HIFK:n markkinointi, parannuksia ja valituksia

  • 468 998
  • 1 357

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Ei tosin taida Tallinkkikaan enää kuulua kaveripiiriiriin, olisko sitten niin ettei kukaan officelta ole muistanut kysyä Viikkaria enää kaveriksi.

Tallink on nykyään SM-liigan yksi pääyhteistyökumppaneista ja Nordiksenkin maaliverkoissa on Tallinkin mainosläpyskät. En sitten tiedä, miten tuo liigan ja Tallinkin välinen yhteistyösopimus vaikuttaa IFK:hon.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tais Pena aikoinaan näyttää persettä Vikingille ja tehdä sopparin Tallinkin kanssa.
Rehellisyyden nimissiä en tiedä miksi yhteistyökumppani aikoinaan vaihtui, joskus vuosituhannen alussa se kuitenkin oli. Ei tosin taida Tallinkkikaan enää kuulua kaveripiiriiriin, olisko sitten niin ettei kukaan officelta ole muistanut kysyä Viikkaria enää kaveriksi.

Kollien tukijalistalta näkyy Viking Line löytyvän. Joten eiköhän sitäkin kautta jotain saisi aikaiseksi / voisi viritellä jotain yhteistyö kuviota liigajoukkueen kanssakin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkei siellä Officella sittenkään nukuta, vaan ainakin yritetään saada Stadi tunnnustamaan väriä. Nyt on laitettu markkinoille Finaalit 2011 T-paita. Hinta on 20 euroa, ja paita on muuten tyylikkään näköinen, mutta vaakunan värisävyt on päin seiniä, mikä antaa halvan ja hutiloidun vaikutelman. Toivottavasti vika on vain KSB-sportin sivustosa ja luonnossa värit on kohdallaan.

http://www.ksbsport.com/kauppa/product_details.php?p=1120
 

Giorgio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista T-paidoista kyllä tekee mieli marista. Miks noi on niin 70-luvulta? Siis eikö KSB-firmassa kukaan seuraa muotia. Olis kiva ostaa kesäks mestaruuspaita, mut siis eihän noita voi pitää päällä. Kaikki tekstit oikein pajattaa sadan metrin päähän. Pitää kai tehdä/teettää oma.
 

takaJEEJEE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, kausi lähestyy ja katukuvaan on jo ilmestyneet ensimmäsiet IFK-aiheiset mainokset. Aika komea, punaisella pohjalla ja sydämen muotoinen "vaakuna" keskellä. Tekstit on jätetty pois, mutta eikö se kuva kerro enemmän kuin tuhat sanaa vai miten se nyt meni...
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnitin samaan huomiota bussipysäkillä ja ei voi kuin ihailla, aivan äärimmäisen hieno idea ja kuva on siisti, kompakti ja 100-prosenttisen puhutteleva. Toivottavasti tolla logolla painetaan t-paitoja - käy niin naisille kuin miehillekin!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kiinnitin samaan huomiota bussipysäkillä ja ei voi kuin ihailla, aivan äärimmäisen hieno idea ja kuva on siisti, kompakti ja 100-prosenttisen puhutteleva. Toivottavasti tolla logolla painetaan t-paitoja - käy niin naisille kuin miehillekin!

Onhan tämä sarkasmia, onhan?

Kuva on lapsellinen ja dorka. Toimistohessuja ei saisi päästää puuhastelemaan yksinään, ilman ammattilaisia. Piste. Vaadin Stadin slangilla tehtyjä mainoksia takaisin, niissä sentään on tyyliä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä sarkasmia, onhan?

Kuva on lapsellinen ja dorka. Toimistohessuja ei saisi päästää puuhastelemaan yksinään, ilman ammattilaisia. Piste. Vaadin Stadin slangilla tehtyjä mainoksia takaisin, niissä sentään on tyyliä.

Tuo sydän on ihan ok, mutta tykkäsin slangimainoksista. Ihmetyttää kyllä, jos missään mainoksessa ei nähdä Granlundia. Tosin niissä mainoksissa ei toivottavasti slangia ole, kun ei slangi ja Granlund oikein sovi yhteen.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Ihan hyvä pelkistys sinänsä, mutta hiukkasen naiivi ja pehmo meikäläisen makuun. Saas nähdä, jatkuuko/kehittykö jullarisarja syksyn mittaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Melkoisen kauhea tuo on. Kyse ei ole muutosvastarinnasta, koska slangi jätettiin pois vaan juurikin siitä, että tuo on lapsellinen, pehmo, naiivi ja dorka.

Se kertoo tietenkin sentään jostain, että muuta ei tarvita ja kaikki kyllä tietää mistä on kyse.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Markkinointi&Mainonta -lehden mukaan kampanja on Hasan&Partnersin suunnittelema.
Ko. mainostoimisto on ollut Everin työpaikkana monet vuodet, joten jullarin suunnittelijabyroo on tässä(kin) tapauksessa itsestään selviö. Sama pätee perusteluihin. Ne ovat johdonmukaista peruskauraa, ei siinä mitään. Ei vaan ole IFK:n näköistä reklaamia, sopisi paremmin seuran ringettejoukkueelle (jos sellainen on & olisi). Mutta kuten naputtelin edellisessä viestissä, pitää venata, miten teema rakentuu jatkossa. Tämä tuskin jää yhdeksi ulkomainospläjäykseksi syksyä ajatellen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuo sydän on ihan ok, mutta tykkäsin slangimainoksista. Ihmetyttää kyllä, jos missään mainoksessa ei nähdä Granlundia. Tosin niissä mainoksissa ei toivottavasti slangia ole, kun ei slangi ja Granlund oikein sovi yhteen.

Eiköhän tämän mainoksen tarkoitus olekin vain herätellä HIFK- sydämiä kesähorroksestaan kohti alkavaa kautta;)

Varmastikin slangimainokset palaavat, ja itse taas en oikeastaan halua nähdä ensimmäistäkään henkilömainosta. Naseva teksti ja logo, siinä se resepti minun makuuni. Jotkut Mikke- hehkutukset kuvalla ovat hieman liian teinimäisiä minun makuuni. Teksteissähän Mikkekin voi sitten vilahdella, mutta sitä ilmaveiviä en välttämättä enää tyrkyttäisi. Parhaat mainokset ovat tuoreita ja freshejä, ja nuo määritelmät ovat aika kaukana ilmaveivistä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ko. mainostoimisto on ollut Everin työpaikkana monet vuodet, joten jullarin suunnittelijabyroo on tässä(kin) tapauksessa itsestään selviö. Sama pätee perusteluihin. Ne ovat johdonmukaista peruskauraa, ei siinä mitään. Ei vaan ole IFK:n näköistä reklaamia, sopisi paremmin seuran ringettejoukkueelle (jos sellainen on & olisi). Mutta kuten naputtelin edellisessä viestissä, pitää venata, miten teema rakentuu jatkossa. Tämä tuskin jää yhdeksi ulkomainospläjäykseksi syksyä ajatellen.

Tästä on pakko olla samaa mieltä. Mainoksen ideassahan ei ole mitään vikaa, toteutus on vaan väärä. Toki toi nyt on vaan yksi mainos, joten aika se ja sama näinkin uskollisen kuluttajakunnan kanssa sinänsä, mutta jotenkin tuntuu siltä, ettei ad yksinkertaisesti ole hiffannut tyyliä, jolla toi pitäisi toteuttaa. Liekö syynä oma vihkiytymättömyys lätkäkulttuuriin tai ko. seuraan ja sen pitkäikäiseen "brändiin", mutta mitään niitä toi mainos ei viesti. Sehän näyttää ihan halinallejen uudelta kaverilta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mainokset tehdään niille, jotka eivät ole core-kannattajia. Nehän raahautuu hallille HIFK-peleihin aina muutenkin. Ehkä siinä osaselitys vähän epäsopivan pehmolle mainokselle, kun kausi vähitellen lähenee.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mainokset tehdään niille, jotka eivät ole core-kannattajia. Nehän raahautuu hallille HIFK-peleihin aina muutenkin. Ehkä siinä osaselitys vähän epäsopivan pehmolle mainokselle, kun kausi vähitellen lähenee.

Ohessa Markkinointi & Mainonta lehden koko uutinen. Lainasin koko uutisen koska se oli ytimekkään lyhyt. Enkä halunnut kirjoittaa omin sanoin uudelleen samaa asiaa.

"HIFK luottaa fanien intohimoon Helsingin IFK on lanseerannut ulkomainoskampanjan, jolla se haluaa herätellä ihmisiä alkavaan SM-liigakauteen. Seuran aiemmasta mainonnasta poiketen mainoksessa ei ole tekstiä, vaan pelkästään sydämen mallinen IFK-logo.

HIFK:n markkinointijohtajan Roland Carlssonin mukaan mainoksen idea juontaa juurensa viime kevääseen, jolloin seura voitti mestaruuden.

”Keväästä jäi yhteisöllisyyden tuntua sekä intohimoa ja rakkautta seuraa kohtaan. Uusi mainos kuvastaa parhaimmillaan sitä, missä kannattajien ja joukkueen välinen henkinen side on”, Carlsson sanoo.

Carlssonin mukaan seura haluaa muistuttaa mainoksella syyskuussa alkavasta jääkiekon SM-liigakaudesta, ja sitä kautta edistää esimerkiksi kausikorttien ja aitioiden myyntiä.

Ulkomainoskampanjan on suunnitellut Hasan & Partners, joka on HIFK:n pitkäaikainen mainostoimistokumppani."
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Aamulla huomasin ekan kerran tuon sydänsysteemin pysäkin kyljessä. Luulin silmänräpäyksen ajan, että kyseessä on jokin narrianarkistien pilkanteko, mutta kyllä se ihan maksettua ulkomainontaa on. Äkkiä jotain muuta sähäkämpää tilalle.

Koettaako HIFK tavoittaa tällä pk-seudun peruskouluikäiset naiskatsojat vai mikä on homman nimi? Tietysti tuo voi olla harkittu ja fiksu veto hyödyntää Mikkemagneettia. Saadaan ehkä tsemppiä fanituotemyyntiinkin.
 

Jindebyne

Jäsen
Uusi mainos tuo mahdollisesti lisää lapsiperheitä peliin, mikä ei tietysti ole toteutuessaan huono asia.

Itse mainos on kuitenkin mielestäni aika lapsenomainen ns. halinalle -kamaa. Ei sovi joukkueen imagoon ja vaakunan muokkaaminen sydämeksi aiheuttaa lähinnä hämmennystä.

Kun nyt haluttiin toteuttaa mainos ilman tekstiä, niin joukkueen vaakuna olisi toiminut tässä tarkoituksessa noin sata kertaa paremmin.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Eipä tuo tosiaan ihan niitä parhaita mainoksia ole minunkaan mielestäni. Se olisi ollut tyylikäs jos kuvassa olisi poseerannut hampaaton Jarkko Ruutu tuo logo paidassaan ja se halinalle kuristusotteella kainalossaan. Nallessa olisi hyvin voinut sitten olla esim. Jokereitten logo...

"Nordiksella ei varjot voimistele."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös