HIFK:n ketjuruletti kaudella 2014–2015

  • 241 045
  • 1 057

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tää on meidän Liiga, olen otettu linjauksesta, ei tuosta pidä numeroa tehdäkään. Spontaanius oli kyllä siellä, ainakin edellisten vaihtojen perusteella. Ei meillä täällä Liigassa tappelijoita ole enään se oli se päätavoite edellisvuosien hysteerioille että ne pois kentältä. Tappelun tulos että pelimies lähtee ulos pitää tuntua joukkueessa ja silloin kynnys on aina korkea. Tunnetta ei saa tappaa ja sirkushuveja pitää olla tälläkin saralla.

_

Olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä! Mun puolesta saataisiin mennä NHL tyyliin että 5min kummallekin tuollaisesta eikä muuta.
Lähinnä ihmettelin tätä linjattomuutta, jos kerran pienemmistäkin on tullut aina se peli vähintään ja nyt kun tuomarit keksi jostain sen kummallisen 5+20+20 jäähyn niin olin varma ettei Matt pelaa tänään. En näe mitään logiikkaa Liigan toiminnassa. Vaikka tosiaan parempi näin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä! Mun puolesta saataisiin mennä NHL tyyliin että 5min kummallekin tuollaisesta eikä muuta.
Lähinnä ihmettelin tätä linjattomuutta, jos kerran pienemmistäkin on tullut aina se peli vähintään ja nyt kun tuomarit keksi jostain sen kummallisen 5+20+20 jäähyn niin olin varma ettei Matt pelaa tänään. En näe mitään logiikkaa Liigan toiminnassa. Vaikka tosiaan parempi näin.

Tuo on totta, Liiga on linjattomuudessaan ehdotonta eliittiä. :)
Ehkä viiden minuutin jäähyihin täällä ei päästä tappeluiden osalta mutta nykykäytäntö on hyvä jos tästä on jotain luettavissa, pelirangaistus ja ei muuta. Niin kuin sanoin, hyväksyn sen että se tappelu tuottaa miehen menetyksen pelistä, pitää rimaa riittävän korkealla mutta ehdottomasti tälläisiä saa tulla jos on tullakseen. En ollut hallilla mutta toivottavasti sielläkin osa seisoi, hurrasi, hakkasi lasia ja saattoi Generouksen aplodein suihkuun.

_
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni tällä kaudella tämä kypärän riisuminen on joissain muissakin sarjoissa sanktioitu. Joku valssipari ratkaisi ko. ongelman riisumalla ennen mylläämistä toistensa kypärät, jolloin säästyivät tuolta rangaistukselta.

On tämä perkele menossa ihmeelliseksi, kun aikuiset ihmiset eivät enää saa ottaa rehellisesti miehestä mittaa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Muistaakseni tällä kaudella tämä kypärän riisuminen on joissain muissakin sarjoissa sanktioitu. Joku valssipari ratkaisi ko. ongelman riisumalla ennen mylläämistä toistensa kypärät, jolloin säästyivät tuolta rangaistukselta.

Tosin nyt noilla lisäminuuteilla ei käsittääkseni ollut mitään merkitystä, pöytäkirjaan tuli yksi lisärivi mutta mitään käytännön merkitystä ei tuolla lisäkakskymppisellä ollut.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
ahaa, eli tälle kaudelle kun on säännöissä että ilman kypärää ei saa pelata on keksitty myös tuollainen sääntö että jos sen pudottaa tulee 20min.
Tämä selvä, kiitoksia Jude!
Sääntö taisi olla voimassa jo viime kaudella. Muistaakseni TPS-Jokerit-ottelussa Tyrväinen ja joku turkulainen saivat 5+20+20 heitettyään kypärät pois. Olisikohan vakuutusyhtiöiltä on tullut palautetta turvallisuudesta, en tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä tuo kypärän ottaminen pois omatoimisesti on kriminalisoitu ihan NHL:ää myöten. Siellä ei tosin sentään suihkuun joudu siitä, mutta lisärangaistus (2 min) tulee kuitenkin. Tappelut ovat muutenkin näissä pääsarjoissa häviävä luonnonvara, vaikka tällä kaudella Liiga on herännyt jälleen eloon myös tällä saralla.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Onneksi Kuparinen ja Zabo pidetään itsepintaisesti yhdessä pelaamassa nollanollaa. Tosin tänään sarjajumboa vastaan saldoksi miehille tuli -2 ...
Nybari otti riskin, kun tyytyi Generoukseen saikkulistan ainoana paikkaajana. Syksyn voimapelaajat Ikonen, Lamberg menetetty, samoin vajaakuntoinen Söde. Annettiin tilaa kehittymiselle, mutta kukaan ei ole vastannut huutoon. Laiskan organisaation tuhnu tulos jo neljättä kautta peräkkäin ja asema valmentajien hautausmaana jatkuu. Kuka siellä organisaatiossa oikeasti ottaisi vihdoin vastuuta toistuvista epäonnistumisista ? Vain Ramstedtko ?
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK tänään:

Zabo-Kupru-Luttinen
Auvitu-Grillfors

Goldobin-Elkins-Puustinen
Taipalus-Honkaheimo

Leino-Ramstedt-Rask
Pikkarainen-Generous

Åsten-Nykopp-Tamminen
Nyqvist

Husso (Lankinen)


Ramstedt ja Honkaheimo palaa kokoonpanoon, Husso aloittaa maalilla.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leino-Ramstedt-Rask

Tämä ketju vain yksinkertaisesti huutaa suoraviivaista ja astetta fyysisempää maalintekijää ´- osaa mennä maalille ja omaa hyvän laukauksen. Yhdenkään näiden kolmen pelaajan vahvuus ei ole maalinteko. Nyt Ramun laidalla on kaksi tehotonta kevätpörriäistä ja tehottomuuden kanssa tappaelee Ramstedtkin. Kertoo kyllä ehkä myös HIFK:n joukkueen roolituksen vaikeudesta. Kieltämättä ikävä Jasse Ikosta ja Iiro Pakarista.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
IFK tänään:

Zabo-Kupru-Luttinen
Auvitu-Grillfors

Goldobin-Elkins-Puustinen
Taipalus-Honkaheimo

Leino-Ramstedt-Rask
Pikkarainen-Generous

Åsten-Nykopp-Tamminen
Nyqvist

Husso (Lankinen)


Ramstedt ja Honkaheimo palaa kokoonpanoon, Husso aloittaa maalilla.

Hyvä, että sieltä palailee porukkaa kokoonpanoon. Mahtaakohan muuten Partanen olla saikulla vai pelkästään rotaatiota? Tamminen kehissä pitkästä aikaa, luulisi että tämä nelonen saa ainakin jotain fyysistä aikaan, maaleja tuskinpa. Lankinen pelaa varmaankin huomenna. Joka tapauksessa tänään on kova matsi kun Lukkokin saa sairastuvalta paljon apuja.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
On se jännä, että Ramstedt, jonka herääminen olisi IFK:lle elintärkeää, saa edelleen vierelleen maalintekoon kykenemättömiä Raskeja ja Leinoja. Itse asiassa Ramu on itse tehnyt yhtä paljon maaleja, kuin ko. herrat yhteensä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Alkaa suorastaan vituttamaan, toi Kuprun peluuttaminen 1-ketjussa. Samaan aikaan Ramu, jolla muutenkin huono jakso menossa, pelaa Leinon ja Raskin kanssa.
Voisi vaihtaa päittäin Kuprun ja Ramun paikkoja, ei ainakaan heikentäisi 1-ketjua, vai kuinka?
Hienoa, että Tamminen saa pelata, ei tarvitse kattoa Parrun hyödyttömiä kiemuroita tänään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Alkaa suorastaan vituttamaan, toi Kuprun peluuttaminen 1-ketjussa. Samaan aikaan Ramu, jolla muutenkin huono jakso menossa, pelaa Leinon ja Raskin kanssa.
Voisi vaihtaa päittäin Kuprun ja Ramun paikkoja, ei ainakaan heikentäisi 1-ketjua, vai kuinka?
Hienoa, että Tamminen saa pelata, ei tarvitse kattoa Parrun hyödyttömiä kiemuroita tänään.

No ei heikentäisi. Mun mielestä Leinon olis voinu jättää kokoonpanosta pihalle. Toivottavasti ensi kaudella on erilainen meininki, mutta hetkellä ja noilla esityksillä ei Leino mun mielestä kuuluisi edes kokoonpanoon. Puhumattakaan että istutetaan Ramun viereen. Huh.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olisi muotoillut jäljellä olevat palaset jokseenkin näin:

Zaborsky - Ramstedt - Luttinen
Goldobin - Elkins - Puustinen
Nykopp - Kuparinen - Rask
Åsten - Leino - Tamminen (niin vähän jääaikaa kuin vain mahdollista)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei vittu mene mullakaan jakeluun miksi Leino ylipäätään on kokoonpanossa ja miksi Kuparinen yhä jatkaa ykkösessä? Ramu-Zabo -yhdistelmän kokeileminen on ilmeisesti kielletty? Ja mitä pahaa Generous on tehnyt saadakseen pakkiparikseen Edari-Hankin? Yleensä kun mollaan kokoonpanoja, kritisoimani pelaajat onnistuvat. Joten tänään sitten Leino 1+2 ja Hank 1+1.
 

hiji91

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Melbourne Football Club
Kyllä tällä hetkellä
Minä olisi muotoillut jäljellä olevat palaset jokseenkin näin:

Zaborsky - Ramstedt - Luttinen
Goldobin - Elkins - Puustinen
Nykopp - Kuparinen - Rask
Åsten - Leino - Tamminen (niin vähän jääaikaa kuin vain mahdollista)

Tosiaan, kannatan ideaa että nykopp otettaisiin mukaan ekaan kolmeen kenttään ja yritettäis pelata niillä niin paljon kuin mahdollista. Nykopp voisi tuoda sitä tarvittavaa vääntövoimaa joka puuttuu ramstedtin tai kuparisen kentästä!
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Leinon peluuttaminen menee mullakin kyllä yli hilseen ja pahasti. Kaveri on kauden aikana näyttänyt tasan yhden laukauksen. Potentiaalia kaverissa kyllä on, mutta tässä vaiheessa kautta pelaajien pitäisi tuoda jengille pelillisesti jotain. Tällä hetkellä Robert Leino ei tuo yhtään mitään. Sen sijaan tuossa Ramu-Zabo parissa minä kyllä luotan Törmäsen näkemykseen. Kaippa hänelle on tullut satojen treenien ja 65 matsin aikana selväksi, että tämä kaksikko ei vaan toimi 5vs5 pelissä. Toki siinä mielessä me ollaan kusessa, että Ramun jälkeen ei Zabon rinnalle löydy kunnon sentteriä, ei ainakaan enää kun Coreylle on oikeat laiturit jo löytyneet.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Leinolla 20 viimeiseen peliin, 1+2. Että näin.
Kyllähän tota hiukan vaikea on tajuta, että mitä helvettiä varten tää äijä tuolla kurvailee...
Miksi ei esim. Miro-Pekka Saarelainen?
MPS teki vartissa yhtä monta maalia kuin Leino kahden kuukauden aikana.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos koutsi sanoo medialle Ramun poissaolessa että parhaat pelaa, korjatkaa jos olen väärässä. Niin oli aika odotettavissa ettei sieltä koirankopista tulla ykkösen keskelle, eli kaksi ekaa kenttää aika odotetunnäköisiä. Tuossa Kupru-Zabo akselissa on jotain mikä ei tänne maallikoille heti aukea, itse veikkaan että se on puhtaasti sitä mitä Zabo vihjaili jo viime vuoden puolella, helppo pelata Kuprun rinnalla viisikkona kun silloin ei soi omissa, en muista tarkkaa sanamuotoa mutta tuo oli sanoma ja matsissa kun matsissa on kuitenkin muutama YV missä sitten hierotaan kuvioita Ramun kanssa ja silloin YV:llä ei samalla tavalla mietitä osaako tuo mun sentteri pelata molempiin suuntiin.
Kakkonenhan on meidän viime pelien ainoa valopilkku joten ihan syystäkin yhdessä.

Kolmosessa on periaatteessa kaikki epäonnistujat ja tarkoitan Ramua siinämäärin mitä Stögö oli hänestä tässä taannoin mieltä. Näytön paikka koko ketjulla ja ehkä ihan hyvä niin että kimpassa.

Nelosessa Tamminen on hyvä veto, muutaman pelin olen nähnyt häneltä tällä kaudella Liigaa ja jo niiden perusteella ansaitsee paikan kokoonpanosta ennen Partasta.

Nyt onnistumisia kaikille tasapuolisesti Kiitos.

_
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
HIFK:n nykyisessä pelitavassa sentterin pääasialliset tehtävät ovat aloitukset ja puolustaminen, nämä molemmat asiat Kuparinen hoitaa Ramua paremmin. Enemmän hyökkäyspeliin vaikuttaa toinen laituri. Rask oli siinä hyvä marras-ja joulukuussa sittemmin ollut lähinnä rasite.

Olisi muuten mielenkiintoista nähdä mihin Saarelainen pystyisi. Kollien kausi on jo päättynyt, joten kaveria voisi kokeilla kokoonpanossa ensi viikolla Partasen tai Leinon tilalla. Tuskin kovin paljon huonommin menisi.
 

RedWhiteBlue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers
Zaborsky - Ramstedt - Luttinen
Goldobin - Elkins - Puustinen
Saarelainen/Leino - Kuparinen - Rask
Åsten - Nykopp - Tamminen

Eihän toi miltään mestaruusjoukkueen hyökkäykseltä näytä mutta jos ite olisin koutsi niin noilla lähtisin. Ei vaan voi käsittää ettei siellä uskalleta kokeilla Ramua ja Zaboa samassa kentässä. Luttinenhan on hyvä puolustus suuntaan joten sopisi hyvin tuohon "laiskojen" kolmanneksi kaveriksi.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n nykyisessä pelitavassa sentterin pääasialliset tehtävät ovat aloitukset ja puolustaminen, nämä molemmat asiat Kuparinen hoitaa Ramua paremmin.

Tämä näin kävi omassakin pikku mielessäni. Lisäksi funtsin sitä, että koko kauden ajan Ramu on ollut ainoa sentteri joka tuo kiekon vastustajan sinisen yli omassa lavassa, muuthan lähinnä rännittää sitä joko itselleen tai laitureille. No Stögö on sitten katsellut tätä koska se toi tulosta syksyllä eikä aiheuttanut omassa päässä pahoja tilanteita(jostain syystä Ramun polkeminen omaan päähän on vähentynyt/heikentynyt vuodenvaihteen jälkeen). Nyt sitä ei enää katota hyvällä ja siksi näin. Haenko folioni jo?
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Ei ole Zaborskyllä mitään varaa alkaa valitsemaan ketjukavereitaan, kun Kuprun kanssa ei vastustajan verkko soi enää nimeksikään. Miinuksia tämä kaksikko kyllä kerää nykyään. Pitäisiköhän Törmäsen alkaa harkita sentterihierarkian kriteeriksi muutakin ominaisuutta kuin puolustaminen, kun ei tunnu joukkueen maalinteko tuolla painotuksella kukoistavan ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös