Meillä taitaa olla hyvin erilaiset vaatimukset tälle seuralle. Ja voin luvata että jaksamisesta tai viitsimisestä se ei jäänyt kiinni.
Tuota viimeistä kokonaista lausetta en tajua sitten ollenkaan.
Minä en
vaadi mitään, mutta kyllä minullakin tietysti odotuksia on. Tänään odotukset eivät vain lähtökohdat huomioiden olleet kovin korkealla, joten en myöskään voinut erityisemmin pettyä. Enkä todellakaan syytä joukkuetta esim. asennevammasta, jollaista kohtaan minulla on nollatoleranssi. Sellaista ole pitkiin aikoihin aidosti HIFK:ssa nähnyt, onneksi.
Itselleni tuli kuitenkin mieleen, että siellä on
saatettu laskea todennäköisyyksiä ja todettu, että Tapparaa vastaan voitto on tänään äärimmäisen epätodennäköinen ja koska huomennakin pelataan ja siinä todennäköisyys voitolle on paljon suurempi, on
saattanut tapahtua sellainen pienimuotoinen kaasujalan nostaminen polkimelta. Varsinkin, kun peli ei ekassakaan erässä oikein kunnolla auennut. Olisihan HIFK voinut laittaa tänään all in ja varmaan niin olisivat tehneetkin, jos huomenna ei pelattaisi. Koska huomenna kuitenkin pelataan, kuten myös maanantaina, sillä on saattanut olla merkitystä siihen lopulliseen energiamäärään, joka kentälle lopulta jätettiin. Vähän samalla tavalla kuin joskus playoffseissa tapahtuu, kun peli on selvä jo varhaisessa vaiheessa. Loppuun asti pelataan, mutta ei oteta mitään turhia riskejä ja vähän säästellään. Mistään varsinaisesta luovuttamisesta ei kuitenkaan ole kysymys. Ehkä enemmän sellaisesta rauhallisesta kyttäämisestä. Ehkä ymmärrät, mitä ajan takaa?
Viimeisellä lauseella tarkoitin lähinnä sitä, että koska ottelun lopputuloksesta ei ollut Tapparan ekan maalin jälkeen epäselvyyttä ja omat silmät kertoivat, että "ei tänään", vitutusta ei varsinaisesti nyt ole. Jos olisi loppuun asti taisteltu voitosta ja joukkue olisi peräsuoli ulkona paahtanut jokaisen kiekon perässä kiekkoja syöden ja lopputuloksena olisi ollut silti nolla pistettä, se olisi syönyt enemmän. Tänään oikeasti selvästi parempi voitti enkä mä nyt siitä kykene kierroksia ottamaan. Kukaan ei enää 3-0 tilanteessa tehnyt yhtään enempää kuin oli aivan pakko, koska varmaan kaikille oli selvää, että ei se peli tänään siitä käänny. Minimoitiin loukkaantumismahdollisuudet ja säästettiin kaikki mahdollinen energia huomiselle.