Mielestäni suurempi ongelma kuin jotkin yksittäiset tuotteet on juuri tuo jakelukanavaongelma, mikä on erikoista, kun jo muutamalla tarkasti kohdennetulla paikalla saisi rajusti lisämyyntiä. Perusmenekki kuitenkin on HIFK:lla hyvällä tasolla, myyhän joukkue jo fanikamaa moninkertaisella liikevaihdolla ja voitolla esim. paikalliskilpailijaan verrattuna. Kuten luonnollisesti myös muihin joukkueisiin nähden.
Mutta: sen ei pitäisi riittää. Hullut päivät olisivat olleet tänä vuonna parin-kolmen pelaajan vuosipalkan arvoinen veto, kun kerran HIFK:n pelit tänä vuonna jatkuu ja kiima on päällä. Tuotteitakin on sopivasti: play-off-t-paita on juuri hullujen päivien näköinen erikoistuote, jota voisi monistaa menekin mukaan vaikka muutaman kerran päivässä lisää. Helsinki, Espoo ja Vantaa ja ala-aulassa HIFK:n myyjät lyö ohikulkijoille paitaa käteen ja ottaa rahaa vastaan. Urheiuosastolla toinen iso kampanja kalliimman tuotteen kanssa, eli pelipaita -5 euroa normihinnasta, pari pinoa ja iso standi taustalla. Mainontaa hullujen päivien spiikeissä. Stockalle siivut, mutta kama ihan kylmän viileesti omasta varastosta, uskoen omaan tekemiseen. Diili kun olisi pitänyt tehdä niin myöhään, että tuskin olisivat muuhun lähteneet.
Samoin toi lentokenttä- ja ruotsinlaivakaupat, pakkorako hoitaa himaan. Uskon että lentokentältä irtoaisi vähintään joku satatonnia - luultavasti vajaa kolme - myyntiä vuodessa, kun muun muassa suomalaisliikemiehet tekee heräteostoksia firman korteilla tuliaisosastolle. Kansainvälisesti pelipaidat yms fanikamat kuitenkin todella haluttua lahjamatskua. Tollasessa paikassa myynnissä vaan huivia, paitaa ja iisii ja simppelii kamaa, ei hc:ta.
Mm. näin ja jotenkin muutenkin. Mut sellaista, jne.