Nykoppin mukanaolo plussaa, Aulien ja Grillin poissaolo on paska homma. Salmelta odotetaan sitä perusfyysisyyttä, mikä Auliella oli kunnossa. Aulie on ollut muutenkin eleettömän hyvä peruspakki. Mä oon kans miettinyt pääni puhki, että mikä on kun HIFK ei saa jalkeille raastavaa neloskenttää. Olen tullut siihen tulokseen, että tämä ei olekaan kauhean riippuvaista pelaajista, vaan siitä, mitä Stögö haluaa. Uskon, että hän ei roolita nelosta jarruttamaan, vaan odottaa myös tehoja. Ja niitähän on oikeasti turha toivoa MMÅ:n ja Liivikin kaltaisilta betonikäsiltä. Ei tämä voi oikeastaan mistään muusta johtua.
Nokka oli perinteisen roolittamisen kannalla, samoin on Jypin Virtanen ja useimmat muut valmentajat. Koko ajanhan on puhuttu, että HIFK poikkeaa muista jengeistä aika paljon pelitavaltaan. Parhaimmillaan se on hienoa ja on kertakaikkiaan hurskaan kaunis ajatus, että joukkueessa olisi neljä tehoketjua. Mutta saisi koutsi kuitenkin vähän katsoa sitä pelaajapakkaa, mikä on käytettävissä. MMÅ voitaisiin laittaa vaikka ykkösketjuun ja antaa 26 minsaa peliaikaa per matsi - ja siltikään ei verkko heiluisi. Pisteidenteko ei ole kaikkien duunia ja mielestäni olisi pelkästään järkevää ohjeistaa MMÅ:n ja Liivikin kaltaiset jäbät pelaamaan vastustaja nollille. Mopolla ei kande lähteä moottoritielle. Onko koskaan ennen ollut 4-ketjulla näin murheelliset teholukemat: MMÅ -2, Liivik -2, Nykopp -1? Eivät nämä niin kelvottomia pelaajia ole nyt kuitenkaan. En tajua - ei näistä jätkistä saa hyökkäävää ketjua, mutta oikein ohjeistamalla olisivat ihan kelpo pommikonekenttä.