosin omaa mitään huippumeriittejä sm-liigassa valmennuspuolelta, mutta itse en heti kuitenkaan tyrmäisi... Varsinkaan kun kyseseessä on Rocky, heh, heh... ; )
Voitaisiin nähdä aika IFK-henkistä kiekkoa, jos mies peliä johtaisi. Hänellä, jos kellä näistä valmentajavaihtoehdoista olisi käsitys IFK-hengestä.
Mielenkiinnolla odotetaan täälläkin...
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Oletko nyt ihan tosissasi siinä, että Summaselle ei tarjottu sopimusta? Heikkilän osalta voin jopa uskoa, että ei mahdollisesti tarjottu, vaikka häntä lähellä olevat tahot muuta antavat ymmärtää ja tarjouksen tulleen nimenomaan IFK:n puolelta.

Olen aivan varma, ettei ole tarjonnut. Välillä näytti, että Summanen saattaisi olla se, joka tulee, mutta nyt jälkeenpäin olen varma, ettei edes neuvotteluja ole käyty.

Jotta ei mene ihan jälkiviisaudeksi niin laitanpa tähän yv:n joka lähti koneeltani veli JHagille 28.1.

Moi,

Mun valistunut arvaus jatkokuvioista:

2005/06 The Pentti itse (apuna Kuitunen)
Tämä on sitä palautusosastoa

2006/08 +1 J.Jalonen (apuna Kuitunen)

Isaksson

Taidanpa seistä tuon valistuneen arvauksen takana toistaiseksi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti -BR-
Mites on Rockyn laita? Onko herra jo täysin ulkona valmennuskuvioista?
Rautakallio ei tosin omaa mitään huippumeriittejä sm-liigassa valmennuspuolelta, mutta itse en heti kuitenkaan tyrmäisi... Varsinkaan kun kyseseessä on Rocky, heh, heh... ; )
Voitaisiin nähdä aika IFK-henkistä kiekkoa, jos mies peliä johtaisi. Hänellä, jos kellä näistä valmentajavaihtoehdoista olisi käsitys IFK-hengestä.
Mielenkiinnolla odotetaan täälläkin...


Ahhah... Päivän naurut. Jos Grogiin haksahdatte, on johtoportaanne seniiliys jo huolestuttavalla tasolla. Katso Bluesin pelejä ja kerro mikä siinä on "Hifk-henkistä kiekkoa"? Jos kuvittelet Grogin peluuttavan Hifkissä muunlaista kiekkoa kuin tuota karseaa Blegi-peliä, erehdyt pahemman kerran.

Grogi... Huh, jopa faksikuningas The Pena Sir The Pena lienee edelleen valmentajana parempi. Matikainen kai sentään on jotain joskus voittanutkin.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti cobol
Oletko nyt ihan tosissasi siinä, että Summaselle ei tarjottu sopimusta?
Ainakin Frank Mobergin kommentti (lähde: HS) huhuun oli, että Summanen on tervetullut jäähalliin vain lippukassan kautta.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Viestin lähetti Juhaht
Ahhah... Päivän naurut. Jos Grogiin haksahdatte, on johtoportaanne seniiliys jo huolestuttavalla tasolla. Katso Bluesin pelejä ja kerro mikä siinä on "Hifk-henkistä kiekkoa"? Jos kuvittelet Grogin peluuttavan Hifkissä muunlaista kiekkoa kuin tuota karseaa Blegi-peliä, erehdyt pahemman kerran.

Grogi... Huh, jopa faksikuningas The Pena Sir The Pena lienee edelleen valmentajana parempi. Matikainen kai sentään on jotain joskus voittanutkin.

Voipi olla. Tai sitten ei. Kyllä Rocky varmasti perinteitä kunnioittaisi omassa seurassaan, siitä olen varma. Ja ennen allekirjoitusta käytäisiin varmasti läpi se, mitä IFK häneltä haluaa. Ja se ei ole Blegi-peliä se. Mutta riittäisikö se tai toisiko tuloksia, sitä ei tiedä edes naapurin Erkkikään...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti -BR-
Voipi olla. Tai sitten ei. Kyllä Rocky varmasti perinteitä kunnioittaisi omassa seurassaan, siitä olen varma. Ja ennen allekirjoitusta käytäisiin varmasti läpi se, mitä IFK häneltä haluaa. Ja se ei ole Blegi-peliä se. Mutta riittäisikö se tai toisiko tuloksia, sitä ei tiedä edes naapurin Erkkikään...

Juu, en epäile, etteikö Hifkin osalta Grogille tehtäisi selväksi mitä halutaan. Enkä oikeastaan epäile, etteikö Grogi ainakin omasta mielestään kuvittelisi niitä haluja myös toteuttavan, mutta kun tilanne vain on sellainen, ettei miehellä tunnu olevan hajuakaan miten nykykiekkoa pelataan, tai mikä tärkeämpää - miten siinä voitetaan - en oikein jaksa uskoa menestykseen miehen kanssa. Rautakallio on vähän kuin K. Jalonen, monessakin mielessä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se niin taitaa olla, että itse the takatukka ajelee avoautolla kauniina kesäisenä päivänä takatukka hulmuten, purkkaa tasaisesti jauhaen. Päämääränä on Helsingin jäähalli ja föönikin savuaa kuumana takapenkillä. Perille tultuaan The Pentti ottaa purkkaboksin takakontista ja kantaa sen koppiin. Sitten etsitään vain pistorasia föönille ja hän on palannut.

IFK:n näköistä lätkää tullaan ainakin pelaamaan kun Pena on puikoissa, siitä ei ole huolta, mutta kuka hoitaa hankinnat sitten?

Ensi kauden menestys on aika paljon kiinni ulkomaalaisvahvistuksista, sillä IFK:lla taitaa olla kaikki ulkomaalaispaikat vapaana. Jos hankinnoissa onnistutaan, niin pakka on sievästi kasassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Isaksson
Olen aivan varma, ettei ole tarjonnut. Välillä näytti, että Summanen saattaisi olla se, joka tulee, mutta nyt jälkeenpäin olen varma, ettei edes neuvotteluja ole käyty.

Tältähän se jälkeenpäin minustakin näyttää. Mutta niin kuulin, että IFK kyseli Summasta 1 vuoden diiliin, johon kummalakaan ei ollut oikein intressejä. Sen vuoksi kirjoitin jo tammikuun alussa sinunkin Summasta koskevaan valmentaa IFK:ssa ensi kaudella -ajatukseen, että ainakaan sopimusta ei ole olemassa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Viestin lähetti Juhaht
mutta kun tilanne vain on sellainen, ettei miehellä tunnu olevan hajuakaan miten nykykiekkoa pelataan, tai mikä tärkeämpää - miten siinä voitetaan

Tässä onkin karkeasti sanottuna asian ydin: IFK, kun ei ole koskaan pelannutkaan ns. nykykiekkoa! Tai niinä harvoina kertoina, kun on yritetty - metsään on menty. Tarkoitus olisikin pelata brändin näköistä kiekkoa ja ns. sanotusti palata juurille. Tässä skenaariossa Rocky ei olisi huonoimpia vaihtoehtoja. Rocky jos kuka tuntee IFK-pukukoppielämän (pitkistä kalsareista lähtien) kuin omat taskunsa... Herra osaisi varmasti tuoda ja luoda sen IFK-hengen, mitä suurin osa faneista kaipaakin. Voittamisesta Rockyn alaisuudessa onkin sitten vaikea sanoa mitään. Jos kuitenkin tapeltaisiin IFK-hengessä loppuun asti, ikinä luovuttamatta, niin eiköhän niitä voittojakin ihan mukavasti tulisi.

Mutta nämähän ovat kaikki mielipideasioita. Katsotaan mitä tuleman pitää...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
IFK:n näköistä peliä saisimme takuuvarmasti myös nauttia Hexin "valmennuksen" johdolla.

Tämän parin haluaisin nähdä: Hexi Riihiranta + Buffalo Salmelainen
Menestyksestä minulla ei ole tietoa, mutta IFK:n näköistä lätkää taatusti.
En ole syönyt sieniä.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Isaksson
2005/06 The Pentti itse (apuna Kuitunen)
Tämä on sitä palautusosastoa

2006/08 +1 J.Jalonen (apuna Kuitunen)
Ihmettelen kyllä suuresti, jos tämä kuvio toteutuisi. Eikös IFK:lla pitänyt alkaa Aravirran mukaan uusi projekti? Ja se olisi sitten yhden kauden projekti Matikaisen valmennuksessa. Hienoa! Ja kenestä tulisi toimitusjohtaja? Vai hoitaisiko Matikainen sekä valmentajan että TJ:n virkoja vuoden? Tuskin.

Ja jos minulta kysytään, niin toivottavasti Matikainen pysyy poissa vaihtoaitiosta. Mies ei ole valmentanut vuosikausiin, joten voisi olla homma aika hakusessa. Ja se puolivälierä Ilvestä vastaan oli kyllä kauheeta katsottavaa, oli sitten ketjuna ketä Huckoja ja Kautosia tahansa.
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Mietinpä vain, olisivatko herrat Tuomi, Nokelainen ja Dufva käytettävissä. Tuostahan löytyisi lyömätön trio.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ei se valmentaminen niin paljoa vuosien varrella muutu. Ei lajia ihan joka vuosikymmen uudestaan keksitä. Polte hommaan voi olla sitten toinen juttu, löytyykö sitä. Luotsasihan Otto Rehagelkin Kreikan EM:ään vanhoin perusopein.

Kyllä minä mieluummin The Pentin takatukkaa katselisin Kärppienkin aitossa jälleen kuin nykyistä, Nokkaa. Olisi suuren maailman urheilujuhlan tuntua, kun Sir. Pena nojailisi jalkaansa vasten vaihtopenkkiin ja purisi jenkkiä viikset väpättäen, aijai!
 
Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Meedio
Sovitaan vaan mutta pieni pelko on perseessä...

No sen jälkeen, jos Curre IFK:ta valmentaa niin monella on täällä palko perseessä. Ja nenässä.

Aika villi veto olisi lähteä kauteen Pentin voimin, kyllähän sieltä ihan hyvää valmennusta varmaan saataisiin aikaan.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Viestin lähetti Svante
IFK:n näköistä peliä saisimme takuuvarmasti myös nauttia Hexin "valmennuksen" johdolla.

Aivan varmasti.
Aisapari Hexi-Rocky kävisi minulle, kuten ehdottamasi Hexi-Buffalokin. Mitä enemmän IFK:n omia miehiä penkin takana, sen parempi. =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös