Heitetään muutamia kommentteja ottelusta näin nukutun yön jälkeen. Otetaan ensin ketjut yksitellen pieneen arviointiin:
- Ykkönen oli huono, yksi maali ei pelasta sitä, että jätkät ottivat jälleen kaksi takaiskumaalia kontolleen ja muutenkin olivat todella pahassa pinteessä omassa päässä, oikeastaan koko homma kulminoitui about 6-7 minuuttia ennen loppua, kun ykkönen oli todella pahassa pinteessä omassa päässä pitkän aikaa ja tuon vaihdon jälkeen heitä ei kentällä enää näkynytkään. Viltitys vai säästelyä, aivan sama, homma omissa on kaameaa katsottavaa. Granlundia ei näkynyt jäällä kahden viimeisen erän aikana - ainakaan hyvässä mielessä.
- Kakkonen (Wärn - Wirtanen - Kuhta) oli tänään kentän ehdottomasti paras ketju. Ai että mä tykkään ketjun pelistä, todella suoraviivaista ja tänään se tuotti 4 maalia. Lemieaux sanoi, että Kibe ei ollut hehkutuksen arvoinen, mä olen toista mieltä (yllättäen): Wärnin maali täytyy laittaa suurelta osin Kiben ansioksi, Kibe raatoi jo hyvän aikaa ennen maalia, peräkkäin kaksi tärkeää kiekonriistoa ja skode, jonka paluukiekon (tolpasta tai ties mistä) laittoi sisään Wärn. Muutenkin olen helvetin tyytyväinen juuri tämän ketjun peliin ja en ihan helpolla lähtisi muuttamaan tätä. Wirtasen läsnäolo takaa vielä sen, että omissakaan ei kolise jatkuvasti.
- Kolmonen pelasi myös hyvän pelin, ollen toiseksi paras ketju. Ramstedt suojaa kiekkoa ajoittain, kuin Hirso konsanaan! Välillä tosin tuntuu, että koko ketju kärsii Ramun liian kovasta itseluottamuksesta, kun herra haluaa pitää kiekkoa ja antaa sen jumalaisen passin. Ahtola pelasi omaa peliään, eilen ei vain tullut sitä paikkaa, mistä Jerry laittaa yleensä kiekon sisään, en JHagin tapaan myöskään ole huolissani Jerrystä, vaikkei ole limppua saanut häkkiin muutamaan viime otteluun.
- Nelosesta Nyholm erottui vielä muista kahdesta edukseen, hieno mies ja selvästi janoaa maaleja. Myös muut ketjun jäsenet pelasivat kelpo ottelun, mutta Bobby vain erottui edukseen.
Puolustajat voikin sitten jakaa kahteen eri kastiin, omalla tasollaan pelaavat/onnistujat (Söderholm, Kousa, Kurvinen ja Kankaanperä) ja epäonnistujat (Vallin ja Järventie). Södehän on pikkuhiljaa nousemassa sille paikalle, jolle hänet hankittiin, ykköspakiksi! Tänään kentän virheettömin HIFK-puolustaja ja päälle vielä 1+1. Tässä vaiheessa kautta Södella on saman verran pisteitä, kuin koko liigan pakkien pistepörssin ykkösellä, hän on yhdessä Kiben ja Wirtasen kanssa joukkueen tehotilaston kärkimies (kuka olisi viime kauden jälkeen uskonut, että tehotilaston kärjessä on Kibe ja Söde?) ja muutenkin peli on aivan eri näköistä, kuin viime kaudella, hienoa! Vallinilta ja Järventieltä taas nähtiin tänään kovimman luokan hazardeja, luokattomia syöttöjä omassa päässä ja muutenkin todella paskaa peliä. Maralle ei puolustukseksi kelpaa edes tuo tälli, kun oli jo huono ennen sitä.