HIFK:n peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 370 261
  • 2 470

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Niin - meinaat ettei muualla kuin Jatkoajassa katsota matseja muulloin kuin silloin, kun ostetaan irtolippu paikan päälle?

Hienoa täyttöaste (taitaa huidella liki 90 prosentissa!) on, kaikin puolin. Seura on menestystä merkittävämpää. Mutta on se myös suomalaisessa (ammatti)urheilutodellisuudessa erittäin kummallista. Toki se näkyy monessa muussa lajissa HIFK:lla myös, ehkä nykyisin jopa handiksessa. Lätkässä tää HIFK-aate on kyllä erilaista kuin näissä pienemmissä lajeissa, eikä kohdistu niinkään suomenruotsalaisuuteen tai IFK-laisuuteen, vaan IFK-lätkälaisuuteen. Yhtä maanista se saattaa olla.

(Se, että sä otat tavaksesi lähes kirjoituksestasi toiseen, liki automaationa pureutua kirjoittajiin henkilökohtaisesti, vähän opettajamaisesti, on sikäli erikoista sekin, että sä tunnut olevan tekstiesi perusteella amatööri lajissa kuin lajissa - ja otan kyllä vapauden funtsia, että erityisesti kirjoittamisessa sun antamalla arvosanalla ei just mulle olisi kovin paljoa arvoa. Mutta vapaasti, jo arvosanaa ennakoiden ja sun boss leveliä kunnioittaen: 8-.)
Kieliopista saat seiskan. Tarinankerronnasta jäät luokalle.

Ei tartte ottaa aina niin vakavasti: pointtina se, että elämän illuusio koskee myös niitä jotka kuvittelevat olevansa sen yläpuolella.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se 4000 on hieno luku, mutta toi turbulenssi - vakka täyttöaste koko kauden otannalla nousee sinne liki 90 prosenttiin, mutta kun nyt jäädään kuitenkin sitten osassa peleistä melkein 2000 katsojaa kapasiteetista, niin juuri sen kausikorttilaisten osuuden kasvattaminen on kriittisintä. Olisi mielenkiintoista nähdä seuran analyysi siitä, kuinka paljon tää alisuorittaminen vaikuttaa juuri siihen, kuinka paljon turbulenssia (eli vaihtuvuutta) on optimistisesti kauteen lähtevissä kausikorttilaisissa vrt. kärjistetysti peli kerrallaan ostopäätöksensä tekevissä.
Kausikorttilaisethan on seuralle paras kannattaja, ovat maksaneet etukäteen oli peliesitykset kentällä mitä tahansa. Niihin tulisi panostaa, mutta koko totuus ei ole siellä. Itse olen esimerkki henkilösta joka haluaa nähdä melkein joka pelin mutta käy hallilla vain sen 10-20 kertaa kaudessa riippuen kevään menestyksestä. Itselleni ei menestys vaikuta oikeastaan ollenkaan hallilla käyntiin, vitutukseen kylläkin. Käyn hallilla kun aikataulut sopii kaveriporukalle tai nykyään silloin tällöin myös pojan kanssa.

Olen kantanut korteni kekoon ilmoittamalla alkouluikäisen poikani Skidiklubiin, siinä on IFK:n tulevaisuus. Aivopestään punaiseksi jo pienestä pitäen, junnulle on kova juttu pelaajat, maailmanmesari Sallinen jne. Itse peleistä kysyy nopeasti paljon päättyi tai katsotaanko teksti tv:stä taulukkoa.

Summaisin että on paljonkin sitä isoa massaa stadissa jotka tekevät ostopäätöksen irtolipusta kun menestytään ja ne otsikon mukaiset peliesitykset parhaimmillaan. Sanoisin että puhutaan sellaisesta noin +6000 katsojaa versus +7000 katsojaa per peli, luulisi organisaatiota kiinnostavan nuo tuhat päätä.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Pakko sanoa, että nyt ollaan helvetin hukassa. Paniikki ja ahdistus on vallannut tuon jengin, ja jos kuuden joukosta pudotaan, niin tie nousee viimeistään puolivälierissä pystyyn.

Pikkarainen on hauska kaveri, mutta ikävä kyllä eväät taitaa olla syöty. Ei tässä kuitenkaan voida enää reagoida, eli kusessa ollaan.

Tai siis voidaan, mutta kun ei välttämättä osata...

Ennen peliä oli muuten hauska verrata kuvissa iloisia ja toistensa kanssa hauskuuttelevia KooKoon pelaajia ja meidän haudanvakavia ilmeitä. Joku pieni ero siinä? Toki KooKoo jo nyt ylittänyt kaikki odotukset ja kaikki tästä eteenpäin on vaan plussaa mutta kuten muualle kirjoitin niin ei niitä paineita nyt pitäis meilläkään ihan liikaa olla kun alkaa viimeisestä mestaruudesta olemaan jo tovi aikaa...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ennen peliä oli muuten hauska verrata kuvissa iloisia ja toistensa kanssa hauskuuttelevia KooKoon pelaajia ja meidän haudanvakavia ilmeitä. Joku pieni ero siinä?
Tässä on hyvä pointti. Henkisellä puolella tämä on joka keväinen totuus IFK leirissä ei olla tyytyväisiä miljoonamiehistöllä saavutettuun tasoon ja se näkyy mailan puristamisena.

Katsoin samaa jo Ilves pelissä, ihan eri peli-ilolla Ilves toimii tällä hetkellä. Eemeli Suomen no look passit maalipaikkoihin, niistä huokuu oikein peli-iloa ja sellaista hyvää buugia.

Asioilla on kaksi puolta, kantaako tämä Ilveksen ja KooKoon nuorten pelaajien hyvä buugi pitkissä playoff-sarjoissa, en olisi ollenkaan varma.
Jos ennakoidaan jo vähän tulevaa niin IFK:lle olisi erityisen tärkeää saada vastaan juuri KooKoo, Ilves tai Lukko. Siinä testataan pitkässä sarjassa nämä "uudet" menestyjäjoukkueet, kyllähän me se jo tiedetään että Tappara ja Kärpät ovat erittäin vahvoja keväällä ja tietää tasan tarkkaan mitä vaaditaan menestykseen.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Joo ja kyllähän siellä mm. nuori-Anton kävi aika kuumana ja Leskisenkin turhautuminen näkyi parin tilanteen jälkeen selkeästi... Se voi olla ettei Ilveksen ja KooKoon boogiet kanna, mutta ei pysty kun symppaamaan noiden jengien tekemistä, freesi meno! Kunhan nyt saatais meille edes jotain boogieta...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten ennenkin, HIFK:n pahin vastustaja on HIFK itse.

Joukkue on turhautunut, mikä on inhimillistä. Aika loppuu tiimalasista. Turhautuminen, yliyrittäminen ja ”väkisin rentoilu” vain ovat esteenä flowhun pääsemiseksi. Lisäksi pelaajat tekevät vieläkin aivan käsittämättömiä alkeellisia virheitä erityisesti puolustuspäässä. Niihin nämä pelit pääasiassa ratkeaa. Välillä aivan loistavaa peliä, välillä totaalista paskaa. HIFK on varmaan tehnyt myös jonkinlaisen ennätyksen siinä, miten suurella prosentilla vastustaja on rankaissut omista paikoistaan.

Eihän tähän tilanteeseen kukaan ole tyytyväinen. Vitutuksesta ja pettymyksestä pitää nyt vain päästä yli ja siirtyä eteenpäin. Tolla joukkueella on ihan kaikki edellytykset menestyä edelleenkin. Tässä on ollut nyt kohta 60 peliä aikaa saada kaikki kuntoon. Kohta sitä aikaa on 60 min. kerrallaan. Jos pelaajat kuvitteli, että runkosarjassa on paineita, tervetuloa pleijareihin.

Tavallaan luotan tohon jengiin edelleenkin. Siellä on voittajatyyppejä, jotka voivat yksin kääntää pelejä, jolloin muiden tehtäväksi jää olla munimatta itse. Mutta sitten tulee taas se fakta, että jos HIFK:ssa voi joku mennä päin persettä, se todellakin yleensä menee. Olen uskonut, että nyt se kierre katkeaa, mutta näinköhän vaan...
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkue voi nimilistan perusteella vaikuttaa kovalta, mutta sen ydin ei taida sitä olla.

Pakiston rakenne on arvelluttanut minua alusta saakka. Järvisen hankinnasta huolimatta se peruskallio, jolla olisi iso, punainen sydän ja joka liimaisi puolustuksen tiiviiksi, puuttuu. Vito tekee parhaansa, mutta ei ilmeisesti ole luonteeltaan ”luontainen johtaja”. Muutkin ovat suht’ ok, mutta palkkasotureita.

Hyökkäyksessä on erittäin paljon kovan luokan osaamista ja johtajuuttakin (Sallinen, Paajanen?),
mutta sieltäkin puuttuu terve jatkumo hifkiläisyyttä. Petrellin, Åstenin ja Nykoppin pitäisi sitä edustaa, mutta he eivät ole luonteeltaan ns. johtavia pelaajia. Kaikkea muuta. Jääskästä ja Lundellista sellaisia voi kasvaa, muttei tähän hätään.

Leskinen, Keränen; taiteilijoita, joita pitäisi ”ohjata”. Turunen, Paajanen, Sallinen, Saarinen ja Dyk ovat huippupelaajia Liigaan ja pitkälti heidän varassaan näinkin pitkälle on rimpuiltu.

Hajanainen lauma keskinkertaisesti valmennettuna lienee johtopäätös.

Pyrin välttämään pitkiä sepustuksia kun itsekään en niitä jaksa lukea. Vitutus pakotti kuitenkin oksentamaan tämän ulos....
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Tänään on jännä nähdä kun kotona on ollut niin vaikeaa että josko tyhjä halli poistaisi niitä kotipaineita ja tänään nähtäisiin miehekäs esitys.
Ei nähty. Kausi sai kyllä arvoisensa päätöksen.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tänään luovutin. Ensimmäisen kerran ikinä. Rupesin miettimään, mistä se johtuu, koska ei tämä pidemmällä kaavalla niin ainutlaatuista ole. Tulin lopputulokseen, että tämä kausi on ollut moottorisahansyöjän kauden ja perus Liiga-Jokerit -kauden sekoitus. Löysin muutaman yhtäläisyyden.

Kakkaisella kaudella IFK:lla oli taas jäätävän kova jengi, kuten tälläkin kaudella. Peli oli kuitenkin jotenkin tuskaista eikä edes johtavat pelaajat(Peltonen, jne.) pystyneet pelastamaan kammottavaa loppua. Tällä kaudella on näkynyt samanlaista kummallista sähläämistä ja tuskaista pusertamista. Molemmilla kausilla on ollut myös kahden kerroksen väkeä. Tällä kaudella ykköstykkien takana on ollut valtava läjä tehottomia alisuorittajia, jotka ovat pikku väläytysten jälkeen luultavasti loukkaantuneet tai taantuneet tunarien tasolle.

Perus Jokerit-jengiin vertaus osuu sen verran, että jengissä on liikaa kuvasta katoavia tähtistatuksen pelaajia ja laadukkaita työmyyriä, joilta olisi lupa odottaa tasaisempaa sekä tehokkaampaa peliä läpi kauden. Nyt on nähty liikaa "tulen töihin" -pelaajia, joista paistaa kaikenlaisen palon puute tyhjän hallin ylimmille riveille saakka. Tämä näkyy mielestäni kaikkein selkeimmin siinä, kuinka kovaa ja rumasti Turusta vastaan on saanut pelata. Pahimmillaan joku joukkuekaveri on käynyt tuijottelemassa, mutta heti seuraavassa vaihdossa vastustajan pakki saa yrittää pistää polvea paskaksi tai koukkia Turusen kasseja irti. Näin pitkässä runkosarjassa olisi aivan hyvin voinut käyttää yhden pelin siihen, että kuittaa nuo törkeydet. Ainakin se olisi antanut omille pelaajille singnaalin, että omien puolta pidetään.

Kolmas asia, johon olen kiinnittänyt huomiota, on tällä kaudella tulleiden naurettavan alokasmaisten kiekollisten virheiden, törmäilyjen, kardinnalisähläysten sekä selkärangan katkeamisen määrä. Ja nimenomaan maaliin johtaneiden henkilökohtaisten virheiden määrä. Tänään tarjottiin läpiajo, viime pelissä Engren hörppäsi tasatilanteessa ja perään nelosketju pelasi todella(!) huonon vaihdon. Nämä tilanteet ovat kuitenkin vain jatkumoa koko kauden jatkuneelle kärsimättömälle söheltämiselle, joiden vuoksi edes selkeä kotijohto ei ole vähentänyt jännitystä.

Mikä on mennyt vikaan ja mikä voisi olla ratkaisu? En tiedä. Ylläolevat ovat omia henkilökohtaisia huomioita, jotka saattavat ehkä olla pötyä ainakin osittain. Ehkä tämä on vain tällä hetkellä tapa purkaa jäätävää pettymystä, joka purkautui tänään, kun IFK luovutti. Niin tein minäkin. Salaa toivon, että tämäkin kidutusten kausi lopetettaisiin tähän: Kärpille pytty runkosarjan voitosta ja Nakkikattila jakoon ensi kaudella. Jäiset nakit syötän naapurin sedälle.

En siis syytä eikä kiinnosta syyttää valmentajaa tai yksittäisiä pelaajia. Ehkä kaipaan vaan enemmän tunnetta peliin...

Lopuksi jotain positiivista. Kiitos Winberg ja Teräväinen. Jatksan uskoa tuleviin kausiin näiden rohkeiden nuorten herrojen vuoksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ja kun tämä monelle niin kovin raskas kausi päättyy lauantaina, käteen jää pettymys.

Kukaan ei ole, eikä voi olla tyytyväinen lopputulokseen. Uskoin tähän joukkueeseen ja uskon vieläkin, harmi vain, että matka jää nyt kesken.

Vaikka lopputulos on pettymys ja jotain ihan muuta kuin mihin loppuun asti uskoin, en suinkaan ole kauteen kokonaisuutena pettynyt. Paljon oli hyvääkin, mutta päällimmäisenä mieleen jää epätasaisuus.

En vaadi kenkää Pikkaraiselle, Salmelaiselle tai yhdellekään pelaajalle. En itse asiassa vaadi mitään, sillä katson, että urheilussakaan ei voi vaatia muuta kuin parhaansa tekemistä ja kaikkensa antamista. Minä itse olen päättänyt seurata joukkuetta ja ottanut riskin, että perseelleen menee. Tuskin se kenenkään tavoite on ollut. Nyt mun on kestettävä pettymykset. Syötävä tää paska ja mentävä eteenpäin.

Syyllisten etsiminen on turhaa, mutta ongelmien ratkaiseminen on hyvinkin tärkeää. Miettikää siellä jossain Nordiksen katakombeissa, miksi hommat eivät toimineet ja olisiko jotain voinut tehdä toisin. Korjatkaa se ”joku”, mikä oli rikki, mutta älkää korjatko ehjää.

Sen sijaan, että vaatisin, toivon, että ensi kausi on tasaisempi. Nämä huiput ja laskut käyvät pidemmän päälle tosi raskaaksi, mutta toisaalta niihin on tottunut. Että sikäli tässä ei ole mitään uutta. Uutta sen sijaan oli se, että peli oli parhaimmillaan todella nautinnollista katsottavaa. Pidetään se.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Jos ja kun tämä monelle niin kovin raskas kausi päättyy lauantaina, käteen jää pettymys.

Kukaan ei ole, eikä voi olla tyytyväinen lopputulokseen. Uskoin tähän joukkueeseen ja uskon vieläkin, harmi vain, että matka jää nyt kesken.

Vaikka lopputulos on pettymys ja jotain ihan muuta kuin mihin loppuun asti uskoin, en suinkaan ole kauteen kokonaisuutena pettynyt. Paljon oli hyvääkin, mutta päällimmäisenä mieleen jää epätasaisuus.

En vaadi kenkää Pikkaraiselle, Salmelaiselle tai yhdellekään pelaajalle. En itse asiassa vaadi mitään, sillä katson, että urheilussakaan ei voi vaatia muuta kuin parhaansa tekemistä ja kaikkensa antamista. Minä itse olen päättänyt seurata joukkuetta ja ottanut riskin, että perseelleen menee. Tuskin se kenenkään tavoite on ollut. Nyt mun on kestettävä pettymykset. Syötävä tää paska ja mentävä eteenpäin.

Syyllisten etsiminen on turhaa, mutta ongelmien ratkaiseminen on hyvinkin tärkeää. Miettikää siellä jossain Nordiksen katakombeissa, miksi hommat eivät toimineet ja olisiko jotain voinut tehdä toisin. Korjatkaa se ”joku”, mikä oli rikki, mutta älkää korjatko ehjää.

Sen sijaan, että vaatisin, toivon, että ensi kausi on tasaisempi. Nämä huiput ja laskut käyvät pidemmän päälle tosi raskaaksi, mutta toisaalta niihin on tottunut. Että sikäli tässä ei ole mitään uutta. Uutta sen sijaan oli se, että peli oli parhaimmillaan todella nautinnollista katsottavaa. Pidetään se.
Hyvin kirjoitettu noin niinku ylipäätään @BOL . Mietin tänään, että epätasaista on ollut koko kauden ja jokaisella pelipaikalla mitä organisaatiosta löytyy - näin uskallan väittää.

Itseä harmittaa eniten hukattu potentiaali, joka on valitettavasti suht jatkuva trendi kaudesta riippumatta. Tänä vuonna erityisesti todella tykättävä jengi, josta laatua ei puutu. Tämän takia en keksi yhtään syytä pysyä positiivisena kannattajana, jos olemassa olevaa potentiaalia ei onnistuta hyödyntämään paskaakaan, vaan viimeiselle kierrokselle asti jännitetään, että päästäänkö edes suoraan jatkopeleihin.

Summa summarum: Tällä porukalla pitäisi olla taistelemassa runkkarin voitosta - piste. Pikkarainen joukkoineen on mielestäni epäonnistunut, eikä saivartelu sitä tosiasiaa muuta miksikään. Mitä jos Pennanen olisi saanut tämän ryhmän h-linnaan? Tai Ahokas Kouvostoliittoon? Jokainen voi veikkailla, vastauksia ei ikinä saada. Itse uskon, että jälki olisi ollut ihan toisenlaista.

Outron hokema (kuorossa): Pikkis irokeesista pihalle, osaaja tilalle.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Summa summarum: Tällä porukalla pitäisi olla taistelemassa runkkarin voitosta - piste. Pikkarainen joukkoineen on mielestäni epäonnistunut, eikä saivartelu sitä tosiasiaa muuta miksikään. Mitä jos Pennanen olisi saanut tämän ryhmän h-linnaan? Tai Ahokas Kouvostoliittoon? Jokainen voi veikkailla, vastauksia ei ikinä saada. Itse uskon, että jälki olisi ollut ihan toisenlaista.

Eihän tuossa olisi ollut kummallekaan valmentajalle mitään haastetta. Mutta missä ovat Pennasen tai Ahokkaan näytöt siitä, että he olisivat paremmin kuin Pikkarainen pärjänneet Nordiksella tämän kauden haasteineen? Ei siitä ole kummallakaan mitään näyttöä, että paremmin olisivat homman haldanneet. Pelkkää jossittelua ja kuvittelua.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta missä ovat Pennasen tai Ahokkaan näytöt siitä, että he olisivat paremmin kuin Pikkarainen pärjänneet Nordiksella tämän kauden haasteineen? Ei siitä ole kummallakaan mitään näyttöä, että paremmin olisivat homman haldanneet. Pelkkää jossittelua ja kuvittelua.
Johan on taas jutut. Näyttöjä pystyy antamaan, kun annetaan näytönpaikka. Pätee muuten moneen muuhunkin asiaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Johan on taas jutut. Näyttöjä pystyy antamaan, kun annetaan näytönpaikka. Pätee muuten moneen muuhunkin asiaan.

Mä taas luulen, ettei IFK:n päävalmentajuutta ihan vaan anneta jollekulle. Itse veikkaan, että aika merkittävä osa valmentajista ei tänne edes halua. Sitten on ne, jotka haluaisivat, mutta eivät kelpaa. Jäljelle jää aika pieni joukko vakavasti otettavia ehdokkaita, joista yksi valikoituu kompetenssinsa ja odotusarvonsa vuoksi edustuksen päävalmentajaksi. Se ei ole mikään 'aivan sama' duuni, jota tyrkytellään näytön paikkana kenelle tahansa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä taas luulen, ettei IFK:n päävalmentajuutta ihan vaan anneta jollekulle. Itse veikkaan, että aika merkittävä osa valmentajista ei tänne edes halua. Sitten on ne, jotka haluaisivat, mutta eivät kelpaa. Jäljelle jää aika pieni joukko vakavasti otettavia ehdokkaita, joista yksi valikoituu kompetenssinsa ja odotusarvonsa vuoksi edustuksen päävalmentajaksi. Se ei ole mikään 'aivan sama' duuni, jota tyrkytellään näytön paikkana kenelle tahansa.
Ei tietenkään ole, enkä ole sellaista väittänytkään. Itse peräänkuulutit tämän kaksikon näyttöjä HIFK:n valmentajina mikä on täysin absurdia, kun eivät ole joukkuetta valmentaneet. Ne näytöt pystyy antamaan vain siinä positiossa. Tuolla sun logiikalla voisi kyseenalaistaa, vaikka Jukka Jalosen näytöt ja silti uskon, että teitä muutamaa äärimuutosvastarintaista lukuunottamatta kaikki ottaisivat hänet tänne valmentajaksi ennen Pikkaraista.

Sulla muuten tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää luettua tekstiä. Onko luki- ja kirjoitushäiriö?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
Ei tietenkään ole, enkä ole sellaista väittänytkään. Itse peräänkuulutit tämän kaksikon näyttöjä HIFK:n valmentajina mikä on täysin absurdia, kun eivät ole joukkuetta valmentaneet. Ne näytöt pystyy antamaan vain siinä positiossa.
Sulla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää luettua tekstiä. Onko luki- ja kirjoitushäiriö?

Pikkarainen joukkoineen on mielestäni epäonnistunut, eikä saivartelu sitä tosiasiaa muuta miksikään. Mitä jos Pennanen olisi saanut tämän ryhmän h-linnaan? Tai Ahokas Kouvostoliittoon? Jokainen voi veikkailla, vastauksia ei ikinä saada. Itse uskon, että jälki olisi ollut ihan toisenlaista.

Outron hokema (kuorossa): Pikkis irokeesista pihalle, osaaja tilalle.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mä taas luulen, ettei IFK:n päävalmentajuutta ihan vaan anneta jollekulle. Itse veikkaan, että aika merkittävä osa valmentajista ei tänne edes halua. Sitten on ne, jotka haluaisivat, mutta eivät kelpaa. Jäljelle jää aika pieni joukko vakavasti otettavia ehdokkaita, joista yksi valikoituu kompetenssinsa ja odotusarvonsa vuoksi edustuksen päävalmentajaksi. Se ei ole mikään 'aivan sama' duuni, jota tyrkytellään näytön paikkana kenelle tahansa.
No kyllä täällä kaikenlaista vääntäjää on vuosien aikana käynyt. Viimeisimpinä nyt Selin ja Pikkarainen joilla ei mitään näyttöjä liigamenestyksestä ollut.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tuossa olisi ollut kummallekaan valmentajalle mitään haastetta. Mutta missä ovat Pennasen tai Ahokkaan näytöt siitä, että he olisivat paremmin kuin Pikkarainen pärjänneet Nordiksella tämän kauden haasteineen? Ei siitä ole kummallakaan mitään näyttöä, että paremmin olisivat homman haldanneet. Pelkkää jossittelua ja kuvittelua.
Olet valitettavasti hyvin oikeassa tässä, mutta ei se kai estäne miettimästä ja spekuloimasta, sillä onhan se jotenkin turhauttavaa ajatella että kukaan ei olisi saanut tällaisella joukkueella nyt nähtyä parempaa sijoitusta/tulosta aikaiseksi.

Sehän se vasta masentavaa olisikin, ja toisaalta kertoisi sitä, ettei sillä Salmelaisellakaan sitten ole ollut ihan pesti tahi fokus hallussa joukkuetta kasatessaan.

Meinaan jos ei tällä kokoonpanolla parempaan päästäisi kenenkään toimesta, niin joukkueen rakenteessahan pitäisi silloin olla kaiketi vikaa, millä seikalla muuten on myös jo kauden alusta asti spekuloitu.

Mutta joo, oikeassa olet että mitään ei tietenkään saada koskaan tietää, ja aikakonekin saisi epäilemään että jos kuitenkin eksyttiin eri ulottuvuuteen.


Uskoakseni kuitenkin parempaa saa toivoa ja odottaa vaikka kausi ei ihan susi toki ollutkaan. Osoitti toki myös sen, että nimillä ei tätä peliä pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisiköhän sellaiset uudet pelaajatkin jättää hankkimatta joilta puuttuu näytöt HIFK:sta. Mm. Turunen, Paajanen & Sallinen olivat sellaisia.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Finaalit odottaa lauantaina! Siellä on tosin vastassa pohjosen haistapaskapelaaja, joka tulee silmät kiinni hoitamaan sen. Kyl ne Piken kärmeskeitot sittenkii alko tuottamaan tulosta kun tosipelit alko ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös