Hyvää uutta vuotta:
K Jalonen on yrittänyt tällä kaudella P Sihvosen kirjoitusten mukaan tuoda Kärppien peliin Kanadan maajoukkueen voittavan pelikirjan elementtejä. Homma ei ole vielä toiminut odotetusti, mutta kertoo K Jalosen olevan ajan hermolla ja että hän yrittää jatkuvasti kehittää Kärppien pelitapaa sellaiseen suuntaan, jolla voitetaan mestaruuksia vuodesta toiseen. En ole nähnyt riittävästi Kärppien pelejä, että voisin vahvistaa Sihvosen näkemykset oikeiksi, mutta luotetaan Petteriin näissä pelikirja-asioissa. Olen myös toivonut HIFK:n löytävän uuden p-amerikkalaisen, voittavan pelitavan, omakseen. En keksi muuta nykyaikaista, p-amerikkalaista, voittavaa ja fyysistä pelitapaa, joka saatettaisiin kyetä tuomaan HIFK:n pelitavaksi, kuin Kanadan maajoukkueen pelitapa. Niitä tietysti saattaa olla useitakin, jotka sopisivat HIFK:lle, mutta tämä on minun näkemykseni HIFK:lle sopivasta uudesta pelitavasta. Kari Jalosen ei tarvitse olla sen valmentajan nimi, joka tuo HIFK:lle muutoksen kohti voittavaa, fyysistä, p-amerikkalaista peliä, joka sisältää wanhan brändin mausteet, mutta tuo takaisin voittamisen kulttuurin HIFK:hon. Kari Jalonen tai kuka muu hyvänsä asiansa osaava, mestaruuksia voittamaan fokusoitunut valmentaja kelpaa minulle HIFK:n valmentajaksi kaudelle 08-09 ja eteenpäin, on hän syntynyt Töölössä, Habarovskissa tai Anchoragessa. Pentillä on kaikki kortit nyt kädessä. Pentin täytyy kyetä haastattelemaan valmentaja niin, ettei hän heti paljasta millaista pelitapaa HIFK haluaa pelata. Valmentajaehdokkaan tulee itse käsittää jo etukäteen mitä joukkuetta hän tulee valmentamaan ja mitä häneltä odotetaan pelitavan suhteen. Meillähän ei riitä pelkkä voittaminen ohjenuoraksi uudelle valmentajalle.
Itse en pidä näistä valmentajan henkilöön keskittyvistä spekuloinneista. Pitäisi löytää kovien nimien joukosta se valmentaja, joka ymmärtää mistä HIFK on tulossa ja mihin sen pitää jatkossa, ööh, kohdistaa "nokkansa", ollakseen tulevaisuudessa se meidän rakastama, mestaruuksia voittava HIFK.