HIFK:n peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 1 003 185
  • 17 673

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähintään ollaan sijalla yhdeksän runkosarjassa.
Niin, tuo on hyvä muistaa pienenä vastapainona tälle paskakaudelle, vaikka hyvä peli olikin. Nopeasti vain taas kaiken yltiöpositiivisuuden rinnalle haluan nostaa että parin vuoden takainen mvp Paajanen oli paska kuin mikä ja kaikki kunnia Seppälälle ja Dykille, mutta eihän ne nyt kuulu mestaruutta tavoittelevan joukkuuen kakkosketjuun. No, se siitä. Hemmetin hyvä peli ja kalja maistui!
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus menneisyydessä joo. Jokerit -virus kuitenkin tuhosi tuon Junttilan, ja mies on ollut tällä kaudella samaa kategoriaa Tiivolan ja Leskisen kanssa. Kiinnostaa, kun kiinnostaa.
No, en nyt ihan tuota allekirjoita koska esim juuri Leskinen ja Turunen tarvitsevat Junttilan tapaisen luovan tyypin mukaan pistämään passeja ja luomaan paikkoja vastahyökkäyksissä ja kun pelataan kulmista keskelle, tai ylivoimapyörityksiin ym.
En tiedä mikä tilanne Emmanuelsonin ja Björkqvistin kanssa, mutta ilmeisesti pian kehissä… eli aika kovia pelimiehiä siellä reservissä.

IFK:llahan ei ole onneksi mitään hätää vaikka Nättinen poissa loppukauden. Meillä on kuitenkin pleijareissa heittää tuohon kehiin vielä esimerkiksi ”salainen ase” nimeltä Roy tai A Junnuista mm ”Hattutemppuhuippulupaus” Halttunen. Runkokausi kuitenkin mennään ”vähän parempaa” Seppälällä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
No, en nyt ihan tuota allekirjoita koska esim juuri Leskinen ja Turunen tarvitsevat Junttilan tapaisen luovan tyypin mukaan pistämään passeja ja luomaan paikkoja vastahyökkäyksissä ja kun pelataan kulmista keskelle, tai ylivoimapyörityksiin ym.

Mun mielikuva Leskisestä on taas erittäin monipuolinen maalintekijä, joka ei elä syöttökoneista, vaan tekee itse maalipaikkansa. Josain vaiheessa bravuurina oli lätyn nouto omista, kuskaus vastustajan siniselle, ja siitä karmea rannari. Pariin viimevuoteen en ole jaksanut häntä seurata, mutta tuossa hyvä katsaus siitä Leskisestä jonka minä muistan:



 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turunen ei kyllä pelintekijää tarvitse rinnalleen: kaveri oli kausina 18/19 ja 19/20 liigan kenties paras hyökkääjä ja mätki tehoja yli piste per peli tahdilla ilman ns. pelintekijää ketjukaverinaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun mielikuva Leskisestä on taas erittäin monipuolinen maalintekijä, joka ei elä syöttökoneista, vaan tekee itse maalipaikkansa. Josain vaiheessa bravuurina oli lätyn nouto omista, kuskaus vastustajan siniselle, ja siitä karmea rannari. Pariin viimevuoteen en ole jaksanut häntä seurata, mutta tuossa hyvä katsaus siitä Leskisestä jonka minä muistan:



Vaikka meneekin rankasti ohi ketjun aiheen, niin vastataan vielä tähän:

Kun Leskinen dominoi viimeksi Liigassa, pelitapakulttuuri oli murroksessa. Se palveli Leskisen kaltaisia taitopelaajia, kun tilaa ja aikaa oli enemmän. Puolustusvelvoitteiden kanssa homma ei ollut niin tarkkaa: pystyit varastamaan hyökkäyssuuntaan.

Mutta jotain tapahtui Ruotsissa Kärppien tykkikauden jälkeen. Leskiseltä katosi nälkä. Aivan kuin mies olisi päättänyt, että maksimit on nyt saavutettu, eikä enää ole tarvetta olla Liigan paras pelaaja.

Sitten Helsingissä läjä loukkaantumisia, koronaa etc. Leskisen tavaramerkiksi muodostunut todella vahva luistelu katosi, sekä kiima tehdä maaleja. Nykyään Leskinen siirtää mielummin vastuuta, kuin ratkaisee itse.

Kolme avaintekijää, miksi Leskinen ei ole enää sarjaa dominoiva pelaaja, vaikka lahjat ovat edelleen läsnä:

1. Pelitapakulttuuri (tila/aika pois, puolustusvalmiudet priimaa)
2. Luisteluvoiman puute
3. Kuntopohja (Leskinen ei ole ikinä ollut mikään himotreenaaja. JM Aaltosen tavoin lahjoilla pääsee tiettyyn pisteeseen saakka)
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Leskinen tuli tänne täsmäaseena silloiseenkin maalinteko-ongelmaan. Ei mikään katastrofi, mutta Ruotsinkin huomioiden tuli mielikuva kotikontujen pelaajasta. Mihin sitten palasikin. Pitkä loukkaantuminen, mutta olisiko isoimpana ongelmana ollut IFK:
Ei isoin ongelma ollut IFK. Leskinen pystyy kyllä edelleen tehoilemaan hyvien henkilökohtaisten taitojen ansiosta. Se viimeinen nälkä-, ja kiima on vain kadonnut. Ei ole enää tarvetta näyttää, ja päästä eteenpäin urallaan.

Potkut Ruotsista oli lähtölaukaus tälle. Henkisen puolen juttuja 'Lesen' kohdalla. Jos mies haluaisi olla paras, hän kyllä pystyisi siihen edelleen.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ei isoin ongelma ollut IFK. Leskinen pystyy kyllä edelleen tehoilemaan hyvien henkilökohtaisten taitojen ansiosta. Se viimeinen nälkä-, ja kiima on vain kadonnut. Ei ole enää tarvetta näyttää, ja päästä eteenpäin urallaan.

Potkut Ruotsista oli lähtölaukaus tälle. Henkisen puolen juttuja 'Lesen' kohdalla. Jos mies haluaisi olla paras, hän kyllä pystyisi siihen edelleen.
Nukahdin kesken viimeisen viestini kirjoittamisen, mutta olin onnistunut kumminkin sen jotenkin lähettämään tabin kanssa sängyssä pyöriessä. Hätäpäissäni poistin keskeneräisyyden huomioimatta, että olit siihen ehtinyt jo kommentoida. Sorry sekoiluni, koitan olla jatkossa huolellisempi.

Olisiko osa Leskisen ongelmaa Kärppien joukkueen tämän kauden roolitus? Syyllistäisikö siitä enemmän Leskistä vai Ahoa? Kuten totesit, niin tuossa rosterissa on kyllä helppo siirrellä vastuutaan, sen verran kovia nimiä ympärillä. Mä en videoklippien perusteella ostaisi tuota luisteluvoiman katoamista, kyllä jalka edelleen käy, mutta kuinka usein, on jo vaikeammin tsekattava asia. Laukaus on ainakin edelleen aivan priimaa. Mutta se nälkä. Kärppien nykyisessä rosterissa on hieman sama klangi, kuin joissain narrien rahakkaimissa tähtinipuissa. Onko nälkä hävinnyt, vai joukkue, jossa ei yksittäiseen pelaajaan kohdistu samaa painetta kuin toisin roolitetussa rosterissa? Voisiko täsmälääke olla sama kuin Juhiksella, ja siirtyminen isoon rooliin pienempään seuraan antaa taas mielekkyyttä synkimmän talven tiistaipeleihin?
Summarum: erinomainen jääkiekkoilija.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Tämä liittyy fanien peliesityksiin. Mielestäni on hemmetin mahtavaa tämä muutaman fiksun Kärppä-fanin ja meidän fanien vuoropuhelu täällä.

Hienoa kuulla näkemyksiä aidan kummaltakin puolelta analyyttisen kiihkottomasti. Ollaan paikoin sellaisella tasolla, johon kiekkojournalistit ei pysty.

Nöyrä kiitos täältä fiksun keskustelukulttuurin edistämisestä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Selostajana taas joku paikallinen maajussi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Luhanka on onneksi mukana vaikka IFK ei sitä itse kokenut tarpeelliseksi tiedottaa. Tärkeä alivoimalla, kun Eddie on poissa
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tapsa siirtynyt takaisin siihen tylsään wanhaan maskiin. Sääli, sillä petomaski oli paljo. tyylikkäämpi. Muutenkin Liigassa maskit kauttaaltaan tylsiä. Viimeinen tyylikäs IFKssa oli Husson Sakke tribuutti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko liian Stadilainen vai miksi mua ärsyttää toi kuuluttajan huutaminen?
Mielestäni huutaminen kuuluu katsojille.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin on IFK päässyt kiekolla hyökkäysalueelle. Paremmille vetopaikoille pitäis vaan päästä.

Edit: Ja maali!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vesalainen rankaisee ansaitusti 1-0
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme ettei Marjamäki haastanut. Jääskällä kontakti maalivahtiin samalla hetkellä.. Mutta hyvä näin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös