HIFK:n peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 1 003 218
  • 17 673

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mun silmiin oli kyllä surkea peli tänään IFK:lta. Väsyneitä oltiin selvästi joten jotain voi kai sillä selittää, mutta mitään järkevää rakennetta ei ollut kyllä meillä tänään hyökkäyspelissä, jonka seurauksena rakennettuja maalipaikkoja ei tainnut olla yhtään.

Taponen imaisi Ilveksen ekan. Ei tollaisia kiitos. Voittomaali olikin sitten järkyttävä nukahdus Salinilta. Lopetti pelaamisen ja se maksoi tänään paljon. Muuten ei hänestä pahaa sanottavaa, joten nollataan tuo ja eteenpäin.

Ilves ei ollut kummoinen, joten tämä kyllä hävittiin omaan alisuorittamiseen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Vaikka posi Petteri olen niin en ole tyytyväinen miltä tuo peli tänään näytti omaan silmään. Yksilöt ei nouse esiin tuosta nyt yhtään. Tänään oli vahvat isä Baxter vibat, voi olla seurausta kun jouduin katsomaan peliä pieneltä ruudulta ilman laseja.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Myös yv aika merkittävä tekijä, nythän se ollut umpisurkeaa.
Joukkuetta vaivaava kädettömyys kaikilla pelipaikoilla johtaa väistämättä juuri siihen.
Muuten ihan kelpo peli. Roikuttiin mukana loppuun asti. Seuravasta pelistä kolme pistettä ei olisi enää mikään jättiyllätys. Maalivahtien kierrättäminen on meille täysin yhdentekevää. Kumpikaan mokke ei ole lähelläkään Liigan kärkeä.
Tampereella Ilves vetää yleisöä, se ilahdutti.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kyllä siitä 2. maalista voi vähintään yhtä paljon ottaa Melart itselleen. Itse asiassa enemmänkin jos palkkakuittia katsoo. Pomppukiekko, joka noin kokeneen pakin pitäisi kuolettaa sitten vaikka kädellä,polvella tms, mutta ei mailalla jollei 100% varmasti saa sitä kiekkoa. Päälle sitten 100-0 turpaan Odenilta 1vs1.

Olen eri mieltä. Mélart olisi voinut toimia ja onnistua paremmin, mutta hän kuitenkin esti Odenin maalintekopaikan omalla toiminnallaan, vaikka jäähypenkille oli tie johtamassakin. Salin ei suoriutunut omista velvoitteistaan edes alustavasti.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyökkäyspään ongelmiin lisäisin vielä laukausten laadun. Varsinkin tänään meni valtava määrä vetoja ohi tai blokkiin. Ja useat ohi menneet meni metrikaupalla ohi eli ei pienintäkään mahdollisuutta, että joku pääsisi niitä ohjaamaan tai että tulisi onnekasta kimmoketta.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Mun silmiin oli kyllä surkea peli tänään IFK:lta. Väsyneitä oltiin selvästi joten jotain voi kai sillä selittää, mutta mitään järkevää rakennetta ei ollut kyllä meillä tänään hyökkäyspelissä, jonka seurauksena rakennettuja maalipaikkoja ei tainnut olla yhtään.

Kauden kolmas ottelu ja joukkue oli jo väsynyt..
Mille mahtaa peli näyttää sitten marraskuussa.
Kyllä helvetti on ihme jos ei löydy energiaa enää tässä kohtaa kautta.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kauden kolmas ottelu ja joukkue oli jo väsynyt..
Mille mahtaa peli näyttää sitten marraskuussa.
Kyllä helvetti on ihme jos ei löydy energiaa enää tässä kohtaa kautta.

Viikon kolmas ottelu on se oleellinen tuossa. Kelpaako selitykseksi? Ei. Peltosen jengiltä odottaisin että se edge tulee nimenomaan silloin kun muita alkaa väsyttämään.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Viikon kolmas ottelu on se oleellinen tuossa. Kelpaako selitykseksi? Ei. Peltosen jengiltä odottaisin että se edge tulee nimenomaan silloin kun muita alkaa väsyttämään.
Oli myös Ilveksen kolmas ottelu tällä viikolla. Joten kaikki puheet jostain väsymyksestä voi heittää roskikseen.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välihuomiona on sanottava että Ilveksen maalivahti (Langhamer) on todella hyvä, jopa Liigan paras. IFK:lla oli paikkoja ja vetoja ihan tarpeeksi, keskinkertaisemmalle veskalle olisi mennyt muutama sisään. Mielenkiintoista että pelin voi nähdä niin monella eri tavalla. Mun silmään kaukalossa oli kaksi energistä joukkuetta, ja sellaista syyssähläystä tuntuu olevan pelissä totuttua vähemmän (ei sillä etteikö sitä tultaisi vielä näkemään).
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Oli myös Ilveksen kolmas ottelu tällä viikolla. Joten kaikki puheet jostain väsymyksestä voi heittää roskikseen.

Yritätkö nyt aloittaa jotain riitaa mun kanssa? Ilveksen ottelumäärä ei liity mitenkään siihen että miten väsynyt IFK oli. IFK oli selvästi väsynyt, joka varmasti oli osasyy siihen miksi peli näytti niin paskalta. Oliko ok että IFK oli väsynyt? Ei.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Välihuomiona on sanottava että Ilveksen maalivahti (Langhamer) on todella hyvä, jopa Liigan paras. IFK:lla oli paikkoja ja vetoja ihan tarpeeksi, keskinkertaisemmalle veskalle olisi mennyt muutama sisään. Mielenkiintoista että pelin voi nähdä niin monella eri tavalla. Mun silmään kaukalossa oli kaksi energistä joukkuetta, ja sellaista syyssähläystä tuntuu olevan pelissä totuttua vähemmän (ei sillä etteikö sitä tultaisi vielä näkemään).

Mä katsoin kyllä selvästi eri ottelua. Katsoinko oikein? Sitä en tiedä.
 

Jazzhands

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka posi Petteri olen niin en ole tyytyväinen miltä tuo peli tänään näytti omaan silmään. Yksilöt ei nouse esiin tuosta nyt yhtään. Tänään oli vahvat isä Baxter vibat, voi olla seurausta kun jouduin katsomaan peliä pieneltä ruudulta ilman laseja.
Itsehän ajattelin ensi peliin naulata Bob Francis vibat, niin saattaa näyttää ainakin asteen viihdyttävämmältä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen eri mieltä. Mélart olisi voinut toimia ja onnistua paremmin, mutta hän kuitenkin esti Odenin maalintekopaikan omalla toiminnallaan, vaikka jäähypenkille oli tie johtamassakin. Salin ei suoriutunut omista velvoitteistaan edes alustavasti.
Ihan yhtä lailla voin todeta että Salin olisi voinut toimia ja onnistua paremmin. Koko tilannetta Salinille ei olisi edes syntynyt jos, oletettavasti, joukkueen kallein pakki olisi a)ottanut kiekon varmasti haltuun tai b)ei olisi kiekon kadottamisen lisäksi kadottanut miestä. Kyllä se tuossa tilanteessa ennen Salinia oli Melart joka ei suoriutunut ensin kiekon haltuunotosta ja sen jälkeen Odenin kanssa 1vs1 tilanteesta. Junnumaista höntyilyä Melartilta.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
80 ei torjuntaprosenttina millään riitä. Meillä on maalivahtiongelma.

En kiistä, itse johtopäätöstä. Veskarikaksikko ei ole todistanut etteikö maalivahtiongelmaa olisi, mutta ei tämän illaan torjuntaprosentti nyt ihan koko totuutta kerro. Ilves pääsi vetämään todella vähän. Eka oli Taposen maali, tuollaiset pitää ottaa joka kerta jos meinaa pelata Liigaa. Toinen oli vähän tyhjä arpa veskalle.

Isompi ongelma tässä oli se, että kenttäpelaajat eivät kyenneet maalintekoon kuin kerran. Jos ideana peliin lähdettäessä on voittaa 1-0 tai 0-1, niin kusessa ollaan.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime (poff)kausi pienoiskoossa: eka skode menee ineen, sekä kolmannen erän ainoa skode. 25-8.

Onko Mokia areenasta tulossa uusi v*ttumainen Hakaskutsi, tähän mennessä 0 pistettä kasassa. En muista että viime kaudellakaan olisi saatu pojoja.

Iltasanomat on oikessa, ei tuosta porukasta voi maksaa kolmea miljoonaa. Tuo on ehkä kahden miljoonan porukka maksimissaan. Syyttävä sormi kääntyy Salmelaiseen, miksi on maksettu maltaita jengistä, jolle sijat 3-5 on maksimi?
 

Player#69

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltasanomat on oikessa, ei tuosta porukasta voi maksaa kolmea miljoonaa. Tuo on ehkä kahden miljoonan porukka maksimissaan. Syyttävä sormi kääntyy Salmelaiseen, miksi on maksettu maltaita jengistä, jolle sijat 3-5 on maksimi?
Kyseessähän on vasta pelaajabudjetti, eli ts. talousarvio pelaajien palkoista. Jonka pohjalta Iltasanomat on omat päätelmänsä tehnyt.

Missään ei ole vahvistettu, että tuo pelaajiin varattu/budjetoitu raha on jo käytetty nykyiseen joukkueeseen.

Voi hyvinkin olla (ja kaiken järjen mukaan myös pitäisi olla, kun katsoo joukkueen rosteria), että korvamerkittyä rahaa on vielä käyttämättä.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä olen varovaisen positiivisella mielellä näistä Tampereen peleistä. Odotin paljon pahempaa tasoeroa. Kumpikaan peli ei ollut pelkäämäni turpasauna. Tappara-pelissä toki oltiin koko ajan altavastaaja, mutta sen nyt tiesi jo ennakolta. Ilves-peli oli ihan kolikonheittoa, kumpi voittaa.

IFKlla oli aktiivinen ja sitoutunut peli-ilme ja erinomainen alivoima koko viikonlopun. Hyökkäysketjuja vähän kun viilataan, niin uskon että saadaan ykkösjätkistä jatkossa enemmän irti. Ei IFK mikään heittopussi tule olemaan. Ehkä tämä tästä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Huvitti kun studiossa ennen ottelua pohtivat IFK:n materiaalia ja miksi ei ole reagoitu niihin puutteisiin mitä jo viime kaudella havaittiin. Esimerkkinä mainittiin maalivahtiosasto. Aivan siis samaa settiä mitä täällä on pyöritelty koko kesä.

Mielestäni ei ole pelkästään jätetty reagoimatta vaan paikoin jopa downgreidattu. Tänään(kin) tuli hyvin esiin puutteet mitä esimerkiksi hyökkäysmateriaaliin liittyy. Löytyy kyllä helvetinmoinen läjä ihan työteliäitä pelaajia ja kaikenmaailman sotureita, kuten Palola, Dyk, Tallberg, Paajanen, Pakarinen jne, mutta kaikki he ovat pelaajia, jotka tarvitsevat käsiä ja luovuutta vierelleen tehdäkseen tulosta. Tähän profiiliin istuvia pelaajia ei riitä hyvällä tahdollakaan joka kenttään, hyvä jos edes kahteen ensimmäiseen. Jotenkin vaikka pelaajalistaa miten pyörittelee, niin vaikea hahmottaa kuinka tuosta kokonaisuudesta saa rakennettua neljä harmonisesti roolitettua kenttäkoostumusta.

Sitten suosikkiaiheeseeni. Pidän täysin absurdina, että IFK:ssa tuntuu vielä vuonna 2022 vallitsevan muinaisaikainen käsitys siitä, että nelosketjun on oltava ns. jarruketju, jonka pelillinen anti ottelusta toiseen on pelata nollanollaa, viihdyttää verbaalisesti vastustajia, ottaa pari tyhmää jäähyä ja ehkä jossain maalinedustakahakassa vähän hieroa hanskalla naamaan. Taklata ei enää ehdi, koska iän karttuminen ja pelin nopeutuminen ei varsinaisesti ole KarvisÅstenien vahvuudet esiin tuova yhtälö. Mielestäni IFK:n muu materiaali ei ole niin hyvä, että sillä olisi varaa antaa tasoitusta neljällä sylinterillä tulosta tekevälle vastustajalle 10-12 minuuttia per ottelu kun jarruketju käy koohottamassa ne pakolliset hajavaihtonsa jäällä.

Vertaillaanpa tämäniltaisia nelosia. Nimen perässä viime kauden runkosarjapisteet.

Panu Mieho (s.1995): 48 ottelua, 7+16=23
Matias Mäntykivi (s. 2001): 51 ottelua, 12+19=31
Joonas Oden (s.2000): 56 ottelua, 11+18=29

Micke-Max Åsten (s.1992): 49 ottelua, 3+5=8
Miro Väänänen (s.1998): 50 ottelua, 6+6=12
Otto Karvinen (s.1990): 42 ottelua, 2+4=6

Kumpi näyttää raikkaammalta koostumukselta? Kumpi siltä, että löytyy edellytyksiä toteuttaa joukkueen pelisapluunaa tasapuolisesti muiden ketjujen kanssa myös hyökkäyspelaamisen osalta? Kummasta nostaisit pelaajia paikkaamaan poissaoloja ylemmissä ketjuissa? Kumpi satsaa tulevaan?
 
Viimeksi muokattu:

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Mä olen varovaisen positiivisella mielellä näistä Tampereen peleistä. Odotin paljon pahempaa tasoeroa. Kumpikaan peli ei ollut pelkäämäni turpasauna. Tappara-pelissä toki oltiin koko ajan altavastaaja, mutta sen nyt tiesi jo ennakolta. Ilves-peli oli ihan kolikonheittoa, kumpi voittaa.

IFKlla oli aktiivinen ja sitoutunut peli-ilme ja erinomainen alivoima koko viikonlopun. Hyökkäysketjuja vähän kun viilataan, niin uskon että saadaan ykkösjätkistä jatkossa enemmän irti. Ei IFK mikään heittopussi tule olemaan. Ehkä tämä tästä.
Samat fiilikset. Voitettavissa oleva peli, jonka häviäminen kismittää. Mutta vasta 3 matsia pelattu ja nyt on viikko aikaa hioa YV-kuvioita ja etsiä toimivia kokoonpanoja. Toivottavasti saadaan Halttusta ja Kaskimäkeä takaisin kokoonpanoon pian.

Seuraavat 4 peliä vastassa Saipa, KooKoo, Sport ja HPK. Näistä odotan minimissään 9 pistettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös