HIFK:n maalivahdit - kevätkausi 2011

  • 27 496
  • 91

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Liekö lähivuosien Jyp ainoita liigassa, jolla ollut heittää kaksi liigatason ykkösveskaan yhteen peliin? Ei äkkiä tule NHL:stäkään kauheasti esimerkkejä mieleen kahden ykkösveskan joukkueista...

No kyllä TPS:n Ylösen akatemiassa on aina ollut kaksi todella lahjakasta kaveria kouluttautumassa...

Muutenkaan SM-liigaa ei kannata tässäkään verrata NHL:ään liikoja. Ensinnäkin palkkakatto rajaa mahdollisuuksia pitää kahta kallispalkkaista 'ykköstä' joukkueessa rapakon toisella puolella. Toiseksi siellä missä on raha, siellä on myös lahjakkuus. tahtoo sanoa, että varmasti NHL-organisaatioista löytyvät helpommin huippulahjakkuudet kakkos- tai kolmosmolareina, jotka kieli pitkällä odottavat mahdollisuutta vallata paikka auringosta. ja näille huippuahjakkuuksille huippuvamennus... Joten itse en lähtisi ihan ensimmäisenä hakemaan toimintamallia HIFK:lle sieltä suunnalta.

Itse(kin) olen vilpittömän onnellinen Juuson onnistumisesta. Tosin onnistumista en ole edes epäillyt, vaan terveyttä... Yhtä kaikki ensi vuoden maalivahtikuviot riippuvat täysin Saken jatkosta nykyisessä toimessaan. Jos hän jatkaa maalivahtivalmentajana, niin sitten kahden (kokeneemman) ykkösen malli on ainut järkevä mahdollisuus jatkaa. Jos saisimme maalivahtivalmennukseen todella kovan nimen (käytetään tässä nyt vaikka työnimeä 'ropponen'), niin se mahdollistaisi jonkun nuoren huippulahjakkuuden kiinnittämisen kakkoseksi. Mutta onko (kumpaakaan) saatavilla?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Liekö lähivuosien Jyp ainoita liigassa, jolla ollut heittää kaksi liigatason ykkösveskaan yhteen peliin?

Periaatteessa kyllä, mutta esim. mestaruuden voittanut kaksikko tuskin olisi hinannut kys. keväänä mitään muuta joukkuetta kultaan asti => JYP:n puolustus oli silloin yksinkertaisesti mahtavassa vedossa! Ja tuostakin kaksikosta Tuokkola nousi muistaakseni vasta edellisellä kaudella ns. ykköskorin maalivahdiksi, SWHeimonhan piti olla se ykkönen...


JHag; jos minä sanon esim. että tämä keskustelupalsta toimii kunnolla vain ilman HIFK-osiota niin eikös siinä ole aika paha piikki juuri tuohon suuntaan?

Itse olen vahvasti Juuson peluuttamisen kannalla (olisin antanut Jannelle Lukko-sarjan toisen pelin jos eka olisi voitettu ja tämäkin vain Juuson lepuuttamisen kannalta), joten siitä ei olla eri mieltä => kaveri on tällä hetkellä kovassa vedossa ja jos jatkaa tuohon tahtiin niin veskaripelistä ei sarjan voitto jää kiinni!

Se missä me kaksi eroamme (tai siis mielipiteet eroavat) on fanitus => meikäläinen "fanittaa" maalivahteja ja sympatiseeraa kahta jengiä SM-Liigassa (joista toisen paitaa olen kantanut junnuna about 10 v.). Sinä taasen fanitat seuraa nimeltään HIFK... Mutta peace and love!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Se missä me kaksi eroamme (tai siis mielipiteet eroavat) on fanitus => meikäläinen "fanittaa" maalivahteja ja sympatiseeraa kahta jengiä SM-Liigassa (joista toisen paitaa olen kantanut junnuna about 10 v.). Sinä taasen fanitat seuraa nimeltään HIFK... Mutta peace and love!

And some flowers in your hair! Minä olen pelannut hyökkääjänä, en ikävä kyllä HIFK:ssa, ja niinpä itse sympatiseeraan hyökkääjiä. En ole mikään mv-pelin asiantuntija, mutta imuista pätee samaa kuin korkeushypystä: Ei tarvitse olla korkeushyppääjä tajutakseen riman putoavan! Osaisin kuitenkin vetää tietyille veskareille vetoja sinne, minne he jättävät tilaa. Enhän mä aina osuisi, mutta osaisin hakea Noroselle vetoja yläpesään ja Lunkalle...tarvinneeko sanoa.

Koska olen HIFK-fani, mulle kelpaisi sekin, että Lunkka vetäisi pleijareissa kuten Riksman nyt. Kuten huomaat, mulle kelpaa Nenäkin juuri nyt, koska minulla on silmät & aivot. Aina kun HIFK pärjää, on helvetin hyvä fiilis! Ja kun olet seurannut kirjoitushistoriaani, tiedät kyllä, että en käytä vittuilussa mitään mystisiä kiertoteitä malliin: kehun ykkösveskaa joten samalla mollaan kakkosta. Mä vittuilen suoraan Aikamiespoika-Jannelle kun aihetta on enkä käytä yhtään mitään kiertoteitä. Tämän lienet huomannut : D. Eilisellä heitollani vain Riksmanin varassa olemisesta kritisoin ehdottomasti eniten joukkueenkokoajaa ja nimenomaan heiltä vaadin, että mv-tilanne pelataan ensi kaudella paremmin.

Ei kahden ykkösmv:n pitäminen missään tapauksessa kaadu rahaan. Juuri siksi, että tämä ei ole NHL. Tarvitaan kaksi SM-liigaan hyvää veskaria. Onhan joukkueella varaa pitää yhtä aikaa useampaa huippuhyökkääjää ja -puolustajaakin. Veskarit eivät ole liigan palkkakunkkuja edes. Hyvin yksinkertainen yhtälö: Otetaan kaksi 200 ke:n veskaria, ei 200ke +60ke -kavereita siis, ja rakennetaan peluutus heidän varaansa. Rahat tähän säästetään siitä, että ei otetakaan kakkosketjun laitaan 150ke:n laituria, vaan 100ke:n laituri. Ei tingitä sentteristä. Ja otetaan kolmospariin ennemmin 50ke:n pakki kuin 75ke:n pakki. Ja kolmosketjun yhteenlasketusta hinnasta tinkaistaan loput 65ke. Siis yhteensä vapaavalintaisesti jaettuna. Tämä ei edes vaadi kauhean kummoista pelisilmää. Takaan, että kaksi hyvää maalivahtia kantaa joukkueen pidemmälle kuin yksi hyvä + vähän kalliimmat kakkosen laituri ja kolmosen pakki ja kolmosen pari laituria. Niin kauan kuin Sakari täällä hengailee, HIFK:lla ei mielestäni ole edes vaihtoehtoa, näin se pitää pelata. Uskomatonta sinänsä, että organisaation on hyväksyttävä vaihtoehto, jossa seuran mv-valmennus on paskaa johtuen siitä, että paikalla on ikoni suojatyöpaikassa. Huh! Mutta jos näin mennään, unohdetaan ne haihattelut, joissa HIFK kasvattaa Laaksoharjuista, Ahlqvisteista ja kumppaneista liigaveskareita. Tällainen kuvio jää TPS:n, Pelicansin ja Jypin aseeksi, mutta vittuako siitä itkemään. Pelataan niillä korteilla, mitä on ja toivotaan, että maalivahtivalmennuskin joskus ilmestyy Nordikselle. Riksman on malliesimerkki maalivahdista, joita tänne kannattaa ottaa: taatusti tuttu ja näissä ympyröissä nähty. Ei pliis yritetä etsiä Mestiksestä tai Amerikan alasarjoista stathoksia ja laaksoharjuja, koska meidän valmennuskoneisto ei leivo heistä hyviä veskareita. Nautitaan me siitä, että tämä organisaatio pystyy olemaan vahva muilla alueilla ja tekemään Pöysteistä, Liivikeistä ja Kousista timantinkovia liigapelaajia!
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanon vaan että tuo Norosen floppaus tuli nyt nähtyä kahteen kertaan, näistä ikävä kyllä edellisvuotinen HIFK:ssa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Sanon vaan että tuo Norosen floppaus tuli nyt nähtyä kahteen kertaan, näistä ikävä kyllä edellisvuotinen HIFK:ssa.

Mulle 3. kerta kun Nortin floppauksen näkee, 2000-luvun puolivälin tienoilla oli MM-kisoissa Suomen ykkösmaalivahti, ja floppasi aika pahasti puolivälieräottelussa Kanadaa vastaan. Ei taida Nortin pääkoppa kestää kovia pelejä?
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Tänään ei Iltasanomien tähtiraati hirveästi Riksmania arvostanut vaan jakoi maalihurjastelijoille kaikki tähdet. Tuskin olin ainoa katsoja hallissa joka haukkoi henkeä muutaman Juuson ottaman tuplatorjunnan jälkeen 2-0 tilanteessa. En usko, että pelin tulos olisi hirveästi muuttunut jos siinä olisi yksi maali livahtanut mutta kun ei livahtanut sitä yhtäkään niin lukon selkä niksahti sen jälkeen lopullisesti. Loppu oli sitten pelkkää teurastusta. Itse olisin siis Juusolle ainakin kaksi tähteä antanut, yksikin olisi toki riittänyt mutta edes jotain noteerausta eleettömän hienolle torjuntatyölle.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle 3. kerta kun Nortin floppauksen näkee. Ei taida Nortin pääkoppa kestää kovia pelejä?
Ei se kovin jäätävä ollut työsulku kaudellakaan HPK:n maalissa...
Kyllä Lukko kusessa tämän kaverin kanssa on enis kauden sopparin myötä... hyvä ellei top3 veska runkkarissa, mutta sulaa keväällä lumien kanssa kilpaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Lukko kusessa tämän kaverin kanssa on enis kauden sopparin myötä... hyvä ellei top3 veska runkkarissa, mutta sulaa keväällä lumien kanssa kilpaa.

Antaa sulaa vaan! I don´t care ;)! IFK on finaaleissa. Nortti who?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Aika erikoisesti on joo Nortille käynyt tässä pari kevättä putkeen. Viime keväänä ei voida puhua varsinaisesta sulamisesta, mutta taso ei ainkaan noussut pleijareihin eikä kaverista ollut apuja HIFK:n pyrkimyksille (tosin eipä siellä kentälläkään ihan putkeen mennyt). Eilen ne kaksi liki identtistä maalia kilven etukulmasta sisään johtuivat hyvin pitkälti ajoituksesta (se toka ehkä myös osin sijoittumisesta), mutta molemmat kategorian 3. imuja. Ensi kausi Lukossa jo plakkarissa, mutta jos meinaa vielä isompiin ympyröihin niin tuota pleijari-track recordia on parannettava! Nuorena poikana pärjäsi kyllä oikein mainiosti kovemmissakin paikoissa...

Juuso taasen otti tokassa erässä juuri ne kopit kun pitikin ja kun Lukko hakkasi päätään muuriin nimeltä Riksman ja HIFK tinttasi toiseen päähän pari halvalla niin niksnakspoks sanoi selkäranka! Osa Juuson torjunnoista oli todella upeita suorituksia ja osa hyvän peliluvun / sijoittumisen aikaansaamia peittoja (se yksi maskilaiukaus taisi osua ihan patjan yläreunaan ja siitä ihme kierteellä kentän kulmaan).

Any way, Juuso on edelleen hot ja näyttää olevan fyysisesti hyvässä kunnossa => mikäs tässä on finaaleja odotellessa.

ps. olisihan se ollut aika hienoa nähdä Timppa maalilla eilen, vaikka vikan minuutin tjsp.
 

Stigu

Jäsen
Any way, Juuso on edelleen hot ja näyttää olevan fyysisesti hyvässä kunnossa => mikäs tässä on finaaleja odotellessa.
Mä näen sieluni silmin Juuson lepopäivien ohjelman (made by Sakke):

- 09.00-11.00 Hietsu: tenniksen peluuta :ykkössyötön harjoittelua 14 kg painavan treenimailan kanssa. Asuna pelkät shortsit
- 11.00-13.00 Tali: golfin avauslyöntien harjoittelua kylmiltään (pallo pultattu kiinni kallioon)
- 13.00- 15.00 Finnbody: selkälihasharjoittelua: maastavetoa 100 kg:lla yhdellä jalalla, selkä eteenpäin kääntyneenä ja mutkalle kiertyneenä.
- 17.00-23.00 Nuurids: Lennun kyydissä Honda Monkeyllä (ilman jousia) hallin portaiden ylös/alas ajelua
- yö: Kisahallin poliisiaseman punkassa.

No, toivotaan oikeasti että a) selkä pysyy kondiksessa ja b) Juuso säilyttää tuon "hottiutensa" vielä max. 7 peliä. Ei uskalla edes ajatella sitä kauhuskenaariota, että Juuso ei pelaisi finaaleita nykytasollaan.

Itse muuten olen kiinnittänyt pleijareissa huomiota siihen, että Juuso perhosasentoon valahtaessaan pistää länget nyt visusti kiinni. Längistä ei ole tainnut mennä yhtään maalia, mutta päästetyistä maaleista yllättävän moni on ollut ns. kaukolaukauksia.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Längistä ei ole tainnut mennä yhtään maalia, mutta päästetyistä maaleista yllättävän moni on ollut ns. kaukolaukauksia.

Tähän vaikuttaa osaltaan se, että Juuso pelasi ainakin tässä Lukko-sarjassa aika syvällä maalissa, ei tullut paljon vastaan. Hiukan enemmän vastaan tulemisella, Juuso olisi torjunut suurella todennäköisyydellä McLeanin ja Bertrandin laukaukset, molemmat olivat kyllä hyviä kuteja. Narreja vastaan Hentunen tälläsi kaukaa ja samoin Väänänen, toisella hyvä laukaus ja toisella ei. Mutta nämä on näitä, kokonaisuus ratkaisee ja siinä Juuso on reilusti plussalla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse muuten olen kiinnittänyt pleijareissa huomiota siihen, että Juuso perhosasentoon valahtaessaan pistää länget nyt visusti kiinni. Längistä ei ole tainnut mennä yhtään maalia, mutta päästetyistä maaleista yllättävän moni on ollut ns. kaukolaukauksia.

Sulla on mun öögat! Mulle tulee jotenkin déja vu-fiilis... Eräskin Länki-Lundell sai aikoinaan hirrrrrveästi parjausta osakseen, kun ihan kaikki vedot meni aina längistä ineen. Siis aina. Sittemmin siihen on varmasti keskitytty enemmän, koska enää ei Lunkalle ole mennyt keskivertokassaria enempää längistä. Mutta perkele, kaukolaukauksia sitten sitäkin enemmän.

Seuraako Juuso nyt Jannen jalanjälkiä? Muutenhan ero näillä kassareilla on kuin yöllä ja päivällä. Janne treenaa enemmän kuin Juuso. Juusolla on parempi mailapeli kuin Jannella. Janne on vanha, Juuso tosi nuori. Janne on komea, Juuso... no, häviää tässä kisassa Lunkalle. Janne on aikamiespoika, Juuso nuori kapinallinen. Juuso on maajoukkueveska, Janne taas tunnetusti ei ole. Janne on mukava, Juuso ei kai sit oo. Ainakaan yhtä kiva kuin Janne.

Helvetin hyvin Juuso on pelannut! Yllättänyt jopa meikäläisen. Vaikka omaksi puolustuksekseni sanon, että en niinkään ole epäillyt Juuson taitoa, vaan selkää ja sitä, että kysymyksessä HIFK. Täällä sulaa veskat aina.

Mutta salaa toivon, että Janne pääsee pelaamaan ratkaisevan finaalin, torjuu voiton ja pääsee kenties päättämään komean uransa sillä ainoalla oikealla tavalla: pelaamalla. Ja sitten mä itkisin. Oikein paljon. Siis sen lisäksi, että itken muutenkin. Mutta itkisin Jannelle.
 

scholl

Jäsen
Espoolaisessa baarissa tuli eilen esille, millainen käsitys maakunnissa on IFK:n maalivahtitilanteesta:

- Lundellia on aina sorsittu ja kohdeltu huonosti IFK:ssa. Ei ole arvostettu, eikä annettu mahdollisuutta ja hankittu aina joku toinen ykköseksi
- Unkarin Timo on unkarilainen maalivahti
- Unkarin Timo hankittiin kakkosmaalivahdiksi, koska Lundelliin ei luotettu
- Lundell on mahdollisesti vielä IFK:n kolmosmaalivahti

Oli miten oli niin totuus on ainakin se, että Lunkka saa vähintään hopeamitalin. Selkäflunssa kesti Juusolla niin kauan, että kyllä Janne on tehnyt ison kasan duunia tuon mitalin eteen.

Ja mitä tulee Unkarin Timppaan niin osa joukkuetta on hänkin. Tavallaan kiva, että pääsi pari kertaa pukemaan. Se on tuollaisessa joukkueessa ihan sama, onko joku tähtipelaaja vai varallaoleva pelaaja: jokaisen on pakko laittaa sataa lasiin jokaisessa harjoituksessa ja olla valmiina tekemään parhaansa. Tämä Timo ei ole mikään Dominik Hasek, mutta varmasti tekee kaikkensa ja parhaansa, joten onhan se varmasti kerran elämässä tapahtuva kokemus, mitä oli esim. eilen, kun joukkue selviytyy finaaliin ja pääsee vaihtoaitiosta näkemään ja kuulemaan sen tunnelman. Varmaan tuo Timppa nipisti itseään muutaman kerran, jotta huomaisi, onko se unta vai ei.
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Tietääkseni edelleenkään Juusolla ei ole ollut tällä kaudella isoja ongelmia selän kanssa. Toki se ei koskaan täysin kuntoon huippu-urheilun tasolle tule, mutta se ei haittaa pahemmin liigatason pelaamista. JOS ja kun häntä peluuttaa oikein, niinkuin aiemmin sanoin. Juuson suhteen on pakko olla jälkiviisas, koska niin paljon häntä on kritisoitu puolivillaisilla tiedoilla. Kaverihan ammuttiin alas, jo sopparin tiedottamisen aikoihin. Kun Juuso ei pelaa koko runkosarjaa niin hän on todella kova luu pleijareissa. HIFK puolustaa hyvin maalinedustaa ja yhdistetty mies/aluepuolustus pitää ukot kurissa maalin edessä ja jättää one-timerit pointilta ja keskeltä minimiin. Ja kyllä muutenkin ykköselle pitää nykykiekossa antaa huilia, koska pelejä on enemmän kun ennen. Toki kalliin veskarin pitää pystyä pelaamaan, mutta Juuson tapauksessa on fiksua antaa niitä lepohetkiä.

Riksman riittää hyvin nakkien keittelemiseen, jos puolustus pelaa hyvin. Ja silloin kun on uskottava viisikkopuolustus kunnosds niin Juuso ottaa myös isoja koppeja. Pakko suitsuttaa, koska herranen aika viimeksi vuonna -99 on IFK:n veskari vienyt jengin finaaliin. NIillä mittareilla mitkä IFK:n asiantuntevilla ja vaativilla faneilla on veskareille niin häntä on pakko suitsuttaa. Hänellä on Lasakin ja Norosen päänahka fikassa. Koska jos kriteerit on kovat, niin myös onnistumisen hetkellä on pakko kehua.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Aikas muikeasti on Juusolla mennyt nää kaksi ekaa matsia, GAA 1,5 ja voittoprosentti vaatimaton 100%... Kenttäpuolustus skulaa, kaveri on hyvässä kondiksessa, luottaa omaan tekemiseensä ja kiekot tarttuu! Mikäs siinä on pelatessa?
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Mahtavaa Juuso!

Ihan sairaan hyvää pelaamista Juusolta taas eilen. Se on niin rauhallinen ja itsevarma, ettei tarvitse katsomossa pelätä mitään. Vihdoinkin meillä on maalivahti, jolla voi päästä päätyyn saakka.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pitikin tulla avautumaan tästä, että Juuson taso laskee. Eikös tuo luku ollut ennen finaaleja 1,46? Floppi?

Joo hieman huolettaa tuo tippuva taso ;).

Ainoa playoff-tilasto mikä mua kiinnostaa tällä hetkellä on tuo voittomatsien määrä. Se on Juusolla nyt 10 ja sitten kun se on 12, ei muilla tilastoilla tee mitään. Ei yhtään mitään.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ihan sellainen semi-OK suoritus tänään Juusolta, onneksi tuon jengin takana ei vaadittu enempää => hyvä jengi (ja mv) voittaa vähän huonommallakin puolustuspelaamisella... Nakit kaappiin!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On Juusolle mennyt pari helpohkoa maalia näissä pleijareissa, mutta ehdottomasti on osoittanut olevansa voittava maalivahti tiukassakin paikassa. Jos lähdetään liikkeelle klassisesta olettamuksesta "kolme tehtyä maalia riittää pleijareissa voittoon", ei HIFK olisi hävinnyt yhtään peliä varsinaisella peliajalla. Jokerit kyllä teki toisessa matsissa neljä maalia, mutta kun viimeinen tuli tyhjiin, sitä ei oikein voi laskea tuohon kaavaan mukaan. Viidennessä pelissä Jokerit teki myös kolme maalia ja voitti, mutta kun niistäkin tuli viimeinen tyhjiin, olisi kolme HIFK:n maalia riittänyt voittoon.

Joten kolmella tehdyllä maalilla oltaisiin menty jatkoille narrisarjan toisessa pelissä ja tämäniltaisessa finaalissa. Muutoin olisi pelkkiä voittoja, Jokerit-sarja katkennut voitoin 4-0 tai 4-1 ja Lukko-sarja 4-0.

No, ei se tietenkään ihan suoraviivaisesti noin mene, koska ainakin hypoteettisissa HIFK:n 3-2-johtotilanteissa vastustaja olisi taatusti pelannut ilman veskaria ja ehkä onnistunut tasoituksessa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joo, nyt on sopiva paikka huomioida, että menipäs pari helppoa Juusolle. Hänen lukemansa playoffeissa ovat romahtaneet täysin: 94,34% / 1,52 / 73,33% ja jokaisessa tilastossa ykkönen. Tällaisen imurin kanssa nämä on kahlattava loppuun. Ennen finaalisarjaa totesin, että molemmat veskarit tulevat päästämään joitain helppojakin. Kylmä totuus on se, että Riksman on yhden ottelun päässä SM-liigan kauden parhaan pelaajan tittelistä. Minä en missään tapauksessa uskonut tätä etukäteen ja hieman punastuneena lukaisin omia purkauksiani Juuson ketjusta syyskaudelta: "Juuso nousee ylös ketterästi kuin naisen päältä ja hänen poikittaisliikkensä eilisen kolmanteen maaliin kuulemma on loppumassa juuri"

Jääkiekossa pätee hyvin yksinkertaiset speksit:

-Maalivahti on joukkueen tärkein pelaaja
-Jos joukkueen maalivahti on playoffsarjassa vastustajan maalivahtia selvästi huonompi, hänen joukkueensa tulee häviämään sarjan siitä riippumatta mitä kentällä muuten tapahtuu * copyright Tami
-Jääkiekon SM-liigassa ei ole koskaan voitettu kultaa ilman top5 -maalivahtia, eikä tulla voittamaankaan

Nuo kun naulataan HIFK-officen seinälle ja niistä pidetään kiinni, niin hyvin menee. Minä vilpittömästi toivon edelleen, että HIFK palkkaa ensi kaudeksi lähes Riksmanin tasoisen kakkosen ja saamme hengähtää. Ensi keväänä Selkä-Juusokin on vuoden vanhempi ja olisi todella nastaa aloittaa playoffit niin, että ei tarvitse spennata Selän terveyttä. Tämä voi tulla shokkina HIFK:lle, mutta tietääkseni on aivan sallittua hankkia myös alle 30-vuotias maalivahti, jonka tasoa on jo mukavasti mitattu? Se on jo opittu, että pakkien mokat saa torjua. Nyt vielä tuo ikäpykälän noteeraaminen, niin alamme olla hyvissä käsissä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos se peli, jossa kannu on tulossa kotiin on 2 minuuttia ennen loppua ratkennut, niin Lan Lundell perkele maaliin ottelun loppuun. Siinä olisi monella HIFK:n kannattajalla, jos ei jo muutenkin siinä vaiheessa ole, niin pala kurkussa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos se peli, jossa kannu on tulossa kotiin on 2 minuuttia ennen loppua ratkennut, niin Lan Lundell perkele maaliin ottelun loppuun. Siinä olisi monella HIFK:n kannattajalla, jos ei jo muutenkin siinä vaiheessa ole, niin pala kurkussa.
Lundell maaliin kylmän rauhallisesti seuraavaan matsin, niin saatte ratkaisun siirrettyä kotihalliin ;)
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Lundell maaliin kylmän rauhallisesti seuraavaan matsin, niin saatte ratkaisun siirrettyä kotihalliin ;)

Äläs ny, Jannehan torjuu vittuillessaan nollapelin jos maaliin pääsee...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Äläs ny, Jannehan torjuu vittuillessaan nollapelin jos maaliin pääsee...

Eipäs, vaan päästää sen yhden pakollisen längistä, mutta kun jostain syystä muu jengi menee aivan kipsiin eikä tee enää maaleja, niin tappio on Lunkan vika, kun se ei tehnyt yhtään...

Antaa Juuson pelata, kun tuntuu kulkevan ja kenttäpelaajilta tulee apuja, mitä nyt jätkät lahjoitti eilen pari maalia Blegille. Janne piti jengiä pystyssä talvella Juuson poissaolojen aikana ja ansaitsee todella ison kiitoksen tuloillaan olevasta mestaruudesta. Nyt kuitenkin täysillä loppuun asti ja veska vaihtoon vain pakon edessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös