Mainos

HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 1 009 519
  • 4 175

Animal

Jäsen
Toimitilojen vuokraaminen saattaa pysähtyä seinään ja silloin sponsoritoiminta epäilemättä on niitä rönsyjä mistä leikataan. Siksikin KOFF olisi paljon turvallisempi. ST:ssä jotenkin haisee nopea raha mistä ei pitemmän päälle ole hyvää seurannut.

Varsinkin, jos pelotellut huonot ajat ovat tulossa... Ja silloinhan KOFFin kulutus tässä alkoholistien maassa ei tule laskemaan, pikemminkin päinvastoin.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Varsinkin, jos pelotellut huonot ajat ovat tulossa... Ja silloinhan KOFFin kulutus tässä alkoholistien maassa ei tule laskemaan, pikemminkin päinvastoin.

Niin KOFFiin tai tuotteeseen nyt ainakin voi aina luottaa :)

Se edellinen mainos oli niin ruma, että ei sitä kukaan voinut jäädä kaipaamaan.

Muutenkin eipä tässä mitään ihmeellistä hätää ole. HIFK on edelleen varmasti näkyvimmästä päästä mediassa ja vetää katsomoihin (omaan ja vieraisin) ensi kaudellakin erittäin hyvin katsojia, joten mainostajia kyllä löytyy.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taloudelliseen tilanteeseen liittyen vielä sen verran, että HIFK on todennäköisesti se seura Suomessa, jonka on helpoin hankkia uutta sponsorirahaa tai tarvittaessa jopa uutta pääomaa Suomessa. Iso medianäkyvyys, pääkaupungin joukkue ja 'fanikunnassa' runsaasti oikeantyyppisen statuksen (ei arroganttisessa mielessä tarkoitettu) omaavia henkilöitä.

Ehkä kuitenkin tärkein juttu on tää uusi alku - Penan ja Karalahden jälkeen voi olla helpompaa kaikkien osapuolten kannalta puhua yhteisestä tahtotilasta ja oikeantyyppisestä julkisuudesta. Kommentilla en halua arvostella Penan johtajan kykyjä tai Karalahden pelillisiä ansioita vaan esiintynyttä ylimielisyyttä ja sitoutumattomuutta yhteisesti sovittuihin toimintaperiaatteisiin.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
hifk.fi:n kuva aamujäiltä kertoo, että Sunny Tradingin mainospaikan housujen etumuksessa on ottanut joku Tibnor...?
 

bull

Jäsen
hifk.fi:n kuva aamujäiltä kertoo, että Sunny Tradingin mainospaikan housujen etumuksessa on ottanut joku Tibnor...?

Kyseessä siis terästukku. Sivujen mukaan seuraavaa: "Tibnor-konserni on Pohjoismaiden johtava terästukkuri." & "Konsernin liikevaihto on n. 600 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa lähes 1000. Konserni toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa ja Virossa."

Eli ihan kiitettävän kokoinen firma kyseessä.
 

scholl

Jäsen
Eli ihan kiitettävän kokoinen firma kyseessä.

En silti oikein ymmärrä tuota. Noi on kuitenkin mielettömän hyviä mainospaikkoja. Miksei joku kuluttajien kanssa suoraan tekemisissä oleva putiikki ole kiinnostunut. Kuten vaikkapa Samsung. Nyt kuitenkin kännyköitä, LCD:ää ja muuta vastaavaa markkinoidaan kybällä.

Kai se kertoo sitten IFK:n heikohkosta vetovoimasta.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En silti oikein ymmärrä tuota. Noi on kuitenkin mielettömän hyviä mainospaikkoja. Miksei joku kuluttajien kanssa suoraan tekemisissä oleva putiikki ole kiinnostunut. Kuten vaikkapa Samsung.
Tai vaikkapa LG? Ja on muuten "hieman" yliampuva kommentti, jos puhutaan jonkun lätkäseuran peliasun olevan "mielettömän hyvä mainospaikka" jollekin Samsungin kokoiselle putiikille.
 

scholl

Jäsen
Tai vaikkapa LG? Ja on muuten "hieman" yliampuva kommentti, jos puhutaan jonkun lätkäseuran peliasun olevan "mielettömän hyvä mainospaikka" jollekin Samsungin kokoiselle putiikille.

Kerro mikä on Suomen kokoisella pienellä markkinapaikalla sitten parempi sponsorointikohde?
Ei IFK toki ole mikään Real Madrid, mutta kuitenkin.

Kun saisi tuon Veikkauksen monopolin loppumaan paita-asioissa kuten Tappara jo Pafin kanssa yritti niin niiltä putiikeilta voisi tulla hyvin fyrkkaa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
En silti oikein ymmärrä tuota. Noi on kuitenkin mielettömän hyviä mainospaikkoja. Miksei joku kuluttajien kanssa suoraan tekemisissä oleva putiikki ole kiinnostunut.

Onko sillä pahemmin väliä jos tämä metallifirma maksaa mottipäisen summan tuosta mainospaikasta? Siinä vaiheessa mun puolesta siinä voi lukea vaikka Abu Dhabi.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Onko sillä pahemmin väliä jos tämä metallifirma maksaa mottipäisen summan tuosta mainospaikasta? Siinä vaiheessa mun puolesta siinä voi lukea vaikka Abu Dhabi.

Samaa mieltä, se kuka lyö parhaat fyrkat pöytään, se saa parhaat paikat. Tibnor ei ainakaan miltään ihan pikkupuljulta vaikuta. Abu Dhabiin sen verran, että sieltähän voisi ottaa sponssiksi ADCC:n, eli Abu Dhabi Combat Clubin... :) Ei ainakaan eurot loppuisi kesken ja olisi brändiä kuvaava nimi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kai se kertoo sitten IFK:n heikohkosta vetovoimasta.
Jos ajatellaan markkinoijan näkökulmasta IFK:ta yhteistyökumppanina, niin IFK on joko loistava vaihtoehto tai sitten ei. IFK:lla on todella voimakas brändi, ja se herättää tunteita ja mielikuvia. Sellainen markkinointipomo joka ei ole ifk-fani (joka siis vain odottaa kädet syyhyten että pääsee tunkemaan firman rahoja suosikkiseuransa kassaan), analysoi kuinka IFK:n brändi soveltuu oman firman imagon tai tuotteen brändin kanssa. Ifk:n "sattuu ja tapahtuu" meininki soveltuu joidenkin yritysten/tuotteiden imagoon todella hyvin, mutta sitten toiset firmojen imagoon se ei sovi ollenkaan. Siispä IFK:n vahva ja omalaatuinen brändi on sen vahvuus ja heikkous tässä asiassa.

Lisäksi IFK:lla on tapan olla vähintään kerran kaudessa negatiivisesti julkisuudessa. Joitakin markkinointipomoja ei se haittaa ollenkaan, kun toisille se on saman tien goodbye. Mielenkiinnolla odotankin mitä tämä mr. Brennan saa aikaan. Muistaakseni Koffi ei ollut kovin tyytyväinen silloin kun oli tämä Lukko episodi ja heti perään Sheddenin Lostedt käskytykset. Todennäköisesti silloiset tuomitsevat kommentit olivat ns. bullshittiä, mutta jos Koff oli tosissaan niin...

Mutta kannattaa tässä sponsorointi asiassa muistaa että Suomi on pieni maa ja täällä paljon on ottajia niille sponsorirahoille. Lisäksi yleensä jääkiekkojengeillä on pelipaidoissaan, jäässä ja kaukalossa niin paljon mainoksia että eri sponsorien markkinointiviesti hukkuvat massaan. Ne markkinointipäälliköt jotka oikeasti miettivät näitä asioita tietävät tämän ja tajuavat että jääkiekkosponsorointi on hinta-laatu suhteen aika helvetin kallista puuhaa. Ja jos vastaat perseelläsi yrityksesi markkinointituloksista, niin tuppaat miettimään mihin roposi pistät.

Mutta suomalaisen liigakiekkoilun onneksi näitä sponsorisopimuksia tehdään edelleen saunailloissa ja niitä on tekemässä edelleen ne markkinointipomot jotka vain odottavat kädet syyhyten että pääsee tunkemaan firman rahoja suosikkiseuransa kassaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
ST:hen liittyy olennaisesti se, että heidän tj:nsa ei syydä huvikseen euroja lätkäseuroille ja maajoukkueelle. Hän haluaa myös valtaa. Haluaisin itsekin, jos fyrkkaani sijoittaisin. HIFK ei ota nyt, eikä tule koskaan ottamaan, hallitukseensa sisään ketään pelkällä rahalla. Varsinkin, kun kyseinen taho rahoittaa muitakin seuroja. Se voi olla mahdollista, että sisään tulee (joskus) toisentyyppinen taho. Kuvio on tuossa tapauksessa selkeästi kahden kauppa: HIFK:n ja sijoittajan välinen. Vrt. Rautakirja & Hartwall ja Jokerit.

Ei tässä sen kummempaa sensaatiota ole, intressit eivät ole yhteneväiset ja elämä jatkuu. HIFK kiinnostaa aina vaan sponsoreita ja ST jatkaa omaa taivaltaan kotimaisessa jääkiekossa. Ei katsota lahjahevosta suuhun, vaan arvostetaan sitä, että firmalla on aitoa kiinnostusta lätkään. Itse en hämmästyisi, jos vaikkapa ST ja Jokerit löytäisivät joskus toisensa.

Keskustelu Pena vs. Valtanen-Nybondas -tematiikasta tällä hetkellä on täysin älyvapaata touhua. Penalla on lämätä pöytään 7 vuoden käytännön näytöt sekä urheilullisella että taloudellisella puolella. Ne ovat karmivat. Valtasen-Nybondasin HIFK ei ole vielä pelannut ensimmäistäkään ottelua SM-liigassa.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerro mikä on Suomen kokoisella pienellä markkinapaikalla sitten parempi sponsorointikohde?
Ei IFK toki ole mikään Real Madrid, mutta kuitenkin.
Toki, jos puhutaan pelkästään urheilumarkkinoinnista, niin HIFK lienee seurajoukkueista näkyvyydeltään ehdotonta kärkipäätä ja sisältää, tai on ainakin tähän asti sisältänyt tämän ns. "brändilisän" - aina sattuu ja tapahtuu.

Kokonaan eri asia on sitten urheilubisneksen huomionarvo ja kannattavuus sponsorikohteena. Tuossa jo nimimerkki Barcelona sitä hyvin valotti, kuinka lätkä- ja urheilusponsorointi yleensä on melkoisen huonolla hinta-laatusuhteella varustettua toimintaa ja pitää olla jollain tapaa urheiluhullu markkinointipomo, että siihen touhuun lähtee. Siksipä joillain kansainvälisillä toimijoilla, mallia Samsung, joilla on tarkat markkinointistrategiat ja markkinoinnin huomioarvot tarkasti analysoituna, ei hirveästi riitä intressiä lyödä logoa HIFKn univormuun, vaikka se ei lopulta hirveää kuluerää firman budjettiin tekisikään. Ei sielläkään sitä rahaa ympäriinsä huvikseen syydetä.

Veikkauksen osalta puhut siinä ihan asiaa, että yksi harvoista toimialoista, joille näkyvyys urheilubisneksessä on oikeasti kannattavaa, on vedonlyönti ja siinähän tosiaan Veikkaus määrää Suomessa kaapin paikan. Ainakin toistaiseksi.

Jhagille sen verran, että selaapa ketjua hieman taaksepäin, niin sieltä selviää, että ST ja Jokerit ovat jo löytäneet toisensa.
 

bull

Jäsen
Jhagille sen verran, että selaapa ketjua hieman taaksepäin, niin sieltä selviää, että ST ja Jokerit ovat jo löytäneet toisensa.

Eiköhän tuossa tarkoitettu että tulevaisuudessa saattavat ST & Jokerit löytää toisensa vallan merkeissä. Nyt siis sponsoroinnin merkeissä, mutta ST haluaa sitä valtaa niin milloin on edustus joukkueen päätöksiä tehdessä jne...
 

scholl

Jäsen
Eiköhän tuossa tarkoitettu että tulevaisuudessa saattavat ST & Jokerit löytää toisensa vallan merkeissä. Nyt siis sponsoroinnin merkeissä, mutta ST haluaa sitä valtaa niin milloin on edustus joukkueen päätöksiä tehdessä jne...

Ihmettelen jos Sunny Trading ei ole jo löytänyt Jokereita omistuksenkin merkeissä. Kauppalehdessä se jannu sanoi silloin, että tavoitteena on omistus jossain joukkueessa ja nyt Jokereiden etusivulla sponsored by on laitettu niin suureleisesti sivun yläreunaan että tulee jo lähes sellainen kuva ulospäin, että joukkue olisi joku ST:n tytäryhtiö. Ja ST:llä ei nyt tarkoiteta tässä yhteydessä bensistä. Sipoon bisneksiin kaiken lisäksi luulisi tarvittavan fyrkkaa.

Ymmärrän Tibnorin sponsoroinnin, mutta näkyminen peliasuissa on jotenkin yhtä hämmentävää kuin Sunny Trading, Metritiski tai vastaavat. Luulisi, että toiminnassa voi olla mukana muutenkin kuin peliasuissa näkymällä. Kyllähän se jotain ainakin liigassa liikkuvista pienistä rahoista kertoo, että yritys, joka ei tuotteitaan suoraan kuluttajille markkinoi eli samalla yrityksen ei pitäisi omata huikean suurta mainosbudjettia, on motivoitunut maksamaan mainspaikan joukkueiden peliasuissa. On erittäin paljon helpompi ymmärtää, että peliasuissa lukee Mercedes-Benz, LG, KOFF ja XEROX kuin Tibnor.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sipoon bisneksiin kaiken lisäksi luulisi tarvittavan fyrkkaa.
Joo, ei liene huono veikkaus että Sunny Trading tulee olemaan mukana rakennusprojektissa, kun ihan sattumalta toimialakin osuu kohdilleen. Sitä, lähteekö Sunny Trading mukaan jääkiekkobisnekseen vai toimialansa mukaiseen kiinteistöbisnekseen (Hartwall Areena) Jokereiden kautta, en uskalla veikata. Mitä tulee tähän HIFK:n ja Sunny Tradingin teiden eroamiseen, niin se oikeastaan ihmetyttää että kun HIFK-johto linjaa tulevaisuuden näkemyksinään uuden hallin, niin olisi luullut kiinteistösijoittamiseen erikoistuneen sponsorin olleen kiinnostava seurankin kannalta. Mutta tämä nyt tällaista omaa spekulointia ihan mutuna.
 

scholl

Jäsen
Jos IFK haluaa uuden hallin niin se todennäköisesti ottaa silloin yhteyttä johonkin Kokkilaan, jolla on kokemusta isoista projekteista täällä kuten Kampin keskuksesta. Rakennetaan niin paljon liiketilaa, hotelli ja toimistoja, että halli tulee samantien hyvin pitkälti maksetuksi, joten jatkossa pitää pohtia vain ylläpitokuluja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eiköhän tuossa tarkoitettu että tulevaisuudessa saattavat ST & Jokerit löytää toisensa vallan merkeissä. .

Jep, vihjaisin siihen, että ST:n tavoite on olla Jokerien omistusportaassa ja isolla osuudella. Yleinen käsitys kiekkomarkkinoilla on se, että Hjallis on jo haluamansa saanut Jokereista ja joukkueen omistuspohja uudistuu. Toisin sanoen Jokerit ja/tai osa siitä on myytävänä, jos joku haluaa tehdä tarjouksen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Yleinen käsitys kiekkomarkkinoilla on se, että Hjallis on jo haluamansa saanut Jokereista ja joukkueen omistuspohja uudistuu. Toisin sanoen Jokerit ja/tai osa siitä on myytävänä, jos joku haluaa tehdä tarjouksen.
Veikkaan kuitenkin että Sanoma/Rautakirja myy osuutensa ennen Hjallista.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
se oikeastaan ihmetyttää että kun HIFK-johto linjaa tulevaisuuden näkemyksinään uuden hallin, niin olisi luullut kiinteistösijoittamiseen erikoistuneen sponsorin olleen kiinnostava seurankin kannalta.

Mutta onko Sunny Trading itseasiassa mitään muuta kuin liiketilojen välitykseen erikoistunut perheyritys, jolla on muihin vastaaviin verrattuna paljon näkyvyyttä. Ja näkyvyyttä on siksi, että tuloksesta huomattava osa "lahjoitetaan" urheiluun.
Olisiko tuosta sitten mitään hyötyä halliprojekteissa, rippuu täysin ST:n keulakuvan kyvyistä. Niitä taas en osaa arvioida.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Veikkaan kuitenkin että Sanoma/Rautakirja myy osuutensa ennen Hjallista.

Hyvä veikkaus ja sanoinkin, että Jokerit ja/tai osa siitä on myytävänä anytime. Mutta kyllä mä vedon löisin, että Hjalmarikin on valmis luopumaan omasta osuudestaan seuraavan kolmen vuoden aikana. Ei hän sitä rapujuhlissa ja muissa suomenruotsalaisissa kinkereissä mitenkään peittele.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä veikkaus ja sanoinkin, että Jokerit ja/tai osa siitä on myytävänä anytime. Mutta kyllä mä vedon löisin, että Hjalmarikin on valmis luopumaan omasta osuudestaan seuraavan kolmen vuoden aikana. Ei hän sitä rapujuhlissa ja muissa suomenruotsalaisissa kinkereissä mitenkään peittele.

Mitäs Hjalmar sen jälkeen alkaa puuhastella? Odotella, että Nordiksen dinoista jättää aika, jotta mies pääsisi mahdollisesti mukaan kehittämään IFK:n toimintaa? Taitavat olla sen verran pitkäikäistä lajia, että voi kärsivällisimmänkin miehen kestävyys olla lujilla, jos moisia suunnitelmia hautoo. Mutta onhan Hjördellä noita busineksia ihan riittämiin muuallakin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mitäs Hjalmar sen jälkeen alkaa puuhastella? Odotella, että Nordiksen dinoista jättää aika, jotta mies pääsisi mahdollisesti mukaan kehittämään IFK:n toimintaa?

Taitaa olla tuo kortti katottu jo ennen kun hjalmari päätti sekaantua jokereitten toimintaan kun HIFKn aikanaan anettua pakit. Luulisin, että tämä jatkuva IFKn kuppaaminen johtuu just tosta. En oikeen jaksa uskoa, että hjalliksella on mitään eväitä päästä IFKn toimintaan mukaan.
 

scholl

Jäsen
PAF alkanut sponsoroida Atlético de Madridia. Kelatkaa tota juttua. Siis onhan tämä ihan sairasta, että Veikkaus yhdessä valtion kanssa voi estää tuollaisten sponsorirahojen tuleminen suomalaisille joukkueille. IFK lätkässä ja HJK futiksessa ihan varmasti ottaisivat PAFin messiin. Tapparahan jo otti kunnes joku Matti Ahti uhkaili ilmeisesti Tapparan puheenjohtajaa ja homma loppui siihen.

Suomessa ei ole muutenkaan isot sponsoritulot niin onhan se älytöntä, että suomalainen peliyhtiö ei saa mainosta täällä - puhumattakaan siitä, etteivät ulkomaalaisetkaan saa. Ei tarjota seuroille mahdollisuutta ottaa sitä rahaa vastaan, jolla toimintaedellytykset kehittyisivät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös