HIFK:n sairastupa ja muut poissaolot kaudella 2022–2023

  • 118 314
  • 517

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä hän ei vain ehtinyt? Saattoi olla kyllä matkalla, mutta kun hänellä on ollut koko kausi liikkeen kanssa haasteita, kyse saattaa olla ihan näinkin luonnollisesta ja yksinkertaisesta asiasta :D.

Kaksosten laskettu aika on muistaakseni toukokuun puolivälin jälkeen, joten vielä ei pitäisi olla h-hetki käsillä. Kaksosethan syntyvät keskimäärin raskausviikolla 36 ja siihen on laskujeni mukaan vielä 4-5 viikkoa, eli jos HIFK menee pitkällekin kevääseen, kyllä se hyvin todennäköistä on, että Paajasta ei joka pelissä tulla näkemään. Ja toki voivat syntyä ihan laskettuna päivänäkin tai jopa sen jälkeen. Varmasti on jännittävää aikaa Paajasilla ja valmennus joutuu asian kyllä jotenkin huomioimaan, koska asiat voivat edetä nopeaankin tahtiin ja se vaikuttaa koko jengiin. Vain Patti itse tietää, miten asia häneen vaikuttaa. Aika usein pelaajat kuitenkin unohtavat kaiken muun, kun hyppäävät askiin ja veikkaisin, että pleijareissa ajatusten harhailun riski on jopa runkosarjaa vähäisempää.

Mun mielestä Otto Paajanen, jos kuka, on sellainen pelaaja, että tätä tilannetta varten on aktivoitu koko tukiverkosto. Ja jos ei meinaa riitää, niin sitä tukiverkostoa on kasvatettu.

Otto Paajanen on myös sellainen pelaaja ja ihminen, että hän hoitaa hommat 100%-tarkkuudella aina. Ja veikkaan, huom. tämä ihan puhdas veikkaus, että jos kesken pleijjareiden Otto saa perheenlisäystä, niin hän on synnytyksessä mukana ja pelien aikaan hän on joukkueen mukana. Ja pelien ulkopuolisen ajan satalasissa perheen kanssa.

Ja mikä parasta, voimme olla varmoja, että saamme parasta Ottoa koko loppukauden!
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Mun mielestä Otto Paajanen, jos kuka, on sellainen pelaaja, että tätä tilannetta varten on aktivoitu koko tukiverkosto. Ja jos ei meinaa riitää, niin sitä tukiverkostoa on kasvatettu.

Otto Paajanen on myös sellainen pelaaja ja ihminen, että hän hoitaa hommat 100%-tarkkuudella aina. Ja veikkaan, huom. tämä ihan puhdas veikkaus, että jos kesken pleijjareiden Otto saa perheenlisäystä, niin hän on synnytyksessä mukana ja pelien aikaan hän on joukkueen mukana. Ja pelien ulkopuolisen ajan satalasissa perheen kanssa.

Ja mikä parasta, voimme olla varmoja, että saamme parasta Ottoa koko loppukauden!
Periaatteessa samaa mieltä, mut Otolta on puuttunut se jokin koko kauden, en kumminkaan epäile ettei pysty pienempää vastuuta kantaa.
Mutta kun on odottanut et tää on se jäbä ketä nousee tiukoissa paikoissa esiin, saa suorittaa Otto
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Periaatteessa samaa mieltä, mut Otolta on puuttunut se jokin koko kauden, en kumminkaan epäile ettei pysty pienempää vastuuta kantaa.
Mutta kun on odottanut et tää on se jäbä ketä nousee tiukoissa paikoissa esiin, saa suorittaa Otto

Vastasit tavallaan itsellesi, nyt on ne kauden tiukimmat paikat tästä eteen päin. Joka ilta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Otto Paajanen, jos kuka, on sellainen pelaaja, että tätä tilannetta varten on aktivoitu koko tukiverkosto. Ja jos ei meinaa riitää, niin sitä tukiverkostoa on kasvatettu.

Otto Paajanen on myös sellainen pelaaja ja ihminen, että hän hoitaa hommat 100%-tarkkuudella aina. Ja veikkaan, huom. tämä ihan puhdas veikkaus, että jos kesken pleijjareiden Otto saa perheenlisäystä, niin hän on synnytyksessä mukana ja pelien aikaan hän on joukkueen mukana. Ja pelien ulkopuolisen ajan satalasissa perheen kanssa.

Ja mikä parasta, voimme olla varmoja, että saamme parasta Ottoa koko loppukauden!

En mä sitä epäilekään, etteikö Paajanen olisi siellä, missä kuuluukin olla. Joko sitten synnytyksessä vaimonsa tukena tai jengin mukana. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että kun kysymys on ensimmäisestä perheenlisäyksestä, kaikki on uutta ja jännittävää. Ja kun siihen lisää sen, että he tosiaan saavat kaksoset, mikä tarkoittaa aina riskiraskautta, kummallakin tulevalla vanhemmalla on ns. paskat housussa ja kaikki vaistot ylikierroksilla. Itse olin ainakin ekan odotuksen aikana ihan pihalla kaikesta, vaikka olen jalat maassa-tyyppi muuten. Tokalla kerralla olinkin sitten paljon rennompi, kun tiesin kaikesta paljon enemmän.

Kyllä suurimmalla osalla miehistäkin se menee niin, että ensimmäisen kerran, kun perhe jää keskenään kotiin ja itse lähtee duuniin, varsinkin se eka päivä menee ihan sumussa. Ja niin sen kuuluukin mennä. Ihmisellä on sisäänrakennettu tarve suojella viattomia ja avuttomia yksilöitä ja tietysti varmasti jännittää sitäkin, että selviääkö se vaimo nyt, vaikka olisi 10 käsiparia apuna. Ja itse kuitenkin haluaisi olla ennemmin perheen luona kuin duunissa. Erossa olo tuntuu jotenkin luonnottomalta. Niin se vain yleensä menee. Ja kun kysymyksessä on kaksi vauvaa, voisi kuvitella, että tunne on tuplasti vahvempi. Eikä se joukkuekaan näissä peleissä kaipaa sellaista pelaajaa, jonka ajatukset ovat ymmärrettävästi jossain muualla, vaan silloin kokoonpanoon nostetaan joku toinen. Itse en epäile hetkeäkään, etteikö Paajanen haluaisi ja pelaisia täysillä jengille, mutta se voi näissä olosuhteissa kenttätasolla olla vaikeaa, jos on joku tilanne päällä. Omat lapset ovat kuitenkin mestaruuksia tärkeämpiä.

Mutta toivotaan ennen kaikkia perheen ja vauvojen vuoksi, että syntyvät niin myöhään kuin mahdollista. Ja uskon, että HIFK:ssa hoidetaan tämäkin hyvin ja viisaasti. Eikä nämä nyt ekat kaksoset ole, jotka syntyy kesken kauden. Muuttujia vain on niin paljon, että itse en ainakaan ihmettelisi, jos keskittymisen kanssa olisi haasteita. Mutta tänään ei ainakaan näyttänyt olevan, joten asiat menee, miten menee.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä sitä epäilekään, etteikö Paajanen olisi siellä, missä kuuluukin olla. Joko sitten synnytyksessä vaimonsa tukena tai jengin mukana. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että kun kysymys on ensimmäisestä perheenlisäyksestä, kaikki on uutta ja jännittävää. Ja kun siihen lisää sen, että he tosiaan saavat kaksoset, mikä tarkoittaa aina riskiraskautta, kummallakin tulevalla vanhemmalla on ns. paskat housussa ja kaikki vaistot ylikierroksilla. Itse olin ainakin ekan odotuksen aikana ihan pihalla kaikesta, vaikka olen jalat maassa-tyyppi muuten. Tokalla kerralla olinkin sitten paljon rennompi, kun tiesin kaikesta paljon enemmän.

Kyllä suurimmalla osalla miehistäkin se menee niin, että ensimmäisen kerran, kun perhe jää keskenään kotiin ja itse lähtee duuniin, varsinkin se eka päivä menee ihan sumussa. Ja niin sen kuuluukin mennä. Ihmisellä on sisäänrakennettu tarve suojella viattomia ja avuttomia yksilöitä ja tietysti varmasti jännittää sitäkin, että selviääkö se vaimo nyt, vaikka olisi 10 käsiparia apuna. Ja itse kuitenkin haluaisi olla ennemmin perheen luona kuin duunissa. Erossa olo tuntuu jotenkin luonnottomalta. Niin se vain yleensä menee. Ja kun kysymyksessä on kaksi vauvaa, voisi kuvitella, että tunne on tuplasti vahvempi. Eikä se joukkuekaan näissä peleissä kaipaa sellaista pelaajaa, jonka ajatukset ovat ymmärrettävästi jossain muualla, vaan silloin kokoonpanoon nostetaan joku toinen. Itse en epäile hetkeäkään, etteikö Paajanen haluaisi ja pelaisia täysillä jengille, mutta se voi näissä olosuhteissa kenttätasolla olla vaikeaa, jos on joku tilanne päällä. Omat lapset ovat kuitenkin mestaruuksia tärkeämpiä.

Mutta toivotaan ennen kaikkia perheen ja vauvojen vuoksi, että syntyvät niin myöhään kuin mahdollista. Ja uskon, että HIFK:ssa hoidetaan tämäkin hyvin ja viisaasti. Eikä nämä nyt ekat kaksoset ole, jotka syntyy kesken kauden. Muuttujia vain on niin paljon, että itse en ainakaan ihmettelisi, jos keskittymisen kanssa olisi haasteita. Mutta tänään ei ainakaan näyttänyt olevan, joten asiat menee, miten menee.

Pointti mulla oli se, että jos Otto Paajanen saapuu kokoonpanoon, niin tiedetään saavamme se Otto jota kaikki odottaa!

Ja jos Otto puuttuu kokoonpanosta, niin kaikki ymmärtää varmasti.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Berglund tosiaan tuli jatkoajan alettua penkille Helenius perässään, pelikatkolla kävi luistelemassa hetken, sitten jutteli Heleniuksen kanssa ja poistui koppiin. Se siis antanee toivoa ettei mistään hirveän pahasta kyse.
Olin kattovinaan et ehti saada painon pois osuma jalalta, toivottavasti max puujalka.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Berglund tosiaan tuli jatkoajan alettua penkille Helenius perässään, pelikatkolla kävi luistelemassa hetken, sitten jutteli Heleniuksen kanssa ja poistui koppiin. Se siis antanee toivoa ettei mistään hirveän pahasta kyse.

Tai sitten oli juuri toisinpäin eli ei pystynyt pelaamaan edes puudutettuna. Jos muistellaan Lennua ja 2011 viimeistä finaalia, Lennulla oli jalka murtunut ja silti pysty piikkien avulla pelaamaan vajaavaisesti muutaman vaihdon. Tietysti viimeinen finaali antaa kivan lisämotivaation vs. ajatus siitä että tässä tulee vielä pitkä kevät ja tärkeämpää välttää lisäloukkaantumiset kuin se että hampaat irvessä pystyy yhden pelin viemään loppuun.
Toivon todella ettei polvi mennyt.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Berglundin polvi ei kuvien perusteella ollut ”huonossa” asennossa, joten luotan siihen, että pelin jättäminen kesken oli vain varotoimenpide.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HIFK:n somen perusteella Salin mukana huomenna. Tarkoittaako Berglundin loukkaantumista vai Melartin pelikieltoa. Toivottavasti jälkimmäistä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n somen perusteella Salin mukana huomenna. Tarkoittaako Berglundin loukkaantumista vai Melartin pelikieltoa. Toivottavasti jälkimmäistä.

Eiköhän tässä lasketa sen varaan, että molemmat ovat sivussa. Hedberg pelasi kuitenkin ensimmäisen pelin, eli jos vain jompi kumpi olisi sivussa ei Salinia tarvittaisi.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Kaksi peliä sitten Melartille. Mielestäni tuossa on ainakin yksi liikaa.

Melko luottavaisin mielin Berglundin suhteen kun luin nuo kommentit siitä miten ehti siirtää painon pois ja miten kokeili jäällä Heleniuksen ohjauksessa. Eiköhän kummatkin nähdä seuraavaksi ensimmäisessä semifinaalissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kaksi peliä sitten Melartille. Mielestäni tuossa on ainakin yksi liikaa.

Melko luottavaisin mielin Berglundin suhteen kun luin nuo kommentit siitä miten ehti siirtää painon pois ja miten kokeili jäällä Heleniuksen ohjauksessa. Eiköhän kummatkin nähdä seuraavaksi ensimmäisessä semifinaalissa.

Kaksi matsia boksia ihan kohtuullinen kun sieltä olisi voinut löytyä viisikin, vaikkei aihetta ollut yhteenkään. Olen positiivisesti yllättynyt.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kaksi matsia boksia ihan kohtuullinen kun sieltä olisi voinut löytyä viisikin, vaikkei aihetta ollut yhteenkään. Olen positiivisesti yllättynyt.

Nyt vasta katsoin tuon Tapparan Jürgensin tilanteen, josta ei tullut kakkua. En pysty käsittämään miten siitä ei tullut kakkua mutta Melartin tapauksesta tuli. Joko molemmista pitäisi tulla tai ei kummastakaan.
Mielestäni tuo kaksi peliä on kuitenkin ihan kohtuullinen rangaistus, tyhmä teko ja vähän huonoa tuuriakin ehkäpä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt vasta katsoin tuon Tapparan Jürgensin tilanteen, josta ei tullut kakkua. En pysty käsittämään miten siitä ei tullut kakkua mutta Melartin tapauksesta tuli. Joko molemmista pitäisi tulla tai ei kummastakaan.
Mielestäni tuo kaksi peliä on kuitenkin ihan kohtuullinen rangaistus, tyhmä teko ja vähän huonoa tuuriakin ehkäpä.
Se Jürgensin poikittainen näytti vahingolta ja siltä että oli selkään lyömässä mutta toisaalta onhan pelaaja vastuussa omasta mailastaan ja toki huomattavasti vaarallisempaa lyödä poikittaisellä niskaan kuin hanskalla naamaan.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vasta katsoin tuon Tapparan Jürgensin tilanteen, josta ei tullut kakkua. En pysty käsittämään miten siitä ei tullut kakkua mutta Melartin tapauksesta tuli. Joko molemmista pitäisi tulla tai ei kummastakaan.
Mielestäni tuo kaksi peliä on kuitenkin ihan kohtuullinen rangaistus, tyhmä teko ja vähän huonoa tuuriakin ehkäpä.
Itse olen jo luovuttanut uskomasta lapsenuskoisesti, että liigassa olisi joku tasapuolinen oikeudenmukainen linja, jossa rangaistuksia määriteltäisiin sen mukaan, miten aikaisemmin samanlainen tilanne on tuomittu. Voin kertoa muutaman kriteerin millä perusteella tuomioita määrätään.

- Joukkue missä tekijä pelaa:
Esim Hifk ja Kalpa. Näiden joukkueiden pelaajien rikkeitä katsotaan aina kovennetusti ja rikkeistä tuomitaan aina 1-2 peliä enemmän kuin muiden joukkueiden pelaajille.

- Rikkeen tekijä
Jos tekijä on kansallissankari tai muuten tärkeä pelaaja joukkueelleen, hänelle ei tuomita pelikieltoa. Jos kyseessä olisi esim. Atte Ohtamaa, niin hänen pitäisi lyödä hampaat kurkkuun vastustajalta, ennenkuin saa peliäkään pelikieltoa.

- Rikkeen kohde:
Jos rikkeen kohde on juniori tai legenda, saa tekijä aina kovennetun rangaistuksen verrattuna esim. perus liigajyrään kohdistuvaan rikkeeseen.

- Kalenterikuukausi:
Jos rike tapahtuu maaliskuusta eteenpäin, pelikieltoa ei tuomita niin helposti, kuin syyskaudella. Tähän vaikuttaa paljon myös tekijän joukkue ja sen hetkiset voimasuhteet.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Se Jürgensin poikittainen näytti vahingolta ja siltä että oli selkään lyömässä mutta toisaalta onhan pelaaja vastuussa omasta mailastaan ja toki huomattavasti vaarallisempaa lyödä poikittaisellä niskaan kuin hanskalla naamaan.
No, yhtälailla voidaan todeta, että Melartin "poikittainen" oli vahinko, tarkoitus oli lyödä kimppuun hyökännyttä Hakulista olkapäähän.

Toivottavasti joku nostaa kurinpidosta metelin. Ei voi olla, että ammattilaistasolla päätökset tehdään median synnyttämällä huutoäänestyksellä. Senhän tiesi jo oikeastaan siinä vaiheessa kun keltaisen lehdistön "asiantuntijat" alkoivat ulosajon jälkeen huudella törkytemppua ja IFK-pakin sikailua, että pelikieltoa tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Se Jürgensin poikittainen näytti vahingolta ja siltä että oli selkään lyömässä mutta toisaalta onhan pelaaja vastuussa omasta mailastaan ja toki huomattavasti vaarallisempaa lyödä poikittaisellä niskaan kuin hanskalla naamaan.
Mutta sepä menikin kurinpitoon, tosin vasta kun KooKoo sitä erikseen pyysi. Vastaus saadaan jo tänään. Saas nähdä mikä on ratkaisu?
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Tuosta Jääskästä tuli mieleen et jos reisi ei oo vielä 100% niin nyt huilia vaan, IFK:llä kolme ottelupalloa kuitenkin.
Plus Jääskän paras ase on mieletön luistelu niin sitä me tarvitaan jos meinaa tulla pitkä kevät.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta Jääskästä tuli mieleen et jos reisi ei oo vielä 100% niin nyt huilia vaan, IFK:llä kolme ottelupalloa kuitenkin.
Plus Jääskän paras ase on mieletön luistelu niin sitä me tarvitaan jos meinaa tulla pitkä kevät.
Eihän sille mitään voi jos on paskana paikat. On tämä kuitenkin iso isku ja todennäköisesti vaikuttaa isosti tänään tehoihin eli pelin lopputulokseen. Toivottavasti ei koko sarjaan.
Harmittava takaisku ja itse veikkaan että ykkösketju on aika pimennossa, sekaisin tänään. Toivottavasti alemmat ketjut antaa tulitukea ja puolustus ei vuoda. Lukolla aikamoinen iskunpaikka tänään ja heillä ei taida olla ketään oleellista pelaajaa sairastuvalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös