HIFK:n playoffit 2011

  • 571 662
  • 2 171

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Seuraavaan matsiin täytyy nyt panostaa nimenomaan henkisellä puolella. Vaikka tämä voitto on erittäin makea, ei sarja ole vasta kuin tilanteessa 2-2. Vielä ei varaa avata rotseja, ei sitten yhtään. Toivottavasti Ville pitää jätkät ruodussa.

"Pakkovoitto", tämän piti olla se peli, jota "ei välttämättä tartte voittaa", mutta tilanteen ollessa 1-2, siitä muodostui "pakkovoitto". Nyt ollaan siinä tilanteessa, missä periaatteessa pitääkin. Tämän voiton tuomaa tasoitusta ei saa hukata, vaan se pitää käyttää voittamalla perjantain kotipeli, jotta kotietu säilyy. Ei pysty edes käsittämään mitä juuri äsken tapahtui, nyt ajatukset perjantaille.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Edit

Tää alkaa vaan oikeasti kohta käymään terveyden päälle ja sydänkohtaus iskee alle kolmekymppisenä.

Kyllä!Itse tosin olen tuon rajapyykin jo ylittänyt. Itsehän kävin tänään lääkärissä ottamassa verenkuvan ja kaiken maailman testejä, kun pumppu tuntuu hakkaavan ihan pienestä. Ei auta yhtään se, että menee ylämäki alamäki jne.

Edit:
Mikä mätti? No ei se Söde nyt niin hyvä ollut. Paljon helppoja virheitä ja varsinkin ylivoimalla monia tyhmiä ratkaisuja. Kuitenkin jäätävä tasoitus pelin lopussa ja ilman sitä tämä arvio näyttäisi -hivenen- rajummalta.

Ensimmäiset kaksi erää IFK vei ja narri vikisi kuten oli jo arvattavissa. Viimeistely oli tosin kohtuu luokatonta edelleen.

Sitten niitä ruusuja joukkueelle!
Aloitetaan Riksmanista. Juuso oli mies paikallaan ja otti monta tärkeää koppia..

Täysin samat ajatukset. Söde oli aika kuutamolla. Miksi mies ei lämää, eikö pysty?

Kolmannessa erässä IFK oli aivan totaalisen jäljessä. Vähän pelotti jatkoerään lähdettäessä, miten pysytään enää perässä. Jatkoerässä oli Eavesillä? loisto paikka tehdä rakaisu, mutta rystylä sipaisi ohi, onneksi.

Juuso, mies ja koura, oli MIES PAIKALLAAN!
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tässä kuuluu varmaankin pullamössösukupolven ääni, mutta mikä on sinun tekosyysi Digwiid? Kun ei asiat mene niinkuin olisi halunnut niin sitten luovutetaan? Päät painuu katsomossa. Sniff.

Sorry guys, nyt ei löydy ymmärrystä. Mutta kukin tavallaan, tietty.

Niin, en tiedä tarkotitko nyt myös minua, mutta mä kyllä sanoin että en ole luopumassa uskosta. Mä itse asiassa sanoin kavereille että näin unen siitä miten tilanne on 2-2, ja uskoin siihen vielä 0-2 tilanteessa. Ja nythän se on 2-2. Mä en siis sanonut että luovun uskosta, mä sanoin että mun on luovuttava tästä harrastuksesta, tai ainakin etäännyttävä siitä, koska se ei ole mun mielenterveydelle hyväksi kun ottaa niin raskaasti nämä tunnekuohut.

40 vuoden kokemuksella voin kertoa, että kumpikaan noistä ei tule onnistumaan. Ja vasta kun tajuat sen, tajuat mitä merkitsee lause en gång IFK-alltid IFK. Tervetuloa joukkoon.

Ja jos yhtään lohduttaa, niin millä muulla elämänalalla voit oikeasti kokea sellaisia tunteita kuin epäusko, epätoivo, viha, raivo, rakkaus, ahdistus, witutus ja kivesten kutina? Ja nuo kaikki joskus jopa saman minuutin sisällä.

Kyllä kyllä, mä tajusin tuon jo muutama vuosi sitten, kun kaikkien niiden 2000-luvun pettymysten jälkeen olin jo jättänyt tämän harrastuksen, mutta silti mä en vaan pystynyt pysymään poissa, vaan about vuoden tauon jälkeen aloin Tampereelta asti käymään taas peleissä, vaikka olin jo vannonut että tää hulluus saa loppua. Kauden 2009-2010 alkaessa olin taas "evVvk" -moodissa, kunnes Tinke80 raahas mut treenimatsiin Lempäälään, ja jo toisessa erässä huusin naama punaisena Nemolle legendaariseksi lausahdukseksi muodostuneen "Meidän Mikkeen ei kosketa!" huudon, tajuten siinä seisoessani huutamassa, että se on menoa taas... Jotenkin sitä vaan sitten eksyi n.30-35 peliin silläkin kaudella. Viime kauden jälkeen olin niin lopullisen pettynyt, että olin varma etten enää ikinä saa päälle sitä fiilistä, minkä onnistuin viime kauden lopulla saamaan. Ja tällä kertaa olin oikeassa, sillä mä en oo missään vaiheessa tätä kautta saanut päälle mestaruusfiilis-vaihdetta, enkä ole nauttinut samalla tavalla matseissa käymisestä. Ei mikään mestaruus pyyhi pois niitä fiiliksiä mitä edellisvuosien pettymykset on aiheuttanut. Jos nainen pettää ja rikkoo sydämen palasiksi, ei silloinkaan sydän korjaannu vaikka saisi Claudia Schifferilta säpiä.

Ei IFK koskaan mun sydämestä poistu, mutta tää on vaan aivan liian raskas harrastus. Jos pumppu ei kestä kolmekymppisenä, miten se vois kestää viiskymppisenä? Silti, oishan se kiva lopettaa mestaruuteen, mutta tän päätöksen mä oon tehny jo paljon ennen näitä pleijareita, eikä se riipu siitä tiputaanko puolivälierissä vai voitetaanko mestaruus.

Silti täytyy niellä ylpeys ja sanoa, että vois sitä kyllä vielä vähän gloryhuntata välierissä, jos sinne asti päästään... :P Mutta näiden pleijareiden jälkeen saa kyllä luvan riittää. Aktiivinen seuraaminen siis. Jokerimatseihin tuskin pystyn tulemaan, ei vaan pysty ottamaan sitä riskiä että menee vituiks. Pelkään, olen jänishousu ja gloryhunttaaja ja vaikka mitä, sen voin auliisti myöntää. Mutta nyt ei vaan pysty.

Siinä Stigu olet kyllä oikeassa, etten ole löytänyt mitään muuta harrastusta joka toisi yhtä voimakkaita fiiliksiä koko skaalalla toivottomuudesta iloon, pelosta rakkauteen, raivosta onnellisuuteen ja nöyryytyksestä orgasmiin. Ja joskus tosiaan yhden ja saman minuutin aikana. Mutta se on kaksiteräinen miekka, enkä mä ehkä sellaista kestä. En ainakaan näin intensiivisesti, mitä on tullu välillä seurattua (koti- ja vieraspelit yhteenlaskettuna noin 35 peliä kaudessa ja joka päivä tunti-kaksi jatkoajassa ja muilla IFK-aiheisilla nettisivuilla).

On ehkä naiivia sanoa, että voisin kokonaan lopettaa tän harrastuksen, mutta se on varma, että mä vähennän sitä merkittävästi. Riippumatta miten tänä keväänä käy.

On tää kyllä jännä laji.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Juuso, mies ja koura, oli MIES PAIKALLAAN!

Juuso oli kuuma oikealla hetkellä ja kiitos myös koko joukkueelle. Oli hienoa olla HIFK:n kannattaja tänään. Perjantaina näytetään hallissa mitä on oikea tunnelma ja kannetaan tuo joukkue väkisin voittoon. Kaksi erää loistavaa kiekkoa HIFK:lta, kolmannessa olimme pinteessä, mutta nyt olivat tuuritkin lopulta kohdallaan.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kannattaisiko teidän mielestänne "uhrata" Tykki pitämään/pimentämään Lahti perjantaina kotihallissa, kun on viimeinen vaihto-oikeus?

Se voisi toimia hyvinkin, mutta pysyykö Tykki Lahden luisteluvoimassa mukana ja kannattaako nykyistä sapluunaa muuttaa kesken kaiken? Jos keskitytään liikaa vastustajiin, oma peli voi seota täysin ja kun Lahti saa jääaikaa paljon, niin viekö se sitten joltakin meidän kärkihyökkääjältämme liikaa peliaikaa pois...
Toisaalta taas jos Tykki vaan orjallisesti seuraisi Lahtea välittämättä mistään muusta ja kuumottaisi siinä ohessa hiukan, niin voisi toimiakin. Narreilta olisi se tärkein syömähammas pois. En usko että Lahti liikaa kuumenee, mutta kyllähän se pelihaluja syö, jos joku on ihan koko ajan iholla ja pelaa aina sen mailan pois. Ylivoimat on toki sitten erikseen, mutta ainakin se äijä PITÄÄ merkata paremmin ylivoimissa!

Mitä mieltä palstasiskot ja -veljet?
 

scholl

Jäsen
Harmi, etten nähnyt tänään peliä, mutta onhan se käsittämätöntä, että vieraissa jo ekassa erässä aiheutetaan naapuriveskarille 15 torjuntaa ja oma joutuu vain 3 kertaa duuniin. Harmi, ettei taaskaan kiekko uponnut Lasakin taakse. Niin taas jouduttiin näköjään takaa-ajajaksi. Ihmettelen sitä Järventien ja Kankaanperän pehmeää pelaamista, heidänhän pitäisi olla yksi liigan parhaista pakkipareista. No joka tapauksessa aivan uskomaton nousu ja kun tuollainen ratkaisu tapahtui nyt toisen kerran putkeen niin Ilmalassa tuulipuvun puntti tutisee.

Mahtavaa, että onnistuminen osui Kibelle! Ei pelkästään sen takia, että on kiva, kun onnistumisia tulee vähän eri miehille, vaan siksi, että hän on maalintekijä, jolla on ollut vähän hiljaista pleijareissa ja nyt saattoi tuo onnistuminen olla tosi tärkeä koko kevättä ajatellen. Pelifiilis on siellä #9 paidan sisällä perjantaina varmasti aivan huikea.

Tämä on mennyt nyt uskomattoman hyvin sen katastrofaalisen alun jälkeen. JHagin veikkaama 4-2 voi olla ihan realismia, eikä kukaan halua 7. peliin. Silti pitää laittaa nyt jäitä hattuun ja peli kerrallaan. Pe ekaa kertaa itsekin raahaudun paikan päälle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taivas tai helvetti. Ensin taivas. Sitten tasaista tappoa. Vähän helvetin perkelettä Södelle. Sitten helvetti. Kauheat itkupotkut Kangelle ja rumia sanoja. Epätoivoa. Sitten taivas ja helvetin iso kiitos Södelle. Jatkoaika. Oddsit ei kauhean hyvät IFK:lle. Pera. Kille. Sitten pysähtyi sydän. Elämä jatkuu. Ehkä. Perjantaina. Ei pysty vieläkään mihinkään.

Olen taivaassa. Täällä on ihan kivaa. Missä te olette? Tulkaa tänne.
 

Daal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaisiko teidän mielestänne "uhrata" Tykki pitämään/pimentämään Lahti perjantaina kotihallissa, kun on viimeinen vaihto-oikeus?

Mitä mieltä palstasiskot ja -veljet?

On kolme vaihtoehtoa, pimentää Lasak, Lahti tai kaatua.
Helpoin keino taitaa olla Lahden jarruttaminen.
Lasak = veskari + narrien sumppu
Lahti = 1 jannu
Kaatuminen on epäyhtälö

Laittasin panokseni 1:n kaverin pimentämiseen, toki siinä on vaaransa, mutta tässä huumassa luottaisin numeroon 9:n, ja nelosketjuun. Ehkä olen uhkarohkea humalassa ja voiton huumassa. Mutta laittaisin silti 1-ketju vs "1-ketju" ja luottaisin omiin.

Tosin en ole varma huomenna krapulassa herättyäni.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Kannattaisiko teidän mielestänne "uhrata" Tykki pitämään/pimentämään Lahti perjantaina kotihallissa, kun on viimeinen vaihto-oikeus?

Mitä mieltä palstasiskot ja -veljet?

Jep! Eilen mun mielestä Lahti otettiin paljon tarkemmin, kuin aiemmin. Sille ei saa antaa tilaa, niin kuin on annettu ja muuan Ville Leinolle annettiin. Pitää menne HETI iholle ja repii, raastaa, niistää, riistää. Maila vittuun ja miestä seinälle. Ei ole helppoa, koska Lahti on vahva, taitava, hyvä skrinnaa jne. Narrit voittaa tai kaatuu yhdessä Lahden ja Lasakin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIENOA ÄIJÄT! Ei tule mieleen milloin viimeksi olisi ollut noin tunnerikas ottelu. Lahden siirrettyä narrinaamat johtoon olin aivan maani myynyt penkkiini hautautuneena, mutta kun Söde pisti kiekon reppuun 28 sekuntia ennen varsinaisen peliajan päättymistä olin paskoa housuuni samalla, kun hypin ja huusin HIFK:ta. Huhhuh, kerrassaan huikea ottelu, jossa jätkät näyttivät miten kovasti he haluavat voittaa. Perjantaina jatkuu ja silloin mennään yhdellä ohi niin kuin täällä, jossain ketjussa uhosin!

PS. Oli jännä fiilis kuunnella tuota ''Don't stop believin'''-biisiä ja lukea Isakssonin viestiä, jossa hän ihmetteli HIFK:n nousua. Don't stop believin'? ;)

PPS. Erityiskiitokset Killelle, joka on pelannut helvetin hienosti pari viime matsia! Ja Södelle myös! Ja koko jengille! Perjantaina uudestaan!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa ongelma oli vastahyökkäykset, joihin Lahti pääsi aivan liian monta kertaa. Nämä tosin tapahtuivat hyökkäysalueella tapahtuneista omista virheistä. Lahti saa kyllä ihan kiitettävästi huomiota osakseen jälkitilanteissa.

Matsin loppupuolella minusta näytti siltä, että Liivikin hommaksi oli Lahden pitäminen laitettu. Mutta täytyy sanoa, että enää en ole kauhean huolissani edes Lahdesta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Matsin loppupuolella minusta näytti siltä, että Liivikin hommaksi oli Lahden pitäminen laitettu. Mutta täytyy sanoa, että enää en ole kauhean huolissani edes Lahdesta.

Joo, näin oli. En sitten tiedä, halusiko Lämsä peluuttaa varta vasten Lahden ketjua meidän nelosta vastaan? Aika huonoa peluuttamista, jos näin tekivät, kun olihan heillä kuitenkin viimeinen vaihto-oikeus käytettävissä. Olen tyytyväinen siihen, että meiltä löytyy kaksi puolustavaa ketjua, koska narreilta löytyy kuitenkin kaksi oletettavasti hyökkäyksiin kykenevää ketjua, todellisuudessa kuitenkin vain yksi. Tästä on hyvä jatkaa...
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Liivik

Liivik oli Lahden päällystakkina jatkoerän aikana.
Oli koko ajan äijässä kiinni. Samaa kannattaa jatkaa kotipelissä perjantaina. Toki siihen tarvitaan kaksi kaveria, koska Simoa ei voi peluuttaa 25 minuuttiaa pelissä. Tykki sitten varmaan voisi hoitaa toisen vaihdon.

Toki IFK lähtee pelaamaan omaa peliään kotona ja aiheestakin, onhan IFK ollut hallitsevampi joukkue koko sarjan ajan ja kun saamme pidettyä painetta joka pelissä koko ajan niin pellenaamoilta loppuu väkisin jossain kohtaa jalat alta.

Jee!
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Sarjan tilastoa

Tässä vähän tilastoa sarjasta.

Voitot 2-2.
Kotivoitot 1-1
Vierasvoitot 1-1

Tehdyt maalit: IFK 7, Jokerit 8
Yv-maalit IFK 2, Jokerit 3
Av-maalit IFK 0, Jokerit 0
Maalit tyhjiin IFK 0, Jokerit 1
Avausmaalit IFK 2, Jokerit 2
Rangaistus minuutit IFK 36, Jokerit 41 (+Lasak ja Kivistö 10min, Erkka W. 25min)

Mv torjunta-% IFK 93,33%, Jokerit 95,07%
Päästetyt ka. IFK 1,75, Jokerit 1,71
Nollapelit IFK 0, Jokerit 1
Torjunnat IFK 98, Jokerit 135

IFK on johtanut sarjan aikana pelejä yhteensä 7 min 48 sek. Jokerit puolestaan 66 minuuttia tasan. Tulee mieleen viime keväinen HPK-sarja, sillä edellytyksellä, että vastustaja on, se joka on "johtanut" pelejä. Kiekonhallintahan on samaa luokkaa.

Naapuri on himpun verran niskanpäällä tilastoissa, mutta todella tasaista on.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Rangaistus minuutit IFK 36, Jokerit 36 (+Lasak ja Kivistö 10min)

Lisätään tähän vielä erkan OR, josta HIFK sai 5min ylivoiman, eli narrien jäähytilastoihin vielä 25min. lisää.

Tämä sarja on ollut maalinpelejä täynnä, joten sen puolesta tilastot menevät aika fifty-fifty kaikin puolin. Voisin väittää, että taklaustilastoja HIFK johtaa aika selvästi, mutta tässä mutasarjassa tällaisia hienouksia tilastoida.
 

Stigu

Jäsen
Taivas tai helvetti. Ensin taivas. Sitten tasaista tappoa. Vähän helvetin perkelettä Södelle. Sitten helvetti. Kauheat itkupotkut Kangelle ja rumia sanoja. Epätoivoa. Sitten taivas ja helvetin iso kiitos Södelle. Jatkoaika. Oddsit ei kauhean hyvät IFK:lle. Pera. Kille. Sitten pysähtyi sydän. Elämä jatkuu. Ehkä. Perjantaina. Ei pysty vieläkään mihinkään.

Olen taivaassa. Täällä on ihan kivaa. Missä te olette? Tulkaa tänne.

Suomen Kirjallisuuden Säätiö on juuri palkinnut tämän BOL:n pienoisnovellin "Missä Te olette? Tulkaa tänne." Vuoden Teoksena. Säätiön mukaan teos syväluotaa täydellisesti IFK-fanin tuntemuksiä 23.03.2011 pelatun ottelun tiimoilta. Novelli noudattaa myös dynaamista kehityskaarta, jossa jännitystä lähdetään keräämään jo ensimetreiltä, ja huipennus tapahtuu lopussa. Tämä huipennus on samalla kirkas, mutta jättää myös lukijan päätettäväksi, mihin suuntaan elämä novellin Minä-henkilöä lähtee kuljettamaan. Novelli on selkeä, tunteikas, vivahteikas, ja koostuu lyhyistä mutta moniulotteisista lauseista pitäen lukijan mielenkiinnon yllä alusta loppuun.

Säätiö haluaa erityisesti kehua novellin moniulottteista kohtaa (lainaus):

"Pera.Kille. Sitten pysähtyi sydän. Elämä jatkuu."

jossa on synkän epälooginen, mutta samaan aikaan lohtua antava, maanläheinen ote.

Maija Wilkkumaa on parhaillaan tekemässä novellista musiikkiteosta, jonka nimeksi tulee tiettävästi

"Vähän helvetin perkelettä Södelle".


Sum summarum: BOL: Aivan mahtava kiteytys IFK-fanin tuntemuksista! Tätä lätkä parhaimmillaan on. Crowded Housen biisiä lainatakseni: "Four seasons in one day".
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Lisätään tähän vielä erkan OR, josta HIFK sai 5min ylivoiman, eli narrien jäähytilastoihin vielä 25min. lisää.

Sen jätin tarkoituksella pois, kun jäi mieleen, että IFK ei siitä saanyt yv:tä, mutta saihan se. Lisäsin vitosen lisää. Narreilla siis parempi yv-prosentti kuin meillä. Kolme tehtyä ja meillä kaksi, meillä enemmän yv-minuutteja. Yv-kertoja, joista saa yv-prosentin, en jaksa laskea.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Hengissä ollaan. Kyllä oli aikamoinen tunneskaala eilen Areenalla koettuna. Perjantaille sitten oikeanlainen raivo päälle katsomoon ja IFK:lle kaksi ottelupalloa, tästä on lähettävä. Itse sarjan uskon pysyvän erittäin tasaisena loppuun asti, tuskin tullaan näkemään muita kuin näitä maalin pelejä.

Edelleen ihmetyttää, että Galsong peluuttaa Villeä ja Mikkeä av:llä. Eilen Jokereiden yv maalin teki Miken mies, jonka tämä hukkaisi ihan luvattoman helposti.

GO IFK.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Siirretääs Simon ketjusta pois.

Tästä mun pitikin jo kysellä aiemmin: Miksi videoclippikerho ei ole kokoontunut tämän vuoden pleijareissa vielä kertaakaan? Säälittävää! Joiko Levonen oluet, vai mitä helvettiä?

Vastaan JHagin kirjoittamalla tekstillä. Onko mennyt sinulta ohi?

HIFK lobbaa erittäin voimakkaasti sääntömuutosta kaudelle 11/12: "Kun oma pelaaja mokaa kentällä, joukkueen maalivahti saa luvan torjua tästä seuraavan tilanteen". Tällä hetkellä HIFK pelaa vielä muinaisten pihasääntöjen pohjalta: "Ei tarvi torjuu, ei ollu mun vika". Jos muutos menee läpi, se tietää huimia ja mielenkiintoisia haasteita HIFK:n maalivahtivalmennukselle. "Aiomme treenata maalivahtien kanssa tästä eteenpäin kiekkojen torjumista jäihinmenon sijaan", kommentoi Sakari Lindfors HIFK:sta.

Eli Juuso "Koura" toteuttaa jo tuota sääntöehdotusta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sum summarum: BOL: Aivan mahtava kiteytys IFK-fanin tuntemuksista! Tätä lätkä parhaimmillaan on.

Kiitos ja ylistys tunnustuksesta! Kuten yleensäkin, tuotokseni oli vain spontaania tajunnanvirtaa, vailla logiikan häivääkään.

Ja kyllä, juuri tuota lätkä parhaimmillaan on. Olemme liian monta kertaa olleet vastapuolella, joten tällaisena hetkenä ei oikein tiedä, miten päin pitäisi olla. En valita, päinvastoin. Mutta ei tätä kyllä pumppu kestä, hermoista puhumattakaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilman sentteripeliä eivät laitahyökkääjät iske häkkejä!!
Ihan köykäsee iskee. Calouninkin sentterinä viipotti HIFK:ssa yhdessä vaiheessa Sihvonen. Enkä nyt tarkoita sitä että vertaisin Wirtasen kiekollista panosta suoraan Sihvosen vastaavaan.

Mutta ei jaksa väitellä tästä nyt.
 

scholl

Jäsen
Edelleen ihmetyttää, että Galsong peluuttaa Villeä ja Mikkeä av:llä. Eilen Jokereiden yv maalin teki Miken mies, jonka tämä hukkaisi ihan luvattoman helposti.

Samaa mieltä. Olen aina ihmetellyt sitä. Silloin, kun Hauhtonen ja Salmelainen pelasivat melkein puoli ottelua niin jo silloin peräänkuulutin sitä, miksei 3. ja 4. ketjun jätkistä rakenneta alivoimapareja. Vastaus oli se, että parhaat jätkät ovat muka parhaita alivoimallakin. En usko tuohon. Petrell on hyvä esimerkki siitä, että hän on hyvä alivoimalla, samoin käsittääkseni Turo Järvinen, vaikkeivat ihan niitä ykköskorin miehiä hyökkäyspäässä olekaan. Toni Häppölä oli samanlainen taistelija av:lla. Mikke on liian pieni ja liian nuori pelaaja alivoimaan.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Ei ole mitään tolkkua tässä narrisarjassa. Nitroja on huudeltu monessa ketjussa ja toden totta niille olisi ollut käyttöä eilen...ratkaisu pyörii koko ajan liipasimella ja hyökkäyspäässäkin kylmää vastahyökkäysten pelossa. Vielä tämän kaiken kanssa lisukkeena (vai onko se nykyään lisäke?) koko frendipiirin narrilaisuus niin melko uskomatonta on jääkiekon seuraaminen tällä hetkellä.

Kun IFK hävisi toisen pelin olin jo luopumassa toivosta, myönnän. Tämän mielentilan sai aikaan historia ja ifklaisuuden periaate: kevät ei ole Helsingin IFK:n aikaa. Loukkaantumisia oli paljon sarjan alussa, ja elintärkeää onkin ollut Haatajan, Granlundin ja Järventien paluu kaukaloon. Veikkaan, että kesälomat olisivat jo alkaneet ilman näiden herrojen panostusta. Haatajankin peliä on ollut ilo seurata, vaikka näkeehän siitä että pois kokoonpanosta on ollut. Minkälaiseen peliin Hade innostuu välierissä? Tänä keväänä hänellä on mahdollisuus lunastaa kaikki ne odotukset jonka saattelimina hän IFK:hon tuli.

Huomenna on mahdollisuus iskeä kunnolla narrille luu kurkkuun. Lasak on pelannut hyvin ja varmasti, mutta varsinaisiin urotöihin ei ole juurikaan joutunut. Liian usein laukaukset hyviltäkin sektoreilta suuntaavat slovakin patjoihin, räpylään tai rintakehään. Jos IFK hyödyntää väistämättömän väkevän alun (kerrankin) voi hengittää hieman vapaammin. Toiveissa on 2-0 lukemat ensimmäisellä erätauolla. Jokereille ei tietenkään pidä missään vaiheessa antaa siimaa. Ensimmäisessä pelissä Jokereilla oli ehkäpä juuri yksi maalipaikka, eikä se enempää tarvinnut. Lahti on hurja jätkä kyllä. Onneksi niin on Peltonen ja Kuhta. Ja Hade. Ja Söde. Ja Granlund. Ja meidän nelosketju <3<3<3. Riksmaninkaan panosta tässä sarjassa ei voi vähätellä, vaikeita pelejä on ollut ja vaikka siellä ehkä pari otettavaa onkin ollut, on Juuso pysynyt viileänä ja kaiken kaikkiaan varman oloisena.

Taisteleva, periksiantamaton, ilkeä, voittava IFK. Tätä on peli tällä hetkellä ja jatkukoon se voitokkaisiin finaaleihin asti!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös