HIFK:n peliesitykset kaudella 2024–2025

• 918 146
  • 16 759

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mitä tuo tarkoittaa. Hyökkäät minua kohtaan henkilökohtaisesti, vaikka et tiedä minusta mitään. Olen tehnyt IFK:n eteen paljon. Toivottavasti sinäkin.

Katsoin nopeasti viimeiset viestisi ja sua on aiemminkin kismittänyt noi halvat flabat stondiksessa ja niistä saatu vaste seuralle. Se on iso ongelma ja mm. siitä syystä itse luovun omasta tsetistäni, kun ei huvita tsiigaa Peltosen tylsää kiekkoa, jossa viihdearvo on nollassa. Mieluummin käyn katsomassa jääpalloa tai handista ja laulamassa viidenneksi korkeimmalla tasolla futisjengin matseissa. Antaa ton paikan mennä jollekin joka toivottavasti edes haluaa käydä tsiigaa lätkää.

Mutta - yhtään enempää kuin mitä itse olet kirjoittanut arvailematta henkilöllisyyttäsi sä olet siis pelannut HIFK:ssa ainakin vuosituhannen vaihteessa junnuissa ja sen jälkeen jos jatkoit seurassa, kuten annat ymmärtää, niin olit kasarin alussa syntyneenä oletettavasti mm. Sheddenin matkassa. Joten: mä ymmärrän helvetin hyvin, että ei se lätkässä mene niin, että pelataan tylsästi ja sitten koko halli huutaa kitarisat ulos. Kannatuskulttuuri on eri. Luulisi senkin sen ymmärtävän, tolla taustalla. Sillä sillä silloin Nordiksella huusi ne sivukatsomotkin, vaikka ei chantanneet, kun jengi painoi "ihan eläimenä" vastustajasta läpi. Nyt ei paina, mutta sirklailee ihan kivasti, ja riplailee päälle. (Paitsi tänään Pakarinen.)

En mä arvosta tollaisia puolilöysiä heittoja. Miks sä et tuu stondikseen? Sulla vois olla ääneen annettavaa!

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tarkoitan sitä, että kun heitellään tällaisia varsin provosoivia kommentteja.

Samalla, kun itse istutaan paikalla firman porukalla (oletus) eikä täten osallistuta ollenkaan tunnelman luontiin. On se kyllä omiaan aiheuttamaan melkoilailla vitusta.

Oikeassa olet, en tiedä sinusta mitään ja arvostan tekeemäsi työtä IFK:n eteen. Toki fanikatsomossa on kritisoitavaa, mutta mielestäni tämä ei ole kyllä oikea tapa siihen.

Lisäksi on hyvä muistaa, että fanikatsomon tunnelman tuskin paranee sillä, että kaikki ajattelee jonkun muun tekevän jotain.

Jos olit fanikatsomossa kannustamassa, niin kritiikkini fanikatsomosta ei ollut sinua kohtaan reilua. Pyydän vilpittömästi sinulta anteeksi. Samalla kiitän sinua panoksestasi ja toivon niin kovasti, että koko ko. katsomo saataisiin täyteen kaltaisiasi faneja.

Omasta mielestäni fanikatsomon halpojen kausarien ehtona on IFK:n kannustaminen. Muilta katsomoilta en voi tätä vaatia, koska maksavat lipuistaan täyden hinnan, joka on varsin kallis. Toivoisin toki että koko Nordis syttyisi hurmokseen ja koko halli pitäisi ääntä, mutta tämä on monen asian summa ja mielestäni tämä lähtee sekä fanikatsomosta että joukkueesta. Kevät 2016 taisi olle viime kerta kun tähän päästiin. Toivottavasti joskus taas.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Katsoin nopeasti viimeiset viestisi ja sua on aiemminkin kismittänyt noi halvat flabat stondiksessa ja niistä saatu vaste seuralle. Se on iso ongelma ja mm. siitä syystä itse luovun omasta tsetistäni, kun ei huvita tsiigaa Peltosen tylsää kiekkoa, jossa viihdearvo on nollassa. Mieluummin käyn katsomassa jääpalloa tai handista ja laulamassa viidenneksi korkeimmalla tasolla futisjengin matseissa. Antaa ton paikan mennä jollekin joka toivottavasti edes haluaa käydä tsiigaa lätkää.

Mutta - yhtään enempää kuin mitä itse olet kirjoittanut arvailematta henkilöllisyyttäsi sä olet siis pelannut HIFK:ssa ainakin vuosituhannen vaihteessa junnuissa ja sen jälkeen jos jatkoit seurassa, kuten annat ymmärtää, niin olit kasarin alussa syntyneenä oletettavasti mm. Sheddenin matkassa. Joten: mä ymmärrän helvetin hyvin, että ei se lätkässä mene niin, että pelataan tylsästi ja sitten koko halli huutaa kitarisat ulos. Kannatuskulttuuri on eri. Luulisi senkin sen ymmärtävän, tolla taustalla. Sillä sillä silloin Nordiksella huusi ne sivukatsomotkin, vaikka ei chantanneet, kun jengi painoi "ihan eläimenä" vastustajasta läpi. Nyt ei paina, mutta sirklailee ihan kivasti, ja riplailee päälle. (Paitsi tänään Pakarinen.)

En mä arvosta tollaisia puolilöysiä heittoja. Miks sä et tuu stondikseen? Sulla vois olla ääneen annettavaa!

Sen enempää mitään arvailematta, niin mä en ole vaan luonteeltani se tyyppi joka jaksaa kannustaa alusta loppuun, pelistä toiseen. Mä tykkään katsoa matsia, jauhaa siitä kaverien kanssa ja huutaa jos huudatuttaa. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mielestäni en ole fanikatsomon halvempaa lippua ansainnut. Tunnelmaa silti arvostan ja voisin vaikka laskea fanikatsomon hintoja entisestäänkin, jos mökä olisi sen mukaista.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Helvetti että piti alkaa taas aukomaan, kun ois voinut vaan mennä nukkumaan. Kiitos vinkistä sinä, joka pistit mulle yksityisviestiä.

Mä haluan teille kaikille oikeasti vain hyvää. Toivottavasti voitetaan huomenna (tänään). IFK!

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen enempää mitään arvailematta, niin mä en ole vaan luonteeltani se tyyppi joka jaksaa kannustaa alusta loppuun, pelistä toiseen. Mä tykkään katsoa matsia, jauhaa siitä kaverien kanssa ja huutaa jos huudatuttaa. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mielestäni en ole fanikatsomon halvempaa lippua ansainnut. Tunnelmaa silti arvostan ja voisin vaikka laskea fanikatsomon hintoja entisestäänkin, jos mökä olisi sen mukaista.

Ymmärrän oikein hyvin sua, vaikka et jaksaisikaan hyppiä ja huutaa tuolla fanikatsomossa kaiken aikaa ja pelistä toiseen, kuten jotkut siellä jaksavat. Mielestäni kaikille pitää antaa oikeus seurata peliä ja kannustaa mielensä mukaan.

Mäkin tykkään itse enemmänkin seurata peliä ja kommentoida sitä tuttujen vieruskavereiden kanssa, kun että jaksaisin huutaa koko ajan ja laulaa mukana näitä kannustuslauluja, mutta mä tosin en istu tuolla fanikatsomossa, vaan ihan toisaalla.

Mutta sen oon kyllä vaan huomannut tässä vuosien saatossa, että onhan se fiilis tuolla Nordiksella laantunut melkoisesti niistä ajoista, mitä se oli joskus 15-20 vuotta sitten. Enkä sano tätä nyt ollenkaan sillä, että haluaisin tota fanikatsomoa kritisoida, vaan ihan ylipäätään hallissa se tunnelma on laskenut niistä vanhoista hyvistä ajoista. Mutta ehkä tätä samaa on käynyt varmaan myös monilla muillakin paikkakunnilla, kun matsit tulevat nykyään kaikki maksukanavilta, niin silloin monikin jää mieluummin katsomaan peliä kotisohvalta.

Greffin

Jäsen
Eilen oli hyvää pelaamista monella tasolla. Olin kyllä jopa yllättynyt. Oli taklauksia ja miehekästä pelaamista. 2-0 maaliakin edelsi tasapainoinen, koko viisikon voimin tehty lähtö ja keskialueen ylitys. Erikoista, en valita.

Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen peli oli IFK:lta sellaista playofflätkää. Erittäin hyvää puolustamista, jota Karri Kivikin kommentoi.

Kärpät ei ollut kovin hyvä, mutta tiedättekös mitä. Mä annan tästä myös kunniaa IFK:lle, joka pelasi puolustamisen suhteen erittäin hyvän ja tasapainoisen ottelun ja sai "kohtalaisen" Kärpät näyttämään huonolta.

Mielenkiintoinen pelipäivä tulossa, kun pinnakin saattaisi riittää, että ollaan runkosarjan kolmas, mutta toisaalta kolme pistettä on ainoa tae neljän parhaan joukosta, eikä sekään välttämättä riitä lopulta kolmanteen sijaan.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
(Suurin syy Nordiksen paskaan tunnelmaan ei ole fanikatsomo, jossa toki omat ongelmansa, vaan se, että muu halli istuu kuin mausoleumissa katsomassa kuinka Marian luut mätänee, eli just sä olet suurin ongelma siihen, että keskikastia ollaan tältäkin osin - vai brenotitko menemään ja chanttasit oikein tuella? Vai painoitko roolisi mukaan paalua ineen seuran kassaan? Vai teitkö mitään maitsemisen arvoista ja elit vaan puolinukkuvaa elämää?)
Taisin tätä aiemminkin kysyä sinulta ilman vastausta (voin toki muistaa väärin myös), mutta missä halleissa Liigassa muut katsomot kuin kyseisen hallin fanikatsomo pitävät tuota kovaa meteliä ja breno on kova? Itse en kyllä keksi yhtäkään. Kyllä, IFKn suurin ongelma on fanikatsomo, ei katsomot sen ympärillä. Eilen toki breno oli mielestäni ihan hyvä ja kolmannessa erässä välillä jopa erittäin hyvä. Omaan makuuni.

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Vapaamatkustajia on kuitenkin todella paljon ja se pitäisi korjata. Kokonaisuutena fanikatsomomme on surkealla tolalla. Vieraspeleissa meno on täysin eri, mutta paikalla on tietysti silloin vain ne jotka tulivat paikalle kannustamaan IFK:ta.
Näinhän se hyvin pitkälti on, mutta ratkaisuja on vaikea keksiä mikä toimisi. Ainoa mitä keksin itse olisi, että kausareita ei myydä fanariin, kuin capolle ja muutamalle ydinhenkilölle. Flabat yhä edelleen halpoja, mutta niitä pitäisi ostella pitkin kautta. Jos ei kiinnosta osallistua, niin jättää flabat vapaaksi heille joita kiinnostaa.

Viimeksi muokattu:

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Big boys are big boys, Marcus Björk
Eilinen peli oli IFK:lta sellaista playofflätkää. Erittäin hyvää puolustamista, jota Karri Kivikin kommentoi.

Kärpät ei ollut kovin hyvä, mutta tiedättekös mitä. Mä annan tästä myös kunniaa IFK:lle, joka pelasi puolustamisen suhteen erittäin hyvän ja tasapainoisen ottelun ja sai "kohtalaisen" Kärpät näyttämään huonolta.

Mielenkiintoinen pelipäivä tulossa, kun pinnakin saattaisi riittää, että ollaan runkosarjan kolmas, mutta toisaalta kolme pistettä on ainoa tae neljän parhaan joukosta, eikä sekään välttämättä riitä lopulta kolmanteen sijaan.
Tänään voisitte hieman toista suurseuraa auttaa ja puolustaa hieman lepsummin. Inhottava pelata tuommoista joukkuetta vastaan, joka yrittää ihan tosissaan estää vastustajaa tekemästä maalia. Tänään annatte pari pistettä meille ja lupaan kirjoittaa Peltosen-ketjuun kuinka huono koutsi se on.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään voisitte hieman toista suurseuraa auttaa ja puolustaa hieman lepsummin. Inhottava pelata tuommoista joukkuetta vastaan, joka yrittää ihan tosissaan estää vastustajaa tekemästä maalia. Tänään annatte pari pistettä meille ja lupaan kirjoittaa Peltosen-ketjuun kuinka huono koutsi se on.

Perhana sentään, kun siihen ei vaan taida yhtään olla varaa tällä kertaa, kun on oma kotietukin tässä vaarassa ja se liigan kolmospaikka on myös meille vielä ihan mahdollinen. Toki jos saataisiin apuja meille ainakin Ilvekseltä ja KooKoolta.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Hauska lukea muiden kommentteja nyt jotenkin nukutun aamuyön jälkeen eilisestä pelistä. Kaikkia hienouksia siellä on pelistä löydetty ja mä näin vaan hirveetä sähellystä ilman mitään rakennetta ja ideaa. Mä olin varmaan kännissä. Tai siis olinhan mä.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisin tätä aiemminkin kysyä sinulta ilman vastausta (voin toki muistaa väärin myös), mutta missä halleissa Liigassa muut katsomot kuin kyseisen hallin fanikatsomo pitävät tuota kovaa meteliä ja breno on kova? Itse en kyllä keksi yhtäkään. Kyllä, IFKn suurin ongelma on fanikatsomo, ei katsomot sen ympärillä. Eilen toki breno oli mielestäni ihan hyvä ja kolmannessa erässä välillä jopa erittäin hyvä. Omaan makuuni.
Et ole kysynyt tai en ainakaan ole sellaista nähnyt. Vastaus on omasta puolestani, että en tiedä. En ole kiertänyt niissä, enkä mielestäni ole niitä vertaillen koskaan analysoinutkaan. Toki televisiosta voi katsoa, että monella paikkakunnalla on hyvä meno nykyisin, mutta ei se vastaa paikalla koettua + että ei sillä ole HIFK:n kannattajana kovinkaan paljoa väliä, jos jossain muutaman sadan kilometrin päässä hurrataan kovemmin. Olen istunut ja seissyt hallissa eri puolella eri jakkaroilla ja eilen yöllä vähän liian kärkkäästi kommentoin kaverille, joka disautti mun mielestä turhan roisilla sanavalinnalla fanikatsomoa sieltä muualta kokien. Mutta mun mielestä ongelma tosiaan on aina ollut kyllä kokonaisvaltainen, ei vain monien hiljaiseksi kokema fanikatsomo. Eilen innostuin kun saatiin se toinen puoli -huudatus käynnistymään, että kuinka kovaa ja kattavasti se muun hallin huutama HIFK lähti, kommentoin sitä hallissa reaaliaikaisesti. Voi siellä mausoleumissakin olla kivaa. Omaa kokemusta tässä haetaan.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauska lukea muiden kommentteja nyt jotenkin nukutun aamuyön jälkeen eilisestä pelistä. Kaikkia hienouksia siellä on pelistä löydetty ja mä näin vaan hirveetä sähellystä ilman mitään rakennetta ja ideaa. Mä olin varmaan kännissä. Tai siis olinhan mä.

Kyllä minä tavallaan ymmärrän, jos eilisestä pelistä negaa myös löytää. Onhan kiekollinen peli edelleen kaukana jostain 2011 tasosta.

Ensimmäinen erä oli sekava ja siinä oli se Kärppien iskun paikka. Koko pelin paras Kärppäpaikka taisi tulla, kun Kiviharju haki hyökkäysalueella megapoikkarilättyä ja siitä kääntyi vastaiskuun. Sen jälkeen Kärpille ei annettu oikein mitään. Puolustuksellisesti todella vahva peli.

Toisessa erässä alkoi näkymään merkkejä siitä, että jotain järkeä olisi avauspelaamiseen saatu. Se edelleen, että joku yksittäinen huono vaihto saattaa kääntää pelin rytmin negatiiviseksi ja sitten ei taas hetkeen päästä omista pois, mutta nyt etenkin kolme ensimmäistä kentällistä pelaa riittävän hyvin ja lähinnä se nelonen oli vaikeuksissa. Sekin paransi ottelun edetessä.

Jotenkin tuosta edelleen paistaa se, että sellainen flow/rentous siitä pelistä puuttuu. Siksi olisin toivonut, että olisi ratkennut Top4 jo eilen ja vähän rennommin oltaisiin Ouluun päästy. Pudotuspeleissä puristaminen alkuun on varmasti taas läsnä. Se vaatii voittoja siihen alkuun, että rentoutuu.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helvetti että piti alkaa taas aukomaan, kun ois voinut vaan mennä nukkumaan. Kiitos vinkistä sinä, joka pistit mulle yksityisviestiä.

Mä haluan teille kaikille oikeasti vain hyvää. Toivottavasti voitetaan huomenna (tänään). IFK!
Mä en saanut yksityisviestiä, mutta onneksi brenkku loppui lasissa ja pysyi kuitenkin meillä toi sanailu hallussa, vaikka snadisti auottiin. Ylilyönnit saa pysyä kaukalossa (ja katsomossa).

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mä en saanut yksityisviestiä, mutta onneksi brenkku loppui lasissa ja pysyi kuitenkin meillä toi sanailu hallussa, vaikka snadisti auottiin. Ylilyönnit saa pysyä kaukalossa (ja katsomossa).

Juu juuri näin. Anteeksi oma käytökseni. Mulla ei ole yhtikäs mitään sinua vastaan. Päinvastoin, koska punaista perhettähän tässä ollaan :)

Tänään katson matsin kotisohvalta 4v tyttären kanssa. Hän kannustaa jo paljon paremmin kuin mä!

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saa nähdä. IFK:lla pitäisi olla etulyöntiasema fyysisen jaksamisen suhteen, erityisesti mitä pidemmälle peli menee tasaisissa merkeissä.

+ pelatut pelit tällä viikolla
+ Kärpillä kuusi pakkia, IFK:lla seitsemän
+ tuoreita pelaajia joilla jalkaa/taitoa
+ kausi jatkuu vaikka hävitään, ei paineita loppujen lopuksi

Mutta kyllä Kärpät varmaan tänään tulee napsun verran kovempaa iholle etenkin karvauksissa. Kärpät voivat hyvin voittaa koska

- Kotiyleisön tuki
- Vaihtoetu
- Revanssihenki eiliseltä
- Kovarcik
- Peltonen

Ensimmäisen maalin merkitys on aika suuri. Jos Kärpät menee johtoon, IFK joutuu avaamaan peliään ja tiedetään että noissa vastahyökkäyksissä meillä jää liian usein toiseen aaltoon tuleva pelaaja vapaaksi. Toisinpäin toki jokseenkin sama tilanne.

Veikkaan, että erikoistilanteet ratkaisee. Kovarcik mahdollisesti siinä kunnossa, että pystyy pyörittämään taas ylivoimaa ja niitä on kyllä luvassa. IFK joutuu väkisin noihin oman pään pyörityksiin eikä saa purettua , joutuu ottamaan jäähyjä. Eilen Kärppien yv jäi hyvin vajaaksi vaikka toki meidän av oli kova!

Meilläkään ei kyllä toiminut oma yv, mutta en oikein näe että siihen tulisi yhdessä yössä muutosta. Lehterä-Martin ovat olleet mielestäni hieman yössä tällä osa-alueella. En myöskään muista koska Pakarinen olisi viimeksi osallistunut maalintekoyrityksiin yv:llä…Vaikka nyt saadaankin kakkos yv:lle paperilla hyvä nippu kasaan, niin se on hyvin sekavan näköistä touhua. Palmun, Raskin(Mäkiaho) ja Vesalaisen kaltaisilla pelaajilla olisi kyllä riittävästi taitoa, kokemusta, mutta ei vaan löydy vielä rohkeutta ja kemiaa. Ykkönen on toisaalta ollut samaa tappavan tylsää kuviota lähes koko kauden, helppo lukea pois.

Maalivahteihin tuskin kaatuu tänään kummankaan peli, kun valmennus tajusi pitää Taposen penkillä.

Mielenkiintoista nähdä muuten miten muiden paikkakuntien pelitilanteet tulevat vaikuttaamaan peli-ilmeeseen kohti pelin loppua.

Itse en näe paikkaa neljän joukossa tällä hetkellä täysin käänteentekevänä mestaruustaistoa ajatellen. Sieltä tulee kova jengi vastaan joka tapauksessa puolivälierissä. Voisi olla jopa parempi että saadaan nyt pelejä (ei liikaa) alle, muutamille pelikuntoa ja ketjuille kemiaa. Myöskin, nelossija jopa kolmossija runkosarjassa olisi kauden lähtökohtiin nähden suuri yllätys itselleni.

Kärpille tänään peli on hyvinkin käänteentekevä. Rosteri on kova ja Kovarcik juuri palaamassa pelikuntoon, mv peli kunnossa. Voivat haastaa Matikaisen johdolla jatkoon päästessä kaikki jengit. Jos tänään häviävät, kesäloma voi alkaa ja se jos jokin on kauden lähtöasetelmiin nähden superyllätys. Itse en usko että näin käy.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin on sellainen fiilis, että tänään sössitään koko homma ja Peltonen selittelee pressissä taas jostain matkasta ja oppimisesta ja kasvamisesta. SaiPa pääsee pelaamaan KooKoota vastaan, jolla ei ole enää mitään panoksia, kun kuudes sija on jo varma. Kärpillä viimeinen mahdollisuus pleijareihin ja tulevat taatusti latautuneina peliin. KalPa saattaa hävitä Ilvekselle, koska Ilves joutuu vielä pelaamaan runkosarjan voittonsa puolesta, mutta KalPan ohittamiseksi tarvittaisi pisteitä. Peltosen jengi on usein ryssinyt juuri viime metreillä sarjasijoituksensa, käykö tänään taas niin?

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Jotenkin on sellainen fiilis, että tänään sössitään koko homma ja Peltonen selittelee pressissä taas jostain matkasta ja oppimisesta ja kasvamisesta. SaiPa pääsee pelaamaan KooKoota vastaan, jolla ei ole enää mitään panoksia, kun kuudes sija on jo varma. Kärpillä viimeinen mahdollisuus pleijareihin ja tulevat taatusti latautuneina peliin. KalPa saattaa hävitä Ilvekselle, koska Ilves joutuu vielä pelaamaan runkosarjan voittonsa puolesta, mutta KalPan ohittamiseksi tarvittaisi pisteitä. Peltosen jengi on usein ryssinyt juuri viime metreillä sarjasijoituksensa, käykö tänään taas niin?
Kyllä sieltä vähintään 1 pinna tulee tänään! Ilves voittaa Kuopiossa, Saipa Lappeenrannassa.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Ei se silti helppo peli ole. Toiselle painepeli ja toiselle ei, mutta ei KooKoo hakua perseillä vikaa peliä ennen pudotuspelejä.

Voi hyvin olla, että tänään hävitään ja silti otetaan top4 sija, mutta olisihan se vähän taas laimeaa.

Avausmaalin merkitys on tänään iso.

Ylähirsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KalPa johtoon. HIFK:n voiton lisäksi ehdottomasti myös KalPan voitto tilauksessa. Kalakukkoja vastaan ei olisi mitään saumaa puolivälierissä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy