Se missä me kaksi eroamme (tai siis mielipiteet eroavat) on fanitus => meikäläinen "fanittaa" maalivahteja ja sympatiseeraa kahta jengiä SM-Liigassa (joista toisen paitaa olen kantanut junnuna about 10 v.). Sinä taasen fanitat seuraa nimeltään HIFK... Mutta peace and love!
And some flowers in your hair! Minä olen pelannut hyökkääjänä, en ikävä kyllä HIFK:ssa, ja niinpä itse sympatiseeraan hyökkääjiä. En ole mikään mv-pelin asiantuntija, mutta imuista pätee samaa kuin korkeushypystä: Ei tarvitse olla korkeushyppääjä tajutakseen riman putoavan! Osaisin kuitenkin vetää tietyille veskareille vetoja sinne, minne he jättävät tilaa. Enhän mä aina osuisi, mutta osaisin hakea Noroselle vetoja yläpesään ja Lunkalle...tarvinneeko sanoa.
Koska olen HIFK-fani, mulle kelpaisi sekin, että Lunkka vetäisi pleijareissa kuten Riksman nyt. Kuten huomaat, mulle kelpaa Nenäkin juuri nyt, koska minulla on silmät & aivot. Aina kun HIFK pärjää, on helvetin hyvä fiilis! Ja kun olet seurannut kirjoitushistoriaani, tiedät kyllä, että en käytä vittuilussa mitään mystisiä kiertoteitä malliin: kehun ykkösveskaa joten samalla mollaan kakkosta. Mä vittuilen suoraan Aikamiespoika-Jannelle kun aihetta on enkä käytä yhtään mitään kiertoteitä. Tämän lienet huomannut : D. Eilisellä heitollani vain Riksmanin varassa olemisesta kritisoin ehdottomasti eniten joukkueenkokoajaa ja nimenomaan heiltä vaadin, että mv-tilanne pelataan ensi kaudella paremmin.
Ei kahden ykkösmv:n pitäminen missään tapauksessa kaadu rahaan. Juuri siksi, että tämä ei ole NHL. Tarvitaan kaksi SM-liigaan hyvää veskaria. Onhan joukkueella varaa pitää yhtä aikaa useampaa huippuhyökkääjää ja -puolustajaakin. Veskarit eivät ole liigan palkkakunkkuja edes. Hyvin yksinkertainen yhtälö: Otetaan kaksi 200 ke:n veskaria, ei 200ke +60ke -kavereita siis, ja rakennetaan peluutus heidän varaansa. Rahat tähän säästetään siitä, että ei otetakaan kakkosketjun laitaan 150ke:n laituria, vaan 100ke:n laituri. Ei tingitä sentteristä. Ja otetaan kolmospariin ennemmin 50ke:n pakki kuin 75ke:n pakki. Ja kolmosketjun yhteenlasketusta hinnasta tinkaistaan loput 65ke. Siis yhteensä vapaavalintaisesti jaettuna. Tämä ei edes vaadi kauhean kummoista pelisilmää. Takaan, että kaksi hyvää maalivahtia kantaa joukkueen pidemmälle kuin yksi hyvä + vähän kalliimmat kakkosen laituri ja kolmosen pakki ja kolmosen pari laituria. Niin kauan kuin Sakari täällä hengailee, HIFK:lla ei mielestäni ole edes vaihtoehtoa, näin se pitää pelata. Uskomatonta sinänsä, että organisaation on hyväksyttävä vaihtoehto, jossa seuran mv-valmennus on paskaa johtuen siitä, että paikalla on ikoni suojatyöpaikassa. Huh! Mutta jos näin mennään, unohdetaan ne haihattelut, joissa HIFK kasvattaa Laaksoharjuista, Ahlqvisteista ja kumppaneista liigaveskareita. Tällainen kuvio jää TPS:n, Pelicansin ja Jypin aseeksi, mutta vittuako siitä itkemään. Pelataan niillä korteilla, mitä on ja toivotaan, että maalivahtivalmennuskin joskus ilmestyy Nordikselle. Riksman on malliesimerkki maalivahdista, joita tänne kannattaa ottaa: taatusti tuttu ja näissä ympyröissä nähty. Ei pliis yritetä etsiä Mestiksestä tai Amerikan alasarjoista stathoksia ja laaksoharjuja, koska meidän valmennuskoneisto ei leivo heistä hyviä veskareita. Nautitaan me siitä, että tämä organisaatio pystyy olemaan vahva muilla alueilla ja tekemään Pöysteistä, Liivikeistä ja Kousista timantinkovia liigapelaajia!