Kuvernööri kirjoitti:Rahan säästäminen on IFK:n ykköstavoite ja tällä brändillähän se onnistuu vaikka kentällä ei voittoja tulisikaan.
Ei onnistu sekään. Mä näen, että pitkässä juoksussa Bobin pitäminen tulee kalliimmaksi, kuin maksaa sille vaikka loppusopimuskauden palkan lisäksi extra cashia. Tämä tilanne vaikuttaa pelaajiin, yleisöön ja sitä myötä moneen muuhun asiaan mm. yhteistyökumppaneihin. Johto on toiminut jo nyt päin persettä, sillä tässä tilanteessa olisi pitänyt siirtää nykyinen valmentajakaksikkomme syrjään ennen joulutaukoa, jotta uusi alku olisi mahdollisimman tehokas. Joulutauolla on sentään ruhtinaallisesti aikaa uuden valmentajan sopeutua kuvioihin ja tuoda omat keitot kehiin.
Jumalauta, Francis ei pysty vetämään jääharkkoja ja Pentti tähän kommentoi että kyllä pitäisi pystyä. Pentti kommentoi, että hänkin vetäisi paremmat vieraspelikuvoit kuin Francis. Rivien välistä kerrotaan olevan tietoisia myös Franciksen alkkisongelmasta. Moberg puhuu lopun lähestymisestä ja Pentti taas jostain muusta. Tuohimaa ei aluksi asiaa hirviästi kommentoi. Noh, eihän Harri ehdi edes nähdä kunnolla HIFK:n otteita, joten hän voi vaikka vetäytyä vastuusta. Oikeasti, mikä vittu siinä johdon kommunikoinnissa mediaan ja toisiinsa nähden mättää? Jo Mobergin Presso-haastattelun jälkeen Pentti ihmetteli Ilta-lehdessä, siis ihmetteli, Mobergin kommentteja Jeren mahdollisten tulevaisuuden toilailuiden jatkotoimenpiteistä ja oli täysin eri linjalla kuin Frank. Näkeekö ja kuuleeko nämä kaverit ikinä toisiaan?
Tottakai HIFK on myös yhtä kuin esim. Frank Moberg ja olen hänelle hyvin kiitollinen vuosikymmenistä, mutta nyt tämänhetkinen toiminta vie todella paljon uskottavuutta. Tämä alkaa näyttää nyky-HIFK:n pahimmalta kriisiiltä ikinä ja mä ihmettelen ettei tiedotustilaisuutta uuden valmentajan osalta ole pidetty. Toistan, Bob pois maksoi mitä maksoi, sillä hänen jatkamisensa (tähänkin asti) on jo syönyt HIFK:n uskottavuutta ja joka päivä syö yhä enemmän. Mä pyydän hyvät herrat, heivatkaa se Bob sieltä pois!
Edit. Vielä lisäyksenä selventäisin, että tämän hetkinen kriisi on nimenomaan johtamisen kriisi. Itse en tuomitse Bobia ihmisenä, mutta tällä hetkellä hän ei ole pätevä hommaansa. Pointti on se, että tällä hetkellä ei ole olennaista Bob Franciksen valmentajankyvyt ja nähdyty tulokset, vaan niihin reagointi. Valmennus on epäonnistunut (se on selvää eli ei kannata jankata mutta kun Bobin pitäisi ja blaa blaa blaa), mutta menee vitun huolestuttavaksi kun johto on kykenemätön tekemään ratkaisuja kriittisillä hetkillä ja alkaan näyttämään suhteessa yhtä heikolta kuin epäonnistunut valmennus. Tämä poikkeaa normaalista valmentajan kenkimisestä jo tapauksen pitkäaikaisen mediahuomion ja johdon omien mediaan antamien kommenttien vuoksi. Valmentajien epäonnistumisia tulee jääkiekkonimisessä toimintäympäristössä ja elämä jatkuu, mutta johdon kykenemättömyys johtaa pidemmälle ajanjaksolle ja vakavuustasolle ulottuviin seurauksiin. Voiko selvempää johtamisen kriisiä enää olla?
Viimeksi muokattu: