Mainokset tehdään niille, jotka eivät ole core-kannattajia. Nehän raahautuu hallille HIFK-peleihin aina muutenkin. Ehkä siinä osaselitys vähän epäsopivan pehmolle mainokselle, kun kausi vähitellen lähenee.
Ohessa Markkinointi & Mainonta lehden koko uutinen. Lainasin koko uutisen koska se oli ytimekkään lyhyt. Enkä halunnut kirjoittaa omin sanoin uudelleen samaa asiaa.
"HIFK luottaa fanien intohimoon Helsingin IFK on lanseerannut ulkomainoskampanjan, jolla se haluaa herätellä ihmisiä alkavaan SM-liigakauteen. Seuran aiemmasta mainonnasta poiketen mainoksessa ei ole tekstiä, vaan pelkästään sydämen mallinen IFK-logo.
HIFK:n markkinointijohtajan Roland Carlssonin mukaan mainoksen idea juontaa juurensa viime kevääseen, jolloin seura voitti mestaruuden.
”Keväästä jäi yhteisöllisyyden tuntua sekä intohimoa ja rakkautta seuraa kohtaan. Uusi mainos kuvastaa parhaimmillaan sitä, missä kannattajien ja joukkueen välinen henkinen side on”, Carlsson sanoo.
Carlssonin mukaan seura haluaa muistuttaa mainoksella syyskuussa alkavasta jääkiekon SM-liigakaudesta, ja sitä kautta edistää esimerkiksi kausikorttien ja aitioiden myyntiä.
Ulkomainoskampanjan on suunnitellut Hasan & Partners, joka on HIFK:n pitkäaikainen mainostoimistokumppani."