HIFK:n uusi valmennustiimi

  • 40 910
  • 286

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin käynnistää tämän uuden ketjun ja samalla pyytää, että lopettaisimme tuon vanhan historiaan kuuluvan Alpo Suhonen -ketjun.

Tässä uudessa ketjussa voisimme spekuloida, arvuutella ja myöhemmin arvioida tulevan uuden valmennustiimin kyvyt, taidot, näytöt ja onnistumismahdollisuudet.
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti RoopeS
Ajattelin käynnistää tämän uuden ketjun ja samalla pyytää, että lopettaisimme tuon vanhan historiaan kuuluvan Alpo Suhonen -ketjun.

Tässä uudessa ketjussa voisimme spekuloida, arvuutella ja myöhemmin arvioida tulevan uuden valmennustiimin kyvyt, taidot, näytöt ja onnistumismahdollisuudet.

Tämä on hyvä ketjun avaus koska meidän on syytä jo unohtaa tämä surkeuden perikuva Suhonen. Vaikka pakko on sanoa, että vaikeaa se on, niin perusteellisesti Alpo sotki HIFK:n asiat.

Ensi kauden valmennustiimiin on ehdotettu Aravirtaa ja Kuitusta ykköseksi tai Kuitusta Aran kakkoseksi. Mietin vaan, että onko Rindellillä vielä IFK:n kanssa sopimus vai ei. Jos on ja sitä ei päätetä purkaa on silloin ainoastaan ykkösen paikka vapaana. Paras vaihtoeto näistä olisi Aravirta-Kuitunen ja Rindellille lähtöpassit.

Itse en kyllä ole ikinä Aravirrasta hirveästi pitänyt, mutta hyvä valmentaja Ara silti on. Tärkein asia tässä kuitenkin on se, että saisimme ensi kaudella nähdä taas perinteistä IFK kiekkoa oli valmentaja sitten kuka hyvänsä. Eli jos Aravirta kykenee tähän minun ainoaan pyyntöö, niin siitä sitten vaan sopparia kirjoittamaan.

Minä en jaksa enää yhtä ainoata Penailu kautta ja nyt on IFK:n aika ottaa takaisin se mikä sille kuuluu. Eli ryminä kannua kannun perään ja vastustajan totaalista nöyryyttämistä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Alpo goodbye

Olen samaa mieltä, on:

"aika pakata taas matkalaukku". "Sinun Alpo on aika pakata taas matkalaukku, sillä huominen on loputon." *

Alpot ovat tulossa jostain ja matkalla jonnekin. HIFK jatkaa eteenpäin.

* Alpo Suhonen: "kausi sydämestäni"

Uutta matoa koukkuun ja unohdetaan tämä onneton ajanjakso 7.1.02-19.3.03.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mainio ketju

Jees tää ketju on hyvä avata, kun Alpo löytynee enään historian sivuista. Ikäväkyllä viellä sieltäkin, kun kattoo miten pahasti se pilas Hifkin..

Tää paturi rindell vois kans pikkuhiljaa siirtyy sieltä penkin takaa pois ja antaa miesten hoitaa tulevaisuudessa hommat..

Paljon puhutut Ara ja Kuitunen passais hifkiin mielihyvin. Kaksikkona viellä parempi. Antais kuitenki Aran hoitaa pääkoutsin hommat ja kuituselle sitten nämä junnut, jotka hänellä näyttää olevan hyvin hallussa..

Mielenkiintoista ois nähä,että saisko Aravirta potkua viimekausien floppiin. Jossei Ara niin ei kukaan?.

Saa nyt nähä tuleeko koko aravirtaa taikka kuitusta edes, mutta toivoa pitää.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mainio ketju

Jees tää ketju on hyvä avata, kun Alpo löytynee enään historian sivuista. Ikäväkyllä viellä sieltäkin, kun kattoo miten pahasti se pilas Hifkin..

Tää paturi rindell vois kans pikkuhiljaa siirtyy sieltä penkin takaa pois ja antaa miesten hoitaa tulevaisuudessa hommat..

Paljon puhutut Ara ja Kuitunen passais hifkiin mielihyvin. Kaksikkona viellä parempi. Antais kuitenki Aran hoitaa pääkoutsin hommat ja kuituselle sitten nämä junnut, jotka hänellä näyttää olevan hyvin hallussa..

Mielenkiintoista ois nähä,että saisko Aravirta potkua viimekausien floppiin. Jossei Ara niin ei kukaan?.

Saa nyt nähä tuleeko koko aravirtaa taikka kuitusta edes, mutta toivoa pitää.

Minä en jaksa enää yhtä ainoata Penailu kautta ja nyt on IFK:n aika ottaa takaisin se mikä sille kuuluu. Eli ryminä kannua kannun perään ja vastustajan totaalista nöyryyttämistä.


Täysin samaamieltä. Teki pahaa kattoa viimekausien Hifkiä, joka ei ollut läheskään sitä mitä se oli joskus aikoinaan. Joukkueesta puuttui tärkeät pelotteet. Muutama nielikäinen,mäkkäri taikka doyle pitää olla mukana. Ei sitä mestaruutta tarvi ensisiaisesti hakea. Hifkin pitää olla Hifkin näkönen joukkue. Nöyryyttämistä,taistelua ja ryminää..
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos HIFK haluaa uskottavuutta sponsorien silmissä (faneillahan ei niin väliä, ne menee aina samaan) ja etenkin pelaajamarkkinoilla, sen pitää palkata valmentaja jolla on näyttöjä menestyksestä sm-liigasta äijien tasolla. Kuitunen ei sellainen ole, mutta Aravirta on.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voittava ykköskoutsi on tietysti ihan kiva asia. Jos löytyisi vielä sellainen joka tekisi sen HIFK-tyylillä niin nimeä paperiin vaan. Nyt näyttäisi siltä, että tasapainoillaan Aran (voittava? ehkä) ja Kuitusen (HIFK? kyllä!) välllä. Jankutuksen uhallakin toistan spekulaationi siitä, että Jortikalla ja Narrilan kuninkaalla on mennyt sukset ristiin pahemman kerran ja että tässä olisi kiva mahdollisuus iso J - Kuitunen yhdistelmälle. Siinä voisi olla sitä jotain, eikö? Rindell vaikuttaa liian hissukalta, mutta on kuitenkin punaisten mukana roikkunut jo aika kauan, eikä tolla vakansilla kuitenkaan mitään marjanpoimijaa kovin kauaa oltaisi kateltu... ? Jotain jatkuvuutta jengi kuitenkin tarvitsee joten tiimissä on ehdottomasti oltava mukana kaksi näistä: Kuitunen, Sakke, Harri, Rocky(?) ja meinasin vielä laittaa Hakinkin, mutta jääköön.

Amerikan vaihtoehdot ovat aina melkoisia riskejä, kuten olemme nähneet. Mutta voisiko idästä löytyä jotain?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
No nythän ilmoitettiin jo, että parivaljakko Rindell-Lindfors jatkaa. Uusi ykköskoutsi on enää ilmoittamatta.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tärkeää, että A-junnuilla on jatkossakin hyvä valmentaja, joka pystyy kehittämään pelaajansa jo siellä sellaiseen formuun, että siirtyminen isojen joukkoon tapahtuu vaivattomasti. Siksi olisikin hyvä, että Kuitunen jatkaisi siellä arvokasta ja hyväksi havaittua kasvatustyötä. Mielestäni Kuitusesta on eniten hyötyä seuralle juuri nykyisessä postissaan. Edustusjoukkue tarvitsee nyt ennenkaikkea USKOTTAVUUTTA ja paras vaihtoehto kaikilta kanteilta katsottuna on Ara.
 
Viimeksi muokattu:

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän kiva-Harrilla ole jo kiintiö täynnä, mitä IFK:n valmentamiseen tulee. Jääköön organisaatioon, mutta muihin hommiin. Jos Ara saadaan, ehdottomasti Kuituselle 2-valmentajan paikka. Voihan Arallakin olla omat toiveet, mitä apuvalmentajiin tulee.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
[Amerikan vaihtoehdot ovat aina melkoisia riskejä, kuten olemme nähneet. Mutta voisiko idästä löytyä jotain? [/B][/QUOTE]

ehkei valmentajaa kuitenkaan tähän hätään, mutta miten olisi muutama bussilastillinen cheerleadereitä:)
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Aran puolesta

Itse olen ainakin Aravirran kannalla. Kyllä herran näytöt ovat sitä luokkaa myös seuravalmentajana, että pätevästä ja erittäin hyvästä sellaisesta on nyt kysymys. Markkinoilta ei nimittäin parempaa kaveria ihan heti löydy. Tietysti löytyyhän herralta meriteiltään monia ihmetyttävät saunakavereiden ja kalakavereiden valinnat joka helvetin kisoihin. Mitä sitten! Tulosta hän kuitenkin on saanut aikaiseksi. Paremmin kuin Alpomme. Parempaan suuntaan tämä valinta ainakin valmennuksemme laittaisi. Hänellä on myös varmasti pelaajapuolelle enemmän vetoa kuin Kuitusella. Jonka tuloksia nuorissa kuitenkin arvostan itse ainakin helvetin korkealle.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Aravirta

Annan oman ääneni Aralle. Yllämainituista syistä: tulosta syntyy, sponsori tykkää ja mies houkuttelee huippupelaajia. Kuitunen on omalla listallanikin korkealla hifkimäisyyden vuoksi. Toinen samanlainen nimi voisi olla Hakki. Itsekin nimittäin mielellään näkisin Kuitusen jalostamassa tulevaisuuden nimiä A:ssa. Rindell voisi siirtyä vaikka nuorten pariin valmennuspäälliköksi tai jotain vastaavaa.
Jortikka kelpaisi mulle, mutta eikö Hjallis jo pidä siitä tiukasti kiinni?

Pari viime vuotta pitäisi nyt kuitata menestyksellä ja ryminällä. Muu ei kelpaa. Siksi valmennukseen Ara&Kuitunen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti #12
Jankutuksen uhallakin toistan spekulaationi siitä, että Jortikalla ja Narrilan kuninkaalla on mennyt sukset ristiin pahemman kerran ja että tässä olisi kiva mahdollisuus iso J - Kuitunen yhdistelmälle?

Heh-heh. Että oikein spekulaatio. Arvaat jo varmaan, onko perää vai ei.

Muuten, miksiköhän Aravirta ei suostu allekirjoittamaan sopparia IFK:n kanssa? Siksi, että IFK:n lupaukset joukkueen kokoonpanosta eivät olekaan sitä mikä on joukkueen kokoonpano.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti cobol
Muuten, miksiköhän Aravirta ei suostu allekirjoittamaan sopparia IFK:n kanssa? Siksi, että IFK:n lupaukset joukkueen kokoonpanosta eivät olekaan sitä mikä on joukkueen kokoonpano.

Mielenkiintoinen väite, joka todennäköisesti pohjaa tietoihisi Aravirran ja HIFK:n välisistä neuvotteluista? Palataan näkemykseesi siinä vaiheessa, kun HIFK julkistaa valmentajansa nimen.

Ja vaikka tiedän profiloituneeni Suhosen puolustajaksi, uskallan ennakoida viimeistään ensi marras-joulukuussa puolustavani Jatkoajassa HIFK:n uutta valmentajaa, joka saa niskaansa ulostetta enemmän kuin ansaitsisi, oli hänen nimensä mikä hyvänsä (mikä ei siis cobolin mukaan ole Aravirta).
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol

Muuten, miksiköhän Aravirta ei suostu allekirjoittamaan sopparia IFK:n kanssa? Siksi, että IFK:n lupaukset joukkueen kokoonpanosta eivät olekaan sitä mikä on joukkueen kokoonpano.

Mistä tiedät, ettei ole allekirjoittanut? Mistä tiedät, mikä _on_ kokoonpano?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Senior
Mistä tiedät, ettei ole allekirjoittanut? Mistä tiedät, mikä _on_ kokoonpano?

Ihan kuten aina - kontaktien kautta. Ara ei ole vielä allekirjoittanut. Mikä siis ei - Maple Leaf - tarkoita sitä, etteikö allekirjoittaisi myöhemmin. Jos ja kun IFK hankkii sen tason vahvistukset, jotka se on jo eri tahoille (sponsorit, Ara) luvannut. Ara on kuitenkin IFK:n valmentaja.

Kokoonpanohan on jo pääsosin julkinen. Matikaisen mukaan 95 prossaa on kasassa. Se tarkoittaa sitä, että puuttuu enää yksi pakki ja ykkösketju. Ykköseen kaavailemanne sentteri kertoi ainakin itse niin, että NHL se on miehen tie. Toinen kaavailluista laitureista menee erääseen Euroopan maahan ja sillä toisella laiturilla sattuu olemaan voimassa oleva sopimus erään tänä iltana voittanneen SM-liigajoukkueen rosteriin ensi kaudeksikin.

Riittänee tältä erää?
 
Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Oma ehdotukseni on yksinkertaisesti Aravirta - Rindell - Lindfors. Tarvitsemme päävalmentajaksi POMMINVARMAN menestyjän. Let's face it, Aralla riittää siitä näyttöjä. Jos otamme ns. nobydy Samu Kuitusen (olkoonkin, että hänellä on kokemusta peräti jo Liigasta..) saattaa tämänvuotinen tulos toistua myös ensi keväänä. Haluammeko sitä?

Pari staraa joukkueeseen ja Ara peräsimeen, tulemme luultavasti saamaan sitä
menestystä. Alpoa ei käy kokonaan syyttäminen viime kauden konttaamiseen, mutta mieshän siitä oli suuresti vastuussa. Kaunoja/vihoja en sinne päin kuitenkaan tunne. Mies jatkaa uudessa haastavassa työtehtävässä ja matka jatkuu. Vain idiootti jää haukkumaan vanhoja.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Janos
Oma ehdotukseni on yksinkertaisesti Aravirta - Rindell - Lindfors. Tarvitsemme päävalmentajaksi POMMINVARMAN menestyjän. Let's face it, Aralla riittää siitä näyttöjä. Jos otamme ns. nobydy Samu Kuitusen (olkoonkin, että hänellä on kokemusta peräti jo Liigasta..) saattaa tämänvuotinen tulos toistua myös ensi keväänä. Haluammeko sitä?

Minusta vielä parempi:

Aravirta-Kuitunen-Lindfors.

Rindell junnuhommiin, jossa on jo useat vuodet kolunnutkin. Samu kasvamaan korkoa kakkoseksi ja valmentautumaan ottamaan pestin päävelmentajana esim Aran jälkeen.

Rindell kakkosena on tavallaan turhaa, koska miehestä ei ykköstä tule koskaan kuitenkaan. KivaHarrista ei siihen liene. Särmää ukossa on yhtä paljon kuin pumpulipuikossa.

Kakkosena Samu keräisi sitä kaivattavaa liigakokemusta ja olisi verraton sparraaja tuntemilleen junnuille.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Ihan kuten aina - kontaktien kautta.


Edes organisaation sisällä kovinkaan moni asia ei vuoda mihinkään suuntaan ennenaikaisesti, joten tuntuu vähintäänkin mielenkiintoiselta mikäli jokerifani kuvittelee tässä vaiheessa olevansa tarkalleen tietoinen siitä kenen nimet on papereissa, kuka on kieltäytynyt ja ketä on tulossa.

Matikaisen mukaan 95 prossaa on kasassa. Se tarkoittaa sitä, että puuttuu enää yksi pakki ja ykkösketju.


Missä Matikainen on todennut, että puuttuu yksi pakki ja ykkösketju?

Ykköseen kaavailemanne sentteri kertoi ainakin itse niin, että NHL se on miehen tie.

Mihinkään kaavailuihin minä ainakaan en ota mitään kantaa, mutta noin muuten on pakko todeta, että rapakon taakse tuskin vieläkään noin vaan mennään. Kyllä meneminen edellyttää lähes poikkeuksetta sitä, että sieltä tulee niin hyvä sopimustarjous, että sinne kannattaa lähteä. Siltä osin ollaan ihan liian aikaisin liikkeellä, koska vielä NHL-seurat eivät ole näiden asioiden suhteen aktiivisia. Se mitä sieltä suunnalta kenellekin tarjotaan nähdään vasta myöhemmin ja vasta sen jälkeen selviää kuka minnekin menee vai meneekö mihinkään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti TheAnimal
Missä Matikainen on todennut, että puuttuu yksi pakki ja ykkösketju?

Missäs joku on sellaista Matikaisen kertonut todenneen? Minä sen totesin. Ei ole edes vaikea todeta kun katsoo nykyisen, julkistetun kokoonpanon, lisää siihen kaksi julkistamatonta nimeä alakertaan ja yhdistää nämä HIFK:n viralliseen tavoitteeseen: IFK Suomen mestari 2004. Siihen IFK:lla ei ole (vielä) ykkösketjua - vai et kai yritä kiistää?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti cobol
Ykköseen kaavailemanne sentteri kertoi ainakin itse niin, että NHL se on miehen tie.

Ei sinultakaan kauhean paikkaansa pitäviä juttuja ole ikinä tippunut. Varmastikin tarkoitit Tuomo Ruutua tuolla ylläolevalla lauseellasi. Jos sinulla ei tuon parempaa tietoa ole mistään, niin voisit pysyä siellä omalla hiekkalaatikollasi. Tämän päivän KOFF:n haastattelu sinulle tässä alla:

Varsin monasti on törmännyt kommenttiin "kun Tuomokin sitten lähtee". Sanoit itse jo viikkoja sitten, ettei se ole ollenkaan varmaa...

-En ole paljon ens kauden suhteen vielä suunnitellu. Mun siirtyminen Pohjois-Amerikkaan ei tosiaankaan ole vielä varma. Mä haluan kattoo nää jutut ihan rauhassa.

-Suomessa on hyvä liiga... mulla ei oo kiire NHL:ään. Muuallaki pelataan laatukiekkoa ja riittää sitä tavotteita tännekin.

Mikä on tilanne neuvottelupöydässä?

-No, ei oo osapuolet pahemmin istunu sen ympärillä.. tulee varmaan... mites se sanotaan... mielenkiintoisia aikoja tossa kevään ja kesänki aikana.... mä oon tykänny todella paljon tästä ajastani IFK:ssa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Aravirta

Kyllähän asia on niin, että Alpon jälkeen minulle kelpaa melkein kuka tahansa. Aravirta kiinnostaa kyllä minuakin, sillä eihän noita kokeneita valmentajia tuolla liikoja pyöri faksien lähettyvillä. Myös minä uskon, että sopimus vaikuttaisi aivan varmasti positiivisesti koko organisaatioon.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ck
Ei sinultakaan kauhean paikkaansa pitäviä juttuja ole ikinä tippunut. Varmastikin tarkoitit Tuomo Ruutua tuolla ylläolevalla lauseellasi.

Eiköhän tuo osumatarkkuus ole mulla aika kovaa luokkaa... TRuutua en tarkoittanut. Hän olisi ykkössentteri ilman muuta, mutta kyllä IFK on varautunut myös hänen lähtemiseen. Ja on kysellyt kovan tason senttereitä. Vastoin Animalin käsitystä maailma on nykyään aiempaa avoimempi. Asiat leviävät nopeasti, sillä niistä tietää moni muukin kuin neuvotteleva seura. Niin Suomessa kuin isommissa ympyröissäkin.

Mutta TRuudusta en sano enää ikinä muuta kuin sen, että hemmetin hyvä pelimies -;)
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Niin taisit cobol tarkoittaa Tommi Santalaa?


Mitä tulee HIFK:n ensi kauden valmentajiin, niin Aravirta-Kuitunen-Lindfors kolmikko olisi paras jo yllämainituista syistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös