HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 116 064
  • 22 268

Kilimaisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hirveä määrä virheitä. Yksi syy on se, että pelisysteemi ei ole vieläkään pelaajilla selkäytimessä ja kausi lähenee loppuaan. Onko ylipäätään mitään sovittua pelitapaa? Nyt kun pakit saa kiekon heillä ei ole hajuakaan kenelle/mihin kiekko pitäisi pelata. Siinä kun hetken mietit kaveri onkin jo iholla kimpussa. Virheitähän siitä seuraa. Ei ole pelsuilla samaa ongelmaa.
Hämmästelen täältä maaseudulta, kun en ole oikeastaan ollenkaan IFK:n pelejä tällä kaudella nähnyt.. ..jotenkin näyttää siltä että noin niiden on käsketty pelata. En siis meinaa että on käsketty syöttää vastustajan lapaan, vaan sitä että on käsketty hakea jokainen avaussyöttö teipistä teippiin, ja nöyrät omalta alueelta purkamiset ja norsukiekot on kielletty.

En käsitä miten muuten voi selittyä tommonen tarjoilu kaverin lapaan omalla alueella. Ja jos jotain ois pitäny siinä pelitavassa kieltää, se ei ole norsukiekot, vaan oman maaliviivan korkeudelta b-pisteiden väliin syöttäminen. Mahdotontahan näitä on tietää, mutta kiinnostais tietää mitä siellä harjoituksissa näille kavereille on oikein tuputettu, koska pahasti tuo haiskahtaa siltä että valmennuksen ohjeet ovat pielessä. Tai sitten niitä ohjeita tilanteisiin jossa sille avaavalle pakille annetaan painetta ei vaan ole, jolloin se kyseenalaistava katse kohdistuu taaskin valmentajaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirsin tämän lainauksen tuolta Playoffs 2024-ketjusta tänne, kun vastaukseni sopii ehkä tänne paremmin.

@BOL kiitos kun jaksat vielä tsempata ja analysoida. En ole eri mieltä pelaajien vastuusta kanssasi, mutta itse näen asian niin, että pelaajat olisivat näissä kolmessa pelissä voineet omilla onnistumisillaan piilottaa sitä yhtä huutavaa ongelmaa mikä IFK:lla on; sen pelikirja on ihan perseestä. Ja se on valmennuksen vastuulla. Mulla meni jo kuppi nurin ja se harmittaa, koska IFK on mun seura ja ikinä en sitä hylkää. Nyt on vaan vaikea uskoa yhtään mihinkään hyvään enää tälle kaudelle.. Toivottavasti saan hävetä tätä uskon loppumista koko tulevan kesän.

Joka tapauksessa, arvostan sinua.

Kiitos kauniista sanoistasi :).

Mulla on erittäin ristiriitainen suhde HIFK:n pelikirjaan. Pelihän on ollut pitkin kautta säännöllisen epäsäännöllisesti puhdasta paskaa. Mun on silti vaikea yksiselitteisesti todeta pelikirjan olevan paskaa, koska HIFK on myös pelannut erittäin hyviäkin pelejä. Osa näistä hyvistä peleistä on voitettu, osa on hävitty. Paikkoja on joissain peleissä ollut useampiin maaleihin, mutta viimeistely on ollut surkeaa. Jos pelikirja olisi umpisurkea, niitä paikkoja ei olisi edes syntynyt. Tässä kohtaa joku varmasti toteaa, että ne paikat on saatu yksilöiden lahjoilla, eikö lopulta kaikissa maaleissa ole aina kyse jonkun onnistumisesta? Ei muissakaan jengeissä mikään pelikirja niitä maaleja tee, vaan ne pelaajat. Yksi asia, mikä mua yleisesti ottaen tökkii pelikirjakeskustelussa on se, että siinä ei useinkaan oteta lainkaan huomioon yksilöiden laadukkaan pelaamisen olennaisten tekijöiden, kuten vaikkapa syöttöjen laadun merkitystä. Mikään pelikirja ei toimi, kun syötöt ovat surkeita, jalka ei liiku tai joku vähän varastaa. Onko se pelikirjan vika, jos esim. Jääskä ja Vesalainen eivät saa syöttöjä toisilleen perille, mutta Pakarinen saa kummallekin? Noin niin kuin esimerkkinä.

Musta yksi yhteinen nimittäjä onnistuneelle pelaamiselle on ollut hyvä liike. Kun jalka liikkuu, HIFK pääsee rummuttamaan sitä omaa peliään ja ne yksilöt pääsevät näyttämään niitä lahjojaan. Kun liike on tahmeaa, omaa peliä ei saada käyntiin ja sitä on siedetty aika huonosti. Kulmissa pyöriminen ei ole pelkästään meidän jengin ongelma, vaan harrastetaan sitä muuallakin, mutta on se kulmissa pyöriminen on todella raskasta katsottavaa. Varsinkin silloin, jos se ei tuota mitään. Ja liian usein on käynyt niin. Mun puolesta kaikki menkööt kulmiin, jos siitä seuraa joka toinen kerta maali.

Mutta, kuten olen monta kertaa aiemminkin kirjoittanut, kaikki pelaajat eivät sinne kulmiin pyri, joten siksikin olen taipuvainen ajattelemaan, että sitä kulmiin menemistä käytetään myös sellaisena turvasatamana, kun ei muuta keksitä. Kun ei jakseta haastaa ja laittaa kroppaa likoon, kiekko on helppo heittää kulmaan ja mennä joko itse perään tai odottaa, että joku toinen menee sinne. Ja sitten siellä vähän seisovin jaloin tökitään kiekkoa ja toivotaan, että tulee omille. Yksi ongelma hyökkäyspelaamisessa voi myös olla se, että HIFK pelaa toistuvasti alimiehitettynä, eli pakit pelaavat jalka puoliksi jo omissa. Tämäkin on vähän kaksipiippuinen juttu, koska tästä on ollut toistuvasti hyötyä, kun peli on yhtäkkiä kääntynytkin omiin. Ja näinkään ei jokainen pakki pelaa koko ajan.

Olisiko valmennuksen pitänyt muuttaa jossain vaiheessa "pelikirjaa", kun kävi selväksi, että pelaajien liike ei ole kuin ainoastaan toisinaan sillä tasolla kuin pelikirjan tuloksellinen toteuttaminen vaatii? Minkälainen sen pelikirjan sitten pitäisi olla? Karu totuus kun on se, että ilman hyvää liikettä nykykiekkoa ei vain voi tuloksellisesti pelata. Millainen olisi viihdyttävä ja voitokas pelikirja, jota voi toteuttaa vajavaisella liikkeellä? Kuinka alas rima pitää laskea, jotta pelaajat jaksaisivat pelisysteemiä joka ilta rummuttaa? Saadaanko sellaisella systeemillä mitään etua suhteessa vastustajaan? Onko sekään lopulta pelaajille mieluisaa? Mulla ei ole näihin kysymyksiin vastauksia, mutta halusin nämä esittää, jos jollain vastauksia löytyisi.

Yksi hyvin olennainen kysymys, millä on ollut vaikutusta peliin on se, miksi monen nopeidenkin pelaajien pelinopeus on ollut hidasta? Täksi kaudeksi kuulemma harjoittelua kevennettiin. En usko, että Peltosen HIFK:ssa mitään tapahtuu sattumalta, vaan tähänkin on ollut joku syy. Varmasti yksi syy on loukkaantumisten todennäköisyyden vähentäminen, mutta voisiko toinen syy olla se, että energiatasot olisivat optimaalisia peleissä? Että luistin kulkisi juuri silloin, kun pitäisikin ja jaksettaisiin. toteuttaa sitä pelikirjaa. Jostain syystä tämäkin on jäänyt vajaaksi. Kuinka paljon tässä on kyse siitä, että kun niitä onnistumisia ei ole saatu, pelaajat ovat turhautuneet? Koska se on ihan selvä, että kun maaleja tulee, kaikilla on kivempaa ja itseluottamus on korkeammalla tasolla.

Mun mielestäni jotain tapahtui ekalla maajoukkuetauolla. HIFK:lla oli sen hävityn kauden avauspelin jälkeen 11:n ottelun pisteputki ja 19:ssä pelissä jäätiin 4 kertaa kokonaan ilman pisteitä. Mun nähdäkseni tämä antoi pelaajille sellaisen vääränlaisen signaalin, että tämähän on helppoa ja jatkossakin riittää, että vaivautuu vain paikalle. Että "tsekatkaa hei meidän nimiä selässä ja vapiskaa!" Ja tätä sitten jatkui liian pitkään, jolloin sarjasijoitus tippui ja sitten tulikin jo vähän paniikki, että tässähän alkaa olla pakko pelata täysillä jotain saipakerhoja vastaan.

Kävin tsekkaamassa otteluohjelmaa ja jaoin kauden neljään osaan: 1. mj-tauko (=19 o, 1,84p/o) , 2. joulutauko (= 12 o, 1,42p/o), 3. 2. mj-tauko (=18 o, 1,61p/o) ja loput (=11 o, 2p/o). Musta tosta näkee aika selvästi, että kauden "pisimmillä" hetkillä pelattiin tuloksellisesti todella alakanttiin. Okei, oli siinä tuolloin paljon muuttujiakin, kun ovet kävi joka suuntaan koko ajan. Varmasti ollut pelaajille henkisesti rankkaa, mutta silti. Itse muistelen tässä kohtaa myös pelaajien omia sanoja siitä, miten kausi on pitkä ja välillä on vaikea syttyä. Siltä se totisesti myös tuloksellisesti ja omin silminkin katsottuna näytti.

Vikat 11 peliä menivätkin sitten tuloksellisesti ihan jees, tosin vastustajatkin olivat hyvin kahden kerroksen väkeä ja pinnoja pitikin tulla. Mutta silti jostain syystä itselleni jäi lopusta skeidan maku suuhun. Ja tähän on kolme selvää syytä: Kärpät-vieraissa ja TPS-himassa pelien ylimielinen pelleily sekä vika matsi Kalpaa vastaan nollilla himassa. Nämä parin kokeneen pelaajan ylimieliset pelleilyt kylvivät mun päähäni epäilyksen siemenet pään kestävyydessä paineen alla ja fokuksen kohdistumisen oikeisiin asioihin kauden tärkeimmillä hetkillä. Ja nyt näyttää siltä, että niille epäilyksille oli aihetta.

Ja nyt ollaan siinä pisteessä, että kenelläkään ei ole varaa leijua, vaan pitää olla sopivasti nöyryyttä ja päättäväisyyttä. Eli pää ja jalat kunnossa. Muuten loppuu leikit ja kaudesta tulee täysi floppi.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Mulla on erittäin ristiriitainen suhde HIFK:n pelikirjaan. Pelihän on ollut pitkin kautta säännöllisen epäsäännöllisesti puhdasta paskaa. Mun on silti vaikea yksiselitteisesti todeta pelikirjan olevan paskaa, koska HIFK on myös pelannut erittäin hyviäkin pelejä.
Vaikka tätä täysin samaa on jatkunut hyvin pian jo täydet kolme kautta?

Joukkueet eivät tietenkään ole eri kausilla veljiä keskenään - päävalmentaja sen sijaan on ollut ja pysynyt.

SaiPakin pelaa joskus satunnaisesti hyviä pelejä. Ottelut täytyy laittaa myös suhteeseen vastustajaan nähden, myös ne yksittäiset hyvät ottelut joista on jäänyt jokin positiivinen muistijälki.

Otanta Villen tekemisen suhteen on kuitenkin jo niin kattava ja ongelmat ovat vuodesta toiseen aivan saman tyylisiä, joten itselleni ei tuota mitään vaikeuksia yksiselitteisesti todeta pelikirjan olevan paskaa.
 

Js11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun on silti vaikea yksiselitteisesti todeta pelikirjan olevan paskaa, koska HIFK on myös pelannut erittäin hyviäkin pelejä. Osa näistä hyvistä peleistä on voitettu, osa on hävitty. Paikkoja on joissain peleissä ollut useampiin maaleihin, mutta viimeistely on ollut surkeaa. Jos pelikirja olisi umpisurkea, niitä paikkoja ei olisi edes syntynyt.
Tämä resonoi paljon myös itselleni.

Olen katsonut ehkä yhtä lukuunottamatta kauden kaikki pelit ja vaikka välillä on mennyt huonommin en ole syyttänyt Peltosta koska välillä taas on näyttänyt todella hyvältä.

Joukkueen yleisellä syttymisellä ja asenteella on tuntunut olevan niin suora vaikutus tulokseen, että olen ollut samassa kelkassa Lehterän kanssa ja uskonut tähän "sitten playoffeissa" narratiiviin.

Voin mielessäni keksiä monia syitä miksi peli on nyt heikkoa, kuten puolustuksen loukkaantumiset jne. Mitä enemmän niitä on tullut ja korvaajia tullut tilalle tai pelaajia palannut tauolta, sitä heikommin on peli mennyt.
Tai ovatko hyvät hetket ovat johtuneet vain hyökkääjien laadusta joka on mahdollistanut satunnaisen flow tilan ja hyvää tulosta.

Joka tapauksessa tilanne on se, että takkiin on tullut ja pelillistä ongelmista aika selkeä konsensus:
- Avauspelaaminen on todella heikkoa ja päätyy usein vaikeaan syöttöön seisovalle pelaajalle tai alivoimaiseen puskemiseen
- Hyökkäysalueella ei saada vastustajan pakkaa rikki ja päästä keskustaan vaan juututaan kulmiin

Ongelmien syystä voi väitellä, mutta aika selvää varmaan on, että jotain on tehtävä.

Ja koska joitain muutoksia joka tapauksessa tarvitaan, niin helpompi vaihtaa valmentaja kuin koko joukkuetta tuntuisi hyvältä periaatteelta tässä hetkessä.

Mikäli seuraavakaan valmentaja ei saa hommaa toimimaan, niin sitten myös UTJ vaihtoon ja sitä kautta uutta runkoa kasaamaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tulee tuohon huonoon syöttötyöskentelyyn, se on ihan totta, ammattilaiset ei saa kahta syöttöä peräkkäin onnistumaan. Pelkästään yksilöitä en siitä syyttäisi. Kyse on ajoituksista, jotka ei toimi huonosti valmennetussa joukkueessa. Hyökkääjäthän joutuu välillä pysähtymään hyökkäyksiin lähdöissä sen sijaan, että selkäytimessä olisi se toimiva pelisysteemi jossa toistojen kautta jokainen tietää miten niihin hyökkäyksiin lähdetään ja miten sijoittua kentälle. Siksi se peli painuu sinne kulmiinkin, kun pelaajat eivät halua luopua kiekosta, mutta eivät myöskään pysty syöttämään sitä peläten ihan aiheellisestikin vastahyökkäyksiä.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen katsonut ehkä yhtä lukuunottamatta kauden kaikki pelit ja vaikka välillä on mennyt huonommin en ole syyttänyt Peltosta koska välillä taas on näyttänyt todella hyvältä.
Tämä nyt ei ole suoraan sulle suunnattu, vaikka tekstiäsi lainasinkin. Samaa perustetta on käytetty monesti muulloinkin.

Se että valmentajan kolmannella kaudella pelataan välillä hyvin, niin se ei kyllä riittä minkäänlaiseksi perusteeksi. Tuo nippu pelaisi välillä hyvin vaikka ilman valmentajaa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En ole valmentaja, vaikka minua on pyydetty valmentamaan. En ole ammattilainen, vaan eläkeläinen. En pelaa enää jääkiekkoa. Vanhat, kuluneet Bauerit 70-luvulta odottavat, nyt hiirenpesänä, josko luistelisin vielä kerran. Lätkää olen kuitenkin seurannut jo yli 60 vuotta ja nähnyt upeita otteluita.
Aluksi pojankloppina tai skloddina, aikana jolloin brennattiin keväisin filkkaa tai heitettiin junklea ja pelattiin seinää markoilla - krunde, klaava, halki ja speglu oli silloin kovaa meininkiä. Autoja skuffattiin, neppis ei ollut vielä silloin in. Muttei myöskään meikä ollut kokenut lätkää. Myöhemmin inhosin luistelua, kunnes joku kärpänen iski tai mikä lie hyttysenpurema.
No, alkuun nuoren innostuksella seurasin fanina. Mutta mitä vanhemmaksi tulin sitä vähemmän jaksoin huutaa ja sitä enemmän analyyttiseksi muuttui seuraaminen.
Täytyy kuitenkin myöntää, että taas innostuin huutamaan Gimmojen matsissa. Sitä en ole viime vuosina tehnyt edareiden peleissä, joka ehkä kuvastaa tilannetta.
Mutta jotta tämä ei menisi vanhan kääkän muisteloksi, niin:
Minä näen meidän pelikirjan ongelman siinä, ettei se ole kovinkaan selkeästi päämäärää tavoitteleva, vaan menee liian syvälle yksityiskohtiin.
Minusta tuntuu, että halutaan pelata rehtiä, puhdasta jääkiekkoa, jossa ei taklata liian kovaa, jos ollenkaan. Ei myöskään käytetä mailoja roikkumiseen, koukkaamiseen, estämiseen. Ei pidetä kaverista kiinni. Tämä ehkä johtuu muistosta, jonka Ville sai silloin, kun häntä yritettiin lähes "tappaa". Ehkä sen jälkeen hän on halunnut osoittaa, että väkivaltainen ja väärä pelaaminen ei ole HIFK:n asia.

Lisäksi varotaan kaikkia virheitä. Siksi meillä on hyvä av ja melko hyvä puolustuspelaaminen, joskin sen hyvyyteen iskee reikiä puolustuksen hitaus. Pyritään kuitenkin pelaamaan äärimmäisen tarkkaa puolustuspeliä, sillä Ville on havainnut, että Suomessa pärjää paremmin Tapparan viime vuosien, vähämaalinenkin peli, jossa hyvä maalivahti ja pakit ovat koko pelin runko. Kopioiminen vain ei ole onnistunut.
Meidän pakit ovat liian hitaat, eivätkä osaa avata peliä riittävän nopeasti.
Maalivahdit eivät ole lähelle Heljangon tasoa (joskin hänkin alkaa näyttää inhimillisiä piirteitä, ehkä koska on siirtymässä muualle).

Sitten tullaan hyökkäykseen, jossa lähdöt ovat liian hitaat ja sekä pakkien että hyökkääjien syötöt kulkevat pääsääntöisesti pystysuuntaan. Lyhyet poikittaissyötöt lienevät kiellettyjä, sillä joku saattaa katkaista ne ja päästä vastahyökkäykseen.
Puhumattakaan yllättävistä poikkikentän syötöistä. Niitä viljeli eräs nuori mies, jopa useita kertoja, mutta taisi joutua penkille aina sen jälkeen. Nopeat sivuttais- ja poikittaissyötöt helposti sekoittavat vastustajan puolustuksen ryhmittymisen, mutta niitä näkee peleissä pääasiassa vastustajilla.
Ja sitten kun hyökkäyksemme pysähtyy/hidastuu siniviivan tuntumaan osaamme vain lyödä kiekkoa nurkkiin ja Möyrinho Peltosen möyrintä alkaa.
Me emme myöskään uskalla luistella sivuilta tai edestä suoraan maalille, puhumattakaan maskipelaamisen hallitsemisesta.
Kiekonhallinta laidoissa ja nurkissa on tilastojen mukaan runsasta, kuten myös laukominen epätoivoisista paikoista.
Laukaisutekniikkaa tuskin voidaan kesällä harjoitella, sillä meidän ammattilaisten ei tarvitse sitä kehittää. Se on ollut yhtä huonoa jo kohta 15 vuotta.
Perusharjoittelu on myös jotenkin mennyt pieleen, sillä alussa joukkue on jaksanut painaa, mutta kakkoserässä kaikki on yhtäkkiä lopahtanut. Olisiko liian monta vanhaa ukkelia joukkueessa.
Johtoasemassa pysyminen on vaikeaa ja se kielii huonosta joukkueen asenteesta ja kunnosta.
Joukkueen rakentaminen on valmentajan ja utj:n yhteisvastuulla ja jotenkin vaikuttaa siltä, että jatkuvasti joku osa-alue on pielessä. Milloin ei ole senttereitä tai on pelkkiä voimalaitureita, tasapaino oikea-vasen uupuu, liikaa nuoria tai liikaa vanhoja.
Vapautunutta peliä ei ole ja kaikki näyttää täysin sekavalta.
Voisin jatkaa vielä vaikka kuinka pitkään, mutta...
Onneksi näin Gimmojen pelejä, sillä muuten olisin aika murtunut.
He sentään toivat HIFK:lle sen yhdeksännen aikuisten mestaruuden. Mahdanko saada kokea kymmenennen?
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni jotain tapahtui ekalla maajoukkuetauolla. HIFK:lla oli sen hävityn kauden avauspelin jälkeen 11:n ottelun pisteputki ja 19:ssä pelissä jäätiin 4 kertaa kokonaan ilman pisteitä. Mun nähdäkseni tämä antoi pelaajille sellaisen vääränlaisen signaalin, että tämähän on helppoa ja jatkossakin riittää, että vaivautuu vain paikalle. Että "tsekatkaa hei meidän nimiä selässä ja vapiskaa!" Ja tätä sitten jatkui liian pitkään, jolloin sarjasijoitus tippui ja sitten tulikin jo vähän paniikki, että tässähän alkaa olla pakko pelata täysillä jotain saipakerhoja vastaan.
Tämä on järkyttävää, mutta hyvin todennäköistä. Edarius on tässä kaupungissa elänyt vuosikymmeniä, vaikka joskus ollutkin vähemmän pinnalla. Ehkä meillä on niin nimivahva jengi, että se hehkuttaa itse itseään?
Nyt paineet ovat sitten jo megalomaanisia.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Kattelin vähän tota Ilves-KalPa peliä ja voi luoja, miten erinäköistä se oli molemmilta joukkueilta HIFKiin verrattuna. Luistin kulki kovaa ja napakat lyhyet syötöt napsuivat mieheltä toiselle, kun kiekko haettiin oman maalin takaa ja tuotiin hallitusti hyökkäysalueelle. Siis ihan oikeasti mä en edes muista, milloin HIFKissä joku ois hakenut kiekon omista, tuonut sen jalalla yli keskiviivan, syöttänyt edes takaisin sinisen päällä samassa vauhdissa olevan kaverin kanssa ja sen jälkeen ollaankin jo maalintekosektorissa. Syöttösuuntia on siitä huolimatta useita PELIN SISÄLLE PÄIN. Ei pois sieltä.

Miksi mun IFK ei pelaa noin!!? Itkuhan tässä tulee.
 

Suski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kattelin vähän tota Ilves-KalPa peliä ja voi luoja, miten erinäköistä se oli molemmilta joukkueilta HIFKiin verrattuna. Luistin kulki kovaa ja napakat lyhyet syötöt napsuivat mieheltä toiselle, kun kiekko haettiin oman maalin takaa ja tuotiin hallitusti hyökkäysalueelle. Siis ihan oikeasti mä en edes muista, milloin HIFKissä joku ois hakenut kiekon omista, tuonut sen jalalla yli keskiviivan, syöttänyt edes takaisin sinisen päällä samassa vauhdissa olevan kaverin kanssa ja sen jälkeen ollaankin jo maalintekosektorissa. Syöttösuuntia on siitä huolimatta useita PELIN SISÄLLE PÄIN. Ei pois sieltä.

Miksi mun IFK ei pelaa noin!!? Itkuhan tässä tulee.
Jep täysin samaa ajattelin juuri hetki sitten. Hieno sarja meneillään siellä ja hyvää kiekkoa. Ei peltosen IFK ole missään vaiheessa tarjonnut mitään samanlaista tyyliltään, eikä varsinkaan laadultaan. Suonenvedot, eli muutamat hyvät ottelut silloin tällöin voidaan unohtaa suosiolla; vaikka täällä monet kovasti niistä yrittävätkin jotain lohtua tai toivon kipinää löytää.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edarius on tässä kaupungissa elänyt vuosikymmeniä, vaikka joskus ollutkin vähemmän pinnalla. Ehkä meillä on niin nimivahva jengi, että se hehkuttaa itse itseään?
Nyt paineet ovat sitten jo megalomaanisia.
Sinä jos kuka, olet syvimmällä edariuksen DNAssa. Silti haluan uskoa, että oikealla valmennuksella tosta rosterista olisi voinut saada aikaan huikean tarinan. Agree?
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Faijalla taas kunnon ränni päällä... toisessa matsissa oli mutsikin hokkarit vinossa ja oksensi vessassa... Saas nähdä onks faijalle menny korkki kiinni? Taitais olla antabuksen paikka.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten tänään mennään? Pelokasta 1-0 tuloksen hakua ja virheiden välttelyä vai alusta asti urku auki ja annetaan palaa? Toivottavasti jälkimmäinen.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Kuulostaa aivan helvetin vakuuttavalta tämä uusi resepti, josta Jääskä juuri höpisee. :D No, eipä pelaajat tietenkään ole luovuttaneet. Itselläni ei uskoa ole. Katsotaan nyt silti.

Eiköhän tämä uusi resepti ole aivan helvetin pelokasta kiekkoa. Olen mielelläni väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös