Tänään oli vakuuttavaa menoa kaksi viimeistä erää kotona ja ensimmäisessäkään ei suurta hätää ollut. Kokonaisuutena suht hyvä paketti, HIFK pelasi tänään (lähes) niinkuin joukkueen nimeltä HIFK tuleekin pelata, karvattiin ylhäältä, taklattiin enemmän kuin tällä kaudella yleensä, ei päästetty yhtään maalia ja tehtiin 5. Paljon positiivista, mutta silti myös jotain negatiivista, laitetaanpa taas pointteja:
- HIFK:n tyyli kääntää toista poskea ei miellytä minua. Kibeä telottiin laitaa vasten -> Luttinen käy kerran läpsäyttämässä vastustajaa, ottaa siitä itselleen jäähyn ja sen jälkeen lähtee tilanteesta pois, jos nyt se jäähy piti ottaa, niin olisi sitten antanut samaan rahaan enemmän. Niemistä tökittiin pari kertaa suht räikeästi, ei paljoa kuittailtu. Lennu ajeltiin, miehen ollessa polvillaan, ainakin loppuottelusta sivuun, kukaan ei tehnyt mitään. Pari laukausta vihellyksen jälkeen, kukaan ei katsonut edes pahasti vastustajaa.
- Yksi "nickerson" toisi katsojia varmasti liksansa verran lisää, "nickersonilla" juuri pelaajaa, joka on ennenkaikkea arvaamaton, josta on lisäksi hyötyä joukkueelle, muttei kuitenkaan niin tärkeä, etteikö häntä voisi ~5 kertaa kauden aikana uhrata pelikieltoon. Eli joku Brennanin ja Kankaanperän risteytys. Nicke itse olisi nimenä hyvä jo sen takia, että on luonut tietyn maineen "aina sattuu ja tapahtuu" -äijänä. Tänään itse ottelu oli kiekkona ei ehkä niin viihdyttävintä, mutta Nickerson teki tästäkin ottelusta mielenkiintoisen seurata: Alkuun todella kovaa sanaharkkaa Miliisin kanssa, Lennulle huutelua, ainakin oma mielenkiinto nousi samantien ja tuli seurailtua, että milloin se Miliisi ja Matt on samaan aikaan kentällä yms. Mun HIFK:hon mahtuu aina yksi "nickerson", sanoitte te mitä sanoitte!
- Haverinen pelasi erittäin kaksijakoisen ottelun, tavallaan suunta oli parempaan, mutta meinasipa lanseerata Gordie Howea matkien oman "Joni Haverinen hat-trickin", joka kattaa yhden roikkumisjäähyn, oman maalivahdin loukkaantumisen aiheuttaminen ja yksi pitkä kiekko. Otti muuten jäähyn kuudennessa perättäisessä ottelussa. Loppua kohti kuitenkin parani, toivottavasti nousukiito jatkuu.
- Viisikkopuolustus oli parempaa, kuin olen kertaakaan tällä kaudella nähnyt. Heikkoja lenkkejä ei löytynyt, jokainen äijä teki duuninsa juuri niinkuin pitääkin ja viimeisenä lukkona toimi suht helpolla päässyt (ei laske nollapelin arvoa) Jani Nieminen.
- Mä lopetan sen Honkasen paapomisen tähän ja myönnän rehellisesti olleeni väärässä, Miliisi ei kuulu näin paljoa kuuden pelaavan puolustajan joukkoon, jos on joukkueessa, edellä pitäisi olla 7 parempaa puolustajaa. Etenkin avauspeli on karmeaa katsottavaa, Honkasella voi olla kiekon riiston jälkeen 5 sekuntia (pitkä aika lätkäkentällä) aikaa antaa kiekko pois/viedä se rauhalliseen paikkaan, niin silti Honkanen menettää enemmän kiekkoja, kuin muut puolustajamme ahtaammissakin raoissa.
- Joukkueen pelaajien peliäly on suht heikkoa luokkaa. Oikeastaan Ilkka Pikkarainen kuvastaa aika hyvin tämän hetken HIFK:ta: Loistava laukaus, tekniset taidot ok-luokkaa, luistelu hyvällä tolalla, mutta se peliäly ei ole todellakaan huippuluokkaa. Näitä pelikäsitykseltään korkeintaan liigan keskitasoa olevia pelaajia on joukkue pullollaan, ainoastaan Loppi, Hirso ja Söde (varauksin Kibe ja vielä kehittyvä Ramu) ovat siellä kärkipäässä.
- Ylivoima on edelleen heikkoa ja aivan liikaa Hirson yksittäisten oivallusten varassa, katsokaapa huviksenne HIFK:n muuta nelikkoa, kun ylivoimalla Hirsolla on kiekko, kaikki liike tapahtuu about neliömetrin sisällä erittäin verkkaisesti.
Noh, tänään kuitenkin yksi kauden ehjimmistä kotiesityksistä ja olimme joka osa-alueella Ilvestä edellä, jatkakaa samaan malliin tasapainoisia ja jopa osittain viihdyttäviä otteita.