HIFK:n kokoonpanot 2011-2012

  • 372 469
  • 1 167
Koitetaanpas laittaa itsekin lotto vetämään, ensinnä täytyy sanoa, että Petulta hyvä idea sekoittaa ketjuja edelliseen matsiin, mutta samasta aiheesta pyyhkeet: Ei tarvitse ainoita keskenään toimivia palikoita (Peltonen-Kuhta, Peltonen-Granlund, Kuhta-Granlund) laittaa jokaista eri ketjuun. Granlund on sen osoittanut, että pystyy pelaamaan kenen kanssa tahansa ja tekemään hurjia pistemääriä, joten itse lähden olettamuksesta että nimenomaan Granlund siirretään pois "patujen" välistä. Toinen tippi on se, etten pakottaisi Hirsoa ja Somervuorta hakemaan sitä tuntumaa liigaan samassa ketjussa. Ei ole kyllä helppoa sämplätä noita ketjuja, kun joukkueen isokokoisemmista pelaajista yksikään ei ole tällä hetkellä lähelläkään sitä tasoa, mitä hyökkäävältä ketjulta voidaan odottaa. Oma lotto:

Somervuori - Granlund - Ahtola
Peltonen - Hirschovits - Kuhta
Ma.Granlund - Wirtanen - Rajamäki/Tallberg/Tuomainen
Pöysti - Liivik - Nyholm

Viimeisenä tärkein: Vaikka ketjuja lähdettäisiin muuttamaan muuten, niin ylivoimakoostumusta Kibe-MG-Ville ei missään nimessä saa lähteä muuttamaan, joukkueen ylivoima on liigan toiseksi tehokkainta ja tuo koostumus on tehnyt yhtä lukuunottamatta kaikki HIFK:n ylivoimamaalit.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Muutenkin Kuhta on meidän ongelma, sillä hänen pelinsä sujuu myös Wirtasen kanssa, höh.

Jep, tämä minuakin vituttaa. Kibe on näyttänyt, että on siinä vieressä sitten Löppönen tai Töppönen niin aina kolahtaa. Kenkää! :D
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HIFK lähtee Kärppiä vastaan tällaisella kokoonpanolla:

Ma. Granlund - Mi. Granlund - Somervuori
Tuohilampi - Jokela

Peltonen - Wirtanen - Kuhta
Kankaanperä - Kousa

Tuomainen - Hirschovits - Pöysti
Söderholm - Salmi

Ahtola - Piiparinen - Liivik

Riksman
Lundell

Maltillisia muutoksia lauantain pelin kokoonpanoon. Onko Hirson tekeminen niin heikolla tasolla, ettei hänelle anneta kunnon laitahyökkääjiä, vai mistä tuo johtuu? Rajamäki on saanut siirtyä syrjään, mikä ei ole ihme, lisää treeniä vain. Myös Ahtola alkaa olla niillä paikoilla, mihin peliesitykset edellyttävät. Mutta missä on Kurvinen?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Vähän hirvityttää tuo meidän tämän hetken pakisto, kun sieltä löytyy nyt jo kaksi liigatasolla täysin kokematonta nuorukaista pörräämästä... Minä en kyllä näe Tuohilammessa mitään ihmeellistä kehittymispotentiaalia ja väitänkin kundin kokevan saman kohtalon kuin mm. Haverinen ja Holmberg kokivat aikoinaan. Salmi taas on aivan täysin puupökkelö tällä hetkellä enkä osaa nähdä tässäkään kundissa mitään huimaa potentiaalia, joten missä lienee Kurvinen, kun loukkaantumisestakaan ei ole ollut puhetta?
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Hirson tekeminen niin heikolla tasolla, ettei hänelle anneta kunnon laitahyökkääjiä, vai mistä tuo johtuu?
Itselleni on jotenkin tullut sellainen fiilis, että kaikista "kiva olla taas kotona HIFKssa" ja "otan minkä tahansa roolin auttaakseni joukkuetta" puheista huolimatta Hirso ei ole aivan täysin hyväksynyt ja sisäistänyt sitä, että Matikaisen papereissa hän on sentterihierarkiassa vasta kolmantena Granlundin ja Wirtasen jälkeen. Tähän kun lisätään se, että Hirson ja Matikaisen pelifilosofiat eivät lähtökohtaisesti tunnu olevan kovin samalla seinällä, niin varmasti on haastava kausin edessä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vittu sentään.

Meillä olisi 2 valmista ketjua:

Peltonen-MG-Kuhta
Nyholm-Liivik-Pöysti

Miksi näitä ei laiteta kimppaan Petu, miksi?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Vähän ihmetyttää Piiparisen pelaaminen kolmatta (?) matsia putkeen. Piiparinen on minusta selkeästi näitä rotaatio-miehiä, melkein heikoin niistä, mutta taitaa olla sitten Petun mieleinen puukäsi. Vai onko joku nähnyt jotain, minkä takia Piiparinen olisi ajanut esim Järvisen ohi? (tiedän, Piiparinen on sentteri mutta pelaa siellä Liiviik tänään laidassa).
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Onko Hirson tekeminen niin heikolla tasolla, ettei hänelle anneta kunnon laitahyökkääjiä, vai mistä tuo johtuu?

Varmaan johtuu siitä, että lähtökohtaisesti Hirso on laskettu kolmossentteriksi. Peralle ns. kovemmat laiturit.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän hirvityttää tuo meidän tämän hetken pakisto, kun sieltä löytyy nyt jo kaksi liigatasolla täysin kokematonta nuorukaista pörräämästä... Minä en kyllä näe Tuohilammessa mitään ihmeellistä kehittymispotentiaalia ja väitänkin kundin kokevan saman kohtalon kuin mm. Haverinen ja Holmberg kokivat aikoinaan.
Tuohilampi on vastannut hyvin odotuksiin alkukaudesta ja on selvästi valmis liigapeleihin. Aika näyttää, kuinka paljon kehittyy, mutta ainesta kelpo liigapakiksi selkeästi on. Eka liigamaali muuten tulee hyvin todennäköisesti lähipelien aikana, sen verran hanakasti ampunut.
Meillä olisi 2 valmista ketjua:

Peltonen-MG-Kuhta
Nyholm-Liivik-Pöysti

Miksi näitä ei laiteta kimppaan Petu, miksi?
Koska jääkiekkojoukkueessa pitää olla neljä toimivaa ketjua. Mielestäni kokeilut vaikuttavat hyviltä. Piiparinen on esiintynyt hyvin ja saanut heti av-vastuuta, joten on ansainnut paikkansa kokoonpanossa.

Tänään on näytönpaikka erityisesti seuraavilla:
Somervuori: Granlundin rinnalla pitää tulla tulosta
MaG: isoveljen rinnalla pitää tulla tulosta
Wirtanen: noilla laitureilla pitää vihdoin tulla tehoja
Pöysti ja Tuomainen: Hirson rinnalla pitää tulla tulosta
 
Varmaan johtuu siitä, että lähtökohtaisesti Hirso on laskettu kolmossentteriksi. Peralle ns. kovemmat laiturit.

Mulle on ainakin aivan sama, kenet on laskettu mihinkin joskus kesäkuun puolessa välissä, vaikka Tapparapeli hieman hämää tilastoja, niin nyt tarvitaan niitä onnistumisia ja itse olen sitä mieltä, että tällä hetkellä Hirson paikka olisi pienestä uneliaisuudesta huolimatta kunnon kaiffareiden välissä. Muutenkin mielestäni Hirso kiekon yläs tuovana/syöttävänä sentterinä olisi sopivampi mies Kiben ja Villen kanssa, kuin enemmän päädyn kautta kiekkoa alueelle pelaava Wirtanen. Noh, toivottavasti minun osoitetaan olevan (jälleen) väärässä ja jätkät näyttävät mulle tänään närhen munat eivätkä edes lainaa kiekkoa vastustajalle, saatika yritä hakea edes mitään dump&chase -kuvioita. Ja tämä ei siis ollut Peran dissausta, vaan pidän häntä edelleen kokonaiskuvassa Hirsoa tärkeämpänä pelaajana.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
olen sitä mieltä, että tällä hetkellä Hirson paikka olisi pienestä uneliaisuudesta huolimatta kunnon kaiffareiden välissä.
Mä olen samaa mieltä. Eero S. ei ole minusta pelityyliltään se oikea. Eero tarvitsee vauhtiin laidalla kiekkoja, eikä Hirson "pelintekoa". Eero saattaisi onnistua Peran kanssa.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Peltonen - Wirtanen - Kuhta
Tähän kun laittaisi Hirson viivalle, niin olisi kelpo kakkos-yv, mutta tuskin... Hirso ei saa Matikaiselta mitään paikkaa näyttää osaamistaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hirso ei saa Matikaiselta mitään paikkaa näyttää osaamistaan.

Voi johtua myös siitä, ettei Petu kauheasti arvosta Hirson pelaamista, ei ole hänen tyylisensä pelaaja. Ja mistä sitä tietää, vaikka Nybari olisi tehnyt sopparin kysymättä Petun mielipidettä asiasta? Mitään positiivista Petu ei ole sanonut Hirsosta, toisin kuin PW:tä hän on kehunut valmentajan unelmapelaajaksi.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän hirvityttää tuo meidän tämän hetken pakisto, kun sieltä löytyy nyt jo kaksi liigatasolla täysin kokematonta nuorukaista pörräämästä... Minä en kyllä näe Tuohilammessa mitään ihmeellistä kehittymispotentiaalia ja väitänkin kundin kokevan saman kohtalon kuin mm. Haverinen ja Holmberg kokivat aikoinaan. Salmi taas on aivan täysin puupökkelö tällä hetkellä enkä osaa nähdä tässäkään kundissa mitään huimaa potentiaalia, joten missä lienee Kurvinen, kun loukkaantumisestakaan ei ole ollut puhetta?

Minun mielestä nimenomaan puolustus on ollut se pienen pieni positiivinen juttu näissä alkukauden murheellisissa otteluissa. Tuohilampi on osoittanut selviävänsä hyvin liigatasolla, eikä kyllä ole jäänyt oikeastaan missään otteluissa jälkeen. Hyökkäyspään viivapelaamisessa kaipaa vähän lisää malttia ja itseluottamusta, mutta varmasti sekin paranee, kunhan vain pelejä tulee enemmän. Nykyään laukaus lähtee vähän liian nopeasti ja hennosti, vaikka parempaankin olisi rahkeita. Kohtuu naurettavaa myös tuo Salmen arvioiminen "puupökkelöksi" kahden pelatun ottelun perusteella. Ihan hyvää suorittamista myös häneltä, ottaen huomioon miehen kokemuksen liigavauhdista.

Mikko Kousan otteet sen sijaan ovat olleet pieni pettymys. Kehitys on jatkunut hyvänä ja hyökkäyspään avut tuntuvat olevan viime kauttakin paremmat. Otteita leimaa kuitenkin pieni ylimielisyys. Hirveä määrä "turhia" puolustuspään virheitä. Sellaisia virheitä, jotka olisi voinut välttää paremmalla keskittymisellä ja nöyremmällä pelaamisella. Ajoittain samanlaisia piirteitä on tuntunut olevan myös Söderholmin pelaamisessa.

Eiköhän homma mene taas kohta oikeille raiteille, kun jätkät älyävät, että sillä nöyrällä duunilla se viime kaudenkin menestys tuli. Sarjataulukkokin alkaa näyttämään vähän karulta, kun kärkijengit alkavat olla jo melko kaukana heti näin alkukaudesta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Peltonen - Wirtanen - Kuhta
- - -
Tuomainen - Hirschovits - Pöysti
- - -
Mutta missä on Kurvinen?

Hamrillista että nyt kun vissiin on havaittu MiG-MaG-Eero -ketjun toimivan, niin olisipa ollut lystiä laittaa wanhukset samaan ketjuun. Veikkaanpa että Peltonen ja Kuhta osaisivat nauttia Hirson syötöistä ihan toisella tavalla kuin nyt Tuomainen ja Pöysti.

Wirtanenhan ei varsinainen syöttökone ole vaan hänen vahvuutensa on puolustavana sentterinä, joten siinä mielessä kolmonen olisi muodossa Tuomainen-Wirtanen-Pöysti toimivampi.

Ei tietoa Kurvisen poissaololle, mutta yleensä joka kauden alussa Mikon selkä on kipeytynyt muutaman kovan pelin jälkeen. Toivottavasti lepo auttaa, jos siitä on kysymys.
 

scholl

Jäsen
Wirtanenhan ei varsinainen syöttökone ole vaan hänen vahvuutensa on puolustavana sentterinä, joten siinä mielessä kolmonen olisi muodossa Tuomainen-Wirtanen-Pöysti toimivampi.

Eikös Wirtanen ole kuitenkin loistava aloittaja? Silloin hän on hyökkäyspäässä korvaamaton, jos rinnalla on jätkät, jotka osaavat syötellä toisilleen kuten Hamilton ja Kuhta. Se ketju teki pahaa jälkeä.

Vähän ihmettelen, ettei Hirsolle ole löytynyt tutkaparia. Olen sitä mieltä, että tämän päivän liigassa ei runkosarjassa pärjää, jos ei ole kolme hyökkäävää ketjua. Pleijareissa on sitten eri juttu, kun peli on tarkempaa, mutta sielläkin sitten joka ketjun pitää olla valmis ratkaisuihin kuten nelonen teki viime keväänä. Se on samantekevää onko Hirso kolmosessa vai missä ketjussa, koska olihan Ahtola-Ramu-Mikkekin kolmosketju ja teki paljon pisteitä, avainkysymys on lähinnä se, kuka sopii Hirson vierelle. Ei Hirsosta kai yhdessä vuodessa ole puukättä tullut.

Eilinen järkytys siitä, että valmentajamme on kärähtänyt poliisiksi, on tosin vienyt kaiken uskottavuuden tästä touhusta. Ei kertakaikkiaan voi uskoa, että siitä voisi tulla mitään. Hän olisi pyrkinyt johonkin yliopistoon opiskelemaan, jos hänestä olisi johonkin. Ei kukaan mene poliisiksi, jos pääsee muualle. Se on eriasia, jos hän olisi vaikkapa huoltaja tai luistinten terottaja, mutta jumakauta päävalmentaja. Aivan käsittämätöntä pilailua/penailua.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Voi johtua myös siitä, ettei Petu kauheasti arvosta Hirson pelaamista, ei ole hänen tyylisensä pelaaja.

Tässä kohtaa täytyy sanoa, että JOS Matikainen näin ajattelee, niin kohtuullinen idiootti on kyseessä. Itse en tähän oikein usko, vaan luulen Matikaisen ennemmin yrittävän löytää Hirsolle sopivan laiturin ruokittavaksi.

Nykyisellä materiaalilla itse olisin ehkä tähän otteluun lähtenyt seuraavin koostumuksin:

Peltonen-Granlund-Somervuori
Tuohilampi-Jokela

Kuhta-Hirschovits-Ahtola
Kankaanperä-Kousa

Piiparinen-Wirtanen-Granlund
Salmi-Söderholm

Nyholm-Liivik-Pöysti

Riksman
Norja

Saa nähdä päätyykö Petu jossain kohtaa samoille linjoille, Kuhtaa ja Hirsoa kannattaisi mielestäni kokeilla yhdessä syyskauden aikana. Uskoisin heidän löytävän yhteisen sävelen.
 

scholl

Jäsen
Nykyisellä materiaalilla itse olisin ehkä tähän otteluun lähtenyt seuraavin koostumuksin:

Miksi pudotuspelien paras pelaaja Söde on 3. parissa, eikö hänen pitäisi saada paljon enemmän jääaikaa? Toinen asia mikä minua ihmetyttää on tuo Ahtolan asema, eikö hän ole jo näyttänyt riittävästi? Mulla on sellainen tunne, että Nyholm voisi olla hyvä tutkapari Hirsolle. Viime talvena teki ennen loukkaantumista hyvin nopeassa ajassa monta maalia. Samoin Wärn olisi voinut sopia, mutta vaihtoi maisemaa. Jos nyt ei löydy ketään niin sitten pitää hankkia joku verorajan jälkeen.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi pudotuspelien paras pelaaja Söde on 3. parissa, eikö hänen pitäisi saada paljon enemmän jääaikaa?
Pakkiparit kiertää tasaisesti ja erot peliajoissa tulee erikoistilannepelaamisen myötä. Luonnollisesti Söde pelaa sekä yv- että av-miehityksissä, vaikka olisikin merkitty kolmospariin.

Eikös viime keväänäkin meidän kolmospakkipari ollut Söderholm-Kurvinen?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ma. Granlund - Mi. Granlund - Somervuori
Tuohilampi - Jokela

Peltonen - Wirtanen - Kuhta
Kankaanperä - Kousa

Tuomainen - Hirschovits - Pöysti
Söderholm - Salmi

Ahtola - Piiparinen - Liivik

Riksman
Lundell

Täytyy kyllä ihan suoralta kädeltä sanoa, että en kyllä ymmärrä näiden ketjujen punaista lankaa niin millään. Ainoa ketju, joka vaikuttaa tasapainoiselta on Wirtasen kenttä. Toki Granlundien ketju voi tehdä tehoja, mutta kun kriisijoukkueen ykköskenttään tuodaan liigatasolla lähes täysin katsomaton kortti ja samalla hajoitetaan liigan tehokkain tutkapari, niin pistää miettimään onko valmentajalle ihan kaikki palapelin palaset laatikossa? Hirson kentällä on kaikki palaset olla todellinen katastrofi ja myös nelonen on sellainen sekasikiö, jolta ei tiedä mitä odottaa. HIFK:lla olisi kaikki palaset kasata todellinen aggrekenttä, joka sytyttäisi, sekottaisi ja hämmentäisi, mutta ei.

Itse olisin palannut back to basics sillä erotuksella, että olisin hakenut tasapainoa ketjuihin siirtämällä Peltosen ja Granlundin rinnalle Kuhtaa suoraviivaisemman rouhijan ja yrittänyt herättää Hirsoa lyömällä Kuhdan siihen kylkeen. Wirtasen laidalle Somervuoren ja kasannut Liivikin ympärille pommikonekentän, joka olisi väkisin antanut paineen vastustajan päätyyn. Riksman maaliin ja sitä kautta tuonut rauhallisuutta omaan päähän ja pikkuhiljaa laskenut päästety maalit max 2/ peli tasolle. Hirso elää siitä roolista jengissä ja nyt vedetään sellaiseen rooliin, jossa ei todellakaan viihdy. Yhtä hyvää viivapakkia huutaa joukkue ja Hirson pelihuumoria voisi helposti nostaa lyömällä ykkös YV:n pakiksi. Sieltä tehnyt ennekin kovaa jälkeä.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Kimiä pitäisi hyödyntää viivalla joko ykkös- tai kakkosylivoiman takana. Mainio peliäly pyörittämään ja leipomaan kiekkoa ja saa vielä etäisyyttäkin tuolla viivalla. Tähän päälle vielä tarkka rannelaukaus ja YVlle joku idea (esim. viivan kautta pelaaminen jne), niin mä uskon, että nättiä jälkeä tulis.

Peltonen - Mi. Granlund - Ma. Granlund
Söderholm - Jokela


< kätisyydet vaihtelevat ofc. >

Somervuori - Wirtanen - Kuhta
Hirschovits - Kousa


Materiaalia riittäisi vaikka kolmeen ylivoimakentälliseen, kolmantena toimisi ihan hyvin Nyholm-Liivik-Pöde. En ymmärrä, miksi YVn suhteen pitää säästellä laittamalla 6 kärkihyökkääjä, kun viivaakin voisi käyttää (MaG, Hirso). Toki Tuomaista ja Rajamäkeäkin voisi maskimiehenä peluuttaa, mutta mielummin nään siellä maalintekijöitä, kuin pelaajia, jotka saattavat tehdä maalin, kun paikka tulee. YV pitää saada kuntoon nopeasti, jotta näitä pelejä voitettaisiin, kummasti se helpottais. Vaikka peli ei muuten toimikkaan, niin korostan vielä viime vklp saldoa; 1/10stä ylivoimalla.

Kentät ihan ok siinä mielessä, että haetaan vielä, mutta Tuomainen ei kuulu Kimin laidalle. Toivottavasti olen väärässä ja tämä väite kostautuisi tänään. Potentiaalia hyvään kokonaisuuteen ('pommikone'-pelinrakentaja-nopea kahden suunnan koohottaja).
Eikös viime keväänäkin meidän kolmospakkipari ollut Söderholm-Kurvinen?
Kyllä oli. Kankaanperä-Järventie ja Vallin-Kousa olivat paperilla ykkös- ja kakkosparit.
 

scholl

Jäsen
Kyllä oli. Kankaanperä-Järventie ja Vallin-Kousa olivat paperilla ykkös- ja kakkosparit.

Silloin oli kyllä laajempi pakisto. Järventietä ei nyt ole korvattu ja Kovanen oli vielä backupina, puhumattakaan siitä, että Melartkin taisi olla terveenä. Toki Kovanen loukkaantui jossain vaiheessa jne., mutta siihen oli silloin eri tavalla varaa kuin nyt. Nyt Söden pitäminen kolmosessa on vähän samanlaista penailua kuin Haverisen roikottaminen aikanaan ykkösparissa.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Granlund - Granlund - Somervuori
Peltonen - Hirschovits - Kuhta
Rajamäki - Wirtanen - Ahtola
Tuomainen - Liivik - Pöysti


Näillä Ilveksen kaatoon, kiitos.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Granlund - Granlund - Somervuori
Peltonen - Hirschovits - Kuhta
Rajamäki - Wirtanen - Ahtola
Tuomainen - Liivik - Pöysti

Näillä Ilveksen kaatoon, kiitos.

Samoilla linjoilla pienellä muutoksella:

Granlund - Granlund - Somervuori
Peltonen - Hirschovits - Kuhta
Rajamäki /Tuomainen - Wirtanen - Ahtola
Nyholm - Liivik - Pöysti

Jos joka pelissä sai viime keväänä sai ihastella meidän nelosen meininkiä, niin en ymmärrä miksi fanille ei anneta sitä fiilistä uudestaan.

Rajamäki on mun mielestä kevään Tuomaisen stuntti. Ja jos ei Jerry ala löytämään säveltä, niin sitten

Eki-PW-Tuomainen
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Granlund - Granlund - Somervuori
Peltonen - Hirschovits - Kuhta
Rajamäki - Wirtanen - Ahtola
Tuomainen - Liivik - Pöysti


Näillä Ilveksen kaatoon, kiitos.

Kelpaa kyllä. Kunhan Tuomaisen paikalle laitat Bobby Nyholmin. Sitten rupeaa näyttämään hyvältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös